دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

ابتکاری جدید برای فشرده سازی پست های فشار قوی Pass System

پژهش ابتکاری جدید برای فشرده سازی پست های فشار قوی Pass System در 205 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 14369 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 205
ابتکاری جدید برای فشرده سازی پست های فشار قوی Pass System

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پژهش ابتکاری جدید برای فشرده سازی پست های فشار قوی Pass System در 205 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست مطالب



مقدمه

فصل اول PASS MO SYSTEM تا سطح ولتاژ 5/72

...............................................................................................................7

1 ـ مقدمه

.......................................................................................................................................................................8

2 ـ عملکردPASS MO

.......................................................9

3 ـ طراحی PASS MO ......................................................10

4 ـ نصب درمحل

..................................................................................................................................................................... 10

5 ـ نصب کمیسیون آموزش ودستورالعملهای تعمیر ونگهداری

..............................................................................................................39

6 ـ جزئیات بیشتر

......................................................................................................................................................................43

7- مشخصات فنی PASS MO

......................................................................................................................................................................56



فصل دومSYSTEM PASS MO تا سطح ولتاژ170 170...........................................................................................................56

1- هدف

......................................................60

2- قابلیت ها

......................................................60

3- توصیف عمومی(کلی )

..............................................................................................................................................................................................................................63

4- تولیدات واطمینان ازکیفیت

......................................................................................................................................................................69

5- اطلاعات فنی Pass Mo

...................................................................................................................................................................... 71

6- طرحهای پست با راه حلهای جدید pass Mo

..............................................................................................................78

7- برخی کاربردها

......................................................................................................................................................................81

8- pass Mo های متفاوت

......................................................................................................................................................................83

9- مهندسی جدید برای محیط امروز جهت فشردگی پست

..............................................................................................................88

10- کاربردهایی از سکسیونر خط و زمین اضافه شده به PASS MO...................................................105

11- کاربرد بانک های خازنی در PASS MO

.............................................................................................................109

12- روش کار اتصال زمین خط مدل pass-mo

.............................................................................................................110

13- موتور عمل کننده شارژ فنر BLk222

.....................................................................................................................................................................114

14- مشخصات فناوری

.....................................................................................................................................................................130





فصل سومSYSTEM COMPASS پست های فشار قوی با سطح ولتاژ KV170به بالا..........................................136

1 ـ هــدف

..................................................................................................................................................................... 137

2 ـ کیفیـت

.....................................................................................................................................................................138

3 ـ فشارهای محیطی

........ ............................................................................................................................................................139

4 ـ کاهش محیط (فضا)

.....................................................................................................................................................................140

5 ـ حمل و نقل

.....................................................................................................................................................................140

6 ـ نصب

.....................................................................................................................................................................141

7 ـ ارزش های اضافه شده دیگر

.....................................................................................................................................................................141

8 ـ ساختار مدل

.....................................................................................................................................................................143

9 ـ شرایط سرویس نرمال

.....................................................................................................................................................................144

10 ـ مشخصات عمومی

.....................................................................................................................................................................144

11 ـ اجزاء

.....................................................145





12 - نقشه

.....................................................................................................................................................................150

13 ـ سیستم حفاظت و کنترل

.....................................................................................................................................................................155

14 ـ ساختار سخت افزاری سیستم

.....................................................................................................................................................................155

15- سطح bay

.....................................................................................................................................................................156

16- نقشه سیستم

.....................................................................................................................................................................159

17- توصیف تکنولوژی عمومی پست های فشار قوی

.............................................................................................................160

18- مشخصات فنی

.....................................................................................................................................................................168

19- راهنمای تعمیر و نگهداری

.....................................................................................................................................................................182



فصل چهارم: ترانسفورماتور جریان

.....................................................................................................................................................................189

1- اطلاعات پایه

.....................................................................................................................................................................190

2- اساس داده های فنی

.....................................................190

3- رنج عایقهای چینی

.....................................................................................................................................................................191

4- رنج عایقهای سیلیکونی

.....................................................................................................................................................................192

5- سطوح عایق کاری نامی

.....................................................................................................................................................................193

6- فاکتورهای اصلی TG 550

.....................................................................................................................................................................193

7- ساختمان TG

.....................................................................................................................................................................194

8- مشخصات TG

.....................................................................................................................................................................195

9- مزایای استفاده ازعا یق SF6 در CT

.............................................................................................................196



فصل پنجم: مقایسه بین پست های معمولی و PASS MO

.............................................................................................................197

1- کلیات

.....................................................................................................................................................................198

2- هدف

.....................................................................................................................................................................198

3 - کاربرد

.....................................................................................................................................................................198

4- فرضیات

.....................................................................................................................................................................198

5- نتایج قابل دسترس

.....................................................................................................................................................................199

6- نتایج اقتصادی

.....................................................................................................................................................................200

7 - مقایسه بین راه حلها

.....................................................................................................................................................................201

8- نتایج

.....................................................................................................................................................................208



مقدمه



نیاز روز افزون بشر به انرژی برق جهت تامین احتیاجات خود در زندگی روز مره و پیشرفت فناوری در صنایع مختلف و تراکم شدید جمعیت در شهر ها و افزایش مصارف به واسطه رشد و تراکم مصرف وکاهش افت ولتاژ شدید و تلفات توان تقاضای نصب پست های فشار قوی را افزایش داده است و از طرفی به علت افزایش قیمت زمین و محدودیت فضای مورد نیاز جهت نصب پست و همچنین ایمنی افراد جامعه و زیبایی ظاهری شهر راه حلی جدید می طلبد.

بنابر این جهت رفع مشکلات ناشی از موارد بالا شرکت های مختلف طرح های جدیدی ارائه داده اند که از جمله شرکت ABB که راه حل ابتکاری بنام PASS ارائه داده و باعث گردیده مسئله زمین وفضا و مشکلات ناشی از آن تا حدود زیادی برطرف گردد.







1

در بازارهای روشنفکرانه انرژی امروزی برنامه های سودمند و قابل اطمینان جهت فشرده سازی و سادگی در نصب تجهیزات پست مورد نیاز است .بر همین مبنا شرکت ABB ابتکاری جدید برای کلید های باسطح ولتاژ 5 /72 کیلوولت به نامpass moo (سیستم کلید پوشیده:

plug and switch system)ارائه داده است که توانایی ترکیب از هر دوی کلید های عایقی هوایی قدیمی AIS و َتکنولوژی کلیدهای عایقی SF6 پیشرفته را دارا باشد .

pass moo طرحی نو با سکسیونر باسبار و زمین در سلول بریکر جهت جوابگوی نیاز مصرف کننده می باشد . مدل pass moo به صورت فشرده و قابل اطمینان بوده و به سادگی نصب می شود .

مشخصات اصلی pass moo مطابق زیر می باشد:

ولتاژ نامی

..................................................................................................................................................................72/5 KV

فرکانس نامی

..................................................50/60 HZ

جریان نامی

................................................................................................................................................................... 2000A

ولتاژ قابل تحمل نامی

..................................................................................................................................................................325KV..

جریان نامی قابل تحمل در زمان اتصال کوتاه(3ثانیه)

........................................................................................................... 31.5KA

پیک جریان نامی قابل تحمل

....................................................................................................................................................................80KA

دامنه درجه حرارت

............................................................................................................................................................... -40° / +55° C







2 ـ عملکرد PASS MOO

PassMoo یک طرح کلید مناسب کامل برای استفاده اجزای بیرونی پست ها می باشد . طرحی کامل بوده که قادر است طبق استاندارد های اساسی بر اساس نیازمندیهای پست افزایش یابد.

عملکرد های معمولی pass moo عبارتند از :

- اندازه گیری جریان

- قطع (سکسیونر)

- قطع جریان (بریکر)

- ایزوله کردن(کلید زمین)

این تجهیزات در محفظه ای به صورت استوانه ای شکل حاوی گاز SF6 می باشند . هر پل با قرار گرفتن در محفظه خودش قابلیت اطمینان و ایمنی را افزایش می دهد.

محفظه از قالب آلومینیومی سفت ومحکم ساخته شده است .

با پذیرش pass moo نتایج زیر فراهم می شود .

1-طرحی فشرده زیر نظر تکنولوژی GIS

2-مونتاژ و تست کامل در کارخانه

3-حمل و نقل آسان به محل

4-تعویض آسان در صورت عیب

5-محیط مساعد به خاطر کاهش ابعاد

6-تعمیرات کمتر )زیرا تمام ولتاژهای بالا در گاز SF6 هستند ).

7-کاهش زمان قطع برای تعمیرات به خاطر کیفیت بالای طرح

8-کاهش هزینه های دوره عمر به خاطر کاهش امور ساختمانی ( فقط یک چهار چوب ) کاهش تجهیزات ,کاهش هزینه تلفات انرژی ، کاهش هزینه های زائد و یدکی





3 ـ طراحی PASS MOO



1-3- PASS MOO DBB

مدلDBB استفاده شده برای دوبل با سبار پست ها می باشد که یک کلید قطع کننده به طرح اصلی اضافه شده است .

این طرح حدود 40/0 تجهیزات پستهای معمولی نیاز دارد بنابراین یکی از مزایای مهم که فشر دگی محیط (کاهش زمین) میباشد را دارا می باشد.

طرحهای دیگر عبارتند از:

1-3- نصب دوبلCT

2-3- نصب سنسورهای ولتاژ

3-3- نصب کلیدهای ارتینگ اضافی

4 - نصب در محل (مونتاژدر محل)

طرح PASS MOO تقریباً معادل یک بی کامل می باشد که می تواند در یک مدت زمان کوتاه نصب گردد(زمان خیلی کوتاه).هر بی می تواند از تریلی تخلیه شود ومستقیماَ روی سکوهای فوندانسیون ها نصب گردد.

نصب مدل PASS MOO در محل ساده ساده می باشد زیرا که قبلا درکارخانه مونتاژشده است. تنظیم یااصلاحات در محل نیاز نیست .

5- نصب وآموزش تعمیر نگهداری ومشاو

1-مقدمه

دستگاههای چند کاره فشرده مدل PASS MOO که در شکل 1 نشان داده شده است تجهیزات طراحی ومونتاژ شده درکارخانه میباشد و به مکانی که پست می خواهد سریع وبا اطمینان نصب شود حمل می شود.

2ـ خصوصیات اصلی و مزایا در مقایسه با تجهیزات متداول عبارتنداز :

ـ کاهش وزن و حجم

ـ کاهش مقدار گاز SF6 داخل قسمت های برقدار

ـ کاهش ساختمان مورد نیاز

ـ کاهش عمده تعمیر و نگهداری دستگاهها

ـ سادگی و سریع در نصب

ـ سادگی برای مراقبت ونگهداری

3 ـ معرفی تجهیزات

مدل PASS MOO تشکیل شده از سه قطعه جداگانه شامل، پل های کلید و سلول بریکر همراه با دستگاه که به طور افقی قرار گرفته اند .

سکسیونر باسبار و زمین در داخل پوششی از پل های کلید قرار گرفته است که مانندبریکر از راه دور کنترل میشود. بوشینگ های هوایی SF6 برای اتصالات با خطوط بیرونی و سیستم باسبار در داخل و بیرون نصب شده اند .

در صورت درخواست می توان از ترانس های جریان چند کره عمومی متعارف با سیم پیچ های چند گانه که در روی بوشینگ ها قرار میگیرند استفاده نمود . تمام تجهیزات مونتاژ شده ودر داخل تابلو یا قفسه های کنترل )دریک اطاقک)ثابت شده است .

1ـ3ـ متعلقات

مدل PASS MOO با متعلات زیر تجهیز می شوند .

·دو تا ND8 دریچه های ورودی گاز برای پر کردن و کنترل(M)

·یک کلید تنظیم برای پر کردن گاز که شامل یک کنتاکت برای آلارم و دو کنتاکت برای قطع می باشد ، این دستگاه فشار را در موقعیت نشان داده شده در بار MPA یا سکتورهای رنگی و فشار چگالی واقعی از گاز SF6 صرف نظر از تغییرات در درجه حرارت سلول آماده می کند این تجهیزات با سیستم جبران فشار تجهیز می شوند .

·سه دیسک قطع کننده (L)

·سه تا پنجره بازرسی برای آزمایش موقعیت کنتاکت های متحرک از سکسیونر های مرکب (F)

·یک محرک سه پل برای آلارم دادن موقعیت بریکر( بسته = قرمز ) ( سبز = باز ) (N)

·یک دستگاه سه پل برای آلارم دادن موقعیت سکسیونر های مرکب ( بسته = قرمز ) ( سبز = باز ) برای قطع کننده خط ( سبز = باز و قرمز = باز ) و برای قطع کننده زمین ( O )



شکل 1 ـ نقشه و دیاگرام

2ـ3ـ سلول بریکر ( شکل 2 )

1ـ2ـ3ـ کلیات

مدول استفاده دربریکر PASS MOO‌ انرژی مورد نیاز برای بستن فنر کویل را در محرک BLK82 ذخیره می کند. موقعی که بریکر بسته می شود فنر به صورت مستقیم با انتقال مکانیکی از محرک BLK 82 کشیده می شود و برای باز شدن در هر موقع آماده می شود چرخش روی محور سلول بریکر به عنوان یک قطع کننده برای اتصال یا قطع کردن خط یا کلمپ زمین عمل می کند .

2ـ2ـ3ـ شرح

سلول بریکر جا داده شده در داخل پوشش استوانه ای شکل تشکیل شده در اصل از ،

1 ـ کنتاکت ثابت

2 - کنتاکت متحرک

3ـ دهانه لوله خرطومی شکل

4 ـ سوئیچ انگشتانه

5ـ پوشش بالایی

6- پوشش پایینی

7 ـ صافی هوا

8 ـ دیسک قطع کننده

3-3-سکسیونر خط و زمین مرکب

1ـ3ـ3ـ کلیات

3ـ همانطور که در شکل 3-a دیده می شود دستگاه PASSMOO با یک قطع کننده3 پل تجهیز شده است. موقعی که کنتاکت متحرک(1) 45 درجه در جهت عقربه های ساعت یا خلاف عقربه های ساعت می چرخد سکسیونر سمت L1و L2 رابازمی کند. حال برای زمین کردن طرف خط(L1 ) کنتاکت متحرک 45درجه دیگر باید بچرخدومجددا باچرخش 45درجه دیگر باسبار(L2) ارت می شود. شکل 3-a چگونگی قطع ووصل سکسیونر دیده می شود.



2ـ3ـ3- شرح

سکسویز مرکب (شکل 3) از یک کنتاکت متحرک(1) , یک کنتاکت ثابت طرف L1-L2(2) , کنتاکت طرف زمین , (3) سلول چرخش (4)و پنجره بازرسی (5)تشکیل شده است

1ـ3ـ7ـ3 بهره برداری الکتریکی

موقعی که کلید در اطاق کنترل به صورت راه دور فشار داه می شود قطع کننده می چرخد محرک قطع کننده در سمت پل جابجامیشودوحرکت ازطریق انتقال به دو پل دیگر منتقل می شود .

2ـ3ـ7ـ3ـ بهره برداری دستی شکل 7

برای بهره برداری آهنربای الکتریکی (6) باید شارژ شود شرایطی که می تواند این بهره برداری شکل گیرد باید موجود باشد. بنابراین باکشیدن اهرم قفل مکانیکی (7 )در داخل دیسک می چرخد وبا 2 یا 3 بار چرخش میله(8) اهرم قفل(7) در جایش روی دیسک باقی می ماند و با ادامه دادن چرخش اهرم (8) از دیسک رها میشود.و بوسیله نشانه دهنده موقعیت قطع کننده دیده می شود.

براساس دستور جهت بهره برداری دستی بطور صحیح به جهتی که قطع کننده می چرخد توجه شود. این وابسته به موقعیت قطع کننده می باشد و می تواند با کنترل به وسیله چرخش دیسک نگهداری شود که آن با صفحات نشان دهنده که موقعیت قطع کننده را معین میکندثابت می شود. شکل A‌ 7 جزئیات موقعیت قطع کننده را نشان می دهد.

- ترانس جریان نوع حلقوی

یکی از مشخصات ابتکاری پروژه pass ترکیب قطع کننده خط با کلید زمین به صورت سه پل می باشد . ترکیب قطع کننده و کلید زمین به وسیله اتصال متحرک منحصر به فرد راه اندازی شده, در محور چرخ دوار می باشد. این محور اتصال الکتریکی به اتاق قطع با وسایل چرخش دهنده(موتور محرک) انجام می شود که اتصال به باس بار برقدار و جداسازی و زمین کردن خط را فراهم می کند.

اتصال زمین خط به وسیله یک توالی عملیات ساده که از شرایط عملکرد ( pass mo اتصال به باسبار از میان بوشینگ ها در طرف قطع کننده و به خط از میان بوشینگ ها در طرف بریکر ) دریافت می شود و بوسیله مراحل زیر انجام می شود:

A: باز کردن بریکر

B : بازکردن قطع کننده ( چرخش کنتاکت متحرک به اندازه 90 درجه به موقعیت نشان داده شده در شکل (3) ).

C : اتصال کنتاکت متحرک به کنتاکت ثابت ( چرخش کنتاکت متحرک به اندازه 180 درجه به موقعیت نشان داده شده در شکل

( 3 )

D : بستن دوباره بریکر



ترکیب قطع کننده با کلید زمین بااستفاده از روش اتصال زمین بالا دارای مزایای زیر می باشد.

1- ایمنی

عملکرد اتصال زمین از راه دور انجام می شود مگر اینکه بازرسی بصری نیاز باشد .

2- حفاظت

اتصال زمین خط در این روش, خطرات را کاهش می دهد.

3- کاهش قیمت

به وسیله کنتاکت متحرک منحصر به فرد یکی از سه قطب متحرک دو عملکرد می تواند انجام دهد .

4-افزایش قابلیت اطمینان :

با فقط یک کنتاکت متحرک و یک چرخش سیستم انتقال , کاهش جدی از احتمال خطا و حذف کامل امکان عمکلرد ناقص (با یک اینترلاک درونی) بین قطع کننده و کلید زمین وجود دارد .

ه) کاهش دیمانسیون کلی :

عمل کاهش دیمانسیون کلی از یکپارچی عملکرد نتیجه می شود.

PASS MO بوسیله کاهش جدی از فضای اشغال شده در محل کلید مشخص می شود. فضای اشغال شده از مدل PASS-MO حدود13 متر مربع بوده و مقایسه این آرایش با مساحت مربوط به BAY متداول AIS (41متر مربع ) نشان میدهدکه کاهش زمین اشغال شده در حدود 70 درصد می باشد .

در حقیقت کاهش هایی در هزینه های پست جهت اتصالات اولیه بین BAY و باسبار ( مواد و زمان نصب) برای میله های باسبار ثانویه بین اجزای گوناگون ( در کابل کشی PASS – MO و سیم کشی جهت اتاق کنترل محلی که قبلاٌ انجام می شود ) وجود دارد .



19- راهنمایی تعمیر ونگهداری

فشرده سازی پستهای عایق شده باهوا

خلاصه

1ـ عامل جلوگیری تعمیر ونگهداری :توصیف فعالیت ها

1/1 بازرسی های دوره ای

2/1 بازدید وآزمایش عمومی

1/1 بازرسی دوره ای

بازرسی بصری وعملی بدون باز کردن سیستم گازی انجام می شود.

بعد از یک سال کارکرد دستگاه توصیه می شود که یک بازرسی بصری با(مدل در سرویس ) انجام دهید که عبارتند از:

ـ بازرسی عامل چگالی SF6

ـ ثبت تعداد عملکرد دیژنکتور

ـ سفتی و محکمی اتاق کنترل

ـ طرز کار هیتر ها

ـ بازرسی عمومی از تجهیزات : مکان نشان دهنده ها, اتصالات کابلها, ، اتصالات همپتانسیل ها ، مدارات ز مین

ـ هیچکدام از تجهیزات کمکی نباید گرم یا زیاد گرم شود . و رله ها تحت لرزش و ارتعاش نباید÷ قرار گیرد.

در پایان هر سال سفتی پیچ ها ,اتصالات , نبود خوردگی یا شکستگی تجهیزات, بازرسی شود.

هر دو سال برای تجهیزاتی مانند دژنکتور و سکسیونر و کلید زمین که عملکرد دارند تست قطع و وصل از طریق LOCAL و REMOT انجام شود.

- هر سه ساله طبق دستور تمام عملیات الکتریکی و مکانیکی چک شودمانند:

ـ اتصالات انعطاف پذیر

ـ روغنکاری کنتاکت های اصلی در سکسیونر و کلید زمین

هر پنج سال علاوه بر تست های فوق موارد زیر بازرسی شود.

ـ آلارم ها ، تریپ ها ، و محدود کننده ها ( B LOCH )

ـ سطح رطوبت SF6 ‌

ـ روغن کاری کلید سکسیونر و زمین و بازرسی سفتی و سطح واشر بندی

ـ روغن کاری مکانیزم فرمان بریکر و بازرسی سفتی سطح واشر بندی

ـ پایداری اتصالات از مدار اصلی وسیله مادون قرمز (گرما سنج)

ـ نبود فرسایش وخوردگی یا زوال وپوسیدگی اجزای تجهیزات

ـ اتصالات متحرک

ـ روغنکاری کنتاکتهای اصلی در قطع کننده وکلیدهای زمین

2/1 بازدید وآزمایش عمومی

بازدید وآزمایش عمومی از COM PASS با توجه به یکی از پارامتر های زیر انجام می شود .لازم به ذکر است که در این بازدید دستگاه به روی زمین انتقال می یابد .

1- بعداز 5000 بار عملکرد مکانیکی

2- بعداز 15 سال از نصب

3- موقعی که شمار اتصال کوتاه به مقدار جدول زیر نزدیک شود.

تعدادعملکرد ((N 5000 80 200 89 50 32 20 13 9

جریان اتضال کوتاه (KA) 2 5 10 15 20 25 30 35 40

توجه:در صورت امکان بهتر است یک واحد جدید در صورت وجود آیتم سوم جایگزین شود.

اینترلاکها

1 ـ 3 ـ عمل قطع کننده ممکن است فقط موقعی که قطع کننده بسته یا باز است .

عمل مدار شکن محلی ممکن است موقعی که قطع کننده بسته است .

عمل مدار شکن ممکن هستند فقط اگر فشار گاز قطب بالاتر از آستانه مانع شدن از باز داشتن باشند .

2 ـ 3 ـ قطع کننده :

عمل قطع کننده با هر دو موتور یا عمل کننده ای ممکن است فقط موقعی که مدار شکن باز است دستگاه اینترلاک وابسته به نیروی برق است .

کلید زمین می تواند عمل کند . فقط اگر قطع کننده باز باشد دستگاه اینترلاک مکانیکی وا بسته به نیروی برق به طور انتخابی مراجعه به شکل ( 1 )

تست

کمپرس است کاملاً یکپارچه و تست شده در کارخانه تستهای الکتریکی و مکانیکی انجام می شود با مدل در مکان سرویس

5 ـ حمل و نقل : در پایان تست کلید زمین اتصالات حرکت داده می شود دستگاهها محل شده اند و ممهور با رنگ کاری قرمز می شوند . قطع کننده جایی می شود . در مکان بسته شده و تنهای ثابت و متحرک در غالبها با یکدیگر ثابت می شوند . و پایه های اتاق کنترل و اتصالات کلید زمین از جایی شوند و بسته بندی می شوند . مدل آماده ای برای حمل و نقل

6 ـ راه راه اندازی : راه اندازی مدل پس تشکیل می شود از عمل های زیر

1 ـ پایه های اتاق کنترل و کلید زمین و اگر بسته بندی نباشد .

2 ـ سه پایه ها ثابت می شوند به فنداسیون در یک طرف

3 ـ مدل حمل شده نوار می شود . بالا با جرثقال و پیچ و مهره می گردد روی پایه ها

4 ـ پایه های سه تایی دیگر اکنون محکم می شود . به فنداسیون و پیچ و مهره می گردد . روی مدل در طرف دیگر . اگر مدل تجهیز شده باشد با کلید زمین اتصالات و دستگاه سوار شده اند .

اتاق کنترل نصب می شود روی مدول و کابلهای مربوط به متصل می شوند .

تعمیر و نگهداری :

عمل تعمیر و نگهداری اجرا می شود روی شرایط زیر :

ـ بریکر باز

ـ سکسیونر باز

1 ـ فشار گاز رویMP 2 % کاهش می یابد

2 ـ به وسیله رفتن روی سکو شکل (3) شکل (4) حرکت داده می شود .

3 ـ با وسایل از یک میله عایق یک پولی بسته می شود . روی شکل ثابت بر اساس دستور بالا روی چهار پایه بالا برند .

4 ـ نقاله متصل شده اند با هم جهت ثابت نگه داشتن و شکل موبایل شکل (5)

5 ـ پیچ های جفتی : شکل 6A باز می شوند و چرخها روی ریل ها PO2 شکل6B به صورت 90 درجه چرخانده می شوند .

با وسایل از چهار نقاله شکل موبایل است . 30N بالا برده می شوند . شکل6C و چرخها به سمت داخل کشیده می شوند در شکل6D







موفقیت بزرگ از COM و PASSدر لهستان

پیام خبری در انرژیکا 12/2001

مهمترین مجله ماهانه در لهستان نوشته شده بر اساس اطلاعات تخصصی در باره مهندسی مدت پرداخت که شامل تحصیلات زندگی مانند آب و برق و مهندسی تخصصی کار با سیستم تغذیه قدرت بود

نویسنده روزنامهMICHIN مدیر فنی درباره اهمیت استفاده سه سیستمCOM و یکPASS نوشت او در مجله نوشته است که او نیاز به 160 واحد COM وPASS برای نوسازی 32 سیستم پست تا زمانی که در حال حاضر ما تحویل داده ایم یا مرتب شده دستور داده شده برای 13 سیستم پستی در نوع COM 57 واحد و دوتاPASS

خبری نوشته شده از یک مشتری

دیاگرام تک خطی از نوع پست COM شامل مشکلات خیلی مهم اکثر جلسات درباره محیط و آماده سازی زمین برای پست های 110KV H:V میباشد

بالا رفتن ارزش زمین فشارسرمایه گذاری تورم جهت جستجو راه حل های جدید اجازه می دهد به ذخیره فضا برای سیستم های پست نیاز دارد به کمترین کار تعمیرات راه حل های مورد اطمینان خیلی واقع می شوند

و دربرگیرنده مساعدت می باشند یکی از آنها برای پست های 110 KVS/S COM , PASS میباشد

در سال 1999 در ZEKLEND شرکت TOUR توانایی 40 تا پست از نوع 110/15 پست در منطقه GRGD را طراحی کرده بود در این پست بکاررفته بود نوع جدیدی از کلیدهای 110KV به عنوان راه حل COM است

آن اولین نوع سوئیچگیر در لهستان و دوم در اروپا بود موجودیت پست در H4 طراحی شده بود با قطع کننده هایی به صورت متصل طراحی معمولی در لهستان

اولین مرحله هست با یک توان قدرت 167A و110/15 در نوع بعدی وجود داشت در ترانس بر با قدرت 25 MVA

تولید کننده سوئیچگیرهای 110KV شرکت ADD ،ABDهست که مدل های کامل COM با باسبارهای NABLA به صورت کامل تحویل می دهد

تصاویری از پست های LISEWO با طرح COM

با 24 سوئیچگیر ولتاژ متوسط ما به کار بردیم عایق بندی هواZX 8 از ABBبا نوع بریکرهای BD4 نوع خلا

در پست ها با COM محدودیت زمین خیلی مهم است در قرارداد های تدوین شده H4 دستگاههای قرار دادی ما به V/2 _ 7/SM2 متر مربع زمین نیاز داریم برای S/I در H_4 با نوع COM یا فقط و فقط به 2/3 نیاز است این فیتر خانه جهت سوئیچگیر های HVMV حفاظت ها باتری خانه ترانس های کمکی و غیره کافی است و برای سوئیچگیرهای 110NVCOM با 2DDS 2پست DN فقط به 1/26 نیاز است ما بوسیله پست های SS 70در صد فضا را کاهش دادیم محدودیت هایی که COM می تواند انجام دهد 1ـ پایه های فولادی 2ـ کابل های کنترل 3ـ کانال های کابل و کیوسک های تقسیم بندی 4ـ فنداسیون شماری 5 ـ تاسیسات داخلی و عملکردهای اسمبل 6ـارتفاع فنس و راهرو ها 7ـ ارتفاع شبکه زمین

در نتیجه زمان برای نصب کوتاهتر خواهد شد و قیمت پست های COM پایین می آید در مقایسه با سوئیچگیرهای قدیمی 110 جدا آن ما قیمت بهره برداری و تعمیر و نگهداری را کاهش می دهیم

در اکثر 2000 در توران بر اساس منفعت ما ساختیم دومین پست COM 110 با هفت BAY ما جایی که زمین مالک داشت در این حالت ما 2/9 از محیط ذخیره کردیم و ما برای تجهیزات بنای داخلی زمین فروختیم

در حال حاضر ما در حال ساخت سومین پست COM و نوع 4ـ4

در این حالت مهمترین ،مدرنترین و جدیدترین نوع آن به طور کامل می باشد

دیاگرام تک خوانی از V بهCOM و از گذشته تا حال به خاطر تجربه بسیار خودشان با پست های COM باتصمیم گرفتیم که بسازیم پستهای جدید براساس سازماندهی جدید تولید مدولار PASMO

ویژگی های PAS از کاتالوگ و در سال 2001 ما شروع کردیم با پست های 110 که طراحی بر اساس PAS و کلید های 145 آن ساخت ABB بود .

سوئیچ گیرها تشکیل شده بود از دو قطع کننده WCB که آرایش H _ 4 در پست های 11 /K داشتند .

دیاگرام تک خطی :

110 نوع PASS در اولین مرحله وجود خواهد داشت یک مدلی از قطع کننده های کلیدهای برتر و یک

SBB نوع H 3 با یک ترانس فاتور BAG

در مدل بعدی وجود خواهد داشت S 4 با دو ترانس قدرت و دو کلید برتر در ساختمان PASS

فضا برای S/S در H_4 پایه گذاری شده مستقر در PVMO ، DCB پس 352 یا 52/3

دفتر فنی هست در حال طراحی پست ها با COM و PASS که دارند نمای زیبا

هستند بیشتر محیط دوستانه و قابل قبول از نقاط سرمایه گذاری از نما باید پیدا کنند .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.