دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

مقاله سنسورهای دما و ترانزیستورهای حرارتی

دانلود مقاله سنسورهای دما و ترانزیستورهای حرارتی و ترانسیدیوسرها
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 53
فرمت فایل doc
حجم فایل 1368 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله سنسورهای دما و ترانزیستورهای حرارتی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*سنسورهای دما و ترانزیستورهای حرارتی*


4-1 گرما ودما

کمیت فیزیکی که ما آن را گرما می نامیم یکی از اشکال مختلف انرژی است و مقدار گرما معمولا برحسب واحد ژول سنجیده میشود.مقدار گرمایی که در یک شی موجوداست قابل اندازه گیری نمی باشد اما می توان تغییرات گرمای موجود در یک شی که بر اثر تغییر دما و یا تغییر در حالت فیزیکی (جامد به مایع، مایع به گازف یک شکل کریستالی به شکل کریستالی دیگر) ایجاد میشود اندازه گیری کرد.

بنابراین از این جنبه دما میزان گرما برای ماده است تاوقتی که حالت فیزیکی آن بدون تغییر باقی بماند.

ارتباط بین دما و انرژی گرمایی بسیار شبیه به ارتباط بین سطح ولتاژ وانرژی الکتریکی است.

سنسورهای دمای رایج تماما وابسته به تغییراتی هستند که همراه با تغییرات دمای ماده به وجود می آید. ترانسیدیوسرهای انرژی الکتریکی به انرژی گرمای جریان عبوری از یک هادی استفاده می کنند اما ترانسدیوسرهای گرمایی به انرژی الکتریکی به طور مستقیم این تبدیل را انجام نمی دهند ومطابق با قوانین ترمودینامیک نیازمند تغییرات دمایی برای عمل کردن هستند بدین گونه که در دمای بالاتر گرما می گیرد و در دمای پایین تر این مقدار گرما را تخلیه می کند.

4-2 نوار بی متال

آشکارسازی حرارتی در موارد متنوعی مانند آشکار کردن آتش سوزی، گرمایش تا یک حد معین ویا تشخیص عیب در یک سردکننده مورد استفاده قرار می گیرد .ساده ترین نوع سنسور حرارتی از نوع بی متال استکه اصول کار آن در شکل به تصویر کشیده شده است. ترکیب فوق شامل دو نوار فلزی از دو جنس مختلف است که با نقطه جوش و یا پرچ کردن در دو نقطه به یکدیگر متصل شده اند. جنس فلز دو نوار به گونه ای انتخاب می شود که ضرایب انبساطی خطی آنها با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند. مقدار انبساط یا ضریب انبساط خطی عبارت است از خارج قسمت تغییر مقدار طول به تغییر دما و این مقدار برای همه فلزات مقداری است مثبت بدین معنی که با افزایش دما طول نوار افزایش می یابد. مقادیر ضریب انبساط را برای چند نوع فلز بر حسب واحد 10*k بیان کرده است.

خمیدگی پدیده آمده در نوار بی متال را می توان وسط هر یک از انواع ترانسدیوسرهای جابه جایی که در فصل مورد بررسی قرار گرفت تشخیص داد اما اغلب اوقات از خود نوار بی متال برای راه اندازی کنتاکتهای یک کلید استفاده می شود ومعمولا خود بی متال یک از کنتاکتهای کلید است. نوع رایج نوار بی متال هنوز هم در انواعی از تموستاتها مورد استفاده قرار می گیرد اگر چه بی متال در آنها به صورت حلزونی پیچیده شده است.این شکل بی متال باعث افزایش حساسیت بی متال می شود چون حساسیت بی متال با طور نوار بستگی مستقیم دارد. در صورتی که محدوده دما وتغییرات آن کم می باشد مقدار انحراف دقیقتا متناسب با تغییر دما خواهد بود.

این نوع ترموستاتها دارای مشخصه نامطلوب هیسترزیس هستند به طوری که به عنوان مثال ترموستاتی که برای مقدار دمای 20c ساخته شده ممکن است در 22c باز شود.

شکل نوار بی متال که تشکیل شده از دو نوار فلزی که با نقطه جوش و یا میخ پرچ به یکدیگر متصل شده اند. معمولا برای اینکه حساسیت نوار بی متال نسبت به تغییرات دما بیشتر شود آن را با طول بیشتر ساخته وسپس به صورت حلقه ای فنری در می آورند و یا آن را به صورت قرصهای فلزی روی یکدیگر جوش می دهند.


ترازوی دیجیتال با استفاده از میکروکنترلر ARM

در این پروژه با استفاده از سنسور لودسل که ترکیبی از چندین مقاومت و استرنگیج است ،سیگنال ضعیفی به عنوان سیگنال وزن در یا فت می شود،
دسته بندی برق
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 1783 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
ترازوی دیجیتال با استفاده از میکروکنترلر ARM

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

در این پروژه با استفاده از سنسور لودسل که ترکیبی از چندین مقاومت و استرنگیج است ،سیگنال ضعیفی به عنوان سیگنال وزن در یا فت می شود،این سیگنال با استفاده از تقویت کننده ی ویژه ای تقویت شده و پس از آن در یک شبکه فیلتری فیلتر شده و پس از آن سیگنال توسط واحد مبدل میکروکنترلر به سیگنال دیجیتال تبدیل می شود.از این مرحله به بعد عملیات های فیلتر دیجیتال و خطی سازی انجام شده و در نهایت کالیبراسیون دیجیتال اتوماتیک انجام می شود.وزن بدست آمده بر روی نمایشگر LCD نمایش داده می شود و همچنین به صورت همزمان به کامپیوتر ارسال می شود.

دلیل استفاده از میکروکنترولر آرم کرتکس توانایی بالای این سری میکروکنترولر در پردازش و تبدیل سیگنال بوده و امکانات ارتباطی این میکروکنترولر ها نیز بسیار بالا می باشد به طوری که از بیشتر پروتکل های ارتباطی پشتیبانی می کند.

فهرست مطالب

چکیده1

فصل اول:2

مقدمه2

فصل دوم:4

سخت افزار 4

2-1- بلوک دیاگرام:5

2-2-مدار کلی:6

2-3- شماتیک برد:7

2-4-1- لودسل 8

2-4-6- پل وتستون:13

2-4-6-1- تاریخچه:13

2-4-6-2- ساختمان مدار پل وتستون:14

ساختمان پل وتسون 14

شکل 2:-7-14

2-4-6-3- طرز کار پل وتستون:15

2-4-6-4- کاربرد مدار پل وتستون:15

2-5-1- تقویتکنندهابزاردقیق:17

2-6- میکروکنترلر ARM:18

فصل سوم:25

نرم افزار 25

3-1- میکروکنترلر ARM چیست؟26

3-1-1- برد LPC1768-cortex-m3:28

3-2-آموزش ARM :31

آموزش ایجاد پروژه در KEIL - قسمت دوم33

آموزش ایجاد پروژه در نرم افزار IAR 36

آموزش ایجاد پروژه در نرم افزار IAR : قسمت دوم38

3-4- برنامه نهایی پروژه:49

فصل چهارم:54

نتیجه گیری و پیشنهاد54

فصل پنجم:56

DATA SHEET 56

مراجع فارسی:58


تحقیق اسفندیار احمدیه

نگاهى به آثار استاد اسفندیار احمدیه موزه هنرهاى دینى امام على (ع)
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 22
فرمت فایل doc
حجم فایل 6 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
تحقیق اسفندیار احمدیه

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق اسفندیار احمدیه*


اسفندیار احمدیه متولد ۱۳۰۷ در محله پامنار تهران است. او به مدت ۲ سال از ۱۳۲۴ تا ۱۳۲۶ در نزد استاد على اصغر پتگر به تعلیم نقاشى پرداخت. سپس در سال ۱۳۲۶ به هنرستان کمال الملک رفت و از حضور بزرگانى چون اسماعیل آشتیانى، محمود اولیا و حسین شیخ بهره ها گرفت.

على چیت ساز، عباس کاتوزیان و صادق پور از جمله همدوره اى هاى وى در دوران تحصیل در هنرستان بودند.

اسفندیار احمدیه به علت شاگردى در نزد شاگردان کمال الملک و نیز به علت همفکرى با این جریان مهم نقاشى معاصر ایران، در امتداد منطقى مکتب کمال الملک قرار گرفته است.

مضامین تابلوهاى اسفندیار احمدیه نیز همان حال و هواى آثار کمال الملک و شاگردان بلافصلش را دارد که از جمله مى توان به تصاویرى از طبیعت ، زندگى، کار، آداب و سنن مردم عادى، تکچهره سازى ، طبیعت بى جان (ترکیبات هنرمندانه اى از بطرى و ساعت و لیوان و گلدان و میز و ظروف سفالى و شیشه اى و انواع اشیاى مختلف بنا به سلیقه نقاش که آن را اصطلاحاً طبیعت بى جان یا Still Life مى گویند)، مصور کردن قصص دینى، حماسى و فولکلوریک اشاره کرد. این همه را او در تجربه گرى هاى متنوعى با ابزارهاى مختلفى همچون رنگ روغن، آبرنگ، مدادرنگى و ... به نمایش درآورده است. روح کنجکاو احمدیه همواره او را در معرض آزمون و خطا و کسب تجارب بیشتر قرار داده است. وى براى تکمیل دانسته هاى خود به کشورهاى مختلفى سفر کرده و از هر دیارى ، چیزى به داشته هاى بسیار خود افزوده است.

او در بخش نقاشى روى سفال و سرامیک در اداره کل هنرهاى زیبا و نیز در بخش گرافیک همان اداره چندسالى کار و فعالیت داشته است. همکارى با توفیق حاصل آن سال هاست (اوایل دهه ۳۰).


تحقیق استاد محسن هشترودی

تحقیق در مورد استاد محسن هشترودی
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 32
فرمت فایل doc
حجم فایل 5 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
تحقیق استاد محسن هشترودی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق استاد محسن هشترودی*


استاد شهریاری:

پروفسور هشترودی در عرصه ریاضیات و فسلفه سرآمد دانشمندان روزگار بود

«اگر سنت جاری اجازه می‌دهد، جسد من در دانشگاه دفن شود تا استخوان‌هایم خاک‌نشین قدم جوانان این مرز و بوم باشد.» استاد هشترودی

سیزدهم شهریور ماه مصادف با سی‌امین سالگرد درگذشت استاد محسن هشترودی، ریاضیدان و ادیب نام‌آور ایرانی بود به این مناسبت و ‌به منظور بزرگداشت مقام علمی این دانشمند فقید، فرازهایی از زندگی و تلاش‌های علمی وی را مرور می‌کنیم:

محسن هشترودی در ‌22 دی ماه سال 1286 در تبریز متولد شد، پدر وی شیخ اسماعیل مجتهد از روحانیون بنام و مشاور شیخ محمد خیابانی در قیام تبریز و نماینده مردم در مجلس شورای ملی بود.

هشترودی در سال 1304 پس از اتمام دوره دبیرستان در دارالفنون، به تحصیل پزشکی پرداخت و پس از چندی در سال 1307 جزء اولین گروه دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی عازم اروپا شد، ولی سال بعد به وطن مراجعت و در دانشسرای عالی (دارالمعلمین مرکزی) رشته ریاضی را انتخاب کرد.

هشترودی در سال 1311 به عنوان شاگرد اول دانش‌سرا و جزو دومین گروه فارغ‌التحصیلان بار دیگر به فرانسه اعزام شد و سال بعد با کسب امتیاز اول در امتحانات آنالیز در پاریس (1933) به اخذ لیسانس دوم در رشته ریاضی از سوربن و سه سال بعد به دریافت دکترای دولتی از دانشکده علوم آن دانشگاه نائل شد.

استاد راهنمای رساله وی‌، «الی کارتان» (ریاضیدان برجسته و بنیانگذار ریاضیات جدید) بود.


مقاله اساطیر و روایات تاریخی و تجلی شاعرانه آن دردیوان حافظ

اساطیر و روایات تاریخی و تجلی شاعرانه آن دردیوان حافظ
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 41
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
مقاله اساطیر و روایات تاریخی و تجلی شاعرانه آن دردیوان حافظ

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله اساطیر و روایات تاریخی و تجلی شاعرانه آن دردیوان حافظ *


اساطیر:

الف- جمشید

(( بنابرآنچه در شاهنامه فردوسی آمده است جمشید پسر تهمورث پس از پدر به پاشاهی نشست و نخست به ساختن آلات جنگ پرداخت و ذوب آهن را آموخت و خود زره ساخت و خفتان و بر گستوان بوجود آورد و در این کار پنجاه سال رنج برد و پنجاه سال دیگر رشتن و بافتن و دوختن جامعه را به آدمیان آموخت و طبقات چهارگانه کاتوزیان( آتوزیان ، آذربان ) و نیساریان ( رتشتاران یا جنگجویان ) و نسودیان ( پسودیان یا کشاورزان ) و اهنوخوشی ( هوتوخشی یا دست ورزی ) را پدید آورد و پایگاه هر یک را معلوم کرد سپس دیوان را بفرمود تا خاک را با آب در آمیزد و خانه بر آورند و آنگاه گوهر هارا ازسنگ بیرون آورد سپس بویهای خوش را پدیدار کرد و کشتی رانی به مردمان آموخت ودر اینها نیز پنجاه سال رنج برد . پس تختی ساخت که چون می خواست دیو بر می داشت و از هامون به گردون بر می افراشت ودر روز هر فرد از ماه فرورین بر این تخت جلوس کرده و مردم آن روز را نوروز خواندند . جمشید با این نیکیها و با پرستش خداوند و درستی سی صد سال پادشاهی کرد ودر این مدت هیچ بدی در جهان نبود و کسی ازمرگ رنجه نمی شد

جنگ و دردمندی و بیماری وجود نداشت و دیوان رهی وار به خدمت شاه میان بسته بودند ومرغان در برابر تختش صف زده و آدمیان به اطاعت درآمده ، ولی او ناگهان به خود مغرور شد و خویشتن را خدای جهان دانست و چون چنین گفت فرکیانی ازو بگسست و هر کس از گوشه ای سر بر آورد و سرانجام سپاهی بزرگ از ایران به سوی تازیان رفت و ضحاک را به پادشاهی ایران برگزید و او به ایران آمد و از ایرانیان و تازیان لشکری گرد آورد و بر جمشید بتاخت و چون جمشید کار را برخود تنگ دید دست از تخت بشست و بگریخت و صدسال پنهان بود و پس از صد سال روزی بر کنار دریای چین پدیدار شد و ضحاک همین که اورا یافت با اره دونیمش کرد و دوخواهروی یکی ارنوازودیگری شهرنازرا به زنی گرفت)) ( 1 )

جمشید تنها یکی از پهلوانان اساطیری و ملی ایرانیان نیست بلکه متعلق به قوم هند و ایرانی است . ونام او در ادبیات سانسکریت ( یم ) و نام پدرش و( یوسونت ) vivasvant) )

است .

جمشید موجودی جاویدان است و اگر چه در شمار خدایان نیست ولی با آنها برابری و همسری دارد ودر روشنی مطلق آسمانی زندگی می کند و به آدمیان زندگی دراز می بخشد و اگر آدمیان به او شیر چرب و پر از روغن هدیه کنند او نیز به ایشان زندگی درازی میان جانوران خواهد بخشید . یم در آسمان به آدمیان جایگاههای درخشان عطا میکند و در جشنها و خوشی ها میان ایشان خواهد بود .

در منظومه حماسی (( مهابهارت )) Mahabharata) ) یم شباهت بیشتری به ( ییم yimma ) در اوستا دارد ، چنانکه مرگ درعهد او همچنان که در اوستا آمده است وجود ندارد . در اینجا یم با شکوه و جلال بیشتری نشان داده میشود و پهلوانی جاودانی و فنا پذیر است .