دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 195 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
پاورپوینت نکاتی عملی برای داشتن رژیم غــذایی سالم در 21 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
کلید های اصلی در یک رژیم غذایی سالم تر :
v خوردن مقادیرصحیح مواد غذایی با توجه به
میزان فعالیت شما
v خوردن مواد غذایی متنوع به منظور داشتن
یک رژیم غذایی متعادل
v یک رژیم غذایی متعادل سالم حاوی انواع گوناگون موادغذایی ، شـامل مقادیرزیـــادی از گروه میوه جات، سبزیجات ومواد غذایی گروه نان وغلات مثل نان تهیه شـــده باآرد کامـل وغلات تهیه شــده از دانه کامل، برخی مواد غذایی غـنی از پروتئیـن مثل گوشــت،ماهی ، تخـم مرغ وحبوبات وبرخی ازمواد غذایی لبنی می باشد.
” هشت نکته برای خوب خوردن “
1- وعدهای غذایی را بر پایه مواد غذایی نشاسته ای تنظیم نمایید.
2- مقادیر زیادی میوه و سبزیجات مصرف نمایید.
3- ماهی بیشتری در هفته مصرف نمایید.از انواع ماهی های غنی از امگا- 3 بیشتر استفاده نمایید.
4- مصرف اسیدهای چرب اشباع وقند و شکر را کاهش دهید.
5- سعی کنیدنمک کمتری مصرف نمایید ولی همان مقداررا هم از نمک ید دار استفاده نمایید. این مقداربرای بزرگسالان بیشتراز 6 گرم در روز نباشد.
6- فعال باشید و سعی کنید وزن مطلوب داشته باشید.
7- آب زیاد بنوشید.
8- از خوردن صبحانه فرار نکنید. و بخاطر داشته باشید از خوردن غذا لذت ببرید!
مواد غذایی گروه نان وغلات مثل نان ، غلات ،برنج ، ماکارونی ، وسیب زمینی بخش مهمی از رژیم غذایی سالم هستند.سعی کنید حتی الامکان از غلات کامل استفاده نمایید.
مواد غذایی نشاسته ای باید یک سوم غذایی را که می خوریم تشکیل دهد. مواد غذایی نشاسته ای منبع خوبی از انرژی و منبع اصلی انواع مواد مغذی در رژیم غذایی ما هستند. این مـواد حـاوی فیبر ، کلسیم ، آهن ، ویتامین )Bویتامین های گروه(Bهستند.
اغلب ما باید مواد غذایی نشـــاسته ای بیشتری بخوریم ، سعی کنید حداقل یک نوع مــاده غذایی نشاسته ای به هریک از وعده های غذایی اصلی خود اضا فه نمایید.
بنابراین شما می توانید روز خود را باغلات کامل در وعده صبحانه شروع نمایید، یک ساندویچ برای ناهار ، ویک سیب زمینی ، ماکارونی یا برنج برای وعده شام مصرف نمایید برخی فکر می کنند مواد غذایی نشاسته ای چاق کننده هستند،اما مقایسه گرم به گرم آن با چربی نشان می دهد که حاوی کمتر از نصف کالری موجود در چربی ها هستند.
چرا غلات کامل را انتخاب می کنید؟
غلات کامل حاوی فیبر و مواد مغذی بیشتر نسبت به مواد غذایی نشاسته ای تصفیه شده یا سفید هستند.
بعلاوه هضم مواد غذایی حاوی غلات کامل آهسته ترصورت می گیرد بنابراین می تـواننـــد در ما احساس سیری بیشتری ایجاد نمایند.
ازجمله مواد غذایی حاوی غلات کامل می توان از نان سنگک و بربری ،ماکارونی سبوس دار و آش یا سوپ جو نام برد.
اغلب افراد افراد می دانند که باید از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده نمایند.اما اغلب ما هنوز به اندازه کافی از این گروه استفاده نمی کنند.
سعی کنید حداقل 5 الی 8سهم از انواع میوه و سبزی را در روز مصرف نمایید.احتمالا از آنچه فکر می کنید راحت تر است .
شما می توانید سهم میوه مصرفی در طول روز را افزایش دهید.
برای مثال ، شما می توانید :
. یک لیوان آب میوه و یک موز خرد شده با غلات صبحانه مصرف نمایید.
. سالاد را برای ناهار پیش بینی نمایید .
. گلابی یرای عصرانه.
. یک سهم نخود یا دیگر سبزیجات برای وعده شام .
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1688 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 132 |
پاورپوینت بررسی نقش فناوری اطلاعات و کارآفرینی در توسعه مجمع خیرین در 132 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
نشانگرهای اقتصاد دانایی (1)
•جواز امتیاز علمی( پنتت) داده شده به ساکنان(میلیون نفر)
• درآمد حاصل از حق امتیازات و مجوزهای علمی به ازای دلار برای هر یک هزار نفر
• تعداد بهره گیران از اینترنت در هر هزار نفر
نشانگرهای اقتصاد دانایی (2)
• •سهم صادرات فنّاوری عالی از کل صادرات صنعتی – صنایع فنّاوری عالی: به صنایعی گفته می شود که بیش از 4 درصد از گردش مالی خود را صرف تحقیق و توسعه میکند.
( فنّاوری ارتباطات و اطلّاعات، داروسازی)
–صنایع فنّاوری متوسط: به صنایعی گفته می شود که بین 1 الی 4 درصد از گردش مالی خود را صرف تحقیق و توسعه میکند.
( خودرو، شیمیایی)
چه عواملی دانایی را افزایش می دهد؟
•سرمایه انسانی
•فنّاوری ارتباطات و اطلّاعات
•شکل گیری فرایند نوآوری
•سرعت عمل در نوآوری
•تبدیل هر چه سریعتر ایده به محصول و خدمات
•عرضه آن نه در سطح محلی یا منطقهای، بلکه در سطح جهانی
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 222 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
پاورپوینت بررسی موج شکن های انزلی در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
مقدمه
یکی از آثار قدیمی بندر انزلی، موج شکنهای آنست که میتوان آنها را بعد از منار ( برج ساعت ) سمبل انزلی دانست . موج شکنها ، در واقع از شاهکارهای معماری اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی میباشد و زیبائی و ابهتی خاص به بندر انزلی بخشیده است و چشمان هر تازه واردی را که در ساحل دریا و بل.ار انزلی گردش میکند و یا از کانال بین انزلی و غازیان عبور مینماید ، خیره می سازد
جوانان ندانسته و پیرمردها ی ما ناخواسته ، هر یک به دلخواه خود ،درباره موج شکنها سخن ها برزبان می آورند و داستانها تعریف میکنند و با اینکه کارکنان ایرانی موج شکنها در قید حیات نیستند و پرونده احداث این پیکره عظیم که کانال انزلی را در مقابل امواج خروشان دریای خزر ، در آرامش نگاه میدارد . همراه کمپانی سازنده به روسیه برده شد و در بایگانی راکد اداره بندر و کشتیرانی نیز سابقه ای موجود نیست . نگارنده به ناچار از طریق مختلف و در حدود امکان ، اطلاعات دقیق و مستندی را جمع آوری ، تا ثبت در تاریخ انزلی گردد .
نظر به اینکه موج شکنها ، تحت نظر اداره بندر و کشتیرانی اداره میشود قاعدتا میبایستی جزو تاسیسات اداره بندر و کشتیرانی نوشته میشد ولی چون از بناهای تاریخی بندر انزلی است لذا از موسسات اداره بندر تفتیک و بخش بناهای تاریخی انزلی اضافه و ضمیمه گردیده است و خواننده در متن مطالب درباره موج شکن ها ملاحظه خواهد کرد که کلیه امورات آن وسیله اداره بندر اداره میشود .
« نیاز به موج شکنها »
در اکثر سفرنامه های خارجیان و ایرانیان که ازاین بندرعبور کرده اند چنین آمده است که امواج دریا بشدت بداخل کانال ما بین انزلی – غازیان یورش برده و بر ساحل آن و به کشتیها و کرجیها ، چه در کانال مستقر و چه به اسکله های ناقص آنروزی پهلو گرفته صدمات و خسارات فراوانی وارد میساخت و در بسیاری مواقع کشتیها قبل از تخلیه بار و مسافر ناچارا از راه آمده باز می گشتند و به داخل دریا مینامند که امواج خروشان دریا را بر ماندن در کانال انزلی ترجیح میدادند .
از این رو با توجه به ازدیاد تردد کشتیها و ایجاد امنیت برای آنها در لنگر گاه داخل خلیج ، همانند بنادر مهم دنیا نیاز به موج شکن میرفت . هر چند اصرار دولت روسیه تزاری جهت احداث بندر و موج شکنها را نمی توان خالی از مقاصد و منافع سیاسی و بسط نفوذشان در مناطق شمالی ایران دانست ، که خلاصه ای از چگونگی احداث بندر و موج شکن ها و تنقیه مرداب و خلیج انزلی در بخش تاریخچه اداره بندر و کشتیرانی اشاره شده است .
و بالاخره موج شکنها طبق قرارداد مورخه 1313 هجری قمری برابر با 1895 میلادی « 1274 شمسی – ن » وسیله کمپانیاحداث راه انزلی – قزوین ساخته شد که متن کامل این قرار داد که بین دولتین ایران و روسیه منعقد گردید در تاریخچه اداره بندر منعکس است .
« موج شکنهای چوبی »
در بعضی از سفرنامه ها صحبت از موج شکنهای چوبی به میان آمده است که فقط به ذکر تعدادی از آنها می پردازیم :
« اورسل » که در سال 1882 میلادی « 1261 شمسی – ن » از انزلی دیدن کرده مینویسد : « کمی دورتر از موج شکنها » .
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1683 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 59 |
پاورپوینت بررسی احداث موج شکن در 59 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
1- مقدمه
فرآیند احداث موجشکن سنگی دارای متغیرهای فنی و اقتصادی متعددی است که برای ساخت یک موجشکن باید بر آنها تسلط یافت و زمانی که این متغیرها کاملا درک کردند نقطه آغازی برای طرح و اجرای یک موجشکن کامل و بینقص فراهم میگردد. این متغیرهای متعدد که، در قالب پارامترهای محیطی و پارامترهای سازهای، طرح جانمایی و مقطع اولیه یک موجشکن سنگی را شکل میدهند و سپس توسط پارامترهای ژئوتکنیکی، پارامترهای اجرایی، و پارامترهای نگهداری تکامل یافته و نهایی میگردند تا مقاومت سازه موجشکن را بر اساس معیارهای پایداری تعیین نمایند، با اندرکنش پیچیدهای یکدیگر را تحت تأثیر قرار میدهند و همین موضوع است که فرآیند طرح و اجرای موجشکنهای سنگی را در زمره مسائل پیچیده مهندسی قرار میدهد که با تغییر شرایط طراحی از سایتی به سایت دیگر آن را به پروژهای جدید تبدیل مینماید. حساسیت بالای موجشکنهای سنگی نسبت به تغییرات متغیرها، این پیشبینی منطقی را به وجود میآورد که با افزایش قابل ملاحظه عمق آب محل احداث به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی، انتظار برخی تغییرات در فرآیندهای احداث موجشکنهای سنگی به وجود آید. احداث موجشکنهای بندر خدماتی پارس که برای نخستین بار در آبهای عمیق جنوب کشور انجام پذیرفت، نشان داد که با افزایش عمق آب و انجام عملیات، تمهیدات اجرایی جدیدی لازم است تا در هنگام ساخت موجشکن، جایگزینی مصالح نامناسب به جای مصالح مناسب اتفاق نیفتد. در این مقاله بر اساس تجربیات اجرایی حاصل، کلیاتی از جنبههای اجرایی جدیدی که در احداث موجشکنهای مایل سنگی در آبهای عمیق به وجود میآید و حتی توانایی ایجاد تغییرات در ساختار آن را فراهم میسازد، مورد بحث قرار میگیرند.
2- طرف پروژه
برای تهیه و تامین کالاهای موردنیاز جهت احداث طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و برنامههای صادرات کالاها از طریق حمل و نقل دریایی، عملیات احداث بنادر پارس در بخش سازههای ساحلی آن آغاز گردید و مطابق نیازهای طرح، بالغ بر هزاران متر طول موجشکن در آبهای عمیق، دهها پست انواع سکله با آبخور زیاد به طول چندین کیلومتر، میلیونها مترمکعب لایروبی در زمینهای سخت و نیمه سخت، چند صدهکتار احیا اراضی و محوطهسازی، تنها به عنوان ردیفهای بخش دریایی نیازمندیهای طرح، در قالب 2 بندر بزرگ طراحی گردید که میتوان از آن به عنوان عظیمترین تجربه بندرسازی کشور در یک مقطع زمانی و مکانی نام برد.
بندر خدماتی پارس به عنوان یکی از این بنادر دو قلو، برای واردات لوازم یدکی و قطعات و ماشینآلات موردنیاز در مراحل احداث طرحهای منطقه و صادرات محصولات فازهای پالایشگاهی (گوگرد)، صادرات محصولات صنایع مختلط و صادرات محصولات صنایع نیمه سنگین و تامین سرویسهای خدماتی شناور طراحی گردیده است. این بندر از نوع بنادر دارای حوضچه چرخش در دریا (offshore Basin) است که با استفاده از 2 شاخه موجشکن سنگی به طول کلی حدو 3.3 کیلومتر حوضچهای با سطح 65 هکتار را شکل داده است که 28 هکتار آن حوضچه چرخش و 12.5 هکتار آن به یک حوضچه عملیاتی داخلی (sea dock) اختصاص یافته است. تعداد 10 پست اسکله با آبخورهای 11 الی 15 متر نسبت به پهلوگیری این بندر را شکل میدهند. سطح ترمینالهای این بندر در حدود 140 هکتار است که بخشی از آن با استفاده از حدود 1.5 میلیون متر مکعب مصالح لایروبی شده بخشی از حوضچه چرخش و حوضچه عملیاتی از دریا استحصال گردیده است.
موجشکنهای این بندر شامل یک بازوی اصلی به طول 2990 متر و یک بازوی فرعی به طول 990 متر است. بازوی اصلی که تا کانتور 22 متر نسبت به CD پیش رفته است دارای حجم عملیات سنگی حدود 1.815.000 مترمکعب و حجم عملیات بتنی حدود 100 هزار مترمکعب برای بخش اطاله بوده است و بازوی فرعی که تا کانتور 18- متر نسبت به CD پیش رفته است دارای حجم عملیات سنگی حدود 750.000 مترمکعب و حجم عملیات بتنی 55 هزار مترمکعب بوده است. تراز تاج آنتی فرهای موجشکنها تا 10+ متر نسبت به CD قرار دارد که موید ارتفاع ساختمانی 32 متر برای موجشکن غربی و 28 متر برای موجشکن شرقی است. افزایش قابل ملاحظه ابعاد موجشکن، عمق آب، احجام سنگی و مقادیر واحدهای بتنی مصرف عامل ایجاد تغییرات بارزی در مراحل اجرای این موجشکنها نسبت به موجشکنهای سنتی کوچکتر میگردد که این تغییرات میتواند فرآیندهای طراحی را نیز به مقدار زیادی تحت تاثیر قرار دهد که در ادامه مقاله با مرور جنبههای اجرایی این موجشکنها، به خلاصه کاملی از مواردی که باید در مرحله اجرا مورد توجه و دقت قرار گیرند اشاره شده است.
3- روشهای ساخت و عملیات اجرایی
عملیات اجرایی موجشکنهای سنگی را میتوان در فعالیتهای تولید، حمل، تفکیک، دپو و استقرار گروههای سنگی دستهبندی کرد که در صورت وجود واحدهای حفاظت بتنی، ساخت، دپو، حمل و استقرار واحدهای بتنی نیز به آنها اضافه خواهد شد. نخستین گام که از اهمیت بسیار بالایی برای دستیابی به موفقیت در انجام به موقع پروژه و دستیابی به سطح کیفی مورد انتظار را بر عهده دارد با استخراج گروههای سنگی موردنیاز و ساخت واحدهای بتنی به نحوی که جوابگوی نیازهای زمانبندی باشند آغاز میگردد. طی این فعالیت در واقع تدارک مصالح مصرفی برای فعالیتهای آتی انجام میپذیرد. در مرحله بعدی واحدهای استخراجی پس از جابجایی، بارگیری حمل و باراندازی، تفکیک و دپو میگردند یا آنکه به طور مستقیم به محل استقرار خود انتقال مییابند.
ویژگی شاخص این مرحله آن است که طی فرآیندهای انجام یافته، مصالح تولید شده باید بر اساس نیازهای طرح به خوبی گروهبندی گردند و در این گروهبندی باید تمامی جنبههای فنی، اقتصادی و اجرایی را لحاظ نمود تا استفاده بهینه برای تمامی مصالح تولید شده در مرحله قبل را شامل گردد. اجرای صحیح این ردیف کاری شرایط لازم برای اجرای موجشکن مطابق آنچه طرح شده است را در اختیار میگذارد. و بالاخره در مرحله پایانی ثمره تولید و دستهبندی مصالح انتقال یافته به پای کار، در مکان صحیح خود که طبق مشخصات فنی و نقشههای اجرایی تعریف شدهاند قرار میگیرند. هر گونه تامل و مداقه در این مرحله علاوه بر آنکه عامل استقرار صحیح مصالح در جای خود خواهد بود. جلوی از دست رفتن تلاشهای مراحل قبلی را نیز خواهد گرفت. فرآیندهای اجرایی قبلی و مصالح مصرفی آماده شده، توانایی تجهیزات و ماشینآلات در اختیار، مهارت نیروی انسانی در دسترس و توان مدیریتی به کار گرفته شده، مجموعه عواملی هستند که سطح کیفی مورد انتظار در این مرحله را معین میکنند.
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1228 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
پاورپوینت بررسی موتورهای جت در 27 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
تاریخچه
مقدمه
انواع موتورهای جت
قسمتهای مختلف یک موتور جت
میکرو جت
تغیرات دما و فشار
پیش رانش
پس سوز
مقایسه موترهای جت با پیستونی
سوخت
تاریخچه
اولین موتور جت توسط دو شخص بطور همزمان ساخته شد. آقای فرانک ویتل از بریتانیای کبیر(انگلستان)وآقای هانس وان اوهین از آلمان که درسال م.1930 بطور مستقل از یکدیگر اولین موتور جت را بطور همزمان ساختند.
مهندس آلمانی هانس وان اوهین در سال 1937بتفصیل برای طراحی و ساخت یک موتور قوی و یک بدنه مناسب تلاش کرد و موتور او اولین موتور جتی بود که بعد از ساختن هواپیمای هینکل هی 178 که ساخته ی خودش بود در 27 آگوست 1939 به پرواز درآمد
استفاده در جنگ جهانی دوم
مهمترین کاربرد این جتها
شرکت جنرال الکتریک ایالات متحده : Bell P-59 Airacomet
دیگر جت هایی که در جنگ جهانی دوم(W.W.2) توسعه یافتند شامل Heinkel He 162 و He 280 که به خوبیLockheed P-80 Shooting Star بودند اشاره کرد.آلمان هم طرح هایی تدارک دید و حتی اجازه ی ساخت یک جت کامل خود(Me 262 ) را در ژاپن در جریان جنگ داد
مقدمه
موتور جت با بیانی ساده
1موتورهای جت دارای قطعات گردان زیرشاخه ی موتورهای توربینی محسوب میشوند,
2 به موتورهای توربینی موتور توربین گازی گفته میشود فقط و فقط بخاطر این که این نوع موتورها از انبساط گازها نیرو میگیرند نه به دلیل اینکه بعضی از آنها از سوخت گاز استفاده میکنند
انواع موتورهای جت
۱. توربین گاز
۲. توربوفن
3. رم جت
4. پالس جت
سیکل کارکرد پالس جت دریچه دار :
احتراق انفجار سوخت گیری فشردگی
پالس جت بدون دریچه
۵. پرشر جت
۶. توربو جت
توربو جت با جریان محوری
توربو جت با جریان مرکزی
توربو جت با جریان محوری