دسته بندی | علوم سیاسی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1095 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 640 |
مسؤولیت مدنی دولت در قبال اشخاص خصوصی
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول : دولت و مسوولیت
بخش نخست: تعریف دولت و منشا آن
گفتار نخست: تعریف دولت
1-1) اجتماع سیاسی
2-1) اقتدار سیاسی
3-1) تعریف دولت
4-1) دولت مدرن
گفتار دوم: منشا دولت
1-2) دولت مبتنی بر رضایت
1-1-2) نظریه سنتی دولت مبتنی بر رضایت
2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی
1-2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی هابز
2-2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی لاک
3-2-1-2) نظریه قرارداد اجتماعی روسو
2-2) دولت به مثابه پدیده طبیعی
1-2-2) ارسطو و دولت شهر طبیعی
2-2-2) هگل و دولت اخلاقی
3-2-2) بنتام و نظریه اصالت فایده
3-2) اجبار طبقاتی : منشا تشکیل دولت
4-2) نظریه های کثرت گرایانه راجع به دولت
5-2) منشا دولت در اسلام
بخش دوم : نقش دولت و مسوولیت
گفتار نخست: دولت لیبرال و مسوولیت
1-1) یونان باستان و عدالت طبیعی
2-1) هابز و عدالت قراردادی
3-1) بنتام و عدالت فایده گرا
4-1) کانت و عدالت مطلق
5-1) هگل و آمیزش منفعت و عدالت
6-1) نظریه عدالت رالز
7-1) نوزیک و اختیارگرایی در تعیین مفهوم عدالت
8-1) هایک و نفی عدالت
9-1) هابرماس: عدالت محصول کنش ارتباطی
نتیجه: انطباق بحث بر مسوولیت مدنی دولت
1) ایالت کبک
2) کشور کانادا
3) جمهوری فرانسه
گفتار دوم: دولت سوسیال و مسوولیت
1-2) سوسیالیسم : راه بردگی
2-2) تأثیر سوسیالیسم بر لیبرالیسم
نتیجه: انطباق بحث بر مسوولیت مدنی دولت
گفتار سوم: دولت ایدئولوژی و مسوولیت
1-3) مفهوم ایدئولوژی
2-3) دولت ایدئولوژی (توتالیتر) : ایدئولوژی در لباس دولت
3-3) دولت اسلامی ایران
نتیجه: انطباق بحث بر مسوولیت مدنی دولت
فصل دوم: مسوولیت مدنی دولت
بخش نخست: تقصیر دولت
گفتار نخست: خلق مفهوم تقصیر دولت
1-1) از مسوولیت تا تقصیر
2-1) از تقصیر شخصی مامور دولت تا تقصیر دستگاه اداری
1-2-1) تعارض ابتدایی دو مفهوم «تقصیر شخصی مامور دولت» و «تقصیر نهاد عمومی»
2-2-1)خلق موازی مسوولیت نهاد عمومی
3-2-1) امکان جمع خطای شخصی و خطای اداری
گفتار دوم: مفهوم تقصیر در ارتباط با دولت
1-2) خطای اداری در تقابل با خطای شخصی (غیر اداری)
1-1-2) نظریه شهودی تشخیص خطای اداری از خطای غیر اداری
2-1-2) نظریه تخطی از چارچوب تکالیف اداری
3-1-2) سنگینی تقصیر به عنوان معیار تشخیص خطای شخصی
4-1-2) کژ نظمی دستگاه اداری معیار تشخیص خطای اداری
5-1-2) نظریه عدمی تقصیر اداری (تحلیل ماده 11 ق.م.م)
6-1-2) خطای اداری به مثابه نقض تکلیف مواظبت
1-6-1-2) نقض تکلیف مواظبت با نقض قوانین حمایت کننده از سلامتی و منافع عموم مردم (تحلیل ماده 11 ق.م.م.)
2-6-1-2) صدور یا لغو اشتباه آمیز مجوزهای قانونی
3-6-1-2) اجرای تبعیض آمیز و نابرابر مقررات
4-6-1-2) نظارت قانونی نامناسب (تحلیل ماده 11 ق.م.م)
3) تفسیر زبانی خطای اداری
1-3) روش زبان نمادین در تعیین مفهوم تقصیر دولت
1-1-3) روش فرگه در تعیین مفهوم تقصیر دولت
2-1-3) روش راسل در تشخیص مفهوم تقصیر دولت
3-1-3) نظریه تصویری ویتگنشتاین و مفهوم تقصیر دولت
2-3) روش مکتب زبان روزمره در تشخیص مفهوم تقصیر دولت
1-2-3) روش ویتگنشتاین متأخر در تشخیص مفهوم تقصیر دولت
2-2-3) روش زبانی رایل در شناخت مفهوم تقصیر دولت
3-2-3) روش زبانی آستن در تشخیص تقصیر دولت
بخش دوم: رابطه سببیت
گفتار نخست: معیارهای احراز رابطه سببیت
1-1) نظریه سبب بی واسطه و نزدیک
2-1) نظریه برابری اسباب و شرایط
3-1) نظریه سبب مناسب
4-1) نظریه سبب مقدم در تأثیر (تحلیل ماده 11 ق.م.م)
گفتار دوم: اسباب خارجی ورود خسارت
1-2) تقصیر زیان دیده
2-2) فعل شخص ثالث
3-2) قوه قاهره و آفت ناگهانی (تحلیل ماده 11 ق.م.م)
گفتار سوم: نقش برخی از انواع تقصیر در احراز رابطه سببیت
1-3) خطای سنگین
1-1-3) ضوابط تشخیص و تعیین خطای سنگین دولت
1-1-1-3) خطای ذاتاً سنگین
1-1-1-1-3) نقض تکالیف اساسی
2-1-1-1-3) نقض اساسی تکالیف اداری
2-1-1-3) تشخیص خطای سنگین بر اساس نتایج حاصل شده
2-1-3) مصادیق خطای سنگین دولت
1-2-1-3) نقض تکلیف رعایت اعتبار امر قضاوت شده
2-2-1-3) نقض تکلیف رعایت حقوق اساسی اشخاص
3-2-1-3) تجاوز از حدود مقررات مالیاتی
4-2-1-3) تقصیر در ایفای تکالیف نظارتی
5-2-1-3) خطای سازمانهای تنبیهی در اجرای تکالیف خود
6-2-1-3) خطایی که در چارچوب شرط عدم مسوولیت واقع میشود
7-2-1-3) خطاهای خاص ارتکاب یافته توسط پلیس
8-2-1-3) خطای خاص ارتکاب یافته در جریان فعالیتهای بیمارستانی
3-1-3) دلایل توجیهی به کار بستن ضابطه خطای سنگین
1-3-1-3) دلایل مبتنی بر سرشت فعل زیانبار
1) دلایل فرعی
2) دلیل اصلی : دشواری فعالیت
2-3-1-3) دلایل مبتنی بر شرایط عینی احاطه کننده فعل زیانبار
1) اوضاع و احوال موجود در حین ارتکاب فعل زیانبار
2) نوع رابطه میان دستگاه اداری و زیاندیده (تحلیل ماده 11 ق.م.م)
2-3) خطای عمدی دولت
1-2-3) دیدگاه مبتنی بر یگانگی شخصیت کارمند و دستگاه اداری
2-2-3) دیدگاه مبتنی بر دوگانگی شخصیت کارمند و دستگاه اداری (تحلیل ماده 11 ق.م.م)
بخش سوم: خسارت
گفتار نخست: شرایط ضرر قابل مطالب
1-1) اوصاف قاطع خسارت
1-1-1) خسارت باید مسلم باشد
2-1-1) خسارت باید مستقیم باشد
2-1) اوصاف مورد اختلاف خسارت
1-2-1) خسارت باید جبران نشده باشد
2-2-1) خسارت باید قابل پیش بینی باشد
گفتار دوم: اقسام خسارت و راههای جبران آنها
1-2) خسارت اقتصادی
1-1-2) محدودیت های وارد بر خسارتهای صرفاً اقتصادی
2-2) از دست رفتن موقعیت (شانس)
3-2) خسارت معنوی
4-2) زیان جسمی
5-2) مرگ و غرامت
6-2) خسارت وارد بر اموال
گفتار سوم: تقسیم خسارت میان شرکای حادثه زیان بار
1-3) مشارکت دولت و دیگر اشخاص در ایجاد حادثه زیان بار
1-1-3) مشارکت دولت و مامور آن در ایجاد حادثه زیان بار
1-1-1-3) اجتماع خطای شخصی مامور و خطای اداری
2-1-1-3) اجتماع خطای شخصی مامور و خطای اداری فرضی
2-1-3) مشارکت دولت و شخص خصوصی غیر مستخدم دولت در ایجاد حادثه زیان بار
1-2-1-3) اجتماع خطای اداری و تقصیر شخص خصوصی ثالث
2-2-1-3) اجتماع خطای اداری و تقصیر زیان دیده
3-1-3)اجتماع خطاهای دو دستگاه اداری
1-3-1-3) مداخله اندامی دستگاه های اداری
2-3-1-3) مداخله عملی دو دستگاه اداری
2-3) نقش تضامن در مسوولیت جمعی دولت و دیگر اشخاص
1-2-3) اصل تضامن در مسوولیت مدنی دولت در کامن لا
2-2-3) پذیرش استثنایی تضامن در حقوق فرانسه
3-3) تقسیم خسارت میان دولت و شرکای آن
1-3-3) روش قراردادی تقسیم مسوولیت
2-3-3) روش های مختلف غیر قراردادی تقسیم مسوولیت
1-2-3-3)تقسیم مسوولیت بر مبنای سنگینی تقصیر
2-2-3-3) تقسیم مسوولیت به نسبت مساوی
3-2-3-3) تقسیم مسوولیت بر مبنای میزان تاثیر تقسیم
گفتار چهارم: مسایل مرتبط با خسارت در دادرسی ها
1-4) اشخاص و مراجع درگیر با دعوای خسارت
1-1-4) خواهان دعوای مسوولیت مدنی دولت
1) زیاندیده مستقیم
2) مشمولان زیان پخش شده
2-1-4) نهاد عمومی خوانده دعوا
3-1-4) مراجع قضایی صلاحیتدار برای رسیدگی به دعوای خسارت علیه دولت
1-3-1-4) نظام قضایی مبتنی بر مراجع قضایی خاص
2-3-1-4) نظام قضایی مبتنی بر مراجع قضایی عام
3-3-1-4) نظام قضایی مختلط
2-4) چگونگی جبران خسارت
بخش چهارم: مسوولیت های بدون تقصیر
گفتار نخست: مبانی مسوولیت بدون تقصیر دولت
1-1) مبانی سیاسی مسوولیت بدون تقصیر دولت
2-1) انصاف: مبنای مسوولیت بدون تقصیر دولت
گفتار دوم: اقسام مسوولیت بدون تقصیر دولت
1-2) مسوولیت ناشی از کارهای خطرناک دولت
2-2) مسوولیت ناشی از شرکت داوطلبانه افراد در خدمات عمومی
3-2) مسوولیت ناشی از کارهای عمومی (تحلیل ماده 11 ق.م.م.)
4-2) مسوولیت ناشی از مزاحمت دایمی
5-2) مسوولیت ناشی از قانونگذاری
چکیده و سخن آخر
مقدمه
الزام دولت به جبران خسارت اشخاص خصوصی به مسوولیت مدنی دولت تعبیر می شود. رساله حاضر این نوع از مسوولیت را مورد بررسی قرار می دهد. اما در تدوین این رساله از تقسیم بندی سنتی مسوولیت مدنی بر حسب ارکان آن (تقصیر، رابطه سببیت،خسارت) به طور کامل پیروی نشده است. بلکه، هدف این است که نشان داده شود مسوولیت دولت، یعنی الزام و تکلیفی که در برابر شهروندان دارد، و به تبع آن، مسؤلیت مدنی دولت، چه ارتباطی با غایت و نقش این نهاد در جامعه دارد. دلیل این امر هم ارتباط تنگاتنگ مسوولیت مدنی دولت با بحث مسوولیت و رسالت دولت در فلسفه سیاسی است که به طور قهری مبنا و مقوم مسوولیت مدنی دولت است. مسوولیت دولت همان رسالتی است که در برابر اشخاص تحت فرمانروایی خود بر عهده دارد. ترسیم خطوط اهداف دولت در برابر مردم نیز مستلزم تبیین و توضیح نظریه های سیاسیای است که در توجیه منشاء و نیز اهداف یا رسالت دولت اقامه شده است. نقطه آغازین حرکت همان نحوه تأسیس دولت است و پاسخ به این پرسش که اقتدار سیاسی که بعدها تعریف خواهد شد، از کجا سرچشمه می گیرد. این پرسش با نظریههای مختلفی مانند قرارداد اجتماعی، تأسیس طبیعی دولت، نظریه های جامعه شناختی و اجبار طبقاتی، نظریههای کثر گرایانه پاسخ داده شده است. رسالت یا هدف از تأسیس دولت نیز به نقشی که دولت در زندگی اجتماعی انسانها ایفا می کند، باز می گردد
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 88 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
بررسی خواب و مرگ و مقایسهی آن دو
چکیده :
در این تحقیق به بررسی خواب و مرگ و مقایسهی آن دو پرداخته شده است.
خواب : حالتی است که در اثر از کار افتادن موقتی بعضی از مراکز عصبی و دفاعی در بدن پدید میآید و در این هنگام تنها یک قسمت از مراکز دفاعی از فعالیت باز میماند و بقیهی قسمتهای دفاعی و سایر دستگاههای بدن به کار مشغولند ولی حواس پنجگانه از کار میافتد و تنها قوهای که در هنگام خواب از کار نمیافتد قوهی تخیل است.
مرگ : خواب شدید و بزرگ در هر دو مرحلهی روح و نفس است که انسان از نشئهای به نشئهی دیگر انتقال مییابد با این تفاوت که در حین خواب انسان غالباً توجه ندارد و هنگامی که بیدار میشود نمیداند که حقیقتاً از سفری بازگشته است برخلاف حالت مرگ .
مقایسهی خواب و مرگ : درخواب قبض روح به صورت کامل انجام نمیگیرد ولی در مرگ قبض روح کامل صورت میگیرد و تعلق روح نسبت به بدن بطور کامل از بین میرود.
|
هدف از انجام این تحقیق : 1- ایجاد تحول در دیدگاه انسان نسبت به زندگی در این جهان و جهان آخرت
و بی ارزش دانستن جهان فانی صورت پذیرفته است.
روش تحقیق به صورت کتابخانهای انجام شده است.
با توجه به بررسیهایی که در این زمینه به عمل آمده از دیدگاه علمای اسلام و همچنین بررسی آیاتی که در این زمینهها (خواب و مرگ) آمده است و نظریات دانشمندان میتوان این نتیجه را گرفت که انسان با تمام تلاشهایی که نموده است باز هم نتوانسته به اسرار پیچیدهی این دو آیت خداوندی دست پیدا کند ولی با این وجود میتوان این نتیجه را گرفت که خواب و مرگ هر دو از جنس واحدی است که در خواب قبض روح کامل صورت نمیگیرد ولی در حالت مرگ قبض روح کامل صورت میگیرد و در هنگام خواب کسانی که اجلشان نرسیده باشد خداوند آنها را قبض روح نمیکند تا زمانی که مدت مقرر آنها فرا رسد و این تحقیق و بررسی در این مورد باعث میشود به انسان این دانش را بدهد که همیشه جاودان نخواهد ماند و جاودانهی مطلق خداست و اینکه انسان غافل باید از این دو آیتی که خداوند برای او آفریده است استفاده کند و در راه باطل گام ننهد و بداند که زندگی دنیوی فانی است. و باید برای رضای خداوند قادر همیشه تلاش نماید و برای جامعه فردی مفید واقع گردد.
|
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1024 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
بررسی میزان توانمندی کارکنان گمرکات استان کرمانشاه با استناد به مدل وتن و کمرون
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق...........................
1-1 مقدمه.......................................
1-2 بیان مساله..................................
1-3 پیشینه تحقیق................................
1-4 اهمیت وضرورت تحقیق.........................
1-5 اهداف تحقیق.................................
1-6 فرضیه های تحقیق............................
1-7چارچوب نظری ومدل تحلیلی تحقیق................
1-8 نوع وروش تحقیق.............................
1-9 فلمرو مکانی تحقیق...........................
1-10قلمرو زمانی تحقیق...........................
1-11روش نمونه گیری وتعیین حجم نمونه.............
1-12ابزارهای گردآوری داده ها....................
1-13 محدودیتهاوموانع تحقیق......................
1-14واژه ها واصطلاحات بکار رفته درتحقیق..........
1-15 منابع مورد استفاده در تحقیق...............
فصل دوم:مبانی نظری تحقیق.......................
2-1 مقدمه.......................................
2-2 تعاریف ومفاهیم توانمندسازی..................
3-2 دلایل توانمندسازی............................
2-4 مزایای توانمندسازی.........................
2-5 فرهنگ سازمانی وتوانمندسازی.................
2-6 دیدگاههای مختلف توانمندسازی................
2-6-1 دیدگاه عقلانی.............................
2-6-2 دیدگاه انگیزشی ..........................
2-6-3 دیدگاه فوق انگیزشی.......................
3-6-4 دیدگاه سیستمی............................
2-7 مدلهای توانمند سازی........................
2-7-1 مدلهایی که بر ویژگیهای عام توانمند سازی تاکید دارند
2-7-2 مدلهای اقتضایی...........................
2-8 ابعاد توانمندسازی..........................
2-8-1 خود اثر بخشی.............................
2-8-2 خود سازمانی .............................
2-8-3 پذیرفتن شخصی نتیجه.......................
2-8-4 معنی دار بودن............................
2-8-5 اعتماد...................................
2-9 عوامل روانشناختی توانمندسازی ..............
2-9-1 احساس شایستگی............................
2-9-2 احساس داشتن حق انتخاب ...................
2-9-3 احساس مؤثربودن...........................
2-9-4 احساس معنی دار بودن......................
2-9-5 احساس داشتن اعتماد به دیگران.............
2-10 ویژگیهای سازمان توانمند...................
2-11 متغیرهای موثر بر احساس توانمندی افراد.....
2-11-1 ویژگیهای شخصیتی و فردی..................
2-11-2 ویژگیهای گروه کاری......................
2-11-3 ویژگیهای ساختاری اجتماعی واحد کار.......
2-12 فرایند توانمندسازی........................
2-13 روشهای توانمند سازی ......................
2-14 تاثیر توانمند سازی بر نگرش کارکنان........
2-14-1 تعهددرنوآوری برای روشهای انجام کار......
2-14-2 تغییر در مسوولیتها......................
2-14-3 تغییر در یادگیری .......................
2-15 پیامدهای توانمند سازی.....................
2-16 نقش تفویض اختیاروواگذاری وظایف ومسوولیتها در توانمند سازی...............................................
2-17 نقش شفاف کردن اهداف در توانمند سازی........
2-18 نقش مشارکت اطلاعاتی در توانمند سازی.........
2-19 گروه و توانمند سازی........................
2-20 سبک رهبری متناسب با توانمند سازی..........
2-21 نظارت بر توانمند سازی.....................
2-22 فرهنگ توانمند سازی .......................
2-23 توانمند سازی افراد و مدیران ..............
2-24 توانمند سازی و رضایت شغلی .................
2-25 توانمند سازی وفشار عصبی ...................
2-26 منابع استفاده شده برای فصل دوم.............
فصل سوم : روش شناسی تحقیق ....................
3-1 مقدمه.......................................
3-2 روش تحقیق .................................
3-3 ابزار جمع آوری اطلاعات......................
3-4 مقیاس سنجش نگرشها.........................
3-5 پایایی.....................................
3-6 روایی......................................
- تجزیه و تحلیل عاملی تاییدی .................
3-7 جامعه و نمونه آماری .......................
- جامعه آماری ................................
- حجم نمونه آماری.............................
3-8 روش نمونه گیری.............................
3-9 تکنیکهای آماری مورد استفاده در تحقیق.......
3-10 مدل تحلیلی تحقیق .........................
- روش فرضی استقرایی ..........................
- روش قیاسی ..................................
3-12 منابع استفاده شده در فصل سوم .............
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل اطلاعات ...............
4-1 مقدمه......................................
4-2 توصیف داده ها..............................
4-3 استنباط اماری پیرامون فرضیه ها.............
4-4 بررسی روایی و پایایی عوامل مطرح شده. ......
4-4-1- تحلیل عاملی تاییدی .....................
4-4-2- آلفای کرونباخ ..........................
فصل پنجم:نتیجه گیری وپیشنهادات ................
5-1 مقدمه .....................................
5-2 نتایج......................................
5-2-1 نتایج حاصل از بررسی فرضیات .............
5-2-2 نتایج جانبی.............................
5-3- پیشنهادات.................................
پیوستها .......................................
الف - آشنایی با سازمان گمرک و گمرکات استان کرمانشاه
ب – پرسشنامه .................................
منابع وماخذ......................................
دسته بندی | فنی و مهندسی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 296 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM)و ارائه الگوی مناسبِ شرکت آب و فاضلا
فهرست
عنوان صفحه
پیشگفتار............................... 1
چکیده.................................. 2
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه.................................. 4
بیان مسئله پژوهش....................... 4
اهمیت پژوهش............................ 5
اهداف پژوهش............................ 6
سؤالات و فرضیه های پژوهش................ 6
تعاریف اصطلاحات و مفاهیم............... 7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه ................................. 11
شناخت سیستم نت......................... 11
خصوصیات یک سیستم نت.................... 13
انواع سیستم های نگهداری و تعمیرات...... 17
سیستم تعمیرات اضطراری.................. 17
سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه...... 17
نگهداری بهره ور جامع................... 18
سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگویانه...... 21
سیستم نگهداری و تعمیرات کنشگرایانه..... 22
سیستم نگهداری و تعمیرات دقیق........... 22
اصول اساسی مؤسسه مارشال جهت اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
در سازمان............................. 26
بررسی پژوهشهای انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق 28
بررسی پژوهش های مشابه ................. 28
روش پژوهش.............................. 28
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه ................................. 31
محدوده مورد بررسی و جامعه آماری........ 31
نمونه آماری و روش نمونه برداری......... 31
حجم نمونه و روش تعیین آن............... 31
ابزارهای اندازه گیری................... 31
روایی و پایایی ........................ 32
روش تجزیه و تحلیل داده ها.............. 33
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه ................................. 37
توصیف داده ها.......................... 37
تجزیه و تحلیل داده ها.................. 38
بررسی فرضیه های تحقیق با استفاده از آمار استنباطی 50
نتایج.................................. 57
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه.................................. 61
مروری بر کلیات تحقیق................... 61
نقد و بررسی از یافته های پژوهش ........ 62
محدودیت ............................... 66
پیشنهادات و کاربرد .................... 67
منابع
فارسی.................................. 70
انگلیسی................................ 71
پیوست ها
پیوست شماره 1.......................... 72
پیوست شماره 2.......................... 73
فهرست جداول و نمودارها
عنوان صفحه
شکل 1-2 – اهمیت امور نت..................... 12
شکل 2-2- توالی نت........................... 23
شکل 1-5- نمودار پیشنهادی (الف).............. 67
شکل 2-5- نمودار پیشنهادی (ب)................ 68
جدول 1-4- شاخص متغیر استقبال مدیران......... 39
جدول 2-4- فراوانی متغیر استقبال مدیران...... 39
جدول 3-4- شاخص متغیر تکنولوژی............... 41
جدول 4-4- فراوانی متغیر تکنولوژی........... 41
جدول 5-4- شاخص متغیر ساختار................. 43
جدول 6-4- فراوانی متغیر ساختار.............. 43
جدول 7-4- شاخص متغیر فرهنگ.................. 45
جدول 8-4- فراوانی متغیر فرهنگ............... 45
جدول 9-4- شاخص متغیر زمینه و شرایط مساعد شرکت 47
جدول 10-4- فراوانی متغیر زمینه و شرایط مساعد شرکت 47
جدول 11-4- نتایج آماری عوامل تأثیرگذار در سیستم نت 57
جدول 12-4- جدول تعیین سطح شرکت.............. 58
جدول 13-4- جدول دیدگاه پاسخ دهندگان......... 59
نمودار 1-4- شاخص متغیر استقبال مدیران....... 40
نمودار 2-4- شاخص متغیر تکنولوژی............. 42
نمودار 3-4- شاخص متغیر ساختار............... 44
نمودار 4-4- شاخص متغیر فرهنگ................ 46
نمودار 5-4- شاخص متغیر زمینه مساعد برای اجرا در شرکت 50
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 93 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 200 |
راهکارهای موفقیت تجاری و هنری
جنگل در فیلم «سفید برفی و هفت کوتوله» و سایر فیلمها استفاده کرد. چون بین طلقهایی که زیر سطوح مختلف دوربین قرار میگیرند فاصله وجود دارد، هنگام ضبط حرکت، یک حس واقعی تغییر پرسپکتیو به وجود میآید به نظر میرسد پیش زمینه، زمینه میانی و پس زمینه با سرعتهای مختلفی حرکت میکنند و بدین ترتیب درک انسان را از حرکت افزایش میدهد. در استودیوی «فیلشر» تدبیر دیگری برای به وجود آمدن احساس واقعی ازفضا به کار گرفته شد. یعنی با روش استریو پتیکال، یک صحنه سه بعدی پس زمینه پشت طلق آرت و رک قرار میدادند و به صورت افقی، به جای عمودی، از آن فیلمبرداری میکردند. حرکت بدون در نظر گرفته نحوه اجرای آن در تمامی تصاویر متحرک، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
توانایی هر استودیو هر فرد در به تصویر کشیدن حرکت پیوسته و مداوم در کار، به مسائل اقتصادی ارتباط پیدا میکند، زیرا برایه انجام هر حرکتی زمان مصرف میشود و در نتیجه برای اجرای حرکات پیوسته در کل فیلم، هزینه بالا میرود. گاهی استودیوها تکنیکهایی را برای صرفه جویی به کار میبرند، مثلا از حرکات صحنههای قبل یا سیکلهای حرکتی خاص در طول فیلم دوباره و چند باره استفاده میکنند و به این ترتیب کارشان را بیشتر کش میدهند. استفاده از سیکل، روشی است که درآن مجموعه طراحیهایی که یک حرکت کامل را هی سازد، مثل سیکل راه رفتن، یا تصاویر پس زمینه مثل درختهایی که در یک جا متراکم شدهاند و شخصیت بیشتر از یک بار از آنجا عبور میکند، در قسمتهای دیگر فیلم مورد استفاده مجدد قرار میگیرد. به عبارت دیگر تماشاگر همان سری تصاویر را دوباره برای مدت زمان کوتاهی میبیند. حرکاتی که به صورت سیکل در میآیند، ذاتاً کلی و عمومی هستند و بنابراین مفهوم کلی تری به حرکات شخصیت میدهند.
علاوه بر هزینه بر بودن حرکت، پیدا کردن سکون و بی حرکتی کامل در یک اثر انیمیشن، نسبتاً غیر عادی است. این سکون که به عنوان یک لیست از آن صحبت میشود. معمولا برای تاکید مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال در فیلم «شغل قرمزی» وقتی شخصیت گرگ به خواننده خوش هیکل روی صحنه نگاه میکند، یک ایست حرکتی اتفاق میافتد و اغراقی که در دیدن بدن گرگ به طور اتفاقی میخکوب و بی حرکت شده است وجود دارد، این صحنه را خنده دار تر میکند. در زندگی واقعی ، موجودات زنده هیچ گاه کاملا بی حرکت نمیشوند زیرا وظایف بدن مثل تنفس و ضربان قلب، سبب میشود همواره حداقل حرکات اندکی وجود داشته باشد. دیدن یک طرح انیمیشن کاملا بی حرکت، که در حقیقت، دیدن تصویر منفردی است که از آن به مدت مثلا نیم ثانیه فیلم برداری شده ممکن است به نظر بیننده غیر واقع گرایانه بیاید. بیشتر پویا نمایی دارای حرکت پیوسته است، حتی اگر در حد یک چشمک زدن یا حرکت سببها و یا حرکات دوربین در عرض یک پس زمینه ثابت باشد. در آثار تجربی، گاهی ژستهای بی حرکت» با فیلم برداری از دو یا سه نقاشی یکسان که هر یک کمی با دیگری فرق دارد، به صورت یک صحنه یا سیکل نشان داده میشود. نتیجه کار تصویری است که کمی میلرزد یا ژستی است که کمی میجنبد سکون مطلق میتواند بر علیه یکی از جذابیتهای اصلی پویا نمایی – یعنی توهم اینکه اجسام بیجان اززندگی بهره مند شدهاند- عمل کند. میتوان گفت هنگامی که یک تصویر در طول یک فیلم انیمیشن بی حرکت میشود، بی جان بودن آن به وضوح آشکار میشود.
«جان لستر» میگوید تصاویر رایانهای، نسبت به انواع دیگر تصاویر پویا نمایی شده، تحمل کمتری برای بی حرکتی دارد. او توضیح میدهد «... به محض اینکه به یک ژست ساکن میرسید، حرکت به سرعت میمیرد ... برای مبارزه با این حرکت از «ایست متحرک» استفاده کنید. به جای اینکه تمام قسمتهای شخصیت از حرکت باز ایستد، حرکت بعضی از قسمتها را نرم و آهسته ادامه دهید. مثلا یک بازو، دست یا حتی تمام بدن را در همان جهت تا چند لحظه با همان حرکت نگه دارید.»
اما «جولز انجل» عقیدة کاملا متفاوتی دربارة کیفیت سکون در یک کار را دارد او میگوید که پویا نمایی رایانهای ممکن است به خاطر کیفیت تصاویرش، تا حدودی تحمل ایست را داشته باشد. وی توضیح میدهد: «یک طراحی خوب هیچ وقت نمیمیرد. طراحیهای خوب بافتی از خطوط و نوعی زیبایی خاص خودشان را دارند. در مورد پویا نمایی رایانهای این مطلب صدق نمیکند.