ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS)
این مقیاس توسط دیوید تاکمن و سکستون در سال 1989 طراحی شده است که نخستین بار در سال 2001 میلادی توسط تاکمن در دانشگاه تورنتو کانادا جهت سنجش میزان تعلل ورزی دانشجویان اجرا و هنجاریابی شد. پس از اجرای پرسش نامه 35 گویه ای بر روی 183 دانش آموز، با استفاده از تحلیل عاملی به 16 گویه کاهش یافت.
نمره گذاری مقیاس: این مقیاس دارای 16 گویه میباشد که دانشجویان در یک طیف لیکرتی 4 گزینه ای از 1 (اصلاً در مورد من صحیح نیست) تا 4 (کاملاً در مورد من صحیح است) پاسخ گفتهاند. گرفتن نمره بالا در این مقیاس نشان دهنده تعلل ورزی بالاست. همچنین حداقل و حداکثر نمره تعلل به ترتیب 16 و 64 است.
روایی و پایایی مقیاس: این مقیاس دارای پایایی و روایی مطلوب گزارش شده است (فراری و سکستون، 1998) ضریب پایایی محاسبه شده برای آن 86/. است. پایایی درونی محاسبه شده در تحقیقات مختلف در کشورمان، در حدود 0.90 گزارش شده و مصطفوی (1389)، آلفای کرونباخ آن را بر روی 100 دانشجوی دانشگاه تبریز، برابر 0.86 در پایان نامه خود گزارش نموده است.