دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح شرکت طراحی صفحات وب و نرم افزاری

پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح شرکت طراحی صفحات وب و نرم افزاری در 93 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 210 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93
پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح شرکت طراحی صفحات وب و نرم افزاری

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح شرکت طراحی صفحات وب و نرم افزاری در 93 صفحه ورد قابل ویرایش



مقدمه:

بیشتر طراحان وب از نقطه نظر نگاه خود به طراحی وب می پردازند، آنها علاقمند هستند که خودشان را با استعارات مشخص و با تبلیغات فراوان نشان دهند. به هر جهت اینترنت برای شما ایجاد تجارت ونیز قابلیتی برای ارتباط نزدیک ارائه می دهد .

کاربران میتوانند اطلاعات و محصولاتی را که در خور نیازشان میباشد را پیدا کنند.
در این دوره شما با انواع ابزار های طراحی آشنا خواهید شد و به طبیعت آنها نیز پی خواهید برد . اینترنت معمولی ترین رسانه واسطه ای است که کاربر را آماده میسازد که تصمیم بگیرد که چه اطلاعاتی را میخواهد و باید برای رسیدن به آن به کجا مراجعه کند. این امر باعث میشود که بر خلاف رسانه های انتشاری، اینترنت یک رسانه تبادلی ( دو طرفه ) تلقی شود.
اکثراً رسانه ها تاثیر گذار هستند و هدف آنها ایجاد علاقه کافی است تا اینکه که سرانجام بتواند تبادل مطلوب راانجام دهند.
ماهیت خواندن یک مجله و یا دیدن برنامه های تلویزیون ذاتی و بالفطره نیست و معمولاً کار انفرادی است. در اصل عمل خواندن مطبوعات یا تماشای برنامه های تلویزیونی بالفطره عملی تبادلی نیست و در حقیقت بین عمل خواندن یا تماشای تلویزیون با عمل تبادل تفاوت وجود دارد. تنها تبادل انجام شده در مورد خوانندگان و بینندگان ، گرفتن اطلاعات از طریق خواندن یک کتاب یا مجله یا تماشای برنامه تلویزیون است. ( بصورت یک طرفه)
بنابراین ایجاد اطلاعات جهت رسانه های گروهی به راهکارهای متفاوت تری نسبت به ایجاد اطلاعات مربوط به اینترنت نیاز دارد.
مشاهدات بی عیب اینترنت مانند ثبت رویداد بر روی مرورگر وب ،دلالت بر درخواست کاربران و واکنش سرور دارد. به عبارت دیگر انجام یک داد و ستد و تبادل می باشد.

بعلاوه با این طبیعت، اینترنت نمیتواند بصورت خطی عمل کند. اگر کاربر تصمیم به انجام داد و ستد و تبادل داشته باشد، ابتدا باید به سایت راهنمایی و هدایت شود، و سپس برای تجارت در سایت بماند و گردش کند و در پایان دوباره به سایت بازگرددو نیز باید در نظر داشت که کاربر میتواند برای انجام داد و ستد در هر لحظه به هر سایت دیگری مراجعه نماید.



-1- معرفی اجمالی پروژه:

شرکت طراحی صفحات وب در زمینی به مساحت 500 متر مربع در شهر یزد احداث گردید که این شرکت به طراحی صفحات وب با استفاده از نرم افزارهای برنامه نویسی به نام JavaScript و SQL پرداخته و همچنین در این شرکت از نرم افزارهای طراحی به مانند فتوشاپ و فلاش نیز استفاده کرده و به طراحی صفحات وب واقع در HTML و XML و PHP خواهد پرداخت.

سرمایه کل این شرکت بالغ بر 21569150000 ریال می باشد که از این میان سرمایه ثابت 21407990000 ریال و سرمایه در گردش 161160000 ریال را شامل می شود.

در این شرکت بسته به بازاریابی و تبلیغات انجام شده مشتری را جذب کرده و به طراحی صفحات وب به خصوص برای شرکت های بزرگ و کارخانجات و مراکز آموزشی خواهد پرداخت.

3-1- چه کسانی از این خدمات بهره می برند:

در این شرکت دو نوع فعالیت در زمینه طراحی صفحات وب انجام می شود.

4-1- فارغ التحصیلان این رشته به چه قابلیتهایی دست پیدا می کنند؟

فارغ التحصیلان این مقطع، قابلیتها و تواناییهای زیادی دارند و چنانچه در مسیر مناسب هدایت شوند، قادر خواهد بود مشکلات زیادی را حل کنند. برخی از این تواناییها به شرح زیر است:

1) بررسی و شناخت نرم افزارها و سخت افزارهای جدید و به کارگیری آنها.

2) بررسی کمبودها و نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری بخشهای صنعت و خدمات و تدوین نیازهای آنها، امکان سنجی و تعیین ابزار و نیروی انسانی لازم برای رفع کمبودها.

3) تجزیه و تحلیل سیستمهای کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزاری و ارائه راه حل مناسب برای اجرای آنها.

4) طراحی مجموعه های کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزرای و تولید طرحهای اجرایی برای آنها.

5) اجرای طرحهای کامپیوتری، نصب، آزمایش و آموزش آنها.

6) پشتیبانی و نگه داری سیستمهای نرم افزاری شامل شناسایی خطاها، رفع خطاها و افزودن امکانات جدید به سیستمها.

7) عیب یابی کامپیوترها و سیستمهای کامپیوتری و رفع عیبها.

8) شناسایی فنون جدید طراحی و ساخت کامپیوتر و ارزیابی و به کارگیری آنها.

تواناییهای ذکر شده مربوط به کارشناسان نرم افزار و سخت افزار می باشد، اما روشن است که کارشناسان نرم افزار در محدوده مسائل نرم افزاری توانایی بیشتری دارند و برعکس کارشناسان سخت افزار در محدوده مسائل سخت افزاری از توانایی بیشتری برخوردارند.

5-1-این رشته در جامعه چه قابلیتهایی دارد؟

رشته کامپیوتر که باعث جهانی شدن اطلاعات و ارتباطات شده است ، رشته روز و رشته آینده است تا جایی که پیش بینی می شود تا 10 سال دیگر در کشورهای پیشرفته مردم همان قدر که بر نیروی برق وابسته هستند به شبکه اینترنت وابسته خواهند شد. با توجه به توضیحات گفته شده روند رو به رشد استفاده از کامپیوتر در زندگی روزانه اشتغال و موقعیت کاری برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم است تا در قالب شرکتهای تولیدکننده نرم افزار، شرکتهای تولیدکننده قطعات، مراکز صنعتی – تولیدی، شرکتها و موسسات خدماتی، مراکز آموزشی و ... مشغول به کار شده و فعالیت کنند. با توجه به پیشرفت کند ایران نسبت به جامعه جهانی کامپیوتر در سالهای اخیر نیاز به مهندسین خلاق و کوشا در این زمینه کاملاً احساس می شود.

روند رو به رشد استفاده از کامپیوتر در محافل عمومی و خصوصی، استفاده گسترده از شبکه اینترنت و زمینه های مرتبط با آن، فراهم آمدن شرایط آموزش و تجارت الکترونیک همه و همه دست به دست هم داده اند تا از اکنون چشم انداز روشنی نسبت به آینده این رشته وجود داشته باشد به نحوی که فعالان در این زمینه از آینده معلوم و مطمئنی برخوردار خواهند بود. تنها نگرانی به قسمت نرم افزار مربوط می شود که باید مهندسان خلاق ایرانی اقدام به تهیه نرم افزارهای گوناگون و کارآمد کرده تا تنها مصرف کننده صرف نباشیم.

رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش سخت افزار و نرم افزار است که البته این دو گرایش در مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند.
"گرایش سخت افزار در برگیرنده فعالیت های آموزشی، پژوهشی و صنعتی در خصوص قطعات، بردها، تجهیزات و در نهایت سیستم های کامپیوتری در مقیاس های مختلف است و یکی از شاخه های مهم آن به نام معماری کامپیوتر (طراحی و ساخت کامپیوتر) می باشد."

"هدف از گرایش نرم افزار کامپیوتر، آموزش و پژوهش در زمینه زبانهای مختلف برنامه نویسی، سیستم های عامل مختلف و طراحی انواع الگوریتم ها می باشد."





-2- سیر کسب و کار برنامه نویسی در تاریخ جهان:

همان طور که در قسمت قبل گفته شد برنامه نویسان توانستند نرم افزارهای برنامه نویسیی را به وجود بیاورند که اعمال تکراری و مشترکی که بین اکثر برنامه ها وجود دارد را به طور خودکار انجام دهند و بر سرعت و کیفیت برنامه بیافزایند. این نرم افزارها به طور خلاصه از یک صفحه ویرایش و یک مترجم تشکیل شده اند که در صفحه ویرایش عبارات قابل فهم برای این نرم افزار میبایست نوشته شود. پس از نوشته شدن این عبارات (کدها - Codes) نوبت به ترجمه آن ها به زبان ماشین می رسد. و کار مترجم یا تبدیل گر (Compiler) چیزی جز ترجمه عبارات نوشته شده توسط شما به زبان ماشین نیست البته این تعریف شرح وظیفه اصلی یک Compiler است عباراتی که شما می نویسید زبان قابل فهم برای همان نرم افزار برنامه نویسی است که از آن استفاده می کنید. به مجموعه این عبارات (Codes) ، زبان برنامه نویسی گفته میشود، که در هر زبانی متفاوت از دیگر زبانها است.

آشنایی با زبان های برنامه نویسی امروزی :

یکی از قویترین زبانهای برنامه نویسی که امروزه وجود دارد و از نظر دشواری تقریبا بعد از 0و1 قرار دارد ، اسمبلی است. آموختن این زبان به مراتب از 0و1 سهل تر است ولی در مقایسه با زبانهای جدیدتر به مراتب مشکل تر است .

دیگر زبانی که در عین داشتن قدرت به زبان انگلیسی نزدیکتر است C نام دارد که برگرفته شده از زبان B می باشد و تقریبا تمام سیستم عامل ها (مثلا Windows) و حتی بعضی زبان های برنامه نویسی با این زبان نوشته شده اند.



زبانهای دیگری نیز نظیر

ava,Pascal,Fortern,HTML,ASP,JSP,Basic,Delphi و برنامه های .netو ... وجود دارند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.

زبانهای شئ گرا :

زبانهای قدیمی اکثرا تحت سیستم عامل Dos کار می کنند و به دلیل اینکه این سیستم عامل پشتیبانی چندانی از گرافیک نمی کند، یا بهتر بگویم اصلا پشتیبانی نمی کند در نتیجه نرمافزارهای تحت این سیستم عامل از گرافیک بالایی برخوردار نمی باشند _ البته این بدان معنا نیست که در این سیستم عامل نمی توان نرم افزارهایی با گرافیک بالا نوشت _ چون علت عدم پشتیبانی این سیستم عامل از گرافیک نبودن کارتهای گرافیکی قوی در آن موقع بوده است.

اما امروزه کارتهای گرافیکی قویی ساخته شده اند که امکان کار با تعداد رنگهای زیادی را فراهم میکنند. بنابراین نمیتوان گفت که در این سیستم عامل از گرافیک باا نمیتوان بهره برد چون با برنامه نویسی (که البته نوشتن این برنامه ها چندان کار ساده ای نیست) میتوان نرم

افزارهای گرافیکی جالبی خلق کرد.

ولی بحث برسر سرعت، کیفیت، سهولت است. که با روی کار آمدن سیستم عامل سری Windows و دیگر سیستم عامل های گرافیکی این سه فاکتور فراهم گشته و با ظهور این سیستم عامل های گرافیکی نسل جدیدی از زبانهای برنامه نویسی روی کار آمدند که به آنها زبانه ای برنامه نویسی شئ گرا (Object Oriented یا Visual) می گویند.

نرم افزارهای این زبان های برنامه نویسی ، محیط خوبی را فراهم می کنند که برنامه نویس لاقل برای نوشتن نرم افزارهای خدماتی از دغدغه گرافیک برنامه خلاصی یابد، به عنوان مثال یک برنامه ماشین حساب از تعدادی دکمه تشکیل شده است (مانند Calculator در Windows)، طراحی این دکمه ها برای برنامه نویس در یک سیستم عاملی مانند Dos کار وقتگیری است. که در زبانهای شئ گرا با یک کلیک موشواره (Mouse) این امر میسر می گردد. بعلاوه اگر شما خواهان استفاده از موشواره باشید باید تمام حرکات آن را کنترل کنید تا با اشکال مواجه نشوید، اما درزبان های شئ گرا استفاده از موشواره به یک روال عادی تبدیل شده و برنامه نویس اصلا به آن فکر نمی کند.

با شناختی که از تاریخچه ویژوال بیسیک بدست می آورید راحت تر می توانید از آن استفاده کنید.

شرکت مایکروسافت ویژوال بیسیک را براساس یک زبان برنامه نویسی به نام بیسیک که برای مبتدیان نوشته شده است ساخت.

زبان ویژوال بیسیک بیشتر از 35 سال به اشکال مختلف رایج بوده. در واقع طراحان این زبان می خواستند یک زبان برنامه نویسی برای استفاده مبتدیان طراحی کنند.برنامه نویسان جدید می توانند با استفاده ازبیسیک به سرعت به شرع برنامه نویسی های حرفه ای با زبان های Cobol .fortern ، Asamblly

در مقایسه به بیسیک کار بیشتری نیاز داشت.

1-5- بازاریابی چند سطحی:
تاریخچه

بازاریابی چندسطحی بیش از هشتاد سال سابقه دارد. از قدیمی‌ترین موارد این نوع بازاریابی در روسیهٔ تزاری توسط یک دوچرخه‌فروش انجام شده است. این ماجرا را یاکوو ایسیدوروویچ پرلمان، ریاضی‌دان روس که از اوایل قرن بیستم تا اواخر جنگ جهانی دوم زندگی می‌کرده است در کتاب «ریاضیات زنده»، در بخشی با عنوان «دوچرخه‌های ارزان» نقل کرده است.

در این روش خریداران نقش بازاریاب را بازی می‌کنند و برای رسیدن به پورسانت می‌بایست، به جای بازاریابان حرفه‌ای، به دنبال مشتری بگردند. با این کار هزینه بازاریابی و تبلیغ برای شرکت کاهش پیدا می‌کند ولی در عوض این هزینه در بین تعداد زیادی بازاریاب غیرحرفه‌ای تقسیم می‌شود. دقت کنید مطالبی که می خوانید به نتورک مارکتینگ مربوط است یا شرکت های هرمی!؟
سوالات رایج

آیا شرکت‌های بازاریابی چندسطحی، برای پرداخت پورسانت مجبورند محصولات‌شان را گران‌تر بفروشند؟

اگر شرکتی بخواهد با روش بازاریابی چندسطحی کالاهایش را بفروشد باید هزینهٔ پورسانت‌ها را از جایی تأمین کند. البته هر شرکتی هزینهٔ تبلیغات را از مشتری می‌گیرد و این، در صورتی کذب نبودن تبلیغات، می‌تواند طبیعی و عادلانه باشد ولی در روش بازاریابی چندسطحی هزینهٔ اضافی از بازاریاب‌هایی گرفته می‌شود که با آرزوی رسیدن به پورسانت، به شرکت خدمت می‌کنند ولی طبق محاسبات علمی، درصد بالایی از آن‌ها قطعاً به پورسانت وعده داده‌شده نخواهند رسید.

مثلاً در مثال گوشی موبایل اگر با یافتن دو مشتری اول به فرد پورسانت داده شود، قطعاً بیش از پنجاه درصد مشتریان پورسانتی دریافت نمی‌کنند. در شرکت‌های موجود، درصد کسانی که پورسانت دریافتی‌شان از اضافه قیمت اولیه کم‌تر است به بیش از 90 درصد می‌رسد.

دلیل گرایش به این نوع بازاریابی‌ها چیست؟

در این بازاریابی‌ها به افراد گفته می‌شود که می‌توانند در مدتی کوتاه دو (یا چند) مشتری جدید برای محصولات پیدا کنند و آن افراد نیز در مدت کوتاهی به این هدف می‌رسند. در نتیجه افراد امیدوارند که این شبکهٔ دودویی با رشدی که دارد مثلاً بعد از ده مرحله، منجر به ورود بیش از هزار مشتری شود که باعث خواهد شد پورسانت قابل ملاحظه‌ای به شروع‌کنندهٔ این شبکه برسد.

چرا این نوع بازاریابی کلاه‌برداری است؟

رشد این شبکه‌ها در طول زمان با افزایش تعداد مشتریان، کند و کندتر می‌شود. یک شبکهٔ دودویی در لایهٔ بیستم به بیش از یک میلیون عضو و در لایهٔ سی و سوم به بیش از هشت میلیارد عضو جدید نیاز دارد! در نتیجه دیر یا زود زمانی می‌رسد که دیگر نمی‌توان در زمانی معقول برای شرکت مشتری پیدا کرد. این‌جاست که درصد بسیار بالایی از اعضای این شبکه ضرر می‌کنند. این در حالی است که شرکت و تنها درصد کمی از مشتریانی که زودتر وارد شبکه شد، به سودی بسیار رسیده‌اند.

آیا بازدهی این نوع بازاریابی از بازاریابی معمولی بیش‌تر نیست؟

اگر فقط به هزینه‌هایی که شرکت پرداخت می‌کند توجه کنیم به نظر می‌رسد که این روش بازدهی بالایی دارد ولی اگر وقت و هزینه‌ای که بازاریابان صرف معرفی محصولات شرکت می‌کنند را هم در نظر بگیریم خواهیم دید که بازدهی این روش از روش معمولی بسیار کم‌تر است. با محاسبه‌ای ساده می‌توان دید که مثلاً در روش دودویی نتیجه تمام تلاش بازاریابان به طور متوسط منجر به فروش تنها دو کالا می‌شود در حالی که یک بازاریاب معمولی در یک ماه، بسته به نوع جنس، ممکن است صدها جنس را به مشتری برساند.

این نوع بازاریابی از نظر قانونی در جهان چه وضعی دارد؟

در اکثر کشورهای پیش‌رفته این نوع بازاریابی ممنوع شده است. به عنوان مثال این فعالیت در کانادا، آلمان و تمام ایالت‌های آمریکا ممنوع است.

در ایران نیز این نوع فعالیت‌ها با تصویب قانون مجلس مورخ 4/3/1384 غیرقانونی اعلام شد.

بخشی از کارکرد موفقیت آمیز یک تجارت بستگی به رشد و توسعه آن فعالیت دارد. بازاریابی چیزی جز نحوه ارتباط با افرادی که ممکن است روزی مشتریان شما و کاربران شما شوند نیست که شامل روشهایی مانند برنامه های وابسته، خبرنامه ها، نمایشهای (شوهای) تجاری، وب سایتها، بروشور، جزوات و آگهی تبلیغاتی می شود. روشهای بالقوه بازاریابی در محدوده فعالیت بی حدو حصر هستند اما تصمیم گیری برای نزدیکی به آن به نظر می رسد کمی هراس انگیز باشد اما با کمی تلاش ودقت بیشتر می توانید زمینه کاری را محدودتر و محدودتر کنید

تابه چند تقلیل باید آنگاه بهترین انتخاب ممکن را برگزینید.

مراحل بازاریابی:

1-تعیین افراد مورد نظر برای تبلیغات:

در ابتدای راه شما احتیاج دارید تا بدانید طرح و برنامه شما شامل چه کسانی می شود اغلب بازاریابی های انجام شده برای توده مردم چندان جالب و مفید نیست شما مجبورید قشر خاصی از اجتماع را که به کالا و خدمات شما محتاجند شناسایی کنید این کار را می توانید با چند سوال ساده از خود شروع کنید.

•در حال حاضر برای تامین کالا و خدمات به چه چیزهایی احتیاج داریم؟

•کدام فعالیت و یا خدمات را برای ارائه دادن ترجیح می دهید؟

•در حال حاضر چه قشری از مردم خواهان گرفتن سرویس از ما هستند؟

•رقیبان ما در بازاریابی چه توانایی هایی دارند؟

بعد از یافتن پاسخ مناسب برای این سوالات باید تصمیم بگیرید برای چه کسانی باید تبلیغ کنید شما باید قشر خاصی از مردم را جدا کرده و برای آنها تبلیغ کنید و سپس باز خورد تبلیغات خود را در میان آنها بررسی کرده و بفهمید برای چه کسانی تبلیغ کنید بهتر است و چه افردای نیازمند و علاقمند خدمات شما هستند. شما می توانید باز خورد تبلیغات خود را از طریق نظر سنجی های تلفنی، چت رومها(chat Room)، پیامهای تلفن همراه (SMS) فهمیده و مورد بررسی قرار دهید.





2-تنظیم بودجه:

بسیار از فعالان و صاحبان تجارت که از تجربه کمتری برخوردارند در آغاز فعالیت خود دچار مشکلات عدیده ای می شوند چرا که در تنظیم بودجه اشان مسائل مهم را رعایت نمی کنند. بدون تنظیم بودجه نسبت پولهای خرج شده به سود دریافتی مثل ورودی یک قیف می شود پول خرج شده ورودی قیف و دهانه باریک قیف سود است.

شما باید قبل از انتخاب شیوه ای برای بازاریابی تخمین بزنید چه مقدار می خواهید پول خرج کنید کی این پولها به شما باز می گردد و اصلا چقدر سرمایه دارید.

بهترین روش حذف 10% از بودجه کل برای تبلیغ و بازاریابی است به طور مثال اگر شما برنامه دارید که طی آن برنامه در ماه 5000 دلار عایدتان شود بهتر است 500 دلار را صرف تبلیغ و بازاریابی جدید کنید اگر در جریان تبلیغات هفته ای 200 دلار عایدتان شد هیچ گاه انتظار نداشته باشید در آخر ماه چیزی در حدود 10000 دلار عایدتان شود وبر اساس 10000 دلار بودجه بندی کنید.

هیچ گاه بیشتر از بودجه تان تبلیغ نکنید در ابتدا کارتان را از کم شروع کنید وبعد از اطمینان تلاشهای بازاریابی خود را افزایش دهید.

ریسک :

ریسک عبارت از احتمال از دست دادن تمام یا قسمتی از سود و یا اصل سرمایه، و به عبارتی، ریسک نوسان بازده سرمایه گذاری است. به طور کلی ریسک به دو دسته طبقه بندی می شود: ریسک سیستماتیک و ریسک غیرسیستماتیک. ریسک سیستماتیک شامل آن بخش از ریسک کل است که همراه با تغییرپذیری در سطح بازار همراه بوده و سرمایه گذار قادر به کاهش آن نیست. مانند وقایع غیرمترقبه، جنگ، تحریم و... ریسک غیرسیستماتیک آن بخشی از ریسک کل است که به تغییرپذیری در بازار سرمایه مرتبط است و سرمایه گذار می تواند با مدیریت صحیح و انتخاب درست سهام این بخش از ریسک کل را کاهش دهد.

از دیدگاه تئوری، با انتخاب بیشتر سهام (پرگونه سازی) می توان ریسک غیرسیستماتیک را به صفر نزدیک کرد، ولی چون نمی توان تغییری در ریسک سیستماتیک به وجود آورد در نهایت ریسک سبد سهام نمی تواند کمتر از ریسک سیستماتیک شود. به طور کلی عوامل تشکیل دهنده ریسک باعث تغییر قیمت آن سهم در بازار می شود. این عوامل عبارتند از ریسک نرخ ارز، ریسک تجاری، ریسک نرخ تورم، ریسک بهره و... .

▪ استراتژی و ریسک

به طور کلی می توان ریسک شرکت ها را به دو بخش تفکیک کرد: ریسک تجاری و ریسک مالی. ریسک تجاری به معنای امکان تغییرات در میزان سوددهی یک بنگاه یا به بیان دیگر تغییرپذیری در بازده مورد انتظار آن است. نوع صنعت، عمر شرکت، نوع تکنولوژی و... با میزان ریسک تجاری ارتباط دارد.

شرکت هایی که هزینه ثابت بالایی دارند و یا از تکنولوژی پیشرفته ای بهره می گیرند و همچنین شرکت های کوچک و تازه تاسیس، با ریسک تجاری زیادی برخوردار هستند. ریسک تجاری عبارت است از: ریسک محصول (پذیرش محصول از سوی بازار)، سهم بازار، اندازه بازار و... . ریسک تجاری عموماً با استراتژی رقابتی ارتباط دارد و شدت رقابت در یک صنعت، ریشه در ساختارهای اقتصادی آن دارد که فراتر از عملکرد رقبای موجود است.

ـ مایکل پورتر ( porter.M) ماهیت رقابت در یک صنعت را به پنج عامل اساسی رقابتی مرتبط می داند:

۱) محصولات جایگزین ( تهدید ناشی از محصولات جایگزین یا خدمات جایگزین)

۲) خریداران (قدرت چا نه زنی خریداران)

۳) فروشندگان (قدرت چا نه زنی تامین کنندگان)

۴) تازه واردان (تهدید رقبای بالقوه)

۵) رقابت در صنعت (رقابت در بنگاه های موجود در بازار مورد نظر)

وی این پنج عامل را با هم موجب شدت رقابت در صنعت و سودآوری آن تعیین می نماید و معتقد است برای هر نوع تحلیل در مورد رقبا، ابتدا باید فرآیند های چهار بخشی شامل: اهداف آینده، استراتژی فعلی، پیش فرض ها و توانمندی ها مورد شناسایی بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

ریسک مالی به معنای تغییرپذیری بازده مورد انتظار ناشی از ساختار سرمایه، سیاست های تامین مالی و اهرم مالی است. یکی از منابع اولیه برای بنگاه های اقتصادی، وجوهی است که برای تحصیل سایر منابع از آن استفاده می شود.

ـ این وجوه که سرمایه را تشکیل می دهند دارای هزینه های خاص خود هستند که با تحلیل هزینه- فایده می توان به پنج سئوال اساسی برای هزینه ها پاسخ داد.

۱) چه منافعی از این هزینه عاید خواهد شد ؟

۲) چه منافع غیرمستقیمی از این هزینه عاید خواهد شد ؟

۳) آیا منافع حاصل از هزینه های ایجاد شده بیشتر است؟

۴) اگر هزینه انجام نشود چه زیان هایی واقع خواهد شد؟

۵) آیا گزینه کم هزینه تری برای دستیابی به منافع وجود دارد؟

ترکیب سهامداران، میزان سرمایه و ارزش ویژه هر سهم از عوامل ساختاری سرمایه و همچنین نحوه تامین منابع مالی جهت سرمایه در گردش، سایر فعالیت های عملیاتی و طرح های توسعه از سیاست های تامین مالی و اهرم مالی هستند.

شرکت ها از دو طریق نسبت به تبیین سیاست های تامین مالی خود اقدام می نمایند: تامین مالی از طریق افزایش سرمایه یا اخذ تسهیلات مالی از بانک ها و موسسات مالی یا ترکیبی از آنها. هر میزان درجه اهرم مالی شرکتی بالاتر باشد (نسبت بدهی به ارزش ویژه یا نسبت بدهی به کل دارایی ها) ریسک مالی بیشتر می شود. بنابراین یک رابطه مستقیم و معنادار بین استراتژی تامین مالی و ریسک وجود دارد.


پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید گلدانی گریبکس پیکان

پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید گلدانی گریبکس پیکان در 54 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 77 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید گلدانی گریبکس پیکان

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید گلدانی گریبکس پیکان در 54 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست مطالب

صفحه


عنوان



15 پیشگفتار _

16 مقدمه_

فصل اول کلیات سوابق: 17

1_1_مشخصات متقاضیان طرح 18

الف)حقیقی 18

ب)حقوقی

2_1_معرفی اجمالی پروژه 18

3_1_معرفی محصول 19

4_1_سوابق تولید 20

5_1_مصرف کنندگان 20

6_1_موارد کاربرد 20

7_1_برسی نیاز جامعه به محصول 20

فصل دوم:طراحی تولید 21

1_2_فرایند تولید 22

2_2_نمودار فرایند تولید 22

24 3_2_ابزار و ماشین الات مورد نیاز و منابع تامین ان

26 4_2_طرح استقرار ماشین الات

28 5_2_مواد اولیه ومنابع تامین انها

28 6_2_ظرفیت تولید

28 7_2_برنامه زمان بندی اجرای طرح

30 8-2_جابجائی ومحل اجرای طرح

31 فصل سوم: نیروی انسانی

32 1_3_نیروی انسانی مورد نیاز

33 2_3_شرح وظایف پرسنل

33 3_3_حقوق و دستمزد

34 4_3_سازماندهی نیروی انسانی

35 فصل چهارم:زمین وساختمانهای مورد نیاز

36 1_4_زمین مورد نیاز

36 2_4_ساختمانهای تولید

36 3_4_ساختمانهای خدمات اداری و پشتیبانی

37 4_4_هزینه های محوطه سازی

38 5_4_هزینه های ساختمان سازی

39 6_4_پلان طرح

41 فصل پنجم :انرژی و تاسیسات

42 1_5_اب

42 2_5_برق

42 3_5_سوخت

42 4_5_ارتباطات

43 5_5_هزینه های سرمایه ای تامین انرژی

43 6_5_هزینه های مصرفی انرژی

43 7_5_تاسیسات برودتی

44 8_5_تاسیسات حرارتی

44 9_5_وسایل حمل و نقل

45 10_5_وسائل اطفاء حریق و تهویه

46 فصل ششم: محاسبات مالی طرح

47 1_6_سرمایه کل و منابع تامین ان

48 2_6_ محاسبه سرمایه ثابت طرح

48 3_6_محاسبه سرمایه در گردش طرح

49 4_6_محاسبه هزینه های تولید سالانه

49 1_4_6_محاسبه هزینه مواد ائولیه مورد نیاز

50 2_4_6_محاسبه حقوق و دستمزد

50 3_4_6_محاسبه هزینه انرژی مصرفی

51 4_4_6_محاسبه هزینه های تعمیرات ئ نگهداری

51 5_4_6_محاسبه هزینه استهلاک

53 5_6_محاسبه هزینه های ثابت و متغیر تولید

54 6_6_محاسبه قیمت تمام شده محصول

54 7_6_محاسبه قیمت فروش محصول

54 8_6_محاسبه سود نا خالص تولید

54 9_6_محاسبه سود خالص تولید

54 10_6_محاسبه نقطه سر به سر تولید

55 11_6_محاسبه دوره برگشت سرمایه

55 12_6_توجیه اقتصادی طرح

55 13_6_محاسبه نسبتهای طرح




فهرست جداول

صفحه


عنوان



18 جدول شماره (1-1) – مشخصات متقاضیان طرح

26 جدول شماره (1-2) ابزار و ماشین آلات مورد استفاده طرح

28 جدول شماره (2-2) مواد اولیه و منابع تأمین آن

45 جدول شماره (3-2) وسایل حمل و نقل

28 جدول شماره (4-2)ظرفیت تولید

29 جدول شماره(5-2)برنامه زمانبندی اجرای طرح

30 جدول شماره(6-2)جابجایی و محل اجرای طرح

32 جدول شماره (1-3)حقوق و دستمزد پرسنل طرح

36 جدول شماره (1-4) برآورد زمین موردنیاز طرح

37 جدول شماره (2-4) هزینه های ساختمان سازی

37 جدول شماره (3-4) هزینه های محوطه سازی

جدول شماره (1-5) تاسیسات برودتی حرارتی

43 جدول شماره (2-5) هزینه های سرمایه ای انرژی

44 جدول شماره (3-5) هزینه های مصرفی انرژی

47 جدول شماره (1-6)سرمایه کل طرح

48 جدول شماره(2-6)سرمایه ثابت

جدول شماره(3-6) هزینه های قبل از بهره برداری 49

49 جدول شماره(4-6) براورد سرمایه در گردش

جدول شماره (5-6)هزینه های تولید سالانه

50 جدول شماره(6-6)حقوق و دستمزذ

49 جدول شمار(7-6)هزینه مواد اولیه

50 جدول شماره(8-6)هزینه انرژی

51 جدول شماره(9-6)هزینه تعمیرات و نگهداری

51 جدول شماره(10-6)هزینه های استهلاک

53 جدول شماره(11-6)هزینه های ثابت و متغیر


فهرست نمودارها و تصاویر

صفحه


عنوان



23 نمودار شماره (1-2)فرایند تولید

34 نمودار شماره(1-3)چارت سازمانی طرح

27 نقشه شماره(1-2)طرح استقرار ماشین الات

39 نقشه شماره(1-4)پلان طرح





درس کار آفریتی و پروژه هدف اصلی آن در مرحلة اول بررسی فرصتهای کسب و کار و ارزیابی و جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص کار و برنامه ریزی برای عملیات منابعی که موقعیت آینده را در زمینة کار برای خود و دیگران منجر می گردد و در مرحلة بعد ارتقاء قابلیتهای مدیریت علمی تکنیکها در طراحی یک واحد صنعتی در خط تولید یک کارخانه به صورت علمی است. که ان شاء الله طی این تحقیق و مباحث کلاسی امید است تحقق یابد که در این راستا برای کسب دانش یاد شده تلاش اینجانبان برای انتخاب طرح تولید قطعات خودرو به صورت ریختگری میباشد.







مقدمه:

ایجاد فرصت های شغلی، کسب درآمدهای ارزی، بالا بردن سطح اقتصادی کشور، بالا بردن دانش فنی و مهارت های علمی در بخش صنعت و یا بخش های دیگر جامعه و هزاران اهداف دیگر از اهداف اصلی دولت برای قطع نیازهای خود به جوامع و دولت های دیگر می باشد و نیل به این اهداف مشارکت همه جانبه مردمی را می طلبد و تشویق برای سرمایه گذاری و حمایت دولت از مهمترین روش های میل به این اهداف می باشد.

با توجه به این توضیحات ما نیز به سهم خود در اجرای طرح های اشتغال زا و همچنین برای قطع نیاز به کشورهای بیگانه خود را مسئول دانسته و امیدواریم بتوانیم در اجرای این اهداف سهمی داشته باشیم تا در پیشگاه خداوند جوابگو باشیم.



_2_فرایند تولید:

در ابتدا شمش آلومینیوم را که در انبار شمش موجود است به قسمت ریختگری برده و پس از پیش گرم کردن داخل کوره انها را ذوب می کنند . بعد از اینکه لوله مخصوص که در قسمت کناری قطعه قرار میگیرد را آمده نموده در جای خود قرار دادیم مذاب اماده شده را داخل محفظه قالب که کاملا پیش گرم شده ریخته تا شکل مورد را به خود بگیرد . سپس قطعه را پس از مدت زمان معینی از داخل قالب بیرون آورده و در محیط ازاد ان را سرد می کنیم و بعد به مرحله پلیسه گیری برده و زائده های اضافی آنها توسط دستگاه پلیسه گیر گرفته شده سپس به قسمت تست نشتی توسط اب و باد برده میشود . بدین صورت که دو سر قطعه توسط جک بادی محکم گرفته می شود و استوانه داخلی ان با فشار بالا پر از هوا می شود و داخل ظرف شیشه ای پر از اب می کنیم و قطعات معیوب را شناسائی و از دور خارج می کنیم .

سپس به قسمت پلیسه گیری و در اوردن جای کاسه نمد داخل استوانه سر قطعه میرسیم که با استفاده از پرس هیدرولیک انجام میگیرد بدین صورت که قطعه به صورت عمودی در زیر دستگاه قرار گرفته و پرس شافتی را که از نظر اندازه کاملا دقیق بوده و وظیفه آن اندازه کردن جای کاسه نمد یا بوشی که مانع خارج شدن روغن واسکازین می شود می باشد را داخل سوراخ قطعه می کندکه با این کار پلیسه ها هم از بین میروند سپس قطعات را شات بلاست نموده و بعد از انجام عملیات کیفی بر روی قطعات انها را داخل پالت می چینند . قطعات تولید شده فاغد هرگونه عملیات ماشینکاری می باشد و این عملیات در خود کارخانه ایران خودرو بر روی قطعات انجام می گیرد .



2_2_نمودار تولید:

با توجه به توضیحات مندرج در بند (1-2) فرآیند تولید قطعه را می توان به شرح نمودار (1-2) به تصویر کشید.






_5_آب:

میزان مصرف آب آشامیدنی و بهداشتی به ازای هر نفر 15 لیتر برآورد می گردد. بدین ترتیب حدود 18/ متر مکعب در روز جهت این مصارف احتیاج خواهد بود. به ازای هر متر فضای سبز نیز 5/1 لیتر آب مصرف روزانه است که در مجموع 83/ متر مکعب آب مصرف خواهد شد. در خط تولید نیز روزانه20/ متر مکعب اب جهت خنک کردن قالب و مصارف مشابه مصرف میشود

2_5_برق:

یکی اززیربنائی ترین تاسیسات جانبی هرواحدتولیدی تاسیسات برق می باشد زیرا هیچ یک ازدستگاههای الکتریکی خط تولید بدون برق قادربه انجام فعالیت نمی باشد علاوه بردستگاههای تولیدی وجود برق برای روشنائی تجهیزات وتاسیسات جانبی نیزلازم می باشد . برق موردنیازخط تولید براساس مشخصات فنی دستگاهها توان برق مصرفی میباشد علاوه برخط تولید تاسیسات جانبی و همچنین ساختمانی ومحوطه کارخانه نیزمصرف کننده برق می باشد هرمترمربع ازساختمانها ومحوطه نیازبه10الی20وات برق داردمصرف برق آزمایشگاه تاسیسات وتعمیرگاه 19 کیلووات ومصرف برق روشنائی محوطه وساختمان 3.26 کیلووات برآورد می گردد

3_5_سوخت :سوخت این واحد صنعتی گاز و گازئیل می باشد که مصرف روزانه گاز 50 متر مکعب گازئیل 30 لیتر می باشد




_5_براورد هزینه های مصرف انرژی :

محاسبه توان برق مصرفی لازم است در ساعت اوج مصرف برق مورد استفاده برای ابزار و ماشین آلات را

محاسبه نموده و با برق مورد مصرف در بخش روشنایی جمع نمود

محاسبه مقدار آب مصرفی : برای محاسبه لازم است آب مورد استفاده در صنعت را محاسبه و با آب آشامیدنی ششتشو و بهداشت و فضای سبز جمع می کنیم .

7_5_تاسیسات برودتی:

به ازای هر100 مترساختمان اداری یک کولر وبه ازای هر200تا250متر فضای کارگاهی یک عدد کولر6000 آبی درنظرمی گیریم.

تعداد کولرمورد نیازدر این طرح 5کولر6000 وبرای ساختمان اداری 2 کولر6000است. و برای خنک کردن آب شرب مصرفی از یک دستگاه آب سرد کن استفاده می شود


پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید شیلنگ پی وی سی

پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید شیلنگ پی وی سی در 63 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 779 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید شیلنگ پی وی سی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید شیلنگ پی وی سی در 63 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اوّل.............................................................................................................................................................. 3

کلّیات و سوابق................................................................................................................................................. 4
1-1- معرفی اجمالی پروژه........................................................................................................................... 5
2-1- معرفی محصول..................................................................................................................................... 6
3-1- سوابق تولید........................................................................................................................................... 8
4-1- کاربرد محصول...................................................................................................................................... 9
5-1- مصرف کنندگان................................................................................................................................... 9
6-1- بررسی نیاز جامعه................................................................................................................................ 10
فصل دوم............................................................................................................................................................. 12

طراحی تولید.................................................................................................................................................... 13
1-2- فرآیند تولید.......................................................................................................................................... 14
2-2- نمودار فرآیند تولید............................................................................................................................. 24
3-2- مواد اولیه و منابع تهیه آن................................................................................................................ 25
4-2- ابزار و ماشین آلات مورد نیاز و منابع تأمین................................................................................ 28
5-2- برنامه زمان بندی اجرای طرح.......................................................................................................... 30
8-2- جایابی و محل اجرای طرح............................................................................................................... 34
فصل سوم............................................................................................................................................................ 36

نیروی انسانی.................................................................................................................................................... 37
1-3- نیروی انسانی مورد نیاز طرح............................................................................................................ 38
2-3- شرح وظایف پرسنل............................................................................................................................ 39

3-3- حقوق و دستمزد(شرح و وظایف).................................................................................................... 42
4-3- سازماندهی نیروی انسانی.................................................................................................................. 43

فصل چهارم........................................................................................................................................................ 45

زمین و ساختمان های مورد نیاز.................................................................................................................. 46
1-4- زمین مورد نیاز طرح........................................................................................................................... 47
2-4- ساختمان های اداری، رفاهی و خدماتی....................................................................................... 47
3-4- ساختمان واحد تولید.......................................................................................................................... 48
4-4- هزینه های ساختمان سازی............................................................................................................. 49
5-4- هزینه های محوطه سازی.................................................................................................................. 50
6-4- پلان طرح............................................................................................................................................... 50




فصل پنجم.......................................................................................................................................................... 51

انرژی و تأسیسات .......................................................................................................................................... 52
1-5- تاسیسات حرارتی................................................................................................................................. 53
2-5- تاسیسات برودت(سرمایش)............................................................................................................... 53
3-5- برق........................................................................................................................................................... 54
4-5-آب............................................................................................................................................................. 57
5-5- سوخت.................................................................................................................................................... 59
فصل ششم.......................................................................................................................................................... 62

محاسبات مالی طرح....................................................................................................................................... 63
1-6- برآورد سرمایه ثابت طرح................................................................................................................... 64
2-6- برآورد سرمایه در گردش................................................................................................................... 66
3-6- نحوه سرمایه گذاری ........................................................................................................................... 67
4-6- هزینه تولید سالیانه طرح................................................................................................................... 67
1-4-6- محاسبه هزینه حقوق و دستمزد............................................................................................... 68
2-4-6-محاسبه هزینه انرژی...................................................................................................................... 68

3-4-6- هزینه استهلاک.............................................................................................................................. 69
5-6- هزینه های ثابت و متغییر تولید...................................................................................................... 70
6-6- محاسبه نفطه سربسر تولید ............................................................................................................. 71
7-6- محاسبه ی قیمت تمام شده ی محصول...................................................................................... 72
8-6- محاسبه ی قیمت فروش محصول................................................................................................... 72
9-6-ارزش افزوده ناخالص طرح ................................................................................................................ 72
10-6-ارزش افزوده خالص طرح................................................................................................................. 73
11-6- محاسبه ی دوره برگشت سرمایه.................................................................................................. 73
12-6- توجیه اقتصادی طرح....................................................................................................................... 73
منابع و مآخذ..................................................................................................................................................... 75














فهرست جداول , نقشه ها , نمودارها

عنوان صفحه

جدول شماره (1-1) استاندارد تولید..........................................................................................................
نمودار شماره ( 1-1) نمودار فرآیند تولید................................................................................................

نمودار (1-2) نمودار فرآیند تولید...............................................................................................................
جدول (1-2) برآورد مصرف سالیانه مواد اولیه مورد نیاز واحد .......................................................

جدول (2-2) فهرست ماشین آلات و تجهیزات خط تولید.................................................................
جدول (3-2) برآورد زمان بندی اجرای پروژه.........................................................................................
جدول (5-2) برآورد ظرفیت تولید.............................................................................................................
شکل (2-2) نقشة پلان سالن تولید..........................................................................................................
جدول (6-2) جایابی و محل اجرای طرح.................................................................................................
جدول (1-3) برآورد نیروی انسانی تولید..................................................................................................
جدول (3-3) هزینه خدمات نیروی انسانی..............................................................................................
نمودار (1-3) چارت سازمان دهی طرح....................................................................................................
جدول (1-4) محاسبة مساحت مورد نیاز طرح.......................................................................................
جدول (2-4) محاسبه ی مساحت سطح زیر بنای ساختمان اداری..................................................

جدول (3-4) برآورد مساحت سالن تولید/ کارگاه و…........................................................................
جدول (4-4) برآورد مساحت انبار مواد اولیه...........................................................................................
جدول (5-4) برآورد مساحت انبار محصول..............................................................................................
جدول (6-4) محاسبة مساحت سلف سرویس و نماز خانه..................................................................
جدول (7-4) برآورد هزینه های محوطه سازی......................................................................................
جدول (8-4) برآورد هزینه های محوطه سازی......................................................................................
شکل نقشه پلان طرح......................................................................................................................................
جدول (1-5) برآورد برق مصرفی واحد.....................................................................................................
جدول (2-5) برآورد آب روزانه واحد.........................................................................................................
جدول (3-5) سوخت مورد نیاز واحد........................................................................................................
جدول (4-5) تأسیسات حرارتی..................................................................................................................
جدول (5-5) تأسیسات برودتی...................................................................................................................
جدول (6-5) برآورد هزینه های ارتباطات................................................................................................

جدول (7-5) برآورد هزینه های تهویه و اطفاء حریق...........................................................................
جدول (1-6) برآورد سرمایه گذاری کل ..................................................................................................
جدول (2-6) برآورد سرمایه ثابت...............................................................................................................
جدول (3-6) برآورد هزینه های سرمایه ای...........................................................................................
جدول (4-6) برآورد هزینه های قبل بهره برداری.................................................................................
جدول (5-6) برآورد سرمایه در گردش.....................................................................................................
جدول (6-6) برآورد هزینه های سالیانة طرح.........................................................................................
جدول (7-6) برآورد هزینه های ثابت........................................................................................................
جدول (8-6) برآورد هزینه های متغیر.....................................................................................................
جدول (9-6) شاخص های مالی و اقتصادی طرح..................................................................................











چکیده :

آگاهی از نوع کالا و خصوصیات کلی و کاربرد آن ما را به شناخت و جایگاه این صنعت راهنمایی می کنند. به منظور شناخت انواع مختلف شلنگها و کاربرد های آن لازم است ویژگیها و مشخصات فنی آن ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد که در این راستا شناسایی استانداردهای طی و جهانی از اهمیت خاصی برخوردار می باشند. تعیین جایگاه محصولات مذکور در این سایه انواع شلنگهای موجود (کالای رقیب) نیز می تواند در زمینه تحقق هر طرحی اهمیت داشته باشد که لازم است در بررسیهای اولیه مربوط به آن مورد توجه قرار گیرد.

انجام مطالعات بازار و بررسی ماهیت محصول از جهت مصارف داخلی و پتانسیل صادراتی نیز می تواند در راهگشای مطمئنی برای انجام مطالعات دقیقتر و در نهایت احداث چنین واحدهای باشد که به دلیل مستقل بودن طرح از زمان و مکان تنها ملاحظات کلی مربوط به آن ها مدنظر خواهد بود .






مقدمه:

از دوران گذشته برای انتقال مایعات، گازها و حتی در برخی موارد، جامدات پودری، از لوله استفاده می شده است. لوله ها عمدتاً برای انتقال مایعات مصرف می شود و انواع گوناگون دارند. لوله هایی از جنس مواد طبیعی فقط در دوران محدود و کوتاهی از زمان به کار می افتد و امروزه شلنگ و لوله در انوع مختلف و متنوع از ترکیبات مصنوعی خصوصاً لاستیک و پلاستیک ساخته می شوند. می توان گفت اکنون لاستیک و پلاستیک جایگاه خود را در صنعت انتقال سیالات همچون دیگر صنایع یافته اند به طوریکه امروزه حدود 80% مصرف جهانی لوله های پلاستیکی را لوله های پی وی سی (نرم سخت) تشکیل می دهند.






فصل اول : کلیات و سوابق
1ـ1 مصرفی اجمال پروژه
2ـ1 معرفی محصول
3ـ1 سوابق تولید
4ـ1 کاربرد محصول
5ـ1 مصرف کنندگان
6ـ1 بررسی نیازهای جامعه


1ـ1 معرفی اجمالی پروژه :

شلنگهای پی وی سی در اصطلاح به لوله های نرمی گفته می شود که بخش اصلی مواد سازنده آن ها را پی وی سی تشکیل می دهد و از نظر علمی دسته ای از خانواده و سیع ترمو پلاستها می باشد. با پیشرفت صنعت و نیاز روز افزون به کار برد مواد پلیمری امروزه شلنگهای پی وی سی کاربرد گسترده ای در صنعت ، آبیاری، گازرسانی و حتی زندگی روزمره انسان پیدا کرده است شلنگهای پی وی سی علاوه بر داشتن خواص مکانیکی،‌ فیزیکی و شیمیایی بسیار خوب به دلیل قیمت پایین تر نسبت به سایر شلنگها توان رقابت مطلوبی برای در دست گرفتن بازار مربوط دارا می باشد فرآیند تولید شلنگ پی وی سی شامل اکستروژن پی وی سی نرم ، خنک کردن،‌ نخ پیچی، اکسترون مجدد، خنک کردن و پیچیدن شلنگ می باشد. به دلیل اهمیت کیفیت محصول فرآیند تولید شلنگ تمام اتوماتیک می باشد.

اصول انتخاب ظرفیت برای واحدهای تولید شلنگ پی وی سی شرایط و ویژگیهای بازار و واحدهای مشابه داخلی، سهم قابل کسب بازار، ویژگیهای فنی و تکنولوژی یکی ،‌ محدوده متداول و مطمئن باثمثک به روشهای آماری و حداقل ظرفیت اقتصادی است.







2ـ1 معرفی محصول:

1ـ2ـ1 ویژگیهای مشخصات فنی شلنگ پی وی سی:

شلنگ اصولاً به لوله چند لایه ای گفته می شود که حاوی یک لایه (در برخی موارد چند لایه) تقویت کننده می باشد و عموماً‌ از جنس پی وی سی نرم ساخته می شوند، پلی ونییل کلولید نرم تهی شده از آمیزه ای است که حاوی درصد زیادی روان کننده می باشد و محصول از این آمیزه انعطاف پذیری بالایی دارد.

مشخصه شلنگ قطر اسمی آن هاست که ممکن است معادل با قطر حقیقی و یا توان با درصد کمی خطا باشد.

از دیگر مشخصاتی که برای هر شلنگ تولید نشده باید ذکر شود و حداکثر فشاری که تحمل می نماید.



2ـ2ـ1 تعریف شلنگ:

در صنعت تعریف پذیرفته شده عمومی از یک شلنگ پلاستیک این است که شامل 3 بخش اصلی است:

الف) یک تیوپ

ب) ماده تقویت کننده یا نخ پیچیده شده

ج) یک پوششی برای محافظت خارجی

واژه شلنگ مجموعه ترکیبی که شکل دهی نشده است. محدود گسترده ای از پلیمر ها برای بخش داخلی شلنگ وجود دارند و پلیمرهای جدیدی نیز به این رده وارد می شود نوع پلیمری مصرفی بستگی به کاربرد و خصوصیات مورد نیاز دارد.

نوع تقویت کننده استفاده شده برای نخ تابع شرایط سرویس نهایی شکل ظاهری شلنگ می باشد و ممکن است در شکل نخ یا تار پود بافته شده بوسیله بافندگی،‌نخ پیچی، مارپیچی، یا پیچش پارچه بافته شده با برش مستقیم و یک طرفه بکار برده نشود . گاهی بیش از یک لایه تقویت کننده استفاده می شود ، و ماده ضعیف تری مانند پنبه یا کتان مورد مصرف قرار می گیرد.



3ـ2ـ1 استاندارد محصولات:

در زمینه تولید هر کالائی بکارگیری استانداردهای ملی و بین المللی امری ضروری می باشد. پیروی از استاندارد سبب بهبود در کیفیت بالا و افزایش توانائی واحد تولیدی تا حد رقابت با کالاهای داخلی در نهایت کالاهای خارجی می گردد. در ارتباط با شلنگ نیز ضرورت رجوع به استاندارد محسوس است. فهرست استانداردها ی طی تمرین شده با شلنگ در جدول (1ـ1) آورده شده است.



3ـ1 سوابق تولید:

لوله ها و اتصالات پی وی سی محصولات هستند که به هنگام ایجاد بناهای مسکونی، شبکه های فاضلاب ، سیم کشی ساختمان و یا آبرسانی به محل کشت مورد مصرف قرار می گیرند. کانون های مصرف آن اختصاص به نقطه ای خاص از کشور نداشته و عمدتاً متناسب با تراکم مواد مصرف و میزان تقاضا می باشد. این عوامل خود ناشی از جمعیت و ساختار آن در مناطق مختلف کشور می باشد.

در حال حاضر با توجه به اطلاعات موجود در بانک اطلاعات صنعتی وزارت صنایع،‌ 41 واحد تولیدی در زمینه لوله و اتصالات پی وی سی مشغول به کار می باشند. بزرگترین این واحد ها کارخانه پی وی سی ایران با ظرفیت 000/11 تن در سال واقع در سمنان است . ظرفیت کل این واحد ها حدود 500/139 تن در سال می باشد. از سوی دیگر تا کنون 14 واحد که موافقت اصولی دریافت نموده اند در شرف تأسیس هستند و ظرفیت کل این واحد ها در صورت کار با ظرفیت اسمی خود به 000/26 تن در سال خواهید رسید.

محصولات ساخته شده از پی وی سی سخت به صورت لوله های مستقیم بر اساس تعرفه گمرکی شماره 02/36 ن 2 وارد کشور می شوند، مقدار واردات این محصولات با توجه به آمارهای مندرج در کتب بازرگانی خارجی،‌ قریب به 1280 تن در سالهای بین 1357 الی 1366 بوده است.



4ـ1 کاربرد محصول:

از دوران گذشته برای انتقال مایعات، گازها و حتی در برخی موارد جامدات پودری از شلنگ استفاده می شود شلنگهای عمدتاً برای انتقال مایعات مصرف می شوند و انواع گوناگون دارند. امروزه شلنگ لوله در انواع مختلف و متنوع از ترکیبات مصنوعی خصوصاً‌ لاستیک و پلاستیک ساخته می شوند.



5ـ1 مصرف کنندگان:

کاربرد محصول:

سفارش دهندگان عمدتاً شرکت ها و مغازه های فروش محصولات پی وی سی می باشند که فروش آنها مختص شلنگ ، لوله ، اتصالات پلیمری می باشد.

6ـ1 بررسی نیازهای جامعه :

به دلیل نیاز شدید بازار داخلی به لوله و اتصالات پی وی سی و نیز پائین بدون استانداردها تولید این محصولات در کشور،‌ صادرات مشخص از این کالا در کتب بازرگانی خارجی ذکر نگردیده،‌ اما با نهایت به امکان تولید ماده اولیه آن در داخل کشور بهبود ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و شرایط مطلوب برای سرمایه گذاری می توان بالقوه به صادرات ده درصد از تولیدات لوله و اتصالات پی وی سی کشور در طی برنامه پنج ساله دوم امیدوار بود.

از دوران گذشته برای انتقال مایعات، گازها و حتی در برخی موارد جامدات پودری از شلنگ استفاده می شود شلنگهای عمدتاً برای انتقال مایعات مصرف می شوند و انواع گوناگون دارند. امروزه شلنگ لوله در انواع مختلف و متنوع از ترکیبات مصنوعی خصوصاً‌ لاستیک و پلاستیک ساخته منظریه اینکه خانه سازی و شهرسازی بزرگترین کانون مصرف لوله و اتصالات پی وی سی محسوب می شوند،‌ می توان مصرف این محصولات را به روند رشد ساختمان سازی و شهر نشینی مربوط ساخت. اطلاعات مندرج در سالنامه آماری کشور 1367 نشان میدهد که ساختمانهای شهری و روستایی به طور متوسط سالانه 9 درصد افزایش پیدا می کنند و تقریباً‌ 70 درصد از این ساختمانها برای شبکه فاضلاب خود از لوله های پی وی سی استفاده می کنند.ی شوند.

کانون مصرف فعال دیگری که روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود آبیاری زمینهای کشاورزی می باشد. نظریه اهمیت جلوگیری از به هدر رفتن آبهای کشاورزی و توزیع مناسب آن،‌ به علت مناسب بودن این لوله ها،‌ بازار گسترده و رو به رشدی در این مورد پیش بینی می شود.



4ـ1 کاربرد محصول:

از دوران گذشته برای انتقال مایعات، گازها و حتی در برخی موارد جامدات پودری از شلنگ استفاده می شود شلنگهای عمدتاً برای انتقال مایعات مصرف می شوند و انواع گوناگون دارند. امروزه شلنگ لوله در انواع مختلف و متنوع از ترکیبات مصنوعی خصوصاً‌ لاستیک و پلاستیک ساخته می شوند.



12ـ6 توجیه اقتصادی طرح:

به علت اینکه مناطق زیادی از کشور در طرح گازرسانی هستند و در این موارد می توان به علت قیمت خوب و قابلیت بالا از شلنگهای پی وی سی استفاده می شود و دیگر موارد همانند آبرسانی،‌ مصارف خانگی،‌ مصارف اشتغال مایعات از طریق این شلنگها این امکان را ایجاد می نماید که این کارخانه یا کارآفرینی و کیفیت محصول نهایی می تواند ؟؟ این نیازها و استفاده بهینه از سود در نهایت یا دیگر رقبا داشته باشد .





از لحاظ اقتصادی و سود طرح:

1ـ بر اساس دوره برگشت سرمایه که بهترین روش محاسبه اقتصادی طرح می باشد سرمایه پروژه طی مدت 8 ماه برگشت می شود.

2ـ یا بزرگتر بودن محدود بود پروژه نسبت به سود بانکی سرمایه این پروژه، خود عاملی بر اقتصادی بودن طرح می باشد.

611/051/445 = 20% + 055/258/225/2= سود بانکی

244/060/250/3= سود خالص طرح

611/051/445 < 244/060/250/3


قدرت خود باوری

کتاب حاضردر واقع به توضیح خود باوری می پردازدومارا با آن آشنا می کندچون اکثر ما دردرک مفهوم خود باوری سالم دچار تناقض وبد فهمی هستیم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1456 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 111
قدرت خود باوری

فروشنده فایل

کد کاربری 7567

کتاب حاضردر واقع به توضیح خود باوری می پردازد و ما را با آن آشنا می کند چون اکثر ما در درک مفهوم خود باوری سالم دچار تناقض و بد فهمی هستیم


پروژه راه

پروژه کامل راه سازی همراه با فایل های قابل ویرایش اتوکد، اکسل و ورد
دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 11347 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پروژه راه

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

پروژه کامل راه سازی همراه با فایل های قابل ویرایش اتوکد، اکسل و ورد.