دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پاورپوینت سیستم گرمایش از کف

آشنایی با سیستم های گرمایش از کف
دسته بندی معماری
بازدید ها 26
فرمت فایل pptx
حجم فایل 835 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پاورپوینت سیستم گرمایش از کف

فروشنده فایل

کد کاربری 4366
کاربر

مراحل اجرایی گرمایش از کف، نحوه ی کار با سیستم گرمایش از کف، فواید استفاده، روش های کنترل گرمایش، معرفی منبع تامین کننده حرارتی، عکس های اجرایی و ...


تحقیق درباره انیمیشن سنتی

دانلود تحقیق درباره انیمیشن سنتی و تاریخچه آن
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 38
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
تحقیق درباره انیمیشن سنتی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق درباره انیمیشن سنتی*

انیمیشن سنّتی

طلیعة کمیک استریپ امروزی در یک نقاشی دیواری مصری در حدود 2000 سال قبل از میلاد مشاهده می شود. در صفحات پی در پی، آن نشان دهندة حرکت های دو کشتی گیر در حالتهای مختلف است. در یکی از مهمترین تصاویر لئوناردو داوینچی، نشان می دهد که بالها در موقعیتهای مختلف چگونه به نظر می رسند. فرشتگان جوتو، در حال حرکتهای مکرر خود، بنظر می رسد که دارند پرواز می کنند. ژاپنی ها از طومارها برای بیان داستانهای دنباله دار استفاده می کردند.

از زمانهای کهن، ابناء بشر برای دستیابی به مفهوم حرکت در هنر خود تلاش کرده اند. از گراز هشت پای غارهای آلتا میرا در اسپانیای شمالی گرفته تا نقاشی های کنار باقیمانده های فراعنة مرده، این میل برای ثبت حرکت، یک تم مشترک در سراسر بیشترین تلاشهای هنری بشر بوده است.

انیمیشن واقعی نمی تواند بدون یک درک ابتدایی از قواعد اساسی چشم انسان بدست آید: دوام تصویر. این در ابتدا در سال 1828 توسط پل روژة فرانسوی که توماتروپ را اختراع کرد نشان داده شد. آن یک دیسک بود با یک نوار یا میخ که به هر دو طرف آن وصل شده بود. یک طرف دیسک، یک پرنده را نشان می داد و طرف دیگر یک قفس خالی را. وقتی که دیسک چرخانده می‌شد، پرنده در قفس به نظر می رسید. این نشان داد که وقتی چشم در معرض یک سری تصاویر قرار می گیرد، تصویرها را حفظ می کند.

دو اختراع دیگر برای پیشرفت انیمیشن کمک کرد. فناکیسمتوسکوپ. که توسط ژوزف پلاتو در 1826 اختراع شد، یک کارت مدّور بود که دور لبه‌هایش شکافهایی داشت. بیننده کارت را بالای یک آیینه نگه داشته و با چرخش کارت از داخل شکافها نگاه می کرد. از طریق یک سری طراحی ها حول محیط پیرامون کارت، بیننده شاهد پیشروی تصاویر بود که منجر به یک شکل در حال حرکت می شد. تکنیک مشابهی در زئوتروپ بکار رفت. در 1860، پیر دوینی یک نوار کاغذی حاوی ترسیم هایی را در داخل یک استوانة طبل مانند جا سازی کرد. طبل در روی یک محور می چرخید و بیننده به داخل شیارهای بالای طبل خیره می شد. شکل های روی سطح داخلی بطور ناباورانه ای زنده می شدند و به طرز معجزه آوری بطور مداوم دور می زد.

ساخت پروژکتور و دوربین حرکتی توسط توماس ادیسون و سایرین باعث ایجاد نخستین ابزار حقیقی و عملی ساخت انیمیشن شد. حتی هنوز هم انیمیشن با ساده ترین وسایل ساخته می شد.

استیوارت بلکتن، یک فیلم کوتاه انیمیشن را با عنوان “ قسمتهای جالب چهره های خنده دار” ساخت که در آن وی چهره های فکاهی را بر روی یک تخته سیاه رسم کرد، از آنها عکس گرفت و سپس آن را پاک کرد تا مرحلة دیگری از بیان چهره را نقاشی کند. این جلوة“ توقف ـ حرکت” با زنده ساختن نقاشی ها، حاضرین را شگفت زده کرد.

در اوایل قرن بیستم، همه گیر بودن کارتون انیمیشنی چندان زیاد نبود و نمایش دهندگان فیلم در جاهای دیگری بدنبال رسانه های تفریحی جایگزین می گشتند. عموم مردم از مشکل قدیمی برشته درآوردن لطایف بصری در کنار هم بدون یک خط داستانی یا هر ایجاد شخصیتی خسته شده بودند.

آنچه که هنر انیمیشن توانست به انجام برساند هنوز در این دوران مشهود نبود، به غیر از کارهای وینزور مک کی مانند “ دایناسوری با نام گرتی”،1914، کار مهم مک کی این حقیقت بود که وی یک شخصیت را در دایناسور خود بوجود آورد، چیزی که قبلاً تنها در “ فلیکس گربه” اثر اتومسمر دیده شده بود. اثر هنری مک کی تأثیری مهیج بر روی حاضرین داشت. مفهوم زنده شدن یک دایناسور بر روی صحنه بسیار شگفت انگیز بود. از میان تمام انیمیشن های اولیه، فلیکس گربه، قویترین شخصیت تصوری را ایجاد کرد ولی با تکیه بر حقه های تصویری برای سرگرم ساختن بیننده ها از پیشروی بیشتر و ایجاد یک شخصیت قویتر بصری باز ماند.


تحقیق درباره انیمیشن

دانلود تحقیق درباره انیمیشن سازی و تاریخچه انیمیشن سازی
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 36
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
تحقیق درباره انیمیشن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق درباره انیمیشن*

مقدمه :

متحرکسازی یکی از شیوه های فیلمسازی است که بسرعت در سراسر جهان گسترش یافته است .

هر آنچه حرکت می کند جاندار می نماید . بویژه متحرکی که به دلیل دارا بودن حیات حرکت می کند . فیلها همگی حرکت را نشان می دهند . پس می توان گفت که در واقع همة فیلمها متحرک نما هستند . ولی فیلمساز هنگامی واژة «متحرکسازی» را به کار می برد که دریافت ویژه ای از آن داشته باشد .

هر فیلم ، از تقطیع حرکت به یک رشته حالتهای ایستا ساخته می شود . هنگامی که «ماره» در دهة‌ هشتاد سدة پیش با دوربین خود پرواز پرنده ای را روی فیلم ثبت کرد ، در واقع تجزیة تصویری حرکات پرنده را به صورت یک دسته تصویرهای ایستا که پیوندی تنگاتنگ با هم داشتند ، فراهم آورد . بنابراین ، می توان گفت هر فیلم که با سرعت معمولی نمایش داده می شود ، تجزیه ای است از هر لحظه کنش موجود زنده به صورت تعداد معینی از مرحله های پیاپی حرکت . هرگاه فیلمی را با سرعت معمولی نمایش دهیم ، زنجیره متوالی تصاویر بی حرکت ، توهمی از حرکت طبیعی و بی وقفه را بر پرده می آفریند .

از نخستین روزهای سینما ، آشکار بود که فیلم ابزاری برای نگارگر پدید آورده است که با آن می توان رشته ای از طرحهای ایستا را به گونه ای به جنبش در آورد که روی پرده ،‌تصویری متحرک پدیدار سازد . سینما پهنة گسترده ای فراروی طرح حرکات گشود تا بتواند فرصتهایی که اختراع تصویر متحرک در اختیار هنرمند طراح قرار داده بود ، تا حد زیادی شکوفا سازد . هنگامی که فیلمسازی واژة «فیلم متحرکسازی» را به کار می برد ، منظورش دقیقاً کار هنرمند نگارگر روی کاغذ یا طلق است ، آفرینش مراحل جداگانة حرکت که هنگام نمایش بر پردة سینما تصوری از یک کنش پیوسته را به تماشا می گذارد .

اگر نگارگر بخواهد توهمی از زندگی و حرکت را روی تصویر ایستایی بیافریند که بر سه پایه قرار دارد ، باید بکوشد تا حالتی آنی را متمایز سازد که نشان دهد موضوع در حال حرکت تصویر شده است ، چرخش دست ، گردش چشم ، موهای افشان و پریشان از باد ، همگی نشان دهندة آن است که تصویر ایستا در مرز حرکت حرکت متوقف مانده است . برای نمونه ، می توان حال تعادل بدن چرخانی که دیسک را پرتاب می کند ، تنها در آنی از ثانیه ثبت کرد . هنرمند - پیکرتراش یا نگارگر - لحظه‌های حرکت را از هم جدا می کند و از طریق آن ،‌جنبشهای پس و پیش هر مرحله را نیز ارائه می دهد . زندگی ، آمیزه ای است از جنبشهای آنی ، مانند لبخندی روی لب .

برای سازندة فیلم متحرکسازی ، چنین لحظه ای چیزی نیست جز مرحله ای از رشته مراحلی که ثانیة جنبش را روی پرده بازآفرینی می کند . او باید مجنوعة جنبش را به صورت به هم پیوسته اش در نظر بگیرد . کمترین کاری که طراح حرکات می تواند انجام دهد ، تهیة نواری از فیلمی زنده است تا از روی آن مراحل پیاپی کنشهای تصویری را قاب به قاب روی کاغذ بکشد . سپس می تواند این مراحل را به صورت طرح هایی که برای کشیدن پیکری نیاز دارد ،‌ بازآفرینی کند . برای نمونه ، حرکات فیلمبرداری شدة یک رقصندة باله ، می تواند به حرکات ترسیم شده در فیلم کارتون قصلة پریان انتقال یابد .

به این ترتیب او از طریق چنین تجریباتی می آموزد که حرکات زندگی واقعی چگونه انجام می گیرد . وی در حقیقت می کوشد تا دو جهان یکسره جدا از هم - جهان واقعی و جهان کشیده بر تابلو - را با هم می آمیزد . بی گمان ، طراحی و نگارگری برای رویارویی یک انگارة نمایشی در برابر یک عکس خوب ، جای درخوری دارد ، اما چنین می نماید که این میدان هیچ نفعی برای فیلم متحرکسازی ندارد . فرآیند بازآفرینی واقعیت به صورت فیلم متحرکسازی ، کاری بسیار فنی و دشوار استا . از این رو همواره ، ساختن فیلمی زنده از زندگی شاه پریان را برتر از بازآفرینی دقیق نسخة بدل زندگی به شیوة متحرکسازی می دانند .


مقاله درباره انواع صفحه کلیدهای کامپیوتری

دانلود مقاله درباره انواع صفحه کلیدهای کامپیوتری
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 27
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله درباره انواع صفحه کلیدهای کامپیوتری

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره انواع صفحه کلیدهای کامپیوتری*

مقدمه: قطعا پیشرفت همگام نرم‌افزار و سخت‌افزار، شرط لازم برای توسعه همه جانبه IT است و در این بین اگر یکی از بخش‌ها دچار نقصان شود، به طور حتم بخش دیگر نیز متضرر خواهد شد. امروزه که تولید تجهیزات کامپیوتری رشد روزافزونی پیدا کرده‌ است، صفحه کلیدها نیـــز با پیروی از این قاعــده، تنــوع بسیاری یافته‌اند. در این مقاله قصـــد داریــم 5 مدل از صفحه کلیدها را که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند، به طور مختصر معرفی کنیم.

اگر شما از آن دستـــــه افرادی هستید که مایلید هر از چند گاهـــــی دور از مانیتور خود در پشت میــز کامپیوتر بنشینید یـــا از مرتب کردن مداوم سیم‌هـــــا و کابل‌های به هم گره خـــــورده پشت کامپیوتر خسته شده اید، خرید یک صفحه کلید بی‌سیم برایتان مفید خواهد بود.
صفحه کلیدهــای بی‌سیم دقیقا همانند صفحه کلیدهای معمولی عمل می‌کننـــــد با این تفاوت که در نوع بی‌سیم، داده‌های تایپـــــی از طریق پرتوهای مادون قرمـــــز به کامپیوتر منتقل می‌شوند. در واقع به هنگام تایپ، پرتویی از اطلاعـــــات از صفحه کلید به یک دستگاه گیرنده متصل بـــــه کامپیوتر فرستاده می‌شود. استفاده از این نوع صفحه کلید باعث می‌شود تا حداقل یک سیم از سیم‌های به هم گره خورده کامپیوتر شما کم شود. همچنیـن خرید ماوس بی‌سیم به همراه صفحه کلید بی‌سیم در بین خریداران متـــــداول است تا بدین ترتیب دو تا از سیم‌های پشت میز کامپیوتر کاهش یابند.
فناوری بی‌سیم به شما این امکان را می‌دهد تا ماوس یا صفحه کلید بی‌سیم خود را در مکان‌هایی قرار دهید که دستیابی بـــــه آن موقعیت‌ها از طریق صفحه کلید معمولی امکان‌پذیر نیست؛ بـــــا این وجود گیرنده مادون قرمز باید جایی گذارده شود که پرتوی مادون قرمز را به راحتی دریافت کند. البتـــــه مقدار و اندازه این فاصله بستگی به مدل صفحه کلید بی‌سیم شما دارد، پس قبل از خرید، کالای مورد نظر را از این لحاظ به دقت بررسی کنید. در ضمن به این نکتـــــه توجه داشته باشید که اگر صفحـــــه کلید بی‌سیم در مسیر مناسب و در راستای گیرنده نباشد یا اگر خط دید بین صفحه کلید با گیرنده توسط چیزی حائل شود، آن گاه دیگر هیچ نوع علامت یا پیامی به کامپیوتر فرستاده نمی‌شود.
بنابراین اگـــــر در منزل شما مانعی بین صفحـــــه کلید و فرستنده وجود نـــــدارد، این نوع صفحه کلید می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای کامپیوتر خانگی شما محسوب ‌شـــــود، زیرا انعطاف‌پذیری بیشتری در کار با کامپیوتر فراهم می‌کند و به علاوه از سیم‌های مزاحم نیز دیگر خبری نخواهد بود.


مقاله درباره انواع حافظه ها

دانلود مقاله درباره انواع حافظه و ذخیره اطلاعات
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مقاله درباره انواع حافظه ها

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره انواع حافظه ها*

مقدمه

استفاده از کامپیوتر در ایران از چند سال قبل رایج شده است . امروزه در موارد متعددی از کامپیوتراستفاده بعمل می آید. چرخه استفاده از کامپیوتر از مرحله تهیه سخت افزارهای لازم شروع و در ادامه با نصب تجهیزات سخت افزاری زمینه استفاده از مقولات دیگر نظیر : نرم افزار، شبکه ،اینترنت و ... فراهم می‌گردد. در زمینه بکارگیری و استفاده از پتانسیل های فوق سوالات متعدد کاربردی برای هر یک از کاربران با سطوح متفاوت اطلاعاتی مطرح بوده و خواهد بود. تنها با یافتن پاسخ مناسب علمی به هر یک از موارد مطرح شده است که می توان امیدوار به ایجاد یک زیر ساخت مناسب فرهنگی بمنظور استفاده از کامپیوتر در جایگاه واقعی خود بود. در صورت نیل به هدف فوق شتاب حرکات هدفمند بمنظور نهادینه شدن فرهنگ عمومی استفاده و بکارگیری سیستم های سخت افزاری نرم افزاری و شبکه سیر منطقی و معقول خود را طی خواهد کرد.

در این بخش به سوالات متداول در زمینه کامپیوتر پرداخته و با ارائه پاسخ های مناسب علمی گامی هر چند اندک در زمینه ایجاد و بهینه سازی فرهنگ استفاده از کامپیوتر در کشور بردارد. بدین منظور بخش های متعدد ایجاد و با ساختاری که در قسمت سمت راست این صفحه مشاهده می نمائید سازماندهی شده اند. سوالات موجود در هر بخش به مرور زمان افزایش خواهند یافت . روش پاسخ به سوالات مورد نظر بصورت کاملا" علمی و مختصر خواهد بود. کاربران با مراجعه به هر یک از بخش های فوق و انتخاب سوال مورد نظر قطعا" پاسخی مناسب را دریافت خواهند کرد. هدف از راه انداری این بخش، ایجاد یک " دایره المعارف علمی " در رابطه با کامپیوتر با بهره گیری از پتانسیل های وب است . این بخش کاملا" پویا بوده و سعی خواهد شد که همواره "حرفی تازه" برای کاربران داشته باشد.

منابع : برای تهیه مطالب این بخش، از سایت های متعدد استفاده شده است . سایت http://www.howstuffworks .com/ بعنوان هسته اصلی مطالب این بخش می باشد. پیشاپیش از مدیریت سایت معظم فوق، Marshall Brain تشکر کرده و امیدواریم سایت فوق همچنان یکی از موفق ترین سایت های موجود بر روی اینترنت باشد. از سایر نویسندگان مقالات که از مطالب آنها در تهیه محتویات این بخش استفاده شده ، تشکر کرده و از اینکه اسامی آنان ذکر نشده ، پوزش ما را پذیرا باشند. یکی دیگر از سایت هائی که از آن برای تهیه مطالب این بخش استفاده شده است ، http://www.microsoft .com/ است .


سخت افزار

حافظه ROM

. این نوع از حافظه ها علاوه بر استفاده در کامپیوترهای شخصی در سایر دستگاههای الکترونیکی نیز بخدمت گرفته می شوند . :

  • ROM
  • PROM
  • EPROM
  • EEPROM
  • Flash Memory

هر یک از مدل های فوق دارای ویژگی های منحصربفرد خود می باشند . حافظه های فوق در موارد زیردارای ویژگی مشابه می باشند:

  • داد های ذخیره شده در این نوع تراشته ها " غیر فرار " بوده و پس از خاموش شدن منبع تامین انرژی اطلاعات خود را از دست نمی دهدند.
  • داده های ذخیره شده در این نوع از حافظه ها غیر قابل تغییر بوده و یا اعمال تغییرات در آنها مستلزم انجام عملیات خاصی است.