دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری

گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری در 22 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی معماری
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری در 22 صفحه ورد قابل ویرایش



عنوان پروژه :........................ 2

زمان شروع و پایان دوره............... 3

گزارش فعالیت‌های انجام شده............. 4

تاریخچه دفتر مهندسی................... 17

نتیجه گیری و ارزشیابی................ 18






زمان شروع و پایان دوره

پس از اطلاع دانشکده شریعتی از محل کارآموزی اینجانب در تاریخ 7/5/ شروع به فعالیت نمودم و تا تاریخ 12/6/ به مدت 30 روز از ساعت 8 صبح لغایت 4 بعد از ظهر در مجموع به مدت 240 ساعت در آن محل به کارآموزی و فرا گرفتن اطلاعات و تجربیات مفید جدید مشغول بودم.

لازم به ذکر است که در ایام تعطیل رسمی و جمعه‌ها با کسب اجازه از مهندس جاوید در محل کارآموزی خود حضور نداشتم. و با گذراندن چند روز اضافه به جبران روزهای که تعطیل رسمی و جمعه بود پرداختم.

لازم به ذکر است اینجانب حتی پس از گذراندن 240 ساعت کارآموزی با کسب اجازه از مهندس جاوید چند روز دیگر در آنجا برای فراگیری بیشتر کار حضور داشتم.


گزارش فعالیت‌های انجام شده


در تاریخی 7/5/ در اولین روز کارآموزی با مراجعه دفتر فنی مهندس جاوید سازه محلی که در آنجا باید فعالیت‌های دوره کارآموزی خود را به انجام می‌رساندم حضور یافتم. در اولین روز کارآموزی به دلیل آشنا نبودن با افراد و محیط کار مشغول به آشنایی با مسئولان و کارکنان دفتر مهندس شدم.

در تاریخ 8/5/ در دومین روز کارآموزی پس از مراجعه به دفتر فنی سعی به آموختن روابط بین کارکنان با مراجعین و نوع آمد و شد مهندسین و پیمانکاران پرداختم. در آن روز چند پیمانکار و یک صاحب زمین که برای ساخت آپارتمان زمین یک طبقه خود را در اختیار مهندس جاوید قرار داده بود به صحبت‌های آنها پیرامون ساخت و ساز توجه کردم.

در تاریخ 9/5/ در سومین روز کار آموزی پس از مراجعه به دفتر فنی به دلیل آشنا نبودم کامل و صحیح با مهندس جاوید و دیگر کارکنان به مانند روزهای قبل بیشتر سعی کردم تا با روابط بین مهندس و کارکنان و مراجعین و صحبت با یکی از همکاران مهندس جاوید به پیرامون درس معماری در دانشکده خود در اصفهان و نوع آموزش درس‌ها و سطح آموزش صحبت کردیم.

در تاریخ 10/5/ در چهارمین روز کارآموزی خود با حضور دفتر مهندسی پس از گذشتن چند ساعت از روز که من مشغول صحبت با همکار مهندس جاوید در مورد دفتر مهندس که در آن مشغول کارآموزی بودم یکی از پیمانکاران با مراجعه به دفتر فنی مهندس جاوید خواستار تغییر طراحی نقشه‌ای که مهندس جاوید ترسیم کرده بود نمود و دلیل خود را زیبا نمودم طرح از نظر مالک زمین عنوان نمود و من نیز با کسب اجازه از مهندس جاوید با نظرات بر نحوه ارائه طرح جدید و رفع اشکال در آن نقشه توسط مهندس جاوید چند نکته در مورد طرح و بهتر نمودن طرح آموختم.

در تاریخ 11/5/ در پنجمین روز کارآموزی خود پس از حضور در محل و با کسب اجازه از مهندس جاوید به بررسی چند نقشه معماری که مهندس جاوید ترسیم نموده بود و جواز ساخت داشتند پرداختم و با بررسی نقشه‌ها با هم از جمله متراژ زمین، متنوع بودن طرح‌ها، شمالی و جنوبی بودن زمین‌ها، قرارگیری آنها در کوچه‌ها یا گذر خیابان‌ها، قرار گیری فضاهای خانه‌ها با توجه به شمالی و جنوبی بودن آنها، نوع عوارض، محدودیت‌های هر یک از آنها خانه‌ها به نکات جدیدی در مورد طراحی یک خانه دست یافتم که شاید در هیچ کتاب و جزوه‌ای این نکات وجود نداشت و من برای اولین بار بود که یک نقشه تایید شده از ظرف شمرداری را با مهر و امضا می‌دیدم برایم بسیار جالب و قابل توجه بود.

در تاریخ 12/5/ پس از حضور در محل کارآموزی با کسب اجازه از مهندس جاوید شروع به مطالعه آئین نامه ضوابط شهرداری تهران در مورد مواظین و مقررات اجرائی ساخت ساختمان در تهران و محدودیت‌ها و عوارض و جریمه‌های تعدی از مقررات اجرائی را تا حدودی مطالعه نمودم پس به صحبت‌ها و همفکری‌های مهندس جاوید با یکی از همکارانش را که پیرامون یک طرح در حال گفتگو بودند توجه کردم تا نکات بیشتری را فرا بگیرم. هر طرح و نقشه برای خود از اهمیت خاصی برخوردار است که طراح باید با توجه به موقعیت‌های آن منطقه که خانه در آنجا ساخته می‌شود طرح نهایی خود را ارائه نماید.

در تاریخ 14/5/ پس از حضور در محل به دلیل علاقه‌مند شدن من به قوانین و ضوابط شهرداری تهران شروع به ادامه مطالعه در مورد قوانین ساخت و ساز پرداختم زیرا چند سال قبل در هنگام کارآموزی دوره متوسطه برای کسب دیپلم در شهرداری منطقه 17 تهران مقداری درباره آن مطالعه و اطلاع داشتم ولی همان طور که می‌دانیم هر سال ضوابط و قوانین شهرداری تهران تغییر می‌کند به عنوان مثال در آن سال که من کارآموزی دیپلم خود را می‌گذراندم ساختمانها اجازه ساخت تا چهار طبقه به همراه یک طبقه پیلوت را داشتند اما در آئین نامه جدید ساختمانها حق ساخت سه طبقه همراه با یک طبقه پیلوت را دارا بودند و در صورتی که ساختمانها دارای پارکینگ باشد حق ساخت چهار طبقه را داشتند به خاطر همین مطلب سعی به یادگیری بیشتر در مورد قوانین جدید کردم.

در تاریخ 15/5/ پس از حضور در محل کارآموزی با کسب اجازه از مهندس جاوید شروع به مقایسه چند نقشه اجرایی که توسط مهندس جاوید طراحی و ترسیم شده بود با قوانین و مقررات شهرداری تهران برای ساخت خانه‌ها شدم و متوجه اجرای صحیح قوانین اجرایی شهرداری تهران در نقشه‌هایی که مهندس جاوید طراحی کرده بودند شدم و از قانون‌مند بودن و توجه مهندس به قوانین بسیار لذت بردم. زیرا در بعضی از دفتر مهندسی‌ها با تعدی قانون موجب زشت شدن فضای شهری و تجاوز به حریم خانه‌های همسایه‌های کناری ساختمان‌ خود می‌شوند.

در تاریخ 16/5/ پس از حضور در محل کارآموزی خود با یکی از کارکنان دفتر مهندس شروع به گفتگو در مورد مراحل پروژه از زمان شروع به پروژه تا پایان پروژه از جمله مراحل اداری، مراحل شهرداری، مراحل خرید و تهیه مصالح ساخت، دفاتر مصالح ساختمانی طرح قرارداد با دفتر مهندسی جاوید سازه، چگونگی اطلاع از میزان قیمت‌ها از بازار، روند شکل‌گیری مشارکت در ساخت بین مالک زمین و دفتر مهندسی جاوید سازه به گفتگو پرداختم.

در تاریخ 18/5/ پس از حضور در محل کارآموزی با مراجعه مالک خانه قدیمی به دفتر مهندس جاوید برای ساخت آپارتمان مشغول توجه کردن گفتگوها و توافق‌ها بین طرفین معامله پرداختم سپس مهندس جاوید به همراه مالک خانه برای دیدن زمین ساخت به راه افتادن من نیز با کسب اجازه از مهندس با آنها همراه شدم. سپس مهندس جاوید با بررسی خانه و کوچه‌ای که خانه در آنجا قرار داشت و صحبت‌هایی با مالک زمین به دفتر فنی برگشتیم. پس از آن من مغشول

جوشکاران کمک می‌کرد.

در تاریخ 4/6/ پس از حضور در محل کارآموزی خود با کسب اجازه از مهندس جاوید با نصب برنامه Arche cad به روی یکی از سیستم‌ها که مهندس به من اجازه استفاده از آن را داده بود شروع به ترسیم پروژه آخر ترم درس تمرین معماری خود که با Auto cad کشیده بودم کردم.

پس از ترسیم قسمتی از طرح با نرم افزار Arche cad با اجازه مهندس جاوید به محل احداث ساختمان فلزی رفتم و مشغول تماشای کار شدم.

جوشکاران هنوز در حال جوش کاری تیرها به ستون بودند اما در طبقات بالاتر بودند پس از مدتی به دفتر مهندس بازگشتم و با ارائه بوند پیشرفت کار به مهندس جاوید مشغول گفتگو با همکار مهندس جاوید پیرامون ساختمان شدیم.

در تاریخ 5/6/ با حضور در محل کارآموزی خود با کسب اجازه از مهندس جاوید شروع به ادامه ترسیم فرهنگسرای خود توسط نرم افزار Arche cad نمودم. پس از اتمام طرح مهندس جاوید در مورد این نرم افزار از من چند سئوال نمود و گفت از وجود این نرم افزار خیر داشته ولی تا به حال این برنامه و نحوه کار آن را ندیده بود.

پس با مراجعه به یکی از مالکان به دفتر مهندس و صحبت با مهندس در مورد مشارکت در ساخت من نیز به گفتگو میان آنها توجه و از قوانین شراکت در ساخت تا حدودی آشنا شدم.

در تاریخ 6/6/ پس از حضور در محل کارآموزی و سپری شدن چند ساعت از آن و پس از گفتگو مهندس جاوید و یکی از همکارانش به همراه آنها به شهرداری منطقه 18 تهران مراجعه و پس از کسب نتیجه به همراه مهندس و همکارش به محل ساختمان در حال احداث دیگری که در نزدیکی محل کارآموزی من بود رفتیم و مهندس پس از صحبت با چند نفر از مسئولان اجرایی ساختمان که در آنجا حضور داشتند به دفتر مهندس برگشتیم و پس از آن من مشغول کار با کامپیوتر برای ترسمی نقشه دلخواه معماری خود پرداختم.

در تاریخ 7/6/ با حضور در محل کارآموزی و سپری شدن چند ساعت از روز با کسب اجازه از مهندس جاوید به ساختمانی که دیروز به آنجا مراجعه کرده بودم رفتم. ساختمان در حال سفید کاری دیوارها بود و چیزی تا پایان پروژه نمانده بود. یک ساختمان چهار طبقه همراه با یک پارکینگ که اسکلت آن از تیرآهن بود و من قبلاً نقشه اجرایی آن را در دفتر مهندس در میان فایل‌های اجرایی مشاهده کرده بودم بنا به این می‌دانستم که در آن از چه پروفیل و جزئیاتی و چگونگی آن با خبر بودم.

پس به دفتر مهندس بازگشتم و مشغول فعالیت شدم.

در تاریخ 8/6/ پس از حضور در مرکز کارآموزی مشغول مطالعه و بررسی بعضی از نقشه‌ها، دتایل‌ها، عوارض زمین و دیگر جزئیات شدم سپس با همکار مهندس جاوید در مورد مسائل ساختمانی از جمله روند کار شهرداری، طی مراحل اجرایی پروژه و غیره گفتگو کردیم سپس قسمتهایی از برنامه Archi cad به او نشان دادم و قابلیت‌های آن را به طور عملی به او نشان دادم.

در تاریخ 9/6/ پس از حضور در محل کارآموزی خود ابتدا چند ساعت با همکار مهندس جاوید به مرتب کردن فایل‌های Save شده و سبک سازی بعضی از نقشه‌های معماری و تبدیل آنها به CD مشغول بودیم سپس به همراه مهندس جاوید به محل احداث ساختمانی که ساخت آن در حال اتمام بود رفتیم. مهندس جاوید به من اجازه دادند تا در تمام طبقات رفت و آمد کنم و با مشاهده ساختمان ساخته شده ذهنم برای طراحی بیشتر آماده شود. سپس با همراه مهندس به دفتر مهندسی بازگشتیم.

در تاریخ 11/6/ پس از حضور در محل کارآموزی با کسب اجازه از مهندس جاوید به محل ساختمان در حال ساخت که از بتن آرمه ساخته می‌شود و من چند بار به بازدید از آن رفته بودم مراجعت کردم. مشاهده کردم که ستون‌های طبقه دوم نیز آماده شده و قالب‌ها از روی آن باز شده و چند کارگر مشغول خم کردن و بریدن میلگردها برای نصب آنها روی میلگردهای طبقه بعدی در اندازه و شکل‌های مختلف بودند تعدادی برای قرار در پل ساخته می‌شدند. کارگری مشغول آب پاشیدن به ستون‌های طبقات قبل و سطح کف طبقات بود پس از مشاهدات گوناگون به دفتر مهندس جاوید سازه بازگشتم و روند کار را برای همکار مهندس جاوید شرح دادم. سپس با هم مشغول گفتگو پیرامون ساختمان شدیم.

در تاریخ 12/6/ که آخرین روز کارآموزی من طبق آئین نامه آموزش و پرورش بود در محل کارآموزی حاضر شدم و پس از کسب اجازه از مهندس جاوید به کپی کردن در فلاپی نقشه‌های معماری که خود به دلخواه در طول کارآموزی ترسیم کرده بودم پرداختم و همچنین نقشه فرهنگسرایی که با Arche cad ترسیم نموده بودم برای قرار دادن در پروژه‌ نهایی پرداختم. سپس به همراه مهندس جاوید ابتدا به شهرداری منطقه 18 رفتیم و سپس به محل احداث ساختمان اسکلت فلزی رفتیم با دوربین که به همراه داشتم با اجازه مهندس از نحوه اتصالات آن برای قرار دادن در پروژه نهایی خود استفاده نمودم.

من چند روز دیگر به دلیل علاقه به کار در دفتر مهندس حضور داشتم و به عکس گرفتن از دیگر ساختمان یعنی ساختمان بتنی پرداختم.

سرانجام در آخر هفته با مهندس و همکارانش خداحافظی نمودم.


نحوه ی کمک کردن به شادابی حیاط ومحوطه بازی ومطالعه دانش آموزان

نحوه ی کمک کردن به شادابی حیاط ومحوطه بازی ومطالعه دانش آموزان
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 3
فرمت فایل docx
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
نحوه ی کمک کردن به شادابی حیاط ومحوطه بازی ومطالعه دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

نحوه ی کمک کردن به شادابی حیاط ومحوطه بازی ومطالعه دانش آموزان

فهرست مطالب

مقدمه. 3

چکیده. 4

هدف:. 4

روش ها:. 4

نتایج به دست آمده:. 5

توصیف وضع موجود. 6

جمع آوری داده ها (شواهد یک). 7

تجزیه و تحلیل داده ها:. 9

در رابطه با مطالعه دانش آموزان مواردی از قبیل:. 13

انتخاب راه حل. 16

مراحل اجرای راه حل. 16

جمع آوری داده ها و شواهد 2. 17

. « ارزشیابی و تعیین اعتبار». 18

منابع وماخذ. 20

مقدمه

هرساله با هزینه سنگینی که از طرف اولیاء آموزشگاه در رابطه با فضا سازی و محیطی سالم آرام و آراسته برای مطالعه و ورزش دانش آموزان صرف می شود. اما باز متاسفانه مشاهده می شود که دانش آموزان از این امکانات استفاده نمی کنند و یا این که رغبتی به مطالعه کردن در زنگ های تفریح از خود نشان نمی دهند. که اغلب دانش آموزان با این که می دانند مطالعه کردن بخشی از زندگی و پیشرفت تحصیلی آنان را به خود اختصاص داده است یا توجهی به این امر ندارند و یا علاقمندی زیادی از خود نشان نمی دهند و بیشتر اشتیاق آنها معطوف می شود به مطالعه ی شب امتحان و قبول شدن و نمره گرفتن و به محض رفتن به خانه کتاب و درس را رها کرده تا فردا که به مدرسه می آیند از اینرو برخورد وظیفه دانستم که کاری کنم تا دانش آموزان به مطالعه ی کتب درسی خود علاقه مند شوند.


گزارش کاراموزی دفتر فنی پارسه

گزارش کاراموزی دفتر فنی پارسه در 17 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی معماری
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 101 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
گزارش کاراموزی دفتر فنی پارسه

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی دفتر فنی پارسه در 17 صفحه ورد قابل ویرایش



مقدمه :

در روز اول کارورزی با محیط دفتر آشنا شدیم . سپس پس از گرفتن کروکی زمین ، کم کم شروع به ترسیم پلان مسکونی نمودیم . پس از کشیدن نقشه بطور دستی و مشخص نمودن قسمت ها و فضاهای مختلف ، تغییراتی در نقشه دادیم و به نحوی رفع اشکال نموده و شروع به ترسیم اصلی نمودیم . و نقشه را توسط AUTO CAD رسم کردیم.

پس از ترسیم کلیه قسمت های مورد نیاز ، یعنی پلان ، پلان فونداسیون ، نمادها و برش و ... قسمت اولیه کار به پایان رسید . سپس شروع به ترسیم پلان مسکونی دیگر نمودیم و مطابق نقشه گذشته ، کلیه کارهای این نقشه را نیز به اتمام رساندیم .

از روز دهم کم کم مشغول کار در محیط کارگاه شدیم یعنی همان زمین مورد نظر برای اجرای ساختمان .

پس از بازدید از زمین و مطابقت دادن با کروکی کارهای مورد نیاز را شروع کردیم که به شرح زیر می باشد .







آشنایی با محل کارورزى:

دفتر فنى پارسه خرمدره در تاریخ 1377 تأسیس شده . این دفتر واقع در شهرستان خرمدره جزء سهامی خاص می باشد . دفتر فنی پارسه خرمدره متعلق به جناب آقاى مهندس سعید مهدیان دارای مدرک لیسانس عمران می باشد . و کارهای فنی و پروژه های زیادی را اجرا و به اتمام رسانده اند از جمله فعالیتهای این دفتر : به اتمام رساندن پروژه های سبز کشت ، به اتمام رساندن پروژه کارخانه مینو ، به اتمام رساندن پروژه های مسکونی و ... می باشد .





بازدید زمین و آماده سازى

قبل از شروع هر نوع عملیات ساختمانی باید زمین محل ساختمان بازدید شده ووضعیت و فاصله آن نسبت به خیابان ها و جاده های اطراف مورد بازرسی قرار گیرد و همچنین باید محل چاه های فاضلاب و چاه آب های قدیمی و مسیر قنات های قدیمی که ممکن است در هر زمینی موجود باشد تعیین شده و محل آن نسبت به پی سازی مشخص گردد و در صورت لزوم می باید این چاه هابا بتن یا شفته پر شود . و سپس نسبت به ریشه کنی ( کندن ریشه های نباتی که ممکن است در زمین روئیده باشد ) آن محل اقدام شود و خاک های اضافی به بیرون حمل گردد . و بالاخره باید شکل هندسی زمین و زوایای آن کاملاً معلوم شده و با نقشه ساختمان مطابقت داده شود .



پیاده کردن نقشه

یعنی انتقال نقشه ساختمان از روی کاغذ به روی زمین با ابعاد اصلی ( یک به یک ) بطوریکه محل دقیق پی ها و ستون ها و دیوارها و عرض پله ها و ... روی زمین بخوبی مشخص باشد باید سعی شود حتماً در موقع پیاده کردن نقشه از نقشه پی کنی استفاده شود . برای پیاده کردن نقشه در پلان های معمولی و کوچک از متر و ریسمان بنایی استفاده گردد .

پس از داشتن یک امتداد ساختمان می توان به کمک متر و ریسمان و کمک گرفتن از رابطه فیثاغورث امتداد دیگر را بدست آورد و بدین ترتیب کل زمین را مشخص نماییم .

ابعاد پی

عرض و طول و عمق پی ها کاملاً به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاک محل ساختمان بستگی دارند .

پس از تکمیل برداشت خاک و تکمیل شدن ابعاد پی ها و شناژها ، اقدام به بتن ریزی در کف پی به ارتفاع 10cm می نماییم . به این بتن اصطلاحاً بتن مگر می گویند . بتن مگر به ما کمک می کند که سطحی صاف داشته باشیم و اینکه بتن اصلی ما با خاک مخلوط نشود .

عمق پی های نواری

در زمین های خوب حداقل عمق پی های نواری در حدود 50cm می باشد و اگر در این عمق به زمین بکر نرسیده باشیم باید عمق پی را تا زمین بکر ادامه داد و یا از روش های دیگر مثل شمع کوبی استفاده نمود .



عرض پی ها

معمولاً عرض پی قدری بزرگتر از عرض دیوار روی آن ساخته می شود . زیرا اولاً همیشه فشار وارده و سطح تحت فشار با هم نسبت معکوس دارند ، در ثانی فرض بر این است که بار وارده بوسیله دیوار یا ستون به پی ، با زاویه 45 درجه منتقل می گردد . بدین جهت عرض پی از عرض دیوار بزرگتر می باشد .

لایه های پی نواری

لایه های پی سازی در پی های نواری به ترتیب از پایین به بالا عبارتند از

1- شفته ریزی

پی های نواری در ساختمان های آجری دو یا سه طبقه معمولاً با شفته پر می شوند . شفته مخلوطی است از خاک مناسب و آهک شکفته و آب .

خاک مناسب

خاک مناسب برای شفته خاکی است که قطر دانه های تشکیل دهنده آن از لحاظ بزرگی و کوچکی متفاوت بوده بطوریکه دانه های ریز تر ، فضای خالی بین دانه های درشت تر را پر نموده و در نتیجه جسم متراکم و توپری بدست می آید .



آهک

جسمی است سفید رنگ از پختن سنگ آهک یا کربنات کلسیم به فرمول coco3 در حرارت 800 تا 1400 درجه سانتی گراد بدست می آید . به سنگ آهکی پخته می گویند که تمام coco3 به cao و co2 تبدیل گشته و co2 به صورت گاز از محیط خارج شده باشد .

آهک شکفته

آهک زنده cao میل ترکیب شدیدی با آب دارد و در اثر مجاورت با آب تبدیل به آهک شکفته گشته و آهک مرده و یا آهک آبدیده می گردد .

شدت حرارت به قدری است که مقداری از آب مصرفی را بخار می کند و مقداری از سنگ آهک که کاملاً پخته شده باشد را به آهک زنده تبدیل می نماید. شدت حرارت به قدری است که مقداری از آب مصرفی را بخار می کند و مقداری از سنگ آهک که کاملاً پخته شده باشد را به آهک زنده تبدیل

می نماید .

آب



ب- آرماتور بندی

برای ایجاد مقاومت در مقابل نیروهای کششی در بتن داخل شناژ بتنی چند ردیف میله گرد در بالا و پایین به صورت طولی قرار می دهند و این میله گردهای طولی را بوسیله میله گردهای عرضی که به آن خاموت می گویند به همدیگر متصل می نمایند . میله گردهای طولی و عرضی را قبلاً می بافتندو بعد در داخل قالب بندی شناژ قرار می دهند .

باید توجه داشت که پهنای این قفسه بافته شده در حدود 5 سانتیمتر کوچکتر از پهنای قالب شناژ باشد ( هر طرف5/2 سانتیمتر ) به طوریکه این میله گردها کاملاً در بتن غرق شده و آن را از خورندگی در مقابل عوامل جوی محفوظ نگهدارد .



ج- بتن

بتن ، مخروطی است از شن و ماسه و آب و سیمان یا به عبارت دیگر بتن سنگی است مصنوعی که از مواد سنگی ( شن و ماسه ) ، آب و سیمان تشکیل شده و به علت روانی قالب خود را پر کرده و به شکل قالب خود ر می آید .



4- قشر ماسه سیمان زیر و روی قیر گونی

زیر قیرگونی را به دو دلیل با یک قشر ماسه و سیمان اندود می کنند :

الف) برای ایجاد یک سطح صاف و مناسب جهت اندود قیر و گونی زیرا چنانچه بخواهیم بلافاصله بعد از کرسی چینی اقدام به قیر و گونی بنماییم سطح آجر کرسی به علت ناهمواری برای قیر و گونی مناسب نیست ، زیرا اصولاً قیر و گونی علت شکننده بودن از زیر و باید بین دو پوشش قرار گیرد .

ب) چنانچه ملات عمومی که برای ساختمان مصرف می شود دارای آهک باشد یعنی برای ساختمان از ملات ماسه آهک و یا ماسه سیمان و آهک استفاده شود برای دور نگهداشتن قیر و گونی از آهک اقدام به ایجاد یک لایه ماسه سیمان روی آجر می نمایند . زیرا در غیر این صورت به سبب ترکیب قیر با آهک بعد از مدتی قیر و گونی فاسد گشته و در آن سوراخ هایی ایجاد می گردد .

5- ایزولاسیون ( عایق رطوبتی )

ایزولاسیون و یا عایق کاری به معنای جداکردن یا جداسازی بکار می رود. ایزولاسیون انواع مختلف دارد مانند ایزولاسیون های حرارتی که در آن از پشم شیشه استفاده می کنند و یا ایزولاسیون های صوتی که در آن از انواع مانع های صوتی استفاده می گردد و یا ایزولاسیون در مقابل اشعه X در بیمارستان ها برای اطاق که از ورقه های سرب استفاده می شود و یا ایزولاسیون های رطوبتی که انواع مختلف دارد و متداولترین آن در ایران قیر و گونی است .





2- بلوک

بلوک های مورد استفاده در سقف های تیرچه و بلوک معمولاً بتونی یا سفالی است و هیچ گونه باری را تحمل نمی نماید و فقط به عنوان قالب مورد استفاده قرار می گیرند . بلوک های سفالی از لحاظ وزن سبک تر بوده و بار کمتری را به ساختمان وارد می نماید عرض بلوک ها معمولاً 40 سانتیمتر بوده گاهی نیز آن ها را تا 60 سانتیمتر هم می سازند و ارتفاع آن تابع ضخامت سقف و بار سقف بوده و بین 20 تا 25 سانتیمتر است بلوک باید طوری طراحی شود که به راحتی قابل حمل و نقل بوده و روی تیرچه قرار بگیرد . بلوک ها دارای لبه ای هستند که به وسیله آن به روی تیرچه قرار می گیرند . اگر از تیرچه با قالب سفالی استفاده می شود بهتر است از بلوک سفالی نیز استفاده گردد زیرا به علت هم رنگ بودن مصالح بعد از سفید کاری روی سقف ایجاد سایه نمی کند . تیرچه ها را در محل های خود بر روی پل های اصلی قرار می دهیم.سپس میله گردهای ممان منفی را اجرا می کنیم .



3- میلگردهای ممان منفی

با فرض اینکه تکیه گاه تیرچه ها گیر دار فرض می شود در محل تکیه گاه ممانی ایجاد می گردد که می باید بوسیله میله گردی تحمل شود به این لحاظ اگر دو عدد تیرچه به یک تیر خم شود میلگرد فوقانی تیرچه ها را بوسیله قطعه میلگردی به طول 2-2/5 m به همدیگر وصل می نمایند . در آخرین دهانه که تیرچه به یک تیر خم می گردد نیز میلگردی را به صورت گونیا خم نموده و قسمت کوتاه گونیا را به آهن های تیر کناری وصل می نمایند .


گزارش کاراموزی دفتر شرکت ساختمانی ابهر رود معماری

گزارش کاراموزی دفتر شرکت ساختمانی ابهر رود معماری در 33 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی معماری
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
گزارش کاراموزی دفتر شرکت ساختمانی ابهر رود معماری

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی دفتر شرکت ساختمانی ابهر رود معماری در 33 صفحه ورد قابل ویرایش



مقدمه

یک نویسنده افکار و ذهنیات خود را با نوشته ها و یک مجسمه ساز تجسمهایش را با شکل دادن و ارائه آن در یک مجسم و یک نقاش هنر نقاشی اش را در تابلوها و خلاصه یک معمار علم و هنر و فرهنگ را در قالب طرح های یک بنا به جامعه عرضه می کند . هنر یک آرشیتکت ، خطوط گویای تجسمهائیست از عملکردهای یک بنا که در قالب طرح معماری عرضه می کند .

وقتی یک آرشیتکت ساختمانی را طرح می کند از مجموعه دانش قرنها استفاده می کند . معماری از وقتی که انسان اولیه اولین باربرای خانواده اش غار یا پناهگاهی با سقف طرح کرد شروع شد . رسم و طرح معماری وقتی انسان اولین طرح این پناهگاه را روی شن یا خاک کشیده و قبلاً نقشه استفاده از مواد موجود را ریخته شروع شد .

تاریخ طرح معماری را می توان در جنبش بزرگ تاریخ بشر و مستقیماً با آن جستجو کرد . آرشیتکت در سراسر این جنبش تاریخی ، به سنگینی به پیش می رفت ریاضیات و علوم تکیه کرده است . این پیش رفت ها منجر به ایجاد مواد ساختمانی و متدهای تازه شده است .

آرشیتکت طراح با نقشه کش باید قادر به تبدیل شکل ها ، مواد ، رنگها و مقیاسات به بنایی جالب و زیبا باشد. و باید از علم مهندسی معماری سر در بیاورد تا بتواند بناها را مستحکم تر بسازد . و باید بتواند فضای مکوجود را به منظور بوجود آوردن ساختمانهای مفید ، متعادل تقسیم کند .









معرفی با شهرستان ابهر

لولاه لا تقطع اخبار الازمینه بعضها عن بعض و درست العلوم و ضاعت الاداب

اگر نوشتن نبود اخبار زمانی به زمان دیگر نمی رسید و علوم و آداب محو و نابود می شد .

نام شهر : در قدیم اوهر نام فعلی ابهر و نام رایج آن در اصطلاح عامیه ابر .

موقعیت جغرافیایی ک واقع در حد فاصل 13 دقیقه و 49 درجه طول شرقی و 9 قیقه و 36 درجه عرض شمالی .

ارتفاع از سطح دریا : 1540 متر حداکثرمطلق درجه حرارت 38 درجه و حداقل مطلق برودت 5/15 درجه سانتیگراد .

جمعیت : بر اساس سد شماری سراسی سال 1370 ه ش 191544 نفر با شهرستان .

فاصله ها : فاصله تا مرکز تهران 240 کیلومتر تا قزوین 81 کیلومتر تا زنجان مرکز استان 90 کیلومتر .



تقسیمات کشوری : بر اساس آخرین تقسیمات کشوری استان زنجان واقع شدهو دارای 3 بخش ، 9 دهستان و 174 آبادی و چهار شهر به نام های ابهر ، هیدج ، صائین قلعه و سلطانیه می باشد .

در تاریخ 4/7/نقشه ساختمان مسکونی توسط ............ تحویل داده شد . و پس از کشیدن نما ، برش ، پلان پی کنی و آکس بندی ستونها ، پلان بادبندی و آکس بندی ستونها ، پلان تیر ریزی توسط برنامه outocad در تاریخ 12/7/تحویل داده شد .



معرفی محل کارورزی

دفتر شرکت ساختمانی ابهر رود در تاریخ 1377 تاسیس شده . این دفتر واقع در شهرستان ابهر ابتدای خیابان طالقانی جنوبی و جز شرکتهای سهامی خاص می باشد . دفتر ابهر رود متعلق به جناب آقای............... دارای مدرک لیسانس عمران می باشد . و کارهای ساختمانی و پروژه های زیادی را اجرا و به اتمام رسانده اند از جمله فعالیتهای این دفتر : به اتمام رساندن پروژه های سبز کشت ، به اتمام رساندن پروژه کارخانه مینو ، به اتمام رساندن پروژه های مسکونی و ... می باشد .





در تاریخ 15 /7/نقشه ساختمانی مسکونی توسط .................. به بنده تحویل دادند و پس از کشیدن ترسیم پلان تیر ریزی ، پلان بادبندی و آکس بندی ستونها و پلان پی کنی و آکس بندی ستونها ، برش ، نمای شرقی توسط برنامه CAD در 24/7/به ایشان تحویل داده شد .





در تاریخ 25/7/در روز سه شنبه نقشه ساختمانی مسکونی توسط سر پرست کارورز تحویل داده شد و پس از ترسیم نمای جنوبی ، برش ، پلان ، بادبند و آکس بندی ستونها و پلان پی کنی و آکس بندی ستونها و پلان تیر ریزی توسط برنامه CAD به سر پرست کارورز در تاریخ 6/8/تحویل داده شد .



در تاریخ 8/8/ نقشه ساختمان مسکونی توسط ............ تحویل داده شد و پس از ترسیم نماها ، برش ، پلان بادبند و آکس بندی ستونها و پلان پی کنی و آکس بندی ستونها و پلان پی کنی و آکس بندی ستونها و پلان تیر ریزی توسط برنامه CAD در تاریخ 17/8/به ایشان تحویل داده شد .





در تاریخ 20/8/ نقشه ساختمان مسکونی توسط ............... تحویل داده شد و پس از ترسیم نماها ، برش ، پلان بادبند و آکس بندی ستونها و پلان پی کنی و آکس بندی ستونها و پلان پی کنی و آکس بندی ستونها و پلان تیر ریزی توسط برنامه CAD در تاریخ 25/8/به ایشان تحویل داده شد.









در تاریخ 29/8/ نقشه ساختمان مسکونی توسط ........... تحویل داده شد و پس از ترسیم نماها ، برش ، پلان بادبند و آکس بندی ستونها و پلان پی کنی و آکس بندی ستونها و پلان پی کنی و آکس بندی ستونها و پلان تیر ریزی توسط برنامه CAD در تاریخ 4/9/85 به ایشان تحویل داده شد.



در تاریخ 6/9/ نقشه ساختمان مسکونی توسط ................. تحویل داده شد و پس از ترسیم نماها ، برش ، پلان بادبند و آکس بندی ستونها و پلان پی کنی و آکس بندی ستونها و پلان پی کنی و آکس بندی ستونها و پلان تیر ریزی توسط برنامه CAD در تاریخ 16/9/85 به ایشان تحویل داده شد.


نحوه ی کمک کردن دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

نحوه ی کمک کردن دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
نحوه ی کمک کردن دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

نحوه ی کمک کردن دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

فهرست مطالب

چکیده :. 3

مقدمه:. 5

بیان مسئله:. 7

تعریف و توصیف مفاهیم و واژگان:. 9

پیشینه علمی تحقیق. 10

فرم انتخاب رشته در هدایت تحصیلی یکی از دانش آموزان :. 13

جمع آوری اطلاعات (شواهد 1). 14

استفاده از روش مشاهده مستقیم. 15

عوامل موثر در انتخاب رشته. 15

بعداز بیان نظرات و بررسی آنان ، پژوهنده نظرات فوق را بدین گونه دسته بندی نمود .. 16

ب) شاخص‌های کیفی وضع موجود. 16

مصاحبه با هنرجو مصطفی عدالتی رشته تربیت بدنی:. 17

تجزیه و تحلیل (شواهد 2). 18

ž عوامل بیرونی. 18

ž عوامل درونی. 19

عوامل مزاحم درانتخاب رشته مناسب ودرست:. 20

امکانات و تجهیزات آموزشی مدارس. 21

اعتبار بخشی :. 22

الگوی تفسیر -روش شش پرسش:. 23

نمودار تفصیلی شش پرسش:. 23

راه حلهای پیشنهادی:. 25

منابع:. 26

چکیده :

هدف این پژوهش چگونگی کمک به دانش آموزان جهت انتخاب رشته درست و تعیین عوامل موثر بر رضایت دانش‏آموزان‏ شاخه نظری دوره متوسطه در انتخاب رشته تحصیلی بوده است. جامعه پژوهشی شامل دانش‏آموزان‏ پسر سال اول دوره‏ی متوسطه هنرستان دارالفنون است که در سال تحصیلی 93-92 مشغول به تحصیل بودند. با روش نمونه‏گیری تصادفی خوشه‏ای تعداد 60 نفراز آنان به عنوان نمونه انتخاب گردیدند که در پرسشنامه ما مشارکت کردند. به منظور گردآوری داده‏ها‏ از یک پرسشنامه چهار گزینه ای شامل ده سوال، به همراه مصاحبه استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده‏ها‏ با استفاده از روش‏های آمار توصیفی شامل فراوانی و درصد ویژگی‏هاو عوامل موثر در انتخاب رشته را بخوبی برای ما نشان میدهد.همچنین نتایج بیانگر وجود ارتباط بین اولویت شغلی آینده و رضایت از انتخاب رشته بوده است. در این پژوهش عوامل موثر بر انتخاب رشته به ترتیب، علاقه شخصی واستعداد، بازار کار و توصیه مشاور و اولیاء بوده.