دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 84 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی
این مقیاس توسط پاتریک، هیکس و رایان (1997) ساخته شده است، این مقیاس دارای 5 ماده میباشد که منعکس کننده ادراک دانشآموزان از شایستگیشان در انجام تکالیف کلاس میباشد. این مقیاس یک ابزار خودگزارشی است که ماده های آن از نوع لیکرت پنج درجه ای (1 = کاملا مخالفم، 2 =مخالفم، 3 = بی نظرم، 4 = موافقم، 5 = کاملا موافقم) برمبنای ابزارهای مختلف موجود ساخته شده است.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 21 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه خوداثرمندی کودکان و نوجوانان (SEQ – C)
پرسش نامه خود اثرمندی کودکان و نوجوانان شامل 23 مادهاست که از سه خرده آزمون خوداثرمندی اجتماعی، خوداثرمندی تحصیلی و خوداثرمندی هیجانی تشکیل شدهاست. و توانایی آزمودنی را در موقعیتهای مختلف می سنجد.خرده آزمون خوداثرمندی اجتماعی که شامل هشت ماده اول پرسش نامه است توانمندی ایجاد ارتباط با همسالان، قاطعیت و رسیدن به معیارهای اجتماعی را می سنجد. نمونه ای از سئوالات این خرده آزمون عبارتند از: " چقدر خوب می توانی با سایر دانش آموزان دوست شوی؟ " یا "چقدر خوب می توانی به دانش آموزان دیگر بگویی کاری که انجام می دهند مورد علاقه شما نیست؟ " خرده آزمون خود اثرمندی تحصیلی شامل هشت ماده دوم پرسش نامه است و احساس توانمندی در مدیریت رفتارهای یادگیری، تسلط بر موضوعات درسی وتحقق انتظارات تحصیلی را مورد سنجش قرار می دهد. نمونه ای از سئوالات این خرده آزمون عبارتند از:
"چقدر خوب می توانی توجه ات را در حین کلاسها حفظ کنی؟ " یا چقدر خوب میتوانی در قبولی همه دروس موفق شوی؟ " خرده آزمون خوداثرمندی هیجانی شامل هفت ماده آخر پرسش نامه است و احساس توانمندی فرد را در مقابله با هیجانات منفی و کنترل آنها می سنجد. از سئوالات این خرده آزمون عبارتست از: " چقدر خوب می توانی جلوی نگرانی هایت را بگیری؟ "
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 14 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه خود کارآمدی شرر
شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج:
این پرسشنامه دارای 17 سوال بوده و هدف آن سنجش میزان حس خودکارآمدی در افراد می باشد. شیوه نمره گذاری این پرسشنامه در زیر ارائه شده است:
در مورد سوالات شماره 15، 13، 9، 8، 3، 1 نمره گذاری بر طبق جدول زیر ارائه می شود:
گزینه |
کاملا مخالفم |
مخالفم |
تقریبا مخالفم |
موافقم |
کاملا موافقم |
امتیاز |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
در بقیه سوالات این روش نمره گذاری معکوس شده و به شکل جدول زیر خواهد شد:
گزینه |
کاملا مخالفم |
مخالفم |
تقریبا مخالفم |
موافقم |
کاملا موافقم |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 26 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
پرسشنامه خود پنداره راج کمار ساراسوت (SCQ)
این پرسشنامه در سال 1938 تا 1957 توسط کارال را جرز به منظور سنجش میزان خویشتن پنداری افراد تهیه شده است.این آزمون شامل دو فرم است که در هر دو آنها مجموعه ای یکسان از 25 زوج صفت شخصیتی متضاد ارائه شده است که آزمودنی در پاسخ گویی به فرم اول بر اساس اینکه خود را چگونه میبیند. و در فرم دوم چگونه میخواهد باشد. توصیف کند.در این آزمون بالا بودن خودپنداره به معنای تطابق نداشتن بین خود واقعی و خود آرمانی است. ضریب پایایی این آزمون در پژوهش آقاحانی 83% و پایایی آن به روش کرونباخ برابر 81% گزارش شده است . همچنین برای بررسی روایی آن از پرسشنامه ی خودپنداره بک استفاده شده است.
توصیف پرسشنامه خود پنداره:
پرسشنامه خود پنداره دارای شش بعد جداگانه است. یعنی خود پنداره، جسمانی، اجتماعی، عقلانی، اخلاقی، آموزشی و خلق و خو. همچنین از مجموع آنها نمره خود پنداره کلی بدست می آید
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 46 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه خلاقیت شناختی عابدی
عابدی(1372) با اقتباس از آزمون های مطرح خلاقیت، نظیر آزمون تورنس(حقیقت، 1377) برای سنجش تفکر خلاق پرسشنامه 60 گویه ای در چهار بعد سیالی(16 گویه)، انعطاف پذیری(11 گویه)، اصالت(22 گویه) و بسط(11گویه) تهیه کرد. در مقابل هر گویه سه گزینه قرار دارد که به ترتیب نمره ای از 2-0 می گیرند و جمع نمره ها نمره کل خلاقیت شناختی را نشان می دهد که دامنه ای ازنمرات 0 تا 120 را شامل می شود. میزان خلاقیت شناختی افراد به شرح زیر مشخص می شود.
نمره زیر 50 |
خلاقیت بسیار کم |
نمره بین 51 تا 75 |
خلاقیت کم |
نمره بین 76 تا 85 |
خلاقیت متوسط |
نمره بین 86تا 100 |
خلاقیت زیاد |
نمره بین101 تا 120 |
خلاقیت بسیار زیاد |