دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3832 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 96 |
پاورپوینت مقدمات طراحی معماری 2 در 96 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 126 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
سیمولاتور چیست؟
مقدمه :
شبیه سازی یاsimautation : در کامپیوتر معنای تقلید از یک فرآیند فیزیکی یا شیء توسط برنامهای که موجب میشود کامپیوتر به شکل ریاضی به دادها و شرایط متغیر واکنش نشان دهد چنان که گویی خود شی یا فرآیند این واکنش را نشان میدهد .
مقلد یا emulator : سختافزار یا نرمافزاری است که نوعی از کامپیوتر یا تجهیزات را وادار میسازد تا مانند دیگری عمل کند به وسیله مقلد کامپیوتر میتواند نرمافزاری را که برای ماشین دیگری نوشته شده اجرا کند. در یک شبکه ریز کامپیوترها ممکن است کامپیوترهای بزرگ یا ترمینالها را تقلید کنند تا دو ماشین بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.
فهرست:
مقدمه ........................................................................................................ 1
فصل اول : سیمولاتور 2003 ............................................................................. 4
مقدمه : ....................................................................................................... 5
Todbar سیمولاتور 2003 : ........................................................................... 7
Exictuion.................................................................................................. 9
Active watch.............................................................................................. 11
Debugging................................................................................................. 15
Initialize............................................................................................... 18
Window................................................................................................... 20
فصل دوم : Emulator.............................................................................. 23
مقدمه : .................................................................................................. 24
File Menu.................................................................................................... 26
Edit Menu.................................................................................................... 27
Run Menu................................................................................................. 30
View Menu........................................................................................... 31
Mode Menu................................................................................................ 32
Window Menu............................................................................................... 33
Help................................................................................................ 33
پیوست.............................................................................................35
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 32 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
سیگنال دیجیتال
در سیگنال دیجیتال، یک گیت منطقی روی یک یا دو ورودی منطقی عملیات منطقی انجام می دهد و سرانجام یک خروجی منطقی را تولید می کند.این منطق معمولا طبق منطق بولین است که به طور مشترک در تمام مدار های دیجیتالی یافت می شود.
گیت های منطقی عمدتا از قطعات الکترونیکی مانند دیود ها و ترانزیستور ها تشکیل می شوند ، ولی می توانند از قطعات الکترومغناطیسی مانند رله ها ، قطعات اپتیکال یا حتی مکانیکی ساخته شوند.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
سیستم های چند برنامگی ( Multiprogramming )
در نسل سوم کامپیوترها (80-1965) از مدارات مجتمع (Integrated Circuit=IC) برای ساخت کامپیوترها استفاده شد. به طور کلی برنامه را می توان به دو دسته تقسیم کرد: یکی برنامه ها با تنگنای محاسباتی (CPU bound یا CPU Limited) مانند محاسبات علمی سنگین که بیشتر زمان کامپیوتر صرف محاسبات CPU می شود و دیگری برنامه ها با تنگنای (I/O Limited) I/O مانند برنامه های تجاری که بیشتر زمان کامپیوتر صرف ورود داده ها و خروج اطلاعات می شود.
یک اشکال مهم سیستم های دسته ای این است که وقتی کار جاری برای تکمیل عملیات I/O مثلاًٌ بر روی نوار گردان منتظر می شود، در این حال CPU بیکار می ماند مجبور است صبر کند تا عملیات I/O به اتمام برسد. در برنامه های CPU Limited این اتلاف وقت اندک است ولی در برنامه های I/OLimited ممکن است حدود 80 تا 90 درصد وقت CPU به هدر برود.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 46 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 58 |
تحقیق در مورد سیستم عامل ویندوز
مقدمه:
رایانه در زندگی امروز به عنوان جزء جدا نشدنی از زندگی مطرح شده و علم و آشنایی با آن یکی از مسائل مهم در جامعه امروزی به حساب میآید. به همین دلیل سعی کردهایم با آموزش قسمت کوچکی از این دنیای بزرگ شما را با یکی از چندین شاخه این علم آشنا کنیم.
رایانه در جای جای زندگی ما رخنه کرده و هر فردی به نوعی با آن سر و کار دارد. به عنوان مثال این علم در پزشکی، آموزش، سینماو… کاربرد دارد.
علم رایانه به دو بخش عمده تقسیم میشود که عبارتند از نرمافزار و سختافزار که در این کتاب میخواهیم با یکی از شاخههای علم نرمافزار آشنا شویم.
خود نرمافزار به چندین جزء کوچکتر تقسیم میشود که از جمله
آن میتوان به سیستمهای عامل، بازی، آموزشی، کاربردی، گرافیکی، صوتی و تصویری و… اشاره کرد.
از ابتدای ساخت رایانهها، سیستم عامل به عنوان رابط بین کاربر(انسان)و رایانه(ماشین) مطرح بودهاست. به همین دلیل این بحث به عنوان یک بحث پایهای در تمامی دورهها مد نظر بوده و در این کتاب به صورت ساده به توضیح این مبحث خواهیم پرداخت.
در ابتدا مقدمهای کوتاه در مورد سیستم عامل آوردهایم.
همان طور که قبلاً نیز گفته شد تعریف کلی و عمده در مورد سیستم عامل عبارت است از سیستم عامل رابط بین کاربر(انسان) و رایانه(ماشین) است. به عبارت دیگر میتوان گفت سیستم عامل به عنوان مترجم عمل میکند و خواستههای کاربر را به زبان ماشین تبدیل میکند و در نتیجهی تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط رایانه آنها را دوباره به زبان قابل فهم برای کاربر نمایش میدهد.
به صورت ساده میتوان گفت سیستم عامل آشنا به دو زبان (انسان و رایانه) است و به همین دلیل میتواند مانند یک مترجم عمل کند.
اجازه دهید در ادامه با مثالی ساده این مطلب را بیشتر توضیح دهیم. فرض کنید یک مربی فوتبال از کشور انگلستان برای راهنمایی و هدایت تیم ملی فوتبال ایران به کشور ما آمده باشد.
یکی از مشکلات این امر آشنا نبودن مربی و بازیکنان به زبان یکدیگر است، اگر مترجمی وجود نداشته باشد هر قدر مربی و بازیکنان شایستگی داشته باشند نمیتوانند شایستگیهای خود را به نمایش بگذارند، پس میتوان گفت در این موضوع نقش مترجم مهمترین عامل موفقیت تیم است.
حالا مثال را با موضوع مورد نظر خودمان مطابقت میدهیم، فرض کنید بازیکنان، کاربران رایانه باشند، مترجم سیستم عامل و مربی رایانه باشد میتوان نتیجه گرفت در علم رایانه هم سیستم عامل مهمترین و اساسیترین مسئله است.
تاریخچهی سیستم عامل:.................