دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

کار تحقیقی در مورد زنا در حقوق اسلام و مسیح

کار تحقیقی در مورد زنا در حقوق اسلام و مسیح

کار تحقیقی در مورد زنا در حقوق اسلام و مسیح

دسته بندیحقوق
فرمت فایلdoc
حجم فایل214 کیلو بایت
تعداد صفحات40
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

چکیده :
تجاوز و تخطی از موازین قانونی و شرعی در اکثر برهه‎های تاریخی با ضمانت اجرای مجازات همراه بوده است. نگاهی به مجموعه‎های قوانین اشنونا، هیتی‎ها، حمورابی، تورات و قرآن کریم بصراحت این نظر را تأیید می‎کند. در فقه جزایی اسلام، مجازاتها درحقیقت به 4 دسته اصلی حدود، قصاص، دیات و تعزیرات تقسیم می‎شوند. ماهیت حدود -حسب آنچه در این تحقیق در مورد زنا مطرح است – ماهیتی تعبدی است که نوع و میزان و کیفیت آنها در شرع – مراد ما در این بحث فقه امامیه و مذاهب اربعه اهل سنت –تعیین شده است؛ مقنن ما، درم 13 قانون مجازات اسلامی بر همین طریق بوده است. حدود به دلیل ویژگیهای خاص خودش، از قواعد خاصی هم تبعیت می‎نماید که از جمله آنها می‎توان به اشتراط اسلام در برخی حدود، قاعده حفظ دماء، قاعده دراء و سایر قواعد مثل پذیرش توبه و رجوئ از اقرار اشاره کرد. در میان حدود زنا اما تفاوتهای مختلفی با سایر آنها دارد که می‎توان به آیات و روایات قرآن که در شناعت این عمل وارد شده و واژه‎های بیان شده برای آن مثل (فحشاء و اتیان) اشاره کرد و یا اینکه از تعدد و اقسام حدود زنا نام برد که در مقایسه با سایر حدود بی مثال است. بنابر تفاوت دیدگاهها و استنباط‎ها زنا چند حد دارد که مهمترین آنها قتل، رجم و جلد هستند که هر سه مجازاتهای بدنی بسیار شدیدی هستند که جنبه‎های مختلف بازدارندگی فردی و اجتماعی در آنها لحاظ شده است.

حد قتل در زنا که به قول برخی فقیهان باید با سیف – شمشیر- صورت بگیرد، در 3 مورد که خواهد آمد اجراء می‎شود. اساساً غیر از حد جلد، سایر حدود زنا هیچ یک در کلام الهی- قرآن مجید-نیامده‎اند و سنت نبوی‎ (ص) و اخبار ائمه منبع این حدود و مسایل مربوط به آنها می‎باشند. در این تحقیق، مسایل به 3 فصل کلی: اقسام حد زنا، حد قتل در زنا و سایر مسایل تقسیم شده است و نتیجه‎گیری و منابع تتمه‎ی آن را تشکیل می‎دهد. فصل اول به5 گفتار، فصل دوم به 3 بخش و فصل سوم به 2 بخش منقسم شده‎اند و سعی شده است تمام مسایل مربوط به حد قتل در زنا از منابع مختلف امامیه و اهل سنت با نگاهی تطبیقی و منصفانه عرضه می‎شود، به امید آنکه مجهولی را خوانندگان معلوم نماید.

فهرست مطالب
چکیده گفتار اول: حد قتل مبحث اول : حد جلد فصل اول مبحث دوم: حد رجم نظرات فقیهان عامه گفتار دوم : زانی با محارم مبحث اول: ادله حد قتل در زنای با محارم مبحث سوم : سایر حدود زنا مبحث دوم: شمول حکم به محارم سببی و رضاعی مبحث سوم: نظرات فقیهان عامه مبحث چهارم: زانی غیر مسلمان با زن مسلمان نظرات عامه سقوط حکم با اسلام غیرمسلمان شمول حکم به زن اکراه کننده زانی اکراه کننده ادله حد قتل‎زانی اکراه کننده دیه‎ی ازاله‎ی بکارت و مهرالمثل گفتار دوم : سایر مسایل بخش اول: احصان نظرات فقیهان عامه بخش دوم: قتل زناکار در مرتبه‎ی چهارم گفتار اول : تعریف زنا در اسلام: فصل دوم تعریف زنا در اسلام: زنا از دید مسیحیت: معیار تحقق زنا مجامعت با نامزد قبل از عقد شرعی حد زنای محصنه مسافرت شخص محصن به قصد زنا دخیل نبودن رضایت ولی در اجرای حد محل اجرای حد زنا حد زنا قبل از عروسی زنی که مردی را مجبور به زنا کند زنا با خواهر رضای یا مادر زن حکم حد در صورت ازدواج زانی با زانیه دخیل نبودن رضایت ولی در اجرای حد زنای به عنف با زنان کافر و اهل کتاب زنای زن در زمان حق حبس ادعای توبه پس از احراز اتهام زنا نتیجه‎گیری منابع و ماخذ

کار تحقیقی در مورد داوری

کار تحقیقی در مورد داوری

کار تحقیقی در مورد داوری

دسته بندیحقوق
فرمت فایلdoc
حجم فایل37 کیلو بایت
تعداد صفحات22
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

داوری یکی از مهم ترین راهکارهای سرعت بخشیدن به حل و فصل اختلافات حقوقی افراد ، ایجاد نظم عمومی ، حقوقی و کاهش بار سازمان قضایی است. داوری یک نوع دادرسی اختصاصی به شمار می رود بدین دلیل که طبق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی مدنی : « داوری در رسیدگی و رای ، تابع مقررات آیین دادرسی نیستند ولی باید مقررات مربوط به داوری را رعایت کنند. »

ایران شاید بیش از هر کشور دیگری در دنیا در طول دهه‌های گذشته درگیر حل و فصل دعاوی‌ له و علیه خود از طریق داوری بین‌المللی بوده است. نگاهی بر بیش از هزاران پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران ـ ایالات متحده و پرونده‌های دیگری که در داوریهای خاص یا نزد مؤسسات داوری بین‌المللی مطرح بوده و هست اهمیت امر آموزش، ترویج و توسعه داوری بین‌المللی و آشنایی با قواعد و ضوابط خاص حاکم بر آن را نشان می‌دهد

به طور قطع تصویب قانون داوری تجاری بین‌المللی ایران و الحاق ایران به کنوانسیون نیویورک درباره شناسایی و اجرای احکام داوری خارجی و ایجاد مرکز منطقه‌ای داوری تهران بیانگر نمونه‌هایی از اهمیت این موضوع در سالهای اخیر در ایران است. بدیهی است رفتار قضایی در برابر داوری بین‌المللی و کاربرد مناسب و شایسته قانون داوری تجاری بین‌المللی و اجرای کنوانسیون نیویورک توسط دادگاههای ایران و آموزش این امر مهمترین و اساسی‌ترین گام برای ایجاد محیطی مساعد جهت رشد و ترویج داوری بین‌المللی به منظور یکی از تضمین های سرمایه گذاری خارجی در ایران می‌باشد. در نهایت هدف این دوره آموزش داوری‌های تجاری بین‌المللی به منظور به روز نمودن اطلاعات و ارتقاء سطح دانش کارشناسان مراکز و دیگر مؤسساتی که با این روش به حل و فصل اختلافات می‌پردازند ، بوده و کمک خواهد کرد تا مفاهیم حل و فصل در قرارداد و مراجع حل و فصل را در صورت بروز اختلاف ارزیابی نمایند تا هماهنگی‌های لازم برای دفاع مؤثر در دعاوی له و علیه دستگاههای ذیربط به وجود آید
فهرست مطالب
مقدمه و چکیده …………….. ۳
داوری بین المللی ……………… ۴
• مقدمه……………….۴
• درباره داوری بین المللی…………. ۴
• تاریخچه داوری بین المللی………. 5
• اجرای حکم در داوری بین المللی…. 6
اولیت داوران در دعاوی تجاری و بین‌المللی…….. 6
• مقدمه……… 6
• شیوه های حل اختلاف…….. 7
• مزایای داوری بین المللی ………. 8
• تفکیک داور بین المللی از داور ملی……. 9
• شکل گیری داوری بصورت سازمانی یا موردی…….. 11
• جرح داور……… 12
• مرجع رسیدگی به جرح سازمانی یا ارگانی……. 13
• راه حلی جهت رسیدگی به جرح داوری بین المللی… 14
• تشریفات جرح داور……………. 15
• نمونه ای از جرح داوران در دیوان داوری ایران و ایالات متحده..17
• جرح موفق و ناموفق….. 18
حل و فصل دعاوی و اختلافات داخلی و بین المللی……. 20
منابع ................ 23

مقاله سازمان های یادگیرنده

مقاله سازمان های یادگیرنده

مقاله سازمان های یادگیرنده

دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdoc
حجم فایل462 کیلو بایت
تعداد صفحات23
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقدمه
امروزه مفهوم جدیدی که با پیچیده شدن سازمانها توجه زیادی را به خود جلب کرده است مفهوم سازمان یادگیرنده است. سازمانهایی که در آن افراد در مقابل تغییرات بر خلاف سازمانهای سنتی مقاومت نشان نمی دهند بلکه همواره سعی دارند در حال تغییر و تحول باشند و محیط را با خود سازگار و همراه کنند سازمانهایی که یکی از موارد مهم آن یادگیری است. آن ‌گونه یادگیری که در آن رفتار و نگرش های افراد تغییر می یابد و افراد شکل جدید اندیشیدن را می آموزند و یاد می گیرند که چگونه با هم یاد بگیرند چگونه ایده ها و نظرات و تصورات ذهنی را به هم نزدیک کنند بنابراین سازمان یادگیرنده سازمانی است که می آموزد تغییر کند و متحول شود.

پدیده سازمان های یادگیرنده از 20 سال قبل مطرح شد و هدف آن نیز توانمند سازی مدیران و کارکنان سازمان ها برای مقابله با محیط پر تلاطم تجاری و برتری رقابتی و پویایی سازمان است.

هر سازمان از گروهی از افراد تشکیل شده است . هرگروه باعث رشد و پویایی یک فرهنگ می شود . پایداری فرهنگ به مدت زمان موجودیت گروه،ثبات عضویت افراد در گروه و شدت هیجانهای عاطفی مشترک آنها بستگی دارد . نتیجه اینکه پرورش یک فرهنگ جدید، برای مثال یک فرهنگ مبتنی بر یادگیری، نیاز به زمان دارد.یک سازمان یادگیرنده دارای فرهنگی است که از نوآوریها و یادگیری افراد و سازمان حمایت می کند . محیط،فرهنگ یادگیری را ارتقا داده، تضمین می دهد که یادگیری افراد منجر به توسعه وغنای کل سازمان می شود .فرایند یادگیری بایستی در نهایت به عنوان بخشی از فرهنگ قلمداد شود و نباید به عنوان راه حل یک مسئله ویژه مورد توجه قرار گیرد.

سازمان یادگیرنده به خودی خود دارای ارزش نیست، بلکه بایستی همواره در خدمت هدفهای وسیع تر سازمان باشد. نگرشهای مشترک در سازمان از نگرشهای فردی ناشی می شود .سازمان یادگیرنده مبتنی بر فرهنگی است که نیازهای افراد سازمان را مورد توجه قرار می دهد. در سازمان یادگیرنده افراد چرایی نیازها را می دانند و در دیگر سازمانها به چگونگی پرداختن به این نیازها توجه می شود. سازمان دهی یک سازمان یادگیرنده به شکلی است که ضمن کاوش اطلاعات موجود در محیط، خود اطلاعات جدیدی را ایجاد کرده، افراد را به انتقال دانش بین اعضای تیم تشویق می کند
"پیتر دراکر"سازمانهای یادگیرنده را به ارکستری تشبیه میکند که هرکس ساز خود را میزند، اما نکته مهم این است که تمامی نوازندگان کاملا تابع و مرتبط با رهبر ارکستر ند و نتیجه کار، یک آهنگ موزون است.
فهرست مطالب
مقدمه
پیتر سنگه و نظریه های یادگیرنده
تعاریف برخی از صاحب نظران دیگر
رویکردها و ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده
عوامل موثر در ایجاد و رشد سازمان یادگیرنده عبارتند از:
ایجاد سازمانهای یادگیرنده
تفاوت سازمانهای یادگیرنده و سازمانهای سنتی
یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
موانع دستیابی به سازمانهای یادگیرنده
راهکارهایی جهت تقویت سازمان‌های یادگیرنده
موانع شکل‌گیری یادگیری سازمانی
نتیجه گیری :
منابع

پروژه قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C)

پروژه قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C)

پروژه قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
حجم فایل60 کیلو بایت
تعداد صفحات52
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

قراردادهایE.P (طراحی – خرید) و E.P.C (طراحی – خرید – ساخت) از قابلیت های قرارداد Turnkey میباشند.

:Turnkeyروش کلید در دست که به آن طراحی – ساخت نیز گفته میشود، مسئولیت طراحی و اجرا را بطور کامل بر عهده پیمانکارمی گذارد به قسمی که بعد از تکمیل پروژه، کارفرما فقط با چرخاندن یک کلید می تواند بهره برداری از تاسیسات اجرا شده را آغاز نماید.

پروژه های بزرگ کشور دربخش انرژی با الگوهای مختلفی دنبال می شوند. ملموس ترین الگوی کار پروژه های مطرح در صنایع پتروشیمی الگوئی است که در آن شرکتهای ایرانی غالبا در الگوی، ( طراحی + تامین تجهیزات ) و یا E.P.C)) در منطقه ویژه درگیر پروژه های متعددی می باشند.
فهرست مطالب:
قراردادهای EP و EPC
قراردادهای نوین مهندسی(NEC)
قرارداد احداث ،بهره برداری،انتقال(BOT)
قرارداد احداث،تملک،بهره برداری(BOO)
قرارداد ساخت،تملک،بهره برداری،انتقال(BOOT)
قرارداد احداث،انتقال،بهره برداری(BTO)
قرارداد احداث،اجاره،انتقال(BLT)
قرارداد ساخت و انتقال(BT)
قرارداد بیع متقابل(BUY BACK)
قراردادهای تامین مشارکت مالی(FINANCE)
EPC
EPC- و ویژگی های آن
-چرا EPC ؟
-مراحل انعقاد قرارداد و اجرای پروژه های طرح وساخت
-شیوه های مرسوم انتخاب پیمانکار
-روش های مختلف پرداخت در EPC
-طرف های درگیر و و سازمان آن ها
-مدیریت و نقش آن در EPC
EPC - ومشکلات اجرای آن در ایران
BOT
-ساختار و مبانی BOT
-به کارگیری روش BOT در توسعه نیروگاه های برق آبی ایران(عین مقاله)
اصل مقاله های ارائه شده در اولین کنفرانس ملی اجرای پروژه ها به روش EPC
-روش مناسب پرداخت جهت بخش خرید قراردادهای EPC دولتی تحت شرایط عدم پیمان
-بررسی پروژه های مهندسی،خرید و ساخت/کلید در دست دریائی کشور بر مبنای فیدیک
-بررسی اجمالی منابع ریسک در قراردادهای EPC
دسته بندی روشمند و تحلیل کمی جامع ریسکهای پروژه هایBOT
ارائه چارچوبی برای فرآیند اختمام قرارداد در پروژه های نیروگاهی
-مدیریت دانش بررسی علل تاخیرات پروژهEPC خط2قطار شهری تبریز با استفاده از ابزار درخت تصمیم

مقاله سلامت روانی در کارمندان اداره بهزیستی

مقاله سلامت روانی در کارمندان اداره بهزیستی

مقاله سلامت روانی در کارمندان اداره بهزیستی

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل170 کیلو بایت
تعداد صفحات26
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

چکیده
پژوهش حاضر با هدف مطالعه میزان سلامت روانی در کارمندان اداره بهزیستی شهر کوهدشت انجام شده است که جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارمندان زن و مرد اداره بهزیستی شهر کوهدشت با حجم 36 نفر تشکیل می دهند که از این افراد تعداد 31 نفر با محقق در اجرای آزمون سلامت عومی GHQ و پرسشنامه محقق ساخته همراه آن همکاری نموده اند این تحقیق از انواع زمینه یابی و با هدف بررسی یک فرضیه و چهار سوال تحقیقی انجام گرفت که داده های آماری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با درجه آزادی 95% مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت پس از تجزیه و تحلیل داده های آماری نتایج بدست آمده در پاسخ به فرضیه و سوالات تحقیق به این ترتیب مشخص شده است که میزان سلامت روانی در مردان بیشتر از زنان است و بین سلامت روانی و سن کارمندان رابطه معنی داری وجود ندارد همچنین نتایج گویای این مطلب است که نوع اشتغال در کارمندان در میزان سلامت روانی آنها تأثیر گذار نیست و وجود گروههای مختلف فعالیتی در اداره بهزیستی تأثیری در میزان سلامت روانی کارمندان ندارد و بالاخره این که بین سلامت روانی و سنوات کاری کارمندان بهزیستی رابطه معنی داری وجود ندارد.
فهرست مطالب
چکیده مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف تحقیق فرضیه تحقیق سوال تحقیق متغیرهای تحقیق پیشینه نظری تحقیق جمع بندی روش تحقیق جامعه آماری نمونه تحقیق ابزار تحقیق روش نمره گذاری مقیاس های چهارگانه آزمون GHQ موارد کاربرد و محدودیت ها GHQ پایایی آزمون اعتبار پرسشنامه ویژگی روش جمع آوری اطلاعات و اجراء تجزیه و تحلیل داده ها داده های آماری جامعه مورد مطالعه تجزیه و تحلیل داده ها میانگین سلامت روانی جامعه مورد مطالعه تجزیه و تحلیل فرضیه و سؤالات تحقیق نتیجه گیری کلی محدودیتهای تحقیق پیشنهادات منابع و مآخذ