دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پروژه کارافرینی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی

پروژه کارافرینی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی در 24 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی خدماتی و آموزشی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
پروژه کارافرینی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارافرینی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی در 24 صفحه ورد قابل ویرایش


پیشگفتار :

با یاد و نام خدا نوشته ی خود را آغاز می کنم ، امید به آنکه با یاری پروردگار بتوانم طرح خوب و مورد پسندی را ارئه دهم .

پیش از هر چیز از استاد گرامیم در درس کارآفرینی ، جناب آقای موحد سپاس فراوان را دارم ، چراکه علاوه بر آموزشهای کارآفرینی ، به من درس داشتن زندگی موفق را که قطعاً سرمایه ای برای آینده ی من به حساب خواهد آمد را آموزش دادند . از خداون متعال آرزوی سلامت و سعادت ایشان را آرزومندم .

پس از درک موضوع کارآفرینی ، برای بهتر و متفاوت بودن طرح خود ، بدنبال پروژه ی مناسبی بودم تا قابل توجه همگان باشد ، به همین دلیل برای انتخاب بهتر موضوع سعی کردم تا جنبه های مختلف موضوعات کارآفرینی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهم تا از انواع آن یک نوع را بعنوان منتخب برگزیده و از آن نوع طرح خاصی که احتمالاً برای دیگران انتخاب نشده را ارئه دهم .

در این بین با پرسشهایی که از دیگر دوستان درباره ی انتخاب موضوع و نحوه ی ارائه و تحقیق درباره ی طرحشان داشتم ، به خصوصیاتی در هر نوع از پروژه های کارآفرینی برخورد کردم که باعث شد بدنبال یک پروژه ی مناسب و متفاوت از انواعی که معمولاً دیگران انتخاب نموده بودند باشم ، چراکه اغلب افراد برای این پروژه فقط بدنبال اطلاعاتی در زمینه ی نحوه ی ایجاد یک شغل و شرایط و امکانات مورد نیاز یک شغل بودند و این گونه طرح ها ممکن بود به تمایلات و نیازمندیهای دیگر اعضا پاسخگو نباشد و فقط بعضاً به اطلاعاتشان بیافزاید . به همین دلیل به دنبال طرحی برآمدم تا علاوه بر پوشش علایق و تمایلات مختلف ، با به اجرا در آمدن آن ، بخشی از نیازهای افراد مختلف جامعه را در بر گیرد و هم شرایط یک طرح کارآفرینی را دارا باشد و تا حد ممکن انواع دیگر پروژه های کارآفرینی را نیز در بر گیرد . در این بین طرح ایجاد اماکن اطلاع رسانی جامع با شرایط متفاوت از نمونه های موجود به ذهنم خطور کرد و با تحقیقات در این زمینه از طرق مختلف از جمله اینترنت و جستجو در سایتهای کارآفرینی و مراجعه به مکانهای اطلاع رسانی فعلی و با یاری از تفکراتم نسبت به موقعیتها و شراط گوناگون به اطلاعاتی دست یافتم که در این زمینه بهتر مرا یاری کرد .

متن فعلی خلاصه ای از این طرح بوده که در حال حاضر مراحل اولیه ثبت این طرح ( بخش عدم تشابه طرح ) در سایت کارآفرینی در حال انجام است .

امیدوارم به لطف خدا مورد توجه خوانندگان این طرح قرار گیرد .


فهرست مطالب


پیشگفتار 2

مقدمه 5

توضیحات درباره طرح 7

تأثیرات و اهداف طرح 9

چگونگی کار و فعالیت این مکانها 12

چارت تقسیم بندی بخشهای مراکز اطلاع رسانی 41

شرایط و نحوه ی ایجاد چنین مکانهایی چگونه است ؟ 18

کنترل بصورت دولتی یا واگذاری به بخش خصوصی ؟ 19

ایجاد بخشی برای اطلاع رسانی درباره ی کالاها و لوزم مصرفی 22

نتیجه 24




مقدمه :

احتمالاً تا به حال برایتان پیش آمده و یا با افرادی برخورد کرده اید که در تصمیم گیریهای مهم دچار مشکل شده اند و این مشکل عمدتاً به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ی مورد انتخاب خود بوده است ؛ برای مثال برای انتخاب یک رشته تحصیلی اغلب افرادی که در موقعیت تصمیم گیری قرار می گیرند ، بدون داشتن اطلاعاتی در مورد موضوع رشته ی ورودی و یا با داشتن اطلاعات اندک ، دچار چندگانگی در انتخاب شده و بلاجبار به یکی از آن رشته ها وارد شده که ممکن است با شرایط وخواسته های فرد هماهنگ نبوده و بعد از مدتی وی را با مشکل مواجه کند .

این اتفاق در بسیاری از زمینه های مختلف زندگی ، که در آنها نوع انتخاب نقش اصلی را دارد اتفاق می افتد ، برای مثال : در انتخاب رشته ورزشی ، هنری ، تحصیلی ، شغلی و ... .

این نوع تصمیم گیریها موجب پشیمانی از اتلاف وقت و هزینه مادی و معنوی شده و چه بسا افرادی بعد از مدتها به این نتیجه خواهند رسید که راه را اشتباه آمده اند و باید از راه دیگری وارد می شده اند و این امر باعث می شود که یا این افراد اجباراً در این رشته ادامه فعالیت دهند و یا حتی بعد از این مدت مجبور به خاتمه کار ویا شروع دوباره از نقطه ی دیگری شروع کنند .

این نوع اشتباهات در ظاهر فقط به بخش کوچکی از جامعه یعنی همان فرد تصمیم گیرنده و شاید بعضی از اطرافیان وی تأثیر منفی بگذارد ، در صورتیکه این نوع تصمیمات بخش عظیمی از سرمایه های جامعه را که برای آن فرد ،‌ از لحظه ورود و ادامه ی فعالیت در آن زمینه قرار داده شده را از بین می برد و همچنین ایجاد هزینه ی فرصت زیادی می کند و ضرر بسیار بزرگی را با عدم فعالیت و یا تغییر و یا حتی ادامه ی بی انگیزه ی آن رشته توسط افراد این چنینی بر روی جامعه شامل می شود .

حال برای حل این چنین مشکلات و کمتر کردن اینگونه اشتباهات باید راه حل های مختلفی را در نظر گرفت و بهترین ها را برای اجرا در تکمیل نمود . بعنوان یک راه حل موثر ، می توان مکانها و یا اداره جاتی را ایجاد کرد تا در این مکانها عرضه ی اطلاعات در زمینه های مختلف داده شود تا افراد از اتلاف وقت و سرمایه و سردرگمی فراوان در امور مهم زندگی درآیند و با دید بازتر ، با اتلاف وقت کمتر و با انگیزه ی بیشتر و قوی تر شروع به فعالیت کرده و فعالیت خود را ادامه دهند .

همانطور مشخص است بسیاری از اشتباهات افراد جامعه در زمینه های مختلف ، از نداشتن اطلاعات صحیح در آن زمینه است . براستی چرا باید با داشتن چنین سرمایه ی عظیمی ، از آن بهره ی صحیح نبرده و آنرا در اختیار تمام بخشهای جامعه قرار نداده تا از این سرمایه ی بزرگ بصورت صحیح تر استفاده شود ، در صورتی که می توان از این سرمایه ی عظیم بهره ی فراوان برد ؟

در ادامه توضیحات مختصری درباره ی اجرا و بکارگیری این طرح داده خواهد شد .


توضیحات کلی درباره طرح :

در حال حاضر مکانها و یا بخشهای مختلفی برای ارائه ی اطلاعات مختلف و در زمینه های مختلف ایجاد شده و وجود دارد ، اما می توان گفت هیچکدام از این بخشها و موسسات ، اطلاعات جامعی در اختیار مراجعه کنندگان قرار نمی دهند و تنها راهنمایی ها و اطلاعات جزئی ویا خیلی کلی را در زمینه های کاری مختلف ارائه می دهند و حتی در مواردی به هیچ عنوان اطلاعات داده نمی شود و در مواردی باید از اطلاعات بخشهای دیگر نیز کمک گرفت تا شاید تکمیل کننده بخشهای دیگر شود . در اینصورت به منظور راحتی بیشتر و صرف هزینه کمتر و ... می توان با نوآوری بررسی شده ، دست به ایجاد مکانها یا ادارات ونهادهایی زد که بوسیله آنها اطلاعات مختلف در زمینه های مختلف بطور یکجا و دقیق تر جمع آوری شده باشد و در اختیار نیازمندان و علاقه مندان به این اطلاعات قرار گیرد تا با استفاده از این اطلاعات بتوانند دست به تصمیمات دقیق تری در زمینه های مختلف کاری ، تحصیلی ، ورزشی و ... بزنند و با این کار به اهداف زیادی نزدیک شوند . ( به امید خدا ... )

بطور کلی ، کار این مکانها می تواند به این صورت باشد که اطلاعاتی را از پایه و اصول انجام یک کار و تصمیم گیری درباره ی آن ، تا ادامه ی این مسیر را جمع آوری کرده و با انجام تغییرات و مرتب کردن این اطلاعات و در اختیار قرار دادن این اطلاعات به علاقه مندان اهداف مهمی را در پی داشته باشند . بطور کلی می توان گفت حیطه ی قرار گرفتن این اطلاعات می تواند از به ظاهر کوچکترین بخشهای جامعه گرفته و تا بزرگترین بخشها قرار داشته باشد ، چرا که تصمیمات بزرگ و بخشهای بزرگ از ابتدا بزرگ نبوده و از بخشها و تصمیمات کوچک تبدیل به تصمیمات بزرگ شده . به همین دلیل در این مکانها اطلاعات مختلفی در زمینه های متفاوت از جمله چگونگی و اطلاعاتی درباره انواع انتخاب رشته تحصیلی ، شغلی ، هنری و ... ارائه می شود ، که هر کدام از این انواع به زیر مجموعه های کوچکتر با اطلاعات جزئی تر تبدیل می شوند .


اهداف و ثمرات این طرح :

این کار اهداف و ثمرات زیادی را در صورت به اجرا در آمدن صحیح ، به دنبال خواهد داشت که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره خواهد شد ، همچنین در طی توضیحاتی که در متن داده می شود ، به بعضی از دیگر اهداف قابل دسترسی نیز اشاره می شود .

بطور کلی می توان گفت که به اجرا گذاشتن این طرح ، در سطحی برای استفاده کنندگان از آن اطلاعات ( در جزء ) اثر گذار بوده و بخشی نیز بر کل جامعه ( در کل ) اثر خواهد کرد ، برای نمونه به چند مورد اشاره می شود :

برخی تاثیرات و اهداف در جزء :

1 – فرد در تصمیم گیری در موارد مختلف زندگی ، با شرایطی که پیش رویش در این مکانها قرار می گیرد ؛ یعنی با کسب اطلاعات مختلف در زمینه های مختلف و با امکان مقایسه ی این اطلاعات ، می تواند بهتر عمل کند و تصمیمی با درصد خطای کمتر بگیرد .

2 – در صورتی که راه تقریبی فرد مشخص شود و در صورتی که این راه با شرایط وی سازگار تر بوده باشد ، فرد با انرژی و با امید بیشتری به فعالیت برای رسیدن به نقطه ی مورد نظر خود می پردازد .

3 – فرد می تواند برنامه ریزی دقیق تری برای فعالیتهای آینده ی خود داشته باشد .

4 – وقت کمتری صرف کسب اطلاعات مختلف در زمینه های مختلف صرف می شود که تصمیم گیری سریع تر را نیز در پی خواهد داشت .

5 – سرمایه ی کمتری برای تصمیمات اشتباه صرف می شود ، چرا که تصمیمات دقیق تر و بطور صحیح تر گرفته خواهد شد و اشتباهات در آن کمتر می شود و در نتیجه سرمایه کمتری را خواستار است .

6 – افراد مراجعه کننده با ورود به این مکانها خود به خود با موضوعات مختلف دیگر در زمینه های مختلف آشنا می شوند و این باعث می شود تا سطح اطلاعاتیشان بالاتر برود و از این اطلاعات در زمینه های مختلف استفاده کنند .

7 – بطور کل تاثیراتی نیز بر جامعه خواهد داشت که این تاثیرات بر بهبود جامعه بر سطح رفاه افراد جامعه تاثیر بیشتری خواهد داشت .

8 - ... .

برخی تاثیرات و اهداف در کل :

همانطور که مشخص می شود ، کل ، از جزء تشکیل می شود و در صورتی که جزئی وجود نداشته باشد ، کلی نخواهد بود . پس می توان گفت تمام تاثیراتی که بر جزء وارد میشود به نوعی بر کل نیز اثر گذار خواهد بود که علاوه بر آنها می توان به نکات زیر نیز اشاره کرد :

1- به هدر رفتن سرمایه هایی که دولت برای انجام یک عمل برای یک فرد صرف می کند کمتر می شود ؛ برای مثال اگر فردی برای ادامه تحصیل خود ، رشته ای را بر می گزیند ، علاوه بر اینکه هزینه ای را بر دوش خود و خانواده می گذارد ، هزینه ی زیادی را نیز بر دوش دولت قرار می دهد . در صورتی که فرد پس از این انتخاب ، به هر دلیلی از انتخاب خود پشیمان گردد ، در این میان این سرمایه ها از بین رفته و سوخت می شود و دیگر قابلیت بازگشت نخواهد داشت . با این کار درصد چنین تغییراتی کمتر می شود و هزینه ی کمتری صرف این کار خواهد شد .

2 – این اطلاعات به خودی خود می تواند در تصمیم گیریهای بزرگ دولت نیز کمک کننده و تاثیر گذار باشد .

3 – یکی از اهداف دولت ، داشتن جامعه ای هدفمند و پویاست ، که با این طرح تا حد قابل توجهی ، جامعه از حالت سردرگمی درآمده و بصورت هدفمند تر به راه خود ادامه می دهد .

4 - ... .

شرایط و نحوه ی ایجاد چنین مکانهایی چگونه است ؟

برای ایجاد چنین مکانهایی ، ابتدا نیاز به اجازه ی دولت در صورت تایید قابلیت اجرایی شدن این طرح است و پس از آن با توجه به اینکه این مکان باید بصورت خصوصی ، دولتی و یا دولتی – خصوصی ایجاد شود ، شرایط تشکیل آن متفاوت خواهد بود . پس از مشخص شدن این مراحل و انجام آن ، با توجه به کار این اماکن ، برای فعالیت نیاز به چند نکته ضروریست ، از جمله : برای تشکیل احتیاج به افراد متخصصی برای بدست آوردن و بروز رسانی اطلاعات مربوط در هر بخش مخصوص به خود است و این کار خود احتیاج به کارشناسی ، مدیریت و تخصیص دقیق نیروهای متخصص در هر بخش را دارا است . بعد از آن و در کنار این نیروها ، افرادی نیاز است تا اطلاعات بدست آمده را طبقه بندی و مرتب کرده و طبقات مرتبط به یکدیگر را مشخص کنند ، تا دسترسی به آنها بصورت ساده تر و سریعتری انجام گیرد . همچنین افرادی نیاز است تا این اطلاعات را در قسمتهای مختلف ثبت و نگهداری کرده و آنها را به بخشهای زیر مجموعه ای و افراد علاقه مند انتقال دهند .

همانطور که مشخص است ، با اجرای این طرح ، موقعیت شغلی زیادی ایجاد می شود ، که باعث می شود افراد با تخصص خود مشغول فعالیت شوند و بخش زیادی از مشکل بیکاری در جامعه ما حل خواهد شد .


شرایط ایجاد بصورت دولتی و بخش خصوصی :

ایجاد واداره ی این اماکن ، در صورتی که توسط بخش خصوصی یا دولتی ایجاد شود ، از هر جهت بصورت زیر خواهد بود :

در صورت ایجاد چنین مکانهایی توسط بخش خصوصی ، بار هزینه ای زیادی از دوش دولت برداشته می شود ، مسئولیت دولت از این زمینه کمتر می شود ، در بین این مکانها رقابت بیشتری حاکم می شود ، با رقابتی شدن اطلاعات بصورت ارزان تری فروخته می شوند ، کار بصورت خصوصی ایجاد می شود ، در آمد بوجود می آید و ... که می توان گفت تمام موارد گفته شده جزء فایده های این کار نخواهد بود و بخشی از موارد گفته شد از مضررات آن بحساب می آید ، ازجمله :

- در صورت خصوصی شدن و در اختیار قرار دادن اطلاعات بصورت پولی ، هر کسی در جامعه نمی تواند از این اطلاعات برای تصمیم گیری خود استفاده کند و کاربرد این اطلاعات کمتر خواهد شد ، در صورتی که یکی از اهدافی که این کار بدنبال خواهد داشت ، تغییراتی است که در تمام جامعه و نه در بخشی از جامعه که قدرت خرید بیشتری دارند ، اعمال کند .

- ممکن است در صورتی که بخش خصوصی اداره کننده باشد ، اطلاعات متفاوت بوده و چندگانگی در ارائه اطلاعات توسط بخشهای مختلف ایجاد شود ، در نتیجه افراد جامعه قدرت تصمیم گیری کمتری خواهند داشت ، چرا که با مقایسه بخشهای مختلف به تفاوت آنها پی برده و نمی توانند بعضی اطلاعات را برای تصمیم گیری خود صحیح بدانند ، در نتیجه اعتماد مردم نسبت به این مکانها کم می شود و استفاده از آنها نیز کم خواهد شد .

- امکان جعل اطلاعات توسط بخشهای مختلف برای جلب مشتری بیشتر ، بیشتر خواهد شد ، در نتیجه افراد نمی توانند تصمیم گیری درستی داشته باشند .

- و ... .

همچنین در صورتی که این مکانها بصورت دولتی ایجاد شوند :

- دولت از تصمیم گیری صحیح افراد ، سود قابل توجهی خواهد برد و سرمایه ی زیادی که در حال حدر رفتن از این طریق می باشد ، صرفه جویی خواهد شد .

- دولت با تشکیل چنین سیستمی می تواند کنترل دقیق تری بر روی بخشهای مختلف داشته باشد ، بدین صورت که با اطلاعات به روزی که از بخشهای مختلف بدست می آید می تواند نحوه ی کار هر بخش را چه دولتی و چه خصوصی دقیق تر کنترل کند .

- ایجاد توسط دولت ، باعث تنظیم دقیق تر و هماهنگ تر اطلاعات در بخشهای مختلف را شامل می شود و کار جمع آوری اطلاعات را یکبار و با هزینه کمتر و بصورت دقیق تر انجام می دهد ولی در صورت خصوصی بودن ، هر بخش خصوصی باید اطلاعات را خود جمع آوری کرده و این کار هزینه ها را افزایش می دهد و دقت در کار را کم خواهد کرد .

- در صورت دولتی بودن این مکانها ‌، قابلیت استفاده به تمام افراد جامعه خواهد بود و تمام اعضاء جامعه برای تصمیم گیری های خود می توانند از این اطلاعات بهره ببرند .

- در صورت دولتی بودن ، امکان جعل اطلاعات بسیار کم می شود و حتی می توان گفت از بین می رود ، زیرا اطلاعات عمومی که قرار است در اختیار تمام مردم قرار گیرد بصورت هماهنگ با تمام بخشها در سطوح مختلف خواهد بود و در صورت از بین رفتن این هماهنگی اشکالات به وضوح دیده خواهد شد .


پروژه کارآفرینی طرح احداث نهالستان

پروژه کارآفرینی طرح احداث نهالستان در 20 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پروژه کارآفرینی طرح احداث نهالستان

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی طرح احداث نهالستان در 20 صفحه ورد قابل ویرایش


خلاصه طرح

1-مجری طرح: شرکت تعاونی تولیدی باغداران کاویان ساوج

2-موضوع طرح: احداث نهالستان در سطح 5/3 هکتار

3-محل اجرای طرح: منطقه چهار باغ- از توابع شهرستان ساوجبلاغ

4-سرمایه گذاری قبل: 000/500/831/14

5-سرمایه گذاری جدید: 000/140/881/1

الف:تسهیلات بانکی: 000/000/1200

ب:سرمایه گذاری شخصی: 000/140/681

6-مدت تسهیلات: 6 سال

7-نرخ سود بانکی: 5/13 درصد

8-نرخ بازده کل سرمایه گذاری: 26درصد


بنام خدا

1-مشخصات مجری طرح:

شرکت تعاونی تولیدی باغداران کاویان ساوج که در تاریخ 19/2/1383 تحت شماره 686 نزد اداره ثبت شرکتهای ساوچبلاغ به ثبت رسیده و خلاصه شرکت نامه آن بشرح آگهی تاسیس شماره 3668 مورخه 19/2/1383 می‌باشد .

2-مشخصات محل اجرای طرح:

یک زمین و باغ جمعا به مساحت 14 هکتار واقع در منطقه چهار باغ از توابع شهرستان ساوجبلاغ که حدود 6 هکتار آن بصورت باغ مثمره قدیمی بوده و 8 هکتار بصورت زمین مزروعی و فاقد درخت می‌باشد و 24 هکتار بصورت اجاره ای به مدت 5 سال در اختیار شرکت تعاونی می باشد . آب مورد نیاز زمین مزبور از یک حلقه چاه عمیق با آبدهی حدوده 15 لیتر در ثانیه که در همین زمین حفره گردیده و اختصاصی می‌باشد تامین می‌گردد بقیه امکانات موجود در جدول ساختمانها و تاسیسات موجود طرح تقویم شده است .

3-موضوع طرح:

عملیات طرح عبارتست از تخصیص 5/3 هکتار از زمینهای مورد عمل به کشت بذر انواع نهال و ایجاد خزانه می‌باشد که با اجرای این امر قادر خواهد بود در فاصله زمانی 5سال از زمان کشت بذر وانجام عمل پیوند تعداد 000/525 اصله نهال پیوندی تولید و به بازار مصرف عرضه نماید ضمنا قسمتی از نهال های تولیدی نیز جهت احداث باغ جدید، واکاری و بازسازی باغ قدیمی به مصرف خواهد رسید که این امر خود باعث احیا و زنده شدن باغ قدیمی گشته و در نتیجه باعث افزایش راندمان تولید باغ موجود خواهد گشت وپس از سه سال 000/535 اصله انواع نهال غیر مثمر تولید و آماده عرضه به بازار مصرف خواهد شود ضمناً اجرای طرح در افزایش اشتغالزایی و همچنین شکوفادی اقتصاد منطقه تاثیر بسزای باقی می گذارد.



4-مدیریت و سازمان طرح:

مدیریت طرح به عهدی آقای مهندس بابک کمال پور طادی یکی از اعضای شرکت تعاونی می‌باشد که دارای تجارت عملی لازم در زمینه مذکور بوده و پرسنل مورد نیاز نیز بشرح جدول کارکنان دائم طرح تقویم گردیده است .

نتیجه بررسی طرح :

همچنانکه از جدول فوق الذکر بر می آید طرح مزبور دارای سودآوری کافی بوده و ضمناً باعث اشتغالزایی در منطقه نیز خواهد شد و به دلیل عمر طولانی درخت دهها سال اشتغالزایی بدنبال خواهد داشت وبه دلیل انتقال نهالهای تولیدی به عرصه های مختلف ورشد آنها در پاکی هوا نقش مؤثری نیز دارد . علیهذا اجرای آن مقرون به صرفه بوده و باعث رشد اقتصادی مجریان طرح و رفع نیاز باغداران منطقه خواهد گردید


پروژه کارآفرینی طرح احداث گلخانه برای تولید محصولات گلخانه ای

پروژه کارآفرینی طرح احداث گلخانه برای تولید محصولات گلخانه ای در 21 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
پروژه کارآفرینی طرح احداث گلخانه برای تولید محصولات گلخانه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی طرح احداث گلخانه برای تولید محصولات گلخانه ای در 21 صفحه ورد قابل ویرایش


محل اجرا:
استان قزوین
شهرستان آبیک
روستای قره قباد
متقاضی مجری طرح: جعفریانلو


خلاصه طرح:

- طرح احداث گلخانه تولید خیار هندوانه مکعبی و گلهای تزئینی گلخانه ای در سطح 5000 متر مربع

- محل اجرا، استان قزوین- شهرستان آبیک- روستای قره قباد

- زمین محل اجرای طرح: یک قطعه زمین از پلاک 41 اصلی واقع در بخش 15 به مساحت پنجهزار متر مربع بصورت استیجاری از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین

- منبع تأمین آب: احداث یک حلقه چاه نیمه عمیق

- سرمایه گذاری مورد نیاز اجرا و بهره برداری طرح: 3/1821 میلیون ریال

- سرمایه گذاری ثابت 119/1318 میلیون ریال

- سرمایه گذاری جاری 183/503 میلیون ریال

- منابع مالی تأمین سرمایه:

تسهیلات بانکی: 75 درصد معادل 9/1365 میلیون ریال

سرمایه گذاری متقاضی طرح:25% معادل 3/455 میلیون ریال

- پیش بینی تولید سالیانه: 240 تن محصول خیار در دو دور کشت

- پیش بینی درآمد سالیانه: 600 میلیون ریال

- پیش بینی سود (زیان) طرح: 5/274 میلیون ریال در سال

- سرانه سرمایه گذاری ثابت طرح: 119829

- -سرانه سرمایه گذاری کل طرح: 2/145704

- نرخ بازده سرمایه: 22%

- دوره برگشت سرمایه: 6/3 سال

- اشتغال زائی طرح: 12 نفر نیروی ثابت و دائم

- مجری طرح: جعفرانیالو دوقوز

- کارشناسی تهیه کننده طرح سید حمزه میر سلیمی


مقدمه

با مهاجرت سریع روستائیان به شهرها و افزایش پدیده شهرنشینی، در نتیجه صنعتی شدن شهرها آلودگی هوا افزایش یافته است. این پدیده مخصوص کشور خاصی نیست بطوریکه موضوع در سازمان ملل متحد مطرح شده و این سازمان از کشورهای مختلف جهان جهت مبارزه با آن استمداد نحوه است در کشور ما نیز بر اساس آمارهای موجود به خصوص در سالهای اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود دو میلیون هکتار از جنگلهای شمال ایران نابوده شده است.

در شهرهای مختلف نیز ساخت و ساز زمینهای مزروعی و تبدیل آن به آپارتمان ها و جاده های آسفالته و غیره به این مفصل دامن زده است.

بدیهی است مبارزه با رشد این پدیده افزایش سطح فضای نسبی که هم چون ریه برای انسان موجب بازگشت حیات به شهرها می شود را می طلبد.

با مطالعه وضع زندگی مردم در شهرهائی چون بابل که مربوط به پانصد سال قبل از میلاد مسیح می باشد به این نتیجه می رسیم که پیشینیان ما نیز به موضوع حیاتی بودن توسعه فضای سبز و تولیدات کشاورزی توجه خاصی داشته اند.

مبحث تولید در مقوله و توسعه به دلیل ایفای نقش محوری از اهمیت خاصی برخوردار است با پیدایش انقلاب صنعتی عصر تازه ای برای تمدن بشری بوجود آمده است این نقطه عطف در تاریخ بشری تنها در پرتو توانائی انسان در به کار گرفتن عوامل تولید پدید آمده است.

پیشرفت چشمگیری که در تولیدات بخش کشاورزی همراه با صنعت در کشورهای توسعه یافته و صنعتی روی داده و ضمن رفع نیازهای داخلی و بالا بردن توان صادرات کشور تقویت بخش های بنیادی جامعه را نیز در پی داشته است.

از جمله دستاوردهای این پیشرفت می توان اشتغال در سطح مطلوب، کاهش نسبی فقر و تویع عادلانه تر درآمد استفاده بهینه از منابع و عوامل تولید و افزایش بهره وری نام برد.

برای دستیابی به هدف های توسعه با شناسائی درست و تخصیص بهینه و بکارگیری مطلوب منابع و عوامل تولید در بخش های مختلف اقتصادی به ویژه کشاورزی یکی از راه کارهای اصولی و بنیادی به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک جهان با محدودیت منابع آبی روبروست می باشد در صورتی که این منابع استفاده نشود بهره برداری از آنها ناکار آمد خواهد بود.

از طرفی از نیروی انسانی در ایران بعنوان مهمترین و حساسترین عامل توسعه بخوبی بهره برداری نمی شود و اکنون نرخ بیکاری در کشور دو رقمی است که توسعه اجتماعی را تحت الشعاع قرار داده است تعبیرات در بخش کشاورزی از دیدگاه اقتصاد کلان با افزایش سرمایه گذاری تغییر نظام های بهره برداری تغییر ساختاری در شبکه مدیریت کلان کشاورزی در نهایت رفع انحصارات دولتی و واگذاری امور خدماتی و تصدیگری به بخش خصوصی است که منجر به اشتغال می شود. چنانچه سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز در بخش کشاورزی و مربوط به آن گونه مطلوب انجام نگیرد و بخصوص آموزش های کاربردی توسعه نیابد و عملاً متقاضیان کار در بخش درگیر تولید نشوند منجر به هدر رفتن منابع انسانی و مادی جبران ناپذیری که هزینه کرده ایم می شود.

ازدیاد جمعیت و نیاز مبرم به محصولات کشاورزی و محدودیت منابع آب و خاک و از طرفی تأمین زندگی قشر زحمتکش کشاورزی و نیز مسائل و مشکلات و محدودیت هائی که در جهت افزایش سطح زیر کشت وجود دارد باعث شده که متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با استفاده از تجهیزات و تأسیسات مختلف با مختصات فنی و تکنیکی ویژه در جهت افزایش راندمان تولید در واحد سطح و تولید محصول خارج از فصل اقدام نمایند.

وجود امکانات مناسب در منطقه شامل فضای مناسب، خاک، آب کافی، ساختمانها و ایجاد تأسیسات مناسب و نیز ایجاد یک محیط ملایم و دور از خشونت جهت حفظ سلامت روحی کارگرانی که در کارگاه و شرکت به فعالیت سخت بدنی از هدفهای اجرای طرح می باشد.



اهداف طرح:

- ایجاد یک محیط متعادل و سر سبز با هدف استفاده بهینه از منابع آب و خاک

- ایجاد یک محیط کنترل شده در جهت افزایش عملکرد در واحد سطح

- مبارزه با آفات و بیماریها در کشت گلخانه ای بسیار ساده تر و مؤثرتر از کشت در فضای آزاد است.

- هزینه های کارگری در کشت گلخانه در مقایسه با کشت های فضای باز و روش سنتی کمتر است

- کسب درآمد و افزایش سودآوری و نرخ بازده سرمایه

- با توجه به محدودیت منابع آبی در روش گلخانه ای با حداقل مصرف آب حداکثر بهره بری حاصل می گردد.



شرح عملیات جنبی

در محل اجرای طرح جهت تأمین آب مورد نیاز اجرائی حفر و تجهیز یک حلقه چاه نیمه عمیق پیش بینی گردیده است که حتی الامکان سعی خواهد شد با توجه به شرایط منطقه نسبت به خرید یک انشعاب برق سه فاز نیز اقدام گردد تا علاوه بر تأمین روشنائی مورد نیاز سالن ها، برق مصرفی مشعل، فن و الکتروپمپ چاه را نیز تأمین نماید.

همچنین مساحت 20 متر مربع اتاق نگهبانی برای حضور دائم نگهبانی از تأسیسات لحاظ و منظور شده طرح و 20 متر مربع هانکار و استخر جهت نگهداری آب و سایر نهاده های مورد نیاز می بایست ساخته و اجرا گردد.

جهت بسته بندی، سورتینگ درجه بندی محصول استحصالی از اجرای پروژه حداکثر به مساحت 20 متر مربع نیز سالن بسته بندی مورد نیاز طرح ساخته و اجرا خواهد شد.

مدیریت طرح، برنامه ریزی، رفع مسائل و مشکلات اجرائی حین طرح توسط مجری و حضور دائم وی در محل اجرا مستلزم ساخت و تجهیز دفتر کار و سرویس های بهداشتی و نمازخانه می باشد که در این طرح در سطح حداکثر 40 متر مربع دیده شده است.

با عنایتی که به جداول ارائه شده کاملاً روشن است که با احداث پنج هزار متر مربع گلخانه تونلی جدید و با توجه به توضیحات که در صفحات قبل شرح داده شده است مشخص می شود که در هر متر مربع گلخانه تعداد 5/2 نشاء (خیار) کاشته می شود که متوسط برداشت محصول خیار از هر بوته در هر دوره که حدود 4 الی 5/4 ماه طول می کشد حدود 10-5/9 کیلوگرم در نظر گرفته شده است لذا در هر دوره برداشت حدود

120000= کیلو محصول 69 * 5/2 عدد بوته در متر مربع*5000 متر گلخانه

کیلوگرم خیار برداشت می شود و از آنجا که در هر سال دو بار عملیات کاشت، داشت و برداشت انجام می پذیرد بنابراین میزان محصول قابل برداشت در هر سال 240000=2*120000 کیلوگرم پیش بینی می گردد.

قیمت خرید خیار در بازار مثل تمام محصولات بسته به عرضه و تقاضا می باشد و با توجه به متوسط سه ساله قیمت های موجود در بازار هر کیلوگرم خیار 2500 ریال مجاسبه گردیده است که با احتساب 240 تن محصول درآمد ناخالص طرح 2500*240000 کیلوگرم برابر 600000000 ریال خواهد بود.

محاسبه قیمت تمام شده محصول:

هزینه های اجرائی جاری طرح 3/503183 هزار ریال

هزینه استهلاک سالیانه 61/94462 ریال

هزینه تسهیلات بانکی 68/136597 ریال

جمع 68/136597 ریال

ریال 3/1356= گیلوگرم محصول 240000 / 9/325522 هزار ریال هزینه

هزینه تولید هر کیلوگرم خیار 3/1356 ریال خواهد بود.

سود زیان طرح:

هزار ریال 1/477/274= ریال در آمد- 600000-9/325522 هزار ریال هزینه تولید سالیانه

نرخ بازار سرمایه: 22%

دوره برگشت سرمایه 6/3 سال




نتیجه گیری:

- طرح حاضر با نرخ بازده سرمایه 22% در سال دارای 5/274 میلیون ریال سود سالیانه می باشد که علاوه بر ایجاد توانائی بازپرداخت اقسار بانکی موجب اشتغالزایی تعداد 11 نفر نیروی دائم در منطقه خواهد شد.


پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی

پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی در 146 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 251 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 146
پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی در 146 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست :

عنوان صفحه



بخش اول: صنایع شیر 13

مقدمه 13

پوکی استخوان بیماری خاموش 13

بخش دوم : شرکت فرآورده های لبنی لبنوش 19

کلیات درباره شرکت 20

خلاصه فعالیت تعاونی 20

تاریخچه شرکت 21

تنظیم دوایربه خدماتی و تولیدی 24

چارت سازمانی 25

بخش سوم: فرآیند تولید 26

آزمایشگاه 27

خطوط تولید 30

مراحل پاستوریزاسیون شیر 30

تولید پنیر سفید مخصوص صبحانه 31

مراحل ساخت کره پاستوریزه 46

خط تولید دوغ پاستوریزه 47

مراحل تولید خامه قنادی شیرین شده 47

خط تولید کشک مایع 48

مراحل تولید پنیر پیتزا 50

خط تولید پنیر پیتزا 50

مراحل تولید پنیر پیتزا تند 51

خط تولید ماست خامه ای 53

بخش چهارم :انبار و انبارداری شرکت 55

انبار 56

انبار های سرپوشیده 56

انبار های باز 56

وظایف انباردار 56

انواع موجودی های انبار 57

کالای انتقالی از سایر انبار ها و اجناس بر گشتی 59

مدارک خرید 61

تحویل کالا به انبار 61

تحویل دائم 62

نحوه و موارد استفاده از فرم رسید انبار 62

در خواست کالا و مواد از انبار 63

تحویل وخروج کالا ازانبار 64

کارتکس انبار 68

گزارش موجودی از انبار 70

اصول ایمنی و حفاظت انبار 71

بخش پنجم : فروش ، تبلیغات و بازار یابی در شرکت 74

مقدمه 75

عوامل موثر در بالا بردن میزان فروش 76

بازاریابی و تبلیغات 76

مزایای تبلیغات 78

وظایف مدیر بازاریابی و فروش 79

بخش ششم : دایره سرپرستی 81

دایره سرپرستی 82

نقش واحد سرپرستی به عنوان جزیی از سیستم 82

اصول مدیریت و سرپرستی 83

واحد خرید مواد 85

خرید های داخلی 86

در خواست خرید مواد 86

سفارش کالا به فروشنده 87

بازرسی و کنترل اجناس خریداری شده 89

بخش هفتم : سیستم حسابداری 80

گردش حساب های صنعتی 91

فهرست حساب های ترازنامه ای 92

فهرست حساب های سود و زیانی 94

بهای تمام شده کالای فروخته شده 95

هزینه ها 96

سایر درآمدها 96

کسور درآمد 96

سیستم حسابداری صنعتی کارخانه 97

مراحل ساخت محصولات 98

کنترل مواد 105

کسر و اضافات مواد 107

عوامل بهای تمام شده مواد اولیه 108

نحوه ثبت مواد برگشتی به انبار 111

هزینه های مشترک و فرعی کارخانه 111

کنترل هزینه های دستمزد 114

حسابداری حقوق و دستمزد 116

دستمزد اوقات تلف شده 117

پاداش کارکنان 118

ذخیره دستمزد ایام مرخصی 119

توضیحاتی راجع به برخی کسورات دستمزد بیمه 122

پرداخت مساعده 122

انحرافات حقوق و دستمزد 123

کنترل سربار کارخانه 124

برآورد هزینه های سربار. 125

سربار واقعی کارخانه 128

تجزیه تحلیل کسری یا اضافات سربار کارخانه 129

بخش هشتم : تعمیرات و نگهبانی 131

تعمیرات 132

نگهبانی 132

بخش نهم :نتیجه گیری و جمع بندی 134

توصیه هایی برای موقیت سازمانی 135

IT چیست ؟ 135

نقش IT در صنعت 135

کاربرد IT در R&D 136

ضمائم 137

منابع و ماخذ 155



بخش اول :



مقدمه:

به نام خالق هستی که شیر را نوشیدنی گوارا گردانید تا اهل ایمان را عبرتی از قدرت لایزال او باشد و بهشتیان را به نهرهای آن وعده داد تا لذت رضوان خویش را کامل گرداند.

اگرچه این نوشیدنی حیات بخش، منبع غنی از ترکیبات مورد نیاز بدن بوده ودانشمندان هر روز ابعاد تازه ای از اسرار این غذای کامل را کشف و به جوامع ارائه می دهند متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مصرف سرانه آن در ایران حدود نصف استانداردهای مطلوب می باشد.

پوکی استخوان – بیماری خاموش :

زنان هشت برابر بیشتر از مردان دچار پوکی استخوان می شوند:

به اعتقاد محققان، احتمال دچار شدن به پوکی استخوان در موارد زیر بیشتر است:

سن بیش از 50 سال، زن بودن، یائسگی، نخوردن یا کم خوردن لبنیات، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، جثه کوچک،پوست روشن،ورزش نکردن،سیگار کشیدن، استفاده دراز مدت از داروهای ضد انعقاد(کوروتون)، داشتن افراد مبتلا به پوکی استخوان در میان خویشاوندان، استفاده از غذاهای پر نمک،نوشیدن الکل و قهوه زیاد و بعضی از اختلالات هورمونی مانند پرکاری تیروئید و کم کاری غدد جنسی.

درپوکی استخوان ، استخوان ها به شدت شکننده می شوند و ممکن است با ضربه های کوچک و حتی خود به خود بشکنند،کلسیم در این میان برای بازسازی و استحکام استخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر کلسیم بدن کافی نباشد استخوان پوک و شکننده می شود. پوکی استخوان علامتی ندارد. یک نکته بازدارنده در جهت اطلاع از این بیماری این است که معمولا شخص بعد از شکستگی به وجود آن پی می برد. در بعضی از افراد پوکی استخوان به صورت خمیدگی ستون فقرات بروز می کند. بهترین روش تشخیص پوکی استخوان سنجش تراکم استخوانی (رانسیتو متری) است که با نظر پزشک صورت می گیرد.

پوکی استخوان به راحتی قابل پیش گیری است : ورزش و فعالیت بدنی، عدم مصرف سیگار، روزانه حداقل ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار گرفتن و از همه مهمتر استفاده از مواد حاوی کلسیم به ویژه لبنیات از مهم ترین عوامل مؤثر در پیش گیری از این بیماری پر هزینه است.

نیاز به کلسیم در سنین مختلف متفاوت است. در نوجوانی ، بارداری و دوران شیردهی این نیاز با خوردن 3 الی 4 لیوان شیر و ماست در هر روز تامین می شود. از لحاظ میزان کلسیم یک لیوان شیر معادل یک لیوان ماست و برابر 45 الی 60 گرم پنیر(اندازه دو قوطی کبریت) است. پژوهشگران به تازگی دریافته اند یک فنجان ماست 35 درصد بیشتر از یک فنجان شیر کلسیم دارد.

1- شیر مایع سفید رنگی است که در اثر دوشش حیوانات شیرده سالم به دست می آید. رنگ شیر در حالت طبیعی سفید کدر است که در صورت بالا بودن چربی آن کمی زردرنگ شده و در اثر گرفتن چربی یا افزودن آب به آن کمی به سمت آبی میل می کند، که البته عوامل دیگری نظیر نوع تغذیه ، فصل و... نیز تا حدی در این امر مؤثر می باشد. بو و طعم شیر نیز در اثر تماس با ظروف کثیف یا تغذیه نا مناسب حیوانی و یا فسادهای میکروبی و شیمیایی می تواند تغییر کند.

در میان غذاهای مختلف که روزانه به مصرف انسان می رسند بدون شک شیر مناسب ترین و متعادل ترین ترکیب را دارا می باشد و به همین دلیل است که معمولا شیر را غذای کامل می نامند. شیر هر یک از پستانداران بهترین غذا برای نوزاد همان پستاندار می باشد و عملا نمی توان هیچ غذایی را جانشین آن قرار داد . بررسی ها نشان می دهد که طولانی ترین عمرها در اکثر کشورهایی دیده می شود که مقدار مصرف روزانه شیر مردم آن زیاد است. ترکیب شیر تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله نژاد، فصل، تغذیه و ... تغییر می کند ولی به طور متوسط می توان ارقام زیر را در خصوص ترکیب شیر ارائه نمود.

کلیات در رابطه با شرکت :

کارخانه فرآورده های لبنی کلات( لبنوش) سهامی خاص یکی از مراکز تولید مهم ترین مواد غذایی در کشور می باشد. این کارخانه و سایر کارخانجات تولید کننده محصولات لبنی در استان خراسان زیر نظر مستقیم شرکت تعاونی تولید کنندگان فرآورده های لبنی پاستوریزه خراسان قرار دارد. شرکت تعاونی تولید کنندگان محصولات لبنی در سال 71 با همکاری جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون استان خراسان جهت ارائه خدمت به واحد های فرآوری لبنیات پاستوریزه و تامین نیاز آن ها و فروش تولیداتشان تشکیل گردید و هم اکنون 45 کارخانه را در استان خراسان تحت پوشش خود دارد.

خلاصه فعالیت های تعاونی:

1) تهیه و تامین مواد اولیه مورد نیاز اعضاء

2) تهیه ماشین آلات وتجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی از داخل و خارج کشور.

3) برگزاری سمینارهای علمی، تخصصی و کلاس های آموزشی جهت ارتقای علمی . 4) فنی مسئولین کنترل کیفیت واحدهای تحت پوشش در داخل یا خارج از کشور.

5)ارائه خدمات مشاوره ای به واحد های در حال تاسیس و بهره برداری.

6)پذیرش عاملیت توزیع پنیریارانه ای در استان خراسان.

7)پیگیری جهت تحویل 30/0 از علوفه تخصیصی به استان، به منظور تحویل به دامداران طرف قرارداد کارخانجات.

8) احداث و اداره کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف و بسته بندی کره در اوزان 10 تا 25 گرمی باسرمایه گذاری بالغ بر 3000000000 ریال با همکاری سیستم بانکی.

9) کمک به توزیع شیر یارانه ای و شیر مدارس.

10) ایجاد فروشگاههای عرضه مستقیم کالا به منظور فروش محصولات لبنی پاستوریزه تولیدی اعضا.

روش دوم برای سنجیدن دانسیته( روش ژربر) :

از دستگاه لاکتوز دانسیمتر استفاده می شود داخل مزور*** شیر و دانسیمتر را داخل مزور معلق کرده درصد دانسیته پس از معلق شدن دانسیمتر داخل مزور نشان داده می شود.

روش اندازه گیری اسیدیته شیر(ترشی شیر):

داخل شیر 10 سی سی شیر ریخته خوب آن را هم می زنند سپس " منول چتال این " را به آن اضافه می کنند. سپس « سود » را قطره قطره به مایه می افزایند، و قتی شیر تغییر رنگ داد و به صورتی کم رنگ تبدیل نشد مقدار سود مصرفی را در 9 ضرب می کنند و اسیدیته شیر به دست می آید.

بعد از اینکه نتایج آزمایش های انجام شده روی شیر به تائید سرپرست آزمایشگاه رسید به دست مسئول خرید می رسد و مسئول خرید با تایید و یا اجازه مدیر عامل اقدام به خرید اصلی ترین ماده خام کارخانه می نماید.

آنچه گفته شد آزمایشاتی است که برای خرید شیر انجام می شود اما مهندسین آزمایشگاه وظایف دیگری را هم بر عهده دارند که به اختصار در ذیل آمده است:

آزمایش کنترل کیفی و کمی کلیه محصولات:

قبل از تولید، حین تولید و بعد از تولید کلیه مواد و محصولات آزمایش و کنترل می شود تا از حد مطلوب و فرمول مربوط گذر نکند و همه مراحل براساس استانداردها انجام می شود.

آزمایش کنترل کیفیت برای تمامی محصولات انجام می شود. مهم ترین آزمایشاتی که انجام می شود به صورت زیر است:

آزمایش اسیدیته برای دوغ و ماست انجام می شود.

برای تولید خامه شیرین شده آزمایش اسیدیته میزان چربی صورت می گیرد.

مهم ترین آزمایش برای پنیر پیتزا آزمایش میزان ماده خشک، رطوبت، کلیفرم و.. می باشد.

این دایره درخواست های خرید مواد مستقیم و غیر مستقیم و ماشین آلات را دریافت می کند. سفارشات را خریداری می نماید. خرید فقط به خط تولید بستگی ندارد و کلیه سفارشات خرید توسط این دایره انجام می شود.

دوایر تولیدی (خطوط تولید):

مراحل پاستوریزاسیون شیر:

ابتدا شیر از مرکز جمع آوری به وسیله تانکرهای 3 جداره استیل که دارای سردکن های مجهز می باشد از مرکز جمع آوری بارگیری و به مقصد کارخانه حمل می شود. سپس در ابتدای ورود شیر ، مسئول کنترل کیفیت (آزمایشگاه) که حداقل دارای مدرک کارشناس صنایع غذایی می باشد از شیر ورودی نمونه گیری کرده و 8 فاکتور مهم از شیر را در طی چند ثانیه آزمایش می کند. از جمله این فاکتورها: اسیدیته ، دانسیته، درصد چربی، پروتئین، ماده خشک ، نقطه انجماد، آب اضافه شده به شیر و ... می باشد. چنانچه این فاکتورها دارای استانداردهای لازم و مطلوب بوده باشد دستور تخلیه شیر صادر می شود. پس از نقلیه شیر به وسیله دستگاه های تمام استیل شیر از دستگاه *** فایر عبور کرده اجسام غیر قابل دید چشمی از شیر خارج شده و به تانکرهای ذخیره قبل از خط تولید **** می شود. شیر به مرور زمان به دستگاه پاستوریزاتور و از آن جا جهت جدا سازی چربی شیر به دستگاه سپراتور منتقل می شود . بعد از این عمل مرحله پاستوریزه کردن شیر به اتمام می رسد و جهت تولید محصولات کارخانه از جمله انواع پنیر،پنیر سفید،پنیر پیتزا، پنیر ورقه ای ، پنیر رنده ای ، دوغ، خامه قنادی شیرین شده ، خامه صبحانه ، کره، کشک مایع، انواع ماست ، ماست خامه ای و ماست کم چرب آماده می باشد. بنا به دستور و اجازه مدیر داخلی کارخانه شیر به خطوط تولید انتقال می یابد.

تولید پنیر سفید مخصوص صبحانه:

یکی از کالاهایی که در دنیا به انواع متعدد و گوناگون با بافت ها، رنگ ، طعم و شکل مختلف عرضه می گردد پنیر است این کالای مغذی بخش بزرگی از فضای فروشگاه ها را در کشورهای مختلف تشکیل می دهد. پنیر از قدیمی ترین محصولات شیر است که در بیش از 1000 نوع مختلف در دنیا تولید می شود. پنیر ارزش غذایی بالایی داشته و به عنوان فرآورده ای که سرشار از پروتئین و املاحی نظیر کلسیم و فسفر می باشد،شناخته شده است. با تخمیر و دلمه نمودن پنیر پروتئین های جامد شیر و تفکیک و خارج نمودن آب پنیرحاصل می شود. پنیر از نقطه نظر لذیذ بودن ، طریق ساخت ، گوناگونی و قدمت بسیار با نان مشابهت دارد. در منابع افسانه ها آمده است سال ها قبل از میلاد مسیح در نواحی مدیترانه یکی از مواد اصلی تغذیه مردم پنیر بوده است. فرانسوی ها معتقد هستند اولین بار چوپانی ظرف حاوی شیر را در جایی قرار داده و برای چند ماه فراموش می کند به سراغ آن برود ، وقتی به یاد می آورد و برای برداشتن ظرف می رود مشاهده می کند که در ظرف مقداری آب و در ته آن قطعه ای دلمه شده وجود دارد این دلمه همان پنیر است . انگلیسیها داستان مشابهی دارند از مردی چوپان یاد می کنند که دراراضی مندیپ هیلز چوار چنین اتفاقی برایش روی داده است و داستان های بسیار دیگراز ممالک و همه کمابیش مشابه هم هستند.حال بدون در نظر گرفتن آنکه اولین کسی که پنیر را کشف کرد یا ساخت و چگونه و کجا این را باید در نظر داشت که امروزه پنیر به اشکال مختلف و اندازه ها و فرم های گوناگون در اکثر کشور های جهان تولید می گردد و بهترین نوع آن محصول زحمات کسانی است که هنر تولید پنیر را کسب کرده اند و می دانند چگونه باید پنیری ساخت که از عطر و طعم مطبوعی برخوردار باشد.


پروژه کارآفرینی شرکت کامپیوتر

پروژه کارآفرینی شرکت کامپیوتر در 69 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 1685 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
پروژه کارآفرینی شرکت کامپیوتر

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی شرکت کامپیوتر در 69 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه:

نیاز به موفقیت (NEED FOR ACHIEVEMENT) یک عامل بالقوه در کارآفرینی است که می تواند باعث رشد و توسعة اقتصادی شود. نیاز به موفقیت گونه ای ویژه از انگیزه به شمار می‌آید که شامل یک احساس درونی و قوی نسبت به موفقیت است. این نیاز برمبنای انتظار انجام کارهای بهتر و سریع تر از دیگران یا انجام بهتر این کارها نسبت به گذشته است. شواهد متعددی، وجود ارتباط بین سطح انگیزة موفقیت و قابلیت پیشرفت یک جامعه را نشان می دهند. این شواهد به این موضوع اشاره دارند که انگیزة موفقیت می‌تواند پیشرفت اقتصادی و تکنولوژیکی را تغذیه کند و موجب گسترش آن شود

کارآفرینی، مفهومی است که همراه با خلقت بشر وجود داشته است. به تعبیری دیگر، کارآفرینی، کانون و مرکز ثقل کار و تلاش و پیشرفت بشر در عصر مدرنیته، تلقی می‌شود. به زبان ساده، ”کارآفرینی“ همان فرایند تاسیس و یا توسعه کسب‌وکار، برمبنای یک فکر و ایده نو است. کارآفرینی، به منظور رشد و نمو در جوامع، نیازمند وجود فرهنگ خاصی است. با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در اقتصادهای نوین (ایجاد شرکتهای کوچک و متوسط)،‌ کشورهای مختلف، برنامه‌های مفصلی را برای بسط چنین فرهنگی در جامعه خود تدارک دیده‌اند تا بتوانند همچنان مسیر رشد و پویایی‌شان را ادامه دهند. بنابراین، شناسایی عوامل موثر بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه و نیز ویژگیهای منحصر به فرد کارآفرینان در سازمان شغلی یک فرد در دنیای امروزین به عنوان عنصر رشد و توسعه از ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می­شود؛ به گونه­ای که عنصر کارآفرینی به عنوان موتور حرکتی تولید و توسعه اقتصادی و از سویی پرورش‌دهنده و تقویت کننده روحیه سرمایه­گذاری و بهره­وری در نیروی انسانی تلقی می­شود. از همین رو مقاله حاضر نیز با دیدگاه توصیفی- تحلیلی، مؤلفه­ها و عوامل تأثیرگذار بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در سازمانها را برشمرده و به تشریح هر یک از آنها می­پردازد.

لذا در صدد شدیم با توجه به نیاز بازار و پیشرفت سریع و روزافزون علم کامپیوتر و دیجیتال در ایران و بالاخص خراسان شمالی طرحی را مبنی بر افتتاح شرکت کامپیوتر در شهرستان بجنورد ثبت و فعالیت خود را آغاز کنیم و این طرح را با تطبیق دادن اصول طرح کارآفرینی کسب و کار به صورت مکتوب به مرحله اجرا درآورم.

و- میزان اشتغال زایی طرح:

در مرحله اول ایجاد شرکت 4نفر مشغول به فعالیت میشوند:

1)رییس شرکت و بازار یاب2)آبدارچی3)نیروی کار متخصص در سازمان جهت تعمیر قطعات

4) نیروی کار متخصص جهت حضور در شعبات بابت تعمیر و پشتیبانی



ه- اعلام محرمانه بودن طرح:

در صورت امکان طرح به صورت محرمانه باقی می ماند



2- خلاصه مدیریتی/ اجرایی:

شرکت خدمات کامپیوتری صبا رایانه در زمینه ارائه خدمات کامپیوتری نظیر تعمیر و پشتیبانی قطعات کامپیوتری در مردم ها و ایجاد شبکه های کامپیوتری بین مردم ها فعالیت خود را اغاز کرده و شرکت در یک واحد مسکونی فعالیت خود را اغاز کرده که مساحت واحد فوق 60متر مربع میباشد از امکانات اولیه شرکت میتوان در ساختمان فوق واحد اداری واحد تعمیرات و واحد انبار و واحد مدیریت را نام برد.

شرکت دارای 4نفر پرسنل تمام وقت میباشد و هدف اصلی ان توصعه فعالیت در زمینه خدمات کامپیوتری تولید مواد اولیه توسط خود شرکت و تولید دستگاه هایATM و پشتیبانی این دستگاه ها در اینده ورفع مشکلات فعلی موجود در ان میباشد.



*ماموریت و اهداف اصلی شرکت

هدف ما از ایجاد شرکت علاوه بر توسعه روزافزون ان قرار گرفتن در رده رقبای خود بوده و سعی بر این می شود که با تلاش و پشتکار بتوانیم جایگاه خود رادر میان رقبا بالاتر ببریم.



*نوع کسب و کار :

نوع کسب و کار خدماتی بوده و نوع مالکیت شرکت خصوصی می باشدکه در ان یک نفر به عنوان مدیر عامل و یک نفر به عنوان نائب رئیس می باشد.



*منبع سرمایه مورد نیاز

سرمایه مورد نیاز شرکت بالغ بر 250.000.000 ریال بوده که 50.000.000 ریال توسط کارافرین و 50.000.000 ریال توسط سهام داران و مبلغ 150.000.000 ریال بوسیله تسهیلات مردمی تشکیل می دهد.

*اطلاعات مالی مهم از وضعیت گذشته و برنامه ریزی برای آینده

سهم شرکت در حال حاضر بالغ بر 100 سهم بوده که هدف ما بر این اساس است که با توسعه کسب وکار و جذب مشتریان جدید و استخدام نیروهای برجسته بتوانیم بر میزان سهام شرکت در آینده افزوده و در جهت تشکیل یک شرکت خدماتی گسترده در شرکت و تولید مواد اولیه شرکت گام برداریم.



3- تجزیه و تحلیل صنعت

الف- تجزیه و تحلیل محیطی

* محیط کسب و کار



*خدمات لازم به منظور پشتیبانی عملیات

خدمات لازم به منظور پشتیبانی از خدمات فعلی شرکت در منطقه نمیباشد و ما مجبور هستیم تا مواد اولیه خود را از طریق شهر تهران فراهم اوریم.



*خدمات و زیر بنای مناسب برای کارکنان

مسلما قبل از ایجاد هر شرکت میبایست شرایط رفاهی نظیر مسکن اموزش و... را برای کارکنان و خانواده انها در نظر بگیریم که شرکت ما واحدهای دیگر اپارتمان را به عنوان واحد مسکونی جهت رفاه حال کارکنان خود در نظر گرفته است.

* روش های حمل و نقلی

شرکت جهت انجام امور حمل و نقل استفاده از حمل و نقل عمومی را در نظر گرفته است.

* محل استقرار کسب و کار از نظر ضوابط زیست محیطی

بله محل استقرار کسب و کار شرکت از نظر ضوابط زیست محیطی بسیار مناسب است.



*فرهنگ (اعتقادات مذهبی ، فرهنگ مصرف ،آداب و رسوم )

*آشنایی منطقه با فرهنگ

مسلما هر کسب و کاری قبل از آغاز فعالیت خود میبایست اشنایی کامل از فرهنگ اعتقادات باورهای مربوطه به منطقه ای که میخواهد فعالیت خود را در ان اغاز کند داشته باشد.



*فرهنگ منطقه ، کالا های تولید شده و خدمات ارائه شده

استان خراسان شمالی با توجه به این که مردم های فراوانی در ان مشغول به فعالیت بوده و به عنوان اقلیتی با فرهنگ غنی هستندمسلما پذیرای خدمات ارائه شده توسط شرکت میباشد.

*موانع فرهنگی منطقه در ایجاد ، توسعه و ترویج کسب و کار

با توجه پیش بینی های انجام شده فرهنگ موجود در این استان هیچ گونه مغایرتی با کسب و کار شرکت ندارد.



*راه اندازی کسب و کار بدون در نظر گرفتن کسب و کار:

البته تحقیق و تفحص در ارتباط با اداب و رسوم فرهنگ باورها و اعتقادات هر منطقه قبل از انجام هر کسب و کاری لازم بوده تا بتوان در ان فعالیت موفق تر عمل نموده و خوشبختانه کسب و کار شرکت میتواند بدون در نظر گرفتن فرهنگ بومی منطقه نسبت به انجام فعالیت های خود اقدام نماید.



*اقتصاد

با توجه به این که مشتریان اصلی ما را مردم ها شامل میشود در نتیجه میتوان گفت مسلما مردم و ادارات دارای درامدهای بسیار خوبی بوده و توان پاسخگویی به پرداخت هزینه های انجام شده توسط شرکت را دارا میباشد و در حین شرکت سعی بر این دارد که با انجام بهترین و با کیفیت ترین فعایت را با ارزانترین هزینه به مشتریان خود ارائه تا بتوانند همه به نفع مشتریان خود (مردم ها) عمل کرده و هم مشتریان جدیدرا جذب نماید.



* تغییرات جمعییتی

به تبع تغییرات جمعیتی نقش بسزایی در کسب و کار ما داشت به طوری که با افزایش جمعیت مردم ها موظف به توسعه شعبات خود مبنی بر ارائه خدمات بهتر به مشتریان بوده و در نتیجه در راستای این امر خواهان خدمات هر چه بیشتر و به موقع را از شرکت جهت کسب رضایتمندی از مشتریان را وارد همچنین افزایش جمعیت جوان خود تاثیر مستقیم بر شرکت داشته به طوریکه باعث افزایش نیروی فعال و کاردان و متخصص جهت پیشبرد اهداف شرکت را دارا میباشد.





ب- تجزیه و تحلیل بازار



*اندازه بازار خدمت و نرخ رشد

باتوجه به گسترش روز افزون اقتصادی و فرهنگی و علمی کشور به مراتب مردم ها نیز سعی بر ان دارند که از این پیشرفت های روز عقب نمانده و در نتیجه خواهان فناوری جدید علمی و نرم افزاری و سخت افزاری در سیستم های کامپیوتری خود بوده که شرکت سعی بر ان دارد تا با دستیابی به اطالاعات و فن اوری روز دنیا با ارائه این فن اوری به مردم ها همچنان مشتریان خود را محفوظ داشته.

*بررسی روند های بازار

به مرور زمان بازار خدمات ما رو به افزایش بوده و این خود مدیون توسعه و پیشرفت نرم افزاری و سخت افزاری قطعات کامپیوتری در تمامی ادارات و سازمان ما بویژه در مردم ها میباشد

* بازار پتانسیل رشد و توسعه

این بازار به دلیل رقابت شدید تولیدات و خدمات نرم افزاری و سخت افزاری پتانسیل رشد و توسعه را دارا میباشد

شاخص های فناوری موثر بر بازار

از جمله شاخص های فناوری موثر بر بازار خدمات کامپیوتری میتوان رشد اقتصادی و علمی را نام برد عوامل فصلی هیچگونه تاثیر بر این بازار نداشته برخورد مناسب ارائه خدمات سریع و به موقع سرمایه داری از جمله قوانین و مقررات موثر بر بازار خدمات میباشد.

*ساختار بازار

*نوع بازار محصولات

بازار کسب و کار فعلی شرکت یک نوع بازار رقابتی بوده و از جمله شرکت خدماتی بسیار بزرگ روز ایران میتوان به شرکت خدماتی و تولیدی :

1) شرکت داده پرداز ایران:تولید کننده و ارائه کننده قطعات سخت افزاری نظیر key bord,monitor,case را نام برد.

2) شرکت ایران سیستم: تولید کننده انواع سخت افزارها نظیر mother bord کارت گرافیکی و تجهیزات مخابراتی میباشد.

*فعالان موجود در بازار

از جمله عوامل کلیدی موفقیت این شرکت در بازار این بوده که علاوه بر گستردگی ان در ارائه انواع خدمات تعمیر و تجهیز لوازم کامپیوتری در ادارات خود تولید کننده تعدادی از مواد اولیه مورد نیاز جهت ارائه این خدمات در سازمان ها مردم ها و شرکت و ادارات میباشند که این امر باعث کاهش هزینه ها و در نتیجه ارائه خدمات ارزانتر به مشتریان خود گردیده است.



*بررسی رقبا

*رقبای مستقیم و غیر مستقیم

ازرقبای مستقیم در بازار میتوان به شرکت هایی که فعالیت های خدماتی نظیر شرکت ما را انجام داده میباشند و از رقبای غیر مستقیم میتوان فروشنده ها و تعمیر کارهای جزئی را اشاره نمود.

*تهدیدات احتمالی

از جمله تهدیدات احتمالی توسط رقبا جذب نیروهای کارامد شرکت توسط وعده و وعیدهای مالی را اشاره نمود که در زمینه برتری های و کاستی ها دو شرکت زیر را مورد بررسی قرار میدهیم:

1)شرکت داده پردازی ایران: که به عنوان یک شرکت دولتی مشغول به فعالیت بوده که در زمینه مدیریتی کمکار عمل کرده و منابع مالی ان محدود و قیمت قطعات ارائه شده توسط این شرکت نسبتا بالا میباشد.

2) شرکت ایران سیستیم: به عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت خود را اغاز کرده دارای زمینه مدیریتی قوی بوده شبکه توزیع ان بسیار فعال منابع مالی بسیار خوب و قیمت قطعات ارائه شده این شرکت نسبتا ارزان و با کیفیت میباشد.



*تولیدات یا خدمات

خدمات فعلی شرکت عبارتنداز:

1)تعمیر قطعات کامپیوتر 2)برقراری سیستم شبکه و پشتیبانی از ان 3)خرید قطعات کامپیوتر



*سرمایه گذاران و سهامداران اصلی :

اغلب سرمایه گذاران و سهامداران شرکت می بایست صبادی تحصیل کرده و دارای آشنایی نسبی با فعالیت شرکت بوده البته شرکت خدماتی صبا رایانه در بدو فعالیت. فعالیت خود با سرمایه گذاری یک نفر آغازنموده و البته توان ظرفیتی پذیرش سهامداران و سرمایه گذاران داخلی دیگر را نیز دارد



* دیدگاه / چشم انداز

با توجه به هزینه ها و فعالیتهای انجام شده و پشتکار فراوان صاحبان شرکت .این شرکت میتواند در آینده به عنوان یک شرکت موفق ادامه فعالیت داده و به عنوان یک رقیب شرسخت در بازار خدمات کامپیوتر مردم و ادارات و ادارات به راه خود ادامه دهد.

ابتدا شرکت کارخودرا با ارائه خدمات کامپیوتری به مردم و ادارات آغاز نموده و تصمیم بر این می باشد که در آینده با تولید مواداولیه مصرفی خود و تولید دستگاههای ATM و پشتیبانی آنها در داخل کشور به اهداف برتر خود در آینده دست یابد.



* ماموریت

شرکت با انجام فعالیتهای خود نیاز تامین و تعمیر قطعات سخت افزاری کامپیوترها ی موجود در مردم و ادارات را فراهم نمود و با حضور به موقع کارکنان شرکت . تامین قطعات و مواد اولیه با ارزان ترین قیمت و انجام کارها با بهترین کیفیت به نیاز مشتریان خود پاسخ میدهد.

*مسائل منحصر به فرد یا متمایز

عواملی چون ایجاد اطمینان توسط کارکنان شرکت در مردم و ادارات.صداقت.امانتدارینسبت به قطعاتو حسن خلق و خشرویی با کارکنان مردم و ادارات باعث گردیده به عنوان یک شرکت منحصر به فرد و متمایز از دیگر شرکتها ارائه خدمات نماید



* اهداف اصلی

اهداف اصلی شرکت عبارتند از:

1)ایجاد رضایتمندی بیشتر در مشتریان

2)کسب درآمد بیشتر در بازار کار

3)شناساندن خود به عنوان یک شرمت برتر در بازار خدمات

4)رشد و توسعه روزافزون شرکت و رقابت با شرکتهای بزرگ و قدیمی در ایران

* تعریف موفقیت در کسب و کار

موفقیت یعنی ما با اجرای هر چه بهتر تکریم مشتری مداری و ایجاد رضایتمندی کامل در مشتریان خود و انجام فعالیت های بزرگ میتوان گفت به بالترین درجه موفقیت دست یافته ایم

* راهبردها خدمات ( تولید /فروش /خدمات )



شرکت صبا رایانه فعالیتهای خود را در ابتدای امر با انجام فعالیتهای خدماتی در مردم و ادارات آغاز خواهد نمود.این شرکت توسط 4 نفرنیرو کار خود را اغاز کرده و توسط مدیریت شرکت اداره می شود.

*رشد کسب و کار

با گذشت زمان و افزایش نیروهای کارآمد و جذب مشتریان جدید و افزایش توسعه فعالیت شرکت در استانهای دیگر شرکت به سمت رشد و توسعه پیش خواهد رفت.



*راهبرد های دسترسی به اهداف اصلی

با استفاده جذب نیروهای کاردان هر چه بیشتر در شرکت و آموزش آنها جهت برخورد با مشتریان و حل مشکلات خدماتی در مردم و ادارات که این دو خود باعث جلب رضایتمندی کارمندان مردم و ادارات گردیدهو می تواند ما را به اصلی ترین هدف خود و آن رضایتمندی مشتریان از فعالیتهای شرکت دست پیدا کنیم.



*برنامه ها

شرکت سعی دارد با تشویق و ارائه پاداش و مزایا به کارکنان خود مراتب رضایتمندی کارمندان خود را از فعالیت در سازمان های طرف قرارداد شرکت فراهم آورده و با نظارت و بازرسی مکرر و مداوم از کارمندان خود نسبت به انجام فعالیت در محیط داخل و خارج از شرکت و همچنین شناساندن شرکت به مشتریان خود نسبت به پیشبردو تحقق راهبردهای شرکت افدام نماید







5- معرفی محصولات (کالا / خدمات)



* معرفی محصول

محصولات شرکت عبارتند از :

1)تعمیر قطعات سخت افزار ونرم افزارکامپیوتر

2)برقراری سیستم شبکه در محیط درونی مردم و ادارات وبین مردم و ادارات و پشتیبانی از ان

3)خرید قطعات سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوترهای موجود در مردم و ادارات

از ویژگیهای بارز خدمات شرکت عبارتند از :

1) حضور به موقع کارکنان شرکت در مردم و ادارات جهت انجام وظایف

2)اجرای طرح تکریم مشتری مداری توسط کارکنان شرکت

3)ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا و با ارزانترین قیمت





*موارد مصرف محصولات

موارد مصرف خدمات شرکت همان مشتریان اصلی (مردم و ادارات) می باشند.

*روشهای معرف محصولات به مشتریان

اصلی ترین راه حل در معرفی خدمات به مشتریان ارائه خدمات به بهترین نحو .بالاترین کیفیت به مشتریان خود بوده که بهترین روش د رجهت تبلیغات محسوب شده البته با استفاده از روزنامه های استانی و امر بازاریابی میتوان به تبلیغ خدمات خود پرداخت.

* مزیت های رقابتی محصولات

از مهمترین خصوصیات و ویژگی های بارز و نو اورانه در خدمات شرکت:

1)ابن خدمات به صورت 24ساعته در اختیار مشتریان قرار دارد

2)کارکنان شرکت در کوتاهترین زمان ممکن در محل فعالیت مشتریان حضور پیدا میکنند

3)خدمات ارائه شده توسط شرکت دارای با کیفیت ترین نوع خدمات میباشند

*برتری و کاستی محصول نسبت به مشابه

از جمله برتریهای موجود در ارائه خدمات شرکت میتوان به حسن خلق –خوشرویی-ادب و نظم و انظباط در کارمندان شرکت را اشاره نمود همچنین ارائه خدمات با قیمت پایین به مشتریان از کاستی های شرکت میتوان به تامین مواد اولیه و مورد نیاز که توسط شرکتهای موجود در تهران و یا از طریق شرکت های خارجی تامین شود