دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

طراحی بسته بندی محصولات کامپیوتری

مقدمه امروزه صنعت بسته بندی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغی مورد توجه کارشناسان ارتباطات و تبلیغات قرار گرفته است « بسته بندی » به عنوان یک رسانه می تواند مفاهیم ، اطلاعات و پیام های مختلف را منتقل نماید نوع ، جنس ، رنگ ، حروف بکار رفته ، طرح و در نهایت شکل یک بسته بندی می تواند ابزاری بسیار مهم در تبلیغ باشد از آنجایی که این موضوع کمتر
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 17352 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
طراحی بسته بندی محصولات کامپیوتری

فروشنده فایل

کد کاربری 4421

طراحی بسته بندی محصولات کامپیوتری

مقدمه :

امروزه صنعت بسته بندی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغی مورد توجه کارشناسان ارتباطات و تبلیغات قرار گرفته است . « بسته بندی » به عنوان یک رسانه می تواند مفاهیم ، اطلاعات و پیام های مختلف را منتقل نماید . نوع ، جنس ، رنگ ، حروف بکار رفته ، طرح و در نهایت شکل یک بسته بندی می تواند ابزاری بسیار مهم در تبلیغ باشد . از آنجایی که این موضوع کمتر در محافل علمی و صنفی داخلی مورد توجه قرار می گیرد .

بسته‌های فرآورده‌های مختلف در طی روز، در محیط به چشم ما می‌خورند، بسته‌های بهداشتی مواد غذایی و دارویی و نوشیدنی‌ها و هر چه فرآورده‌های طبیعی و صنعتی که بسته‌بندی می‌شوند ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

بسته‌بندی‌ها دارای خصوصیات متفاوتی هستند به همین دلیل صنعت بسته‌بندی را شاخه‌ای از علم اقتصاد و هنر می‌دانیم.

هماهنگی طرح بسته‌بندی با محتویات، نحوه نگهداری، نحوه حمل و نقل امری ضروریست. بسته نه تنها باید فرآورده را محفوظ نگه دارد، بلکه مصرف‌کننده را جلب می‌کند و اطلاعات لازم را باید به بیننده بدهد، در ضمن فرآورده داخل آن را باید به راحتی از درون آن خارج کرد و موقعی که خالی شد بتوان پوشش هر بسته را از بین برد.

علاوه بر مسایل ذکر شده زیبایی بسته باعث زیبایی و خوش‌آیندی محیط اطراف هم می‌شود. بسته‌ها سوای جلب خریدار، اطلاعات لازمی، هم بوسیله رنگ و عبارت و نشانه‌ها در اختیار مردم می‌گذارند.

بسته‌بندی یکی از حساس‌ترین طراحی‌های گرافیکی و کارهای چاپی است. زیرا برخلاف کارهای فرهنگی در تیراژ وسیع منتشر شده و با مخاطبان بسیار متنوع در ارتباط قرار می‌گیرد و سرنوشت محصول را دربازار رقم می‌زند. بنابراین سفارش‌دهنده، طراح و چاپکار سه طرف اصلی در تولید یک بسته هستند، طرفهای فرعی بسیاری نیز وجود دارد. بسته موفق علاوه بر سه پایه اصلی پایه چهارم هم دارد که سلیقه بازار و روان‌شناسی مخاطب از نظر رنگ، طرح، نام پیام ارزیابی می‌کند و سمت و سوی طراحی را تعیین می‌کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.