دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

آفات و بیماری های مهم درخت صنوبر

بشر از روزی که در کره زمین زیست خود را شروع کرد، شروع به استفاده از منابع طبیعی، جنگلها و مراتع جهت تأمین نیازهای خود نمود بطوریکه از میوه، چوب، جهت تغذیه، سوخت استفاده نمود که با توجه به روند افزایش این مسئله نیز افزایش یافت
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 70
فرمت فایل doc
حجم فایل 9346 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130
آفات و بیماری های مهم درخت صنوبر

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

آفات و بیماری های مهم درخت صنوبر

مقدمه
اهمیت فضای سبز و جنگل برای انسان
بشر از روزی که در کره زمین زیست خود را شروع کرد، شروع به استفاده از منابع طبیعی، جنگلها و مراتع جهت تأمین نیازهای خود نمود بطوریکه از میوه، چوب، جهت تغذیه، سوخت... استفاده نمود. که با توجه به روند افزایش این مسئله نیز افزایش یافت.
بطوریکه در قرن 18 و 19 بسیاری از کشورهای اروپایی و آفریقایی تا 95% درآمد کشورشان از این طریق بدست می آید که باعث نابودی جنگلها و مراتع در بسیاری از این مناطق گردید.
الف- مشخصات اقلیمی
بعلت وسعت زیاد کشور و موقعیت خاص جغرافیایی آب و هوای مختلفی در نقاط مخلف کشور حکمفرما می باشد در تابستان هوا در فلات مرکزی ایران بسیار گرم می شود و از آنجایی که بسیاری از کوهها و مناطق اطراف شهرها بدون پوش گیانهای هستند و ساختمانها از آهن و بتون است بدن سبب گاهی دمای محیط به 50 درجه سانتیگراد می رسد.
در منطقه جنوبی کشور بعلت بالا بودن رطوبت نسبی محیط گاهی وضع بخصوص برای افراد مسن و مریض خطرناک می شود بطوری که در مرداد ماده 1356 دمای محیط به 50 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی محیط به 95% رسید که باعث تلف شدن تعداد بسیاری از افراد گردید. در شمال ایران آب و هوا ملایم است و تابستانها بر عکس منطقه مرکزی زیاد گرم نمی شود.
ب- وضع خاک
با آنکه ایران کشوری وسیع است ولی فقط قسمتی از این خاک قبل استفاده و بهره برداری می باشد سطح وسیعی از مملکت را کوههای عظیم بدون پوشش گیاهی تشکیل می دهدو که از آن قسمت که قابل استفاده است بهره برداری اص.لی به عمل نمی آید.

فهرست مطالب:
- مقدمه ................ 1
- فصل اول کلیات ............ 4
- اهداف کلینیک ............... 5
- آشنایی با امکانات و اجزای لازم برای یک کلینیک گیاه پزشکی ............. 7
- طرز جمع آوری نمونه و ارسال نمونه جهت تشخیص بیماریهای گیاهی .......... 7

- مشخصات نمونه خوب .......... 8
- اصول جمع آوری گیاهان ........... 9
- تهیه اسلاید موقت میکروسکوپی ...... 12
- آشنایی با آزمایشگاه تشخیص آفت ........... 14
- طرز جمع آوری نمونه و ارسال نمونه آفات به آزمایشگاه ....... 16
- نمونه برداری از حشرات جونده ...... 18
- طریقه شمارش حشرات روی نباتات ......... 18
- اتاله کردن نهایی پروانه ...... 21
- برچسبهای نمونه حشرات ..... 23
- نکاتی که باید در موقع کاشت درختان رعایت کنیم ........... 24
- هرس درختان............ 25
- برخی درختچه‌ها و درختان خیابانی......... 27
- برخی از آفات مهم درختان فضای سبز ......... 33
- برخی بیماریهای گیاهان زینتی فضای سبز ....... 47
- مصرفی یک بیماری مهم در گیاهان فضای سبز – مرگ نارون ......... 49
- معرفی برخی علف‌های هرز موجود در فضای سبز و روش‌های کنترل آنها .......... 51
- روش‌های انتشار و گسترش علف‌های هرز در چمن ........... 59
- انواع علف کش ها ................ 61
- لیست بیماریهای مهم تهران و اطراف آن ........ 65
- لیست آفات مهم تهران و اطراف آن ........... 66
- لیست علف‌های هرز مهم تهران و اطراف آن ... 67
- فصل دوم – گزارش کارآموزی..................... 68
- درخت صنوبر و انواع آن ........... 69
- آفات مهم صنوبر ................
- پروانه گالزای صنوب ............. 87
- پروانه برگخوار صنوبر ........... 89
- کرم ریشه خوار صنوبر........... 90
- پروانه دم چنگالی بزرگ صنوبر....... 92
- پروانه مینوز صنوبر ............ 95
- سوسک برگخوار صنوبر ........... 96
- پروانه گالزای صنوبر ............ 98
- شته گال کوزه‌ای صنوبر............. 100
- شته گال کیسه‌ای صنوبر......... 102
- شته گال مارپیچی صنوبر ....... 104
- شته گال تاج خروسی صنوبر ...... 106
- شته مومی صنوبر ............ 107
- سوسک شاخدار صنوبر ........... 108
- سوسک شاخک بلند خالدار صنوبر ....... 111
- سوسک مینوزی صنوبر ...... 113
- بیماریهای مهم صنوبر...............
- لکه برگی صنوبر............ 115
- بیماری فتیله نارنجی صنوبر........ 116
- بیماری لکه قهوه‌ای برگ صنوبر.... 118
- منابع.............. 120


علل و عوامل بی انگیزگی مشمولان در اعزام به خدمت سربازی

در این نوشتار پس از ارائه تاریخچه و بررسی سیر تاریخی سربازی در ایران سعی شده تا برخی از عوامل بی انگیزگی و حتی ترس مشمولان نسبت به خدمت سربازی بررسی شود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 47
فرمت فایل doc
حجم فایل 121 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
علل و عوامل بی انگیزگی مشمولان در اعزام به خدمت سربازی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

علل و عوامل بی انگیزگی مشمولان در اعزام به خدمت سربازی



چکیده
در این نوشتار پس از ارائه تاریخچه و بررسی سیر تاریخی سربازی در ایران سعی شده تا برخی از عوامل بی انگیزگی و حتی ترس مشمولان نسبت به خدمت سربازی بررسی شود. در ادامه به عوامل تاثیر گذار در ایجاد پیش زمینه منفی در مشمولان و دسته بندی علل آن پرداخته شده است. پس از شناخت علل چند پیشنهاد ارائه شده است که در پیشنهاد نخست سه سناریو جهت ایجاد تغییر در خدمت سربازی بیان شده است. در این میان نتیجه چند نظرسنجی که در خصوص خدمت سربازی صورت گرفته است بصورت مجمل بیان شده که بیانگر باورهای عمومی در خصوص خدمت سربازی است. نگاهی کوتاه نیز به نظرات موافقان خدمت سربازی شده است که برخی اشکالات آن قابل شناسایی است.
پس از بررسی علل ترس و بی انگیزگی مشمولان و ارائه راهکارهایی بحث هزینه فرصت در خدمت سربازی بیان شده است که نمایانگر هزینه فرصتهایی است که در حین خدمت سربازی از دست می رود و یا امکان به دست آمدن آن مهیا می شود. بررسی سربازی تخصصی و حالت های مختلف سربازی در دنیا نیز از دیگر موضوعاتی است که در میانه بحث بیان شده است.
10 پیشنهاد نیز از دیگری مجموعه پیشنهاداتی است که در این نوشتار بیان شده است. این پیشنهادات برگرفته از راهکارهایی است که افراد مختلف در قالب مقاله و وبلاگ بیان داشته اند که البته کاملاً کاربری و قابل اجرا هستند. در اواسط نوشتار نیز به تاثیرات و نتایج نامطلوب به بار آمده از شیوه اجرای کنونی پرداخته شده است.
در ضمیمه این طرح جدول مقایسه‌ای ۱۹۷ کشور جهان از لحاظ وضعیت نظام وظیفه ارائه شده است.

فهرست:
مقدمه
تاریخچه و دورنمای خدمت سربازی
فلسفه سربازی و چرایی خدمت سربازی
تعریف سربازی در فرهنگ عام
بررسی منابع کسب اطلاع مشمولان در خصوص خدمت سربازی
بررسی نتایج چند نظرسنجی
نگاهی به نظرات موافقان خدمت سربازی و اشکالات آن
نگاه تحلیل گرانه به خدمت سربازی و چند پیشنهاد
شناخت وضع موجود؛ اشکالات و نواقص
تاثیرات و نتایج نامطلوب به بار آمده ناشی از شیوه اجرای کنونی
سناریوی اول؛ ایجاد تغییرات ساختاری
حالت های مختلف سربازی در دنیا
سناریوی دوم: ایجاد تغییرات نسبتا اساسی در قوانین وظیفه عمومی
سناریوی سوم؛ بهبودهایی در قانون فعلی
بحث هزینه فرصت در خدمت سربازی
سربازی تخصصی
10 پیشنهاد برای رفع مشکلات دوره خدمت سربازی
طرحی برای استفاده بهتر از زمان خدمت سربازی
ضمائم
منابع و ماخذ


پروژه نقش ارزشیابی در نظام پرداخت کارکنان دولت

آیات قران کریم در رابطه با نظام آفرینش دو دسته اند دسته ای از آیات در راستای تبیین فلسفه و اهداف خلقت آمده و دسته ای دیگر ضرورت و نیاز به یک ارزیابی دقیق و حساب شده در نظام هستی را بیان می دارد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 230 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 150
پروژه نقش ارزشیابی در نظام پرداخت کارکنان دولت

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

پایان نامه نقش ارزشیابی در نظام پرداخت کارکنان دولت



مبحث اول – فلسفه خلقت و ضرورت ارزشیابی در نظام آفرینش :
آیات قران کریم در رابطه با نظام آفرینش دو دسته اند :
دسته ای از آیات در راستای تبیین فلسفه و اهداف خلقت آمده و دسته ای دیگر ضرورت و نیاز به یک ارزیابی دقیق و حساب شده در نظام هستی را بیان می دارد .
الف – فلسفه خلقت : قرآن کریم در بیان فلسفه و هدف از خلقت و نظام آفرینش ، چنین استدلال می کند"ما آسمانها و زمین و آنچه بین آنهاست باطل و بازیچه خلق نکرده ایم"
بلکه آنها را به حق و در وقت معین آفریدیم و همچنین در آیات دیگری تاکید نموده است " خلق آسمانها و زمین مرگ و زندگی برای این بوده است که شما انسانها را بیازماید کدامیک بهتر عمل می کنید" .
بنابراین نظام آفرینش هدفمند است و از مفهوم این آیات استنباط می شود خالق هستی هدف مهمی در نظر دارد و آن انجام آزمایش و امتحان انسانها و در واقع ارزشیابی اعمال و کردار آنان می باشد . علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان می گوید : جمله " لیبلونکم ایکم احسن عملا " بیانگر هدف از خلقت موت و حیات است و کلمه بلاء مصدر لیبلونکم به معنای امتحان است .

فهرست مطالب:
مقدمه فصل اول : جایگاه نظام ارزشیابی عملکرد وپاداش دراسلام
بخش اول – مبانی ارزشیابی ازدیدگاه قرآن مبحث اول- فلسفه خلقت وضرورت ارزشیابی درنظام آفرینش
مبحث دوم- مصادیق ارزشها وضد ارزشهای ذاتی انسان از نظر قرآن
بخش دوم – معیارها وروشهای ارزشیابی ازدیدگاه اسلام مبحث اول- معیارا یمان توأم باعمل صالح مبحث دوم-معیار تقوا مبحث سوم - معیار عدالت مبحث چهارم – روشهای ارزشیابی در قرآن بخش سوم – انگیزش وجبران خدمات در اسلام مبحث اول- نظریه انگیزش دراسلام مبحث دوم- پاداش وامتیازات درقرآن مبحث سوم- نظام پرداخت ازدیدگاه اسلام بخش دوم-نظام ارزشیابی عملکردکارکنان دولت:
میحث اول- اصول ومعیارهای ارزشیابی عملکردکارکنان
مبحث دوم –روشهای ارزشیابی عملکرد کارکنان
مبحث سوم- قابل دفاع بودن ارزشیابی عملکرد وحق اعتراض کارکنان دولت
فصل دوم– جایگاه نظام ارزشیابی عملکرد درحقوق ایران
بخش اول – مبانی قانونی ارزشیابی مبحث اول- مبانی ارزشیابی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
مبحث دوم – مبانی ارزشیابی درقوانین موضوعه ایران بخش دوم-نظام ارزشیابی عملکردکارکنان دولت میحث اول- اصول ومعیارهای ارزشیابی عملکردکارکنان مبحث دوم –روشهای ارزشیابی عملکرد کارکنان مبحث سوم - قابل دفاع بودن ارزشیابی عملکرد وحق اعتراض کارکنان دولت
فصل سوم - نقش متقابل ارزشیابی عملکرد ونظام پرداخت
کارکنان دولت
بخش اول: نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد وشایستگی کارکنان
مبحث اول- طرح های پرداخت مبتنی برعملکرد مبحث دوم- آثار مثبت و منفی پرداختهای مبتنی بر ارزیابی عملکرد
مبحث سوم- افزایش حقوق مبتنی بر شایستگی بخش دوم: نظام پرداخت کارآمد ونقش آن درکارائی مبحث اول- عوامل انگیزشی نظام پرداخت کارآمد مبحث دوم: پاداش و نقش آن در افزایش کارایی بخش سوم: رابطه نظامهای پرداخت حقوق بابهره وری وتحولات نظام پرداخت کارکنان دولت مبحث اول-تاریخچه وتحولات نظام پرداخت کارکنان دولت مبحث دوم- تفاوت نظام هماهنگ پرداخت بانظام حقوق ومزایای قبلی
مبحث سوم- دلایل ناکارآمدی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت
نتیجه گیری و پیشنهاد منابع ومآخذ


دانلود تحقیق غربال گری شنوایی شناسی

برنامه های غربال گری برای شناسایی آن دسته از افرادی به کار می روند که از یک اختلال خاص رنج می برند
دسته بندی پزشکی
بازدید ها 40
فرمت فایل doc
حجم فایل 134 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
دانلود تحقیق غربال گری شنوایی شناسی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

غربال گری شنوایی شناسی


برنامه های غربال گری برای شناسایی آن دسته از افرادی به کار می روند که از یک اختلال خاص رنج می برند. در زمان هایی که یک اختلال دارای تاثیرات عکس بر روی شخص می باشد.و این تاثیرات ملموس هستند و این احتمال وجود دارد که بتوان بوسیله ی شناسایی اختلال مورد نظر به درمان آن امیدوار شد ،آن گاه غربال گری امری است که بدرستی باید انجام شود.علاوه بر این ،مشکل مورد نظر باید یک مشکل یا مسئله ی نسبتا شایع باشد و همچنین بایستی یک تست در رابطه ی با آن صورت بپذیرد،که سریع،قابل اعتماد و قابل قبول باشد(بری آنهایی که آن تست را دریافت می کنند). این معیارها بدون شک انواع مشکلات شنیداری،اختلالات و نابهنجاریها و انواع ناتوانی ها را که در قالب تعریف بعدی می آیند شامل می شود (ASHA،1997).یک اختلال یا یک نا هنجاری ،در واقع،یک اختلال آناتومیک است(برای مثال،بروز یک نقص در سیستم شنوایی فرد)و یا یک آسیب شناسی (پاتولوژی)محسوب می گردد(مثل بروز عفونت در گوش میانی).یک آسیب به معنای آن است که یک کارکرد فیزیولوژیکی یا روانشناختی در فرد مورد نظر از دست رفته است و یا حالت نابهنجاری پیدا کرده است(برای مثال،از دست دادن قدرت شنوایی).یک ناتوانی زمانی بروز می کند که توانایی فرد در اجرای یک کار بطور نا مطلوبی تحت تاثیر قرار بگیرد (برای مثال ،در زمان هایی که از دست رفتن قدرت شنوایی مانع از آن بشود که فرد بتواند تحصیلات آکادمیک یا تعاملات اجتماعی مطلوبی داشته باشد ).این حوزه های خاص را ما در چارچوب «غربال گری شنوایی شناسی»مورد بحث قرارداده ایم. (AAA،1997(aوb) ؛ASHA،1997؛ NI H ،1993؛BehrensوMauk،1993؛JCIH،2007).
عنوانی که در اینجا انتخاب شده است،یعنی«تشخیص شنوایی سنجی »،گاهی اوقات برای پرداختن به موضوعاتی مثل غربال گری کم شنوایی مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب در ادبیات قدیم با آن مواجه می شویم.


پروژه اثرات درمان نورو سایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی

در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 818 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 280
پروژه اثرات درمان نورو سایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

پروژه اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی


چکیده
در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت. به منظور انجام این پژوهش، ابتدا تعداد 165 نفر از دانش آموزان مشکوک به نارساخوانی در مقطع ابتدایی از پایه های سوم، چهارم و پنجم به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به صورت تصادفی انتخاب و سپس از میان آنها تعداد 60 دانش آموز پس از اجرای آزمونهای تشخیصی ( از جمله آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون اختلال خواندن، آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک ) به صورت هدفمند برگزیده شدند. سپس، آزمودنیهای نارساخوان بر مبنای مقیاس طبقه بندی بیکر، درچهارگروه آزمایشی وگواه نوع L/p ( تعداد هر گروه 15 نفر ) به صورت تصادفی جایگزین شدند. پس از اجرای پیش آزمون در هر دو گروه، گروههای آزمایشی نوع L/p به مدت 20 جلسه، تحت درمان شیوه های نوروسایکولوژی (HSS ) قرار گرفتند. اما گروههای گواه نوع L/p، هیچگونه روش درمانی را دریافت نکردند. پس از آن، در هر دو گروه آزمایشی و گواه، پس آزمون ( بلافاصله پس از اتمام درمان ) و آزمون پی گیری ( پس از گذشت 4 ماه ) به اجرا درآمد. در پایان داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل واریانس آمیخته، تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر و آزمونt وابسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهشی حاکی از آن بود که اولاً مداخله های نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر سبب افزایش میزان دقت و درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L گردید. همچنین این شیوه ها موجب افزایش میزان درک وسرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p گردید. ثانیاً، کاربرد این شیوه های درمانی موجب پایداری اثرات درمان ( پس از گذشت 4 ماه ) در این گروه از کودکان شد.

فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه ........ 2
1ـ بیان مسأله ..... 6
2ـ اهمیت و ضرورت مسأله .......... 13
3ـ اهداف، سوالها و فرضیه های پژوهش...... 15
4ـ متغیرها و تعریف نظری و عملیاتی آنها....... 18
خلاصه ................. 20
فصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات
بخش اول: مبانی نظری .......... 22
1ـ تعریف اختلالهای یادگیری ........ 22
2ـ سیر تحول تاریخی اختلالهای یادگیری ........ 30
1) دوره بنیانگذاری: تحقیقات نخستین درباره مغز .... 30
2) دوره انتقالی: مطالعه بالینی کودکان ..... 33
3) دوره یکپارچگی: رشد سریع برنامه های مدارس ... 43
4) دوره معاصر (از سال 1980 تا کنون) ... 44
3ـ طبقه بندی اختلالهای ویژه یادگیری بر مبنای DSM-IV-IR... 44
1) اختلال خواندن ..... 45
2) اختلال در ریاضیات ......... 46
3) اختلال بیان نوشتاری ........ 48
4) اختلال یادگیری که به گونه دیگر مشخص نشده است (NOS)....... 49
4ـ تعریف خواندن .......... 50
5ـ تحول خواندن ......... 55
6ـ مدل های خواندن ......... 56
1) مدل پایین ـ بالا و مدل بالا ـ پایین ...... 56
2) مدل تعاملی جبرانی....... 57
3) مدل پیوندگرایی.................... 59
4) مدل آوایی.................... 61
5) مدل ببین و بگو ............ 63
6) مدل تعادل خواندن بیکر ............. 63
7ـ نارساخوانی........ 70
1) تعریف نارساخوانی........................ 70
2) نشانه های بالینی نارساخوانی .......... 75
3) اختلالهای همراه با نارساخوانی........... 81
الف ـ اختلالهای جانبی شدن .......... 81
ب ـ اختلالهای سازمان یافتگی فضایی ـ زمانی ...... 82
ج ـ نابهنجاری حرکات چشم ها ........... 83
د ـ تأخیر زبان گفتاری .......... 85
هـ ـ اختلالهای ادراکی ............. 86
و ـ اختلال حافظه کوتاه مدت ........ 87
ز ـ اختلال نارسایی توجه (ADD) و ADHD............ 88
ح ـ اختلالهای رفتاری .............. 91
4) شیوع نارساخوانی....................... 94
5) تاریخچه نارساخوانی................. 95
6) سبب شناسی نارساخوانی ................... 99
الف ـ عوامل ژنتیکی .............. 100
ب ـ عوامل عصب شناختی .......... 103
ج ـ تقارن نیمکره های مغزی ......... 107
د ـ غلبه طرفی مغز ............... 111
هـ ـ عوامل حرکتی .......... 114
و ـ عوامل شناختی ............ 115
ز ـ عوامل رفتاری ............ 118
ح ـ عوامل محیطی .............. 121
ط ـ عوامل عاطفی ............... 122
8ـ دیدگاه های مختلف در مورد نارساخوانی ....... 124
9ـ نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی ...... 124
10ـ طبقه بندی نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی .. 131
الف ـ نارساخوانی اکتسابی ............ 131
ب ـ نارساخوانی تحولی ........... 140
11ـ فرآیند شکل گیری مدل تعادل خواندن از دیدگاه بیکر ...... 148
12ـ عملکرد نیمکره های مغزی از دیدگاه بیکر ......... 154
13ـ طبقه بندی نارساخوانی تحولی از دیدگاه بیکر .... 156
1) نارساخوانی نوع L (زبان شناختی) ......... 156
2) نارساخوانی نوع P (ادراکی) ....... 156
14ـ بررسی اعتبار طبقه بندی نارساخوانی نوع P/L.. 158
15ـسبب شناسی نارساخوانی تحولی نوع P/L..... 162
16ـ شیوه های درمانی نوروسایکولوژی از دیدگاه بیکر ... 164
بخش دوم: یافته های پژوهشی ........ 168
خلاصه .......... 180
فصل سوم: روش تحقیق
1ـ طرح تحقیق .................. 184
2ـ روشهای آماری ............. 185
3ـ تعریف جامعه آماری و ویژگیهای آن ........ 186
4ـ روش نمونه گیری و حجم نمونه ........... 187
5ـ ابزارهای پژوهشی ............. 188
1) آزمون وکسلر کودکان ......... 188
2) آزمون اختلال خواندن .......... 188
3) آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک اقتباس شده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) براساس DSM-IV........... 199
4) جعبه آموزشی لامسه ای ....... 203
5) برنامه نرم افزاری HEMSTIM..................... 206
6ـ فرآیند تشخیص و روش اجرا ........ 209
7ـ فرآیند طبقه بندی دانش آموزان نارساخوان براساس مدل تعادل خواندن بیکر 211
8ـ فرآیند اجرای شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر 212
1) تحریک خاص نیمکره ها از طریق کانال دیداری (HSS-VIS).. 212
2) تحریک خاص نیمکره ها از طریق کامال لامسه ای (HSS-tac)..... 221
خلاصه ........... 227
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
1ـ ارائه نتایج کمی ........... 229
الف: توصیف داده ها .......... 229
ب ـ تحلیل داده ها ............. 234
ـ تحلیل واریانس آمیخته (32).......... 234
فرضیه اول: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر میزان دقت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L: ......... 235
فرضیه دوم: الف) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعL .................. 241

فرضیه دوم: ب) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعP................................. 246

فرضیه سوم: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان سرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p...... 252
خلاصه ............. 258
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1ـ بحث و تحلیل درباره یافته ها ...... 260
2ـ محدودیتها ........ 270
3ـ پیشنهادات ............. 271
4ـ کاربردهای آموزشی و پرورشی ...... 272
منابع
1) منابع فارسی............ 274
2) منابع انگلیسی ................ 276
ضمائم:
1ـ آزمون وکسلر کودکان
2ـ فرم تاریخچه موردی
3ـ آزمون اختلال خواندن
4ـ آزمون اختلال سلوک و ADHD اقتباس شده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) براساس DSM-IV