بررسی اثربخش روش تلفیقی مبنی بر طرحواره درمانی در کاهش علائم بیماری اختلال شخصیت مرزی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 528 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 120 |
مقدمهشخصیت عبارت است از سبک ها و روش های ویژه ای که هر انسان در تفکر و رفتار دارد. به عبارت دیگر نحوه خاص فکر کردن، رفتار کردن هر شخص منعکس کننده شخصیت اوست. (آزاد، 1375).صفات شخصیتی الگوهای پایداری از ادراک، برقراری ارتباط و تفکر درباره محیط و خویشتن هستند که در گستره وسیعی از زمینه های اجتماعی و شخصی ظاهر می شوند.( راهنمای شخصیتی و آماری اختلال های روانی، 1374).اختلال شخصیتراههای ویژه پاسخگویی فرد، اغلب به شخصیت وی اشاره دارد، سبکهای شخصیتی افراد، رفتار آنها را در همه مواقع یکسان تحت تأثیر قرار نمی دهد. گاه محیط فرد دستخوش تغییرات می گردد و این تغییرات مستلزم اتخاذ رویکردهای متفاوتی است. اگر فرد نتواند رفتارش را در راستای این تغییرات اصلاح کند سبک شخصیتی وی غیر انطباقی می شود. چنانچه سازمان شخصیت فرد به قدر کافی انعطاف نداشته باشند تا به خود اجازه دهد حداقل به طور انطباقی به انواع موقعیت های معمولی عکس العمل نشان دهد. ممکن است دچار اختلال شخصیت باشد. (ساراسون و ساراسون، ترجمه دهقانی، نجاریان، اصغری مقدم، 1387).این اختلال می تواند فردد را در موقعیت های مختلف دچار مشکل سازد و در نهایت به اضطراب و پریشانی و افسردگی منجر گردد. اختلال شخصیت ویژگیهایی دیرپا و غیر انطباقی هستند. (غیر انطباقی در رابطه با محیط) چنین اختلالاتی معمولا اواخر کودکی و یا حداقل اوایل نوجوانی آغاز می شوند. و تا بزرگسالی ادامه می یایند. این اختلالات نگرش خود را به نحو شدیدی نسبت به موقعیت های ایجاد کننده فشار روانی محدود می سازد. این شیوه نگرش تنها به سلسله ای محدود و خشک از پاسخ ها اجازه عمل می دهد.(ساراسون و ساراسون، 1387). به عبارتی دیگر سبکهای خاص شخصیت: زمانی ناسازگار تلقی می شوند، یا به تعبیری دیگر، شخصیت هنگامی دچار اختلال است که شخص قادر نباشد رفتار خود را بر اساس تغییرات معنی دار محیطی تعدیل نماید و خود را با آنها سازگار نماید (آزاد، 1378). اختلالات شخصیت یکی از مهمترین، کم شناخته شده ترین و بحث انگیزترین طبقات آسیب شناسی روانی است. (لیبروتیز، استون .کورکات 1986 به نقل از پور افکاری). اختلال شخصیت، درماندگی و مشکلات ناشی از آن، در تمام عمر دامنگیر فرد می شود. ولی با این حال، انواع این اختلالات از لحاظ میزات فروپاشی زندگی فرد با هم تفاوت دارند. با این حال چه اختلال شدید و چه خفیف باشد تمام جنبه های وجود شخص را متأثر می کند. درمان این اختلالات از دشوارترین نوع درمانهای روان شناختی می باشد.اختلال شخصیت مرزی: بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در مرز بین نوروز و پسیکوز قرار گرفته با بی ثباتی فوق العاده عاطفه یا خلق، رفتار، روابط بین فردی و هویت مشخص می گردند. این اختلال را اسکیزوفرنی سرپایی شخصیت، شخصیت انگارنه ، اسکیزوفرنی شبه نوروتیک ، منش پسکوتیک ، شخصیت بی ثبات از نظر هیجان نیز خوانده اند. در ICD-10 این اختلال با نام اختلال شخصیت هیجانی بی ثبات نامیده شده است. (کاپلان – سادوک، 2003، ترجمه پور افکاری، 1384).
بررسی اثربخشی آموزش بهبود نگرشها و انتظارات جنسی بر صمیمیت و تعهد زوجین
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 577 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 171 |
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه......................................................1
1-1 شرح و بیان مسئله پژوهش..................... 2
1-2 اهمیت و ارزش پژوهش......................... 11
1-3 اهداف پژوهش................................ 13
1-4 فرضیههای پژوهش............................. 14
1-5 تعریف نظری و عملیاتی اصطلاحات............... 14
فصل دوم: مبانی نظری و بازنگری پیشینه پژوهش
مقدمه.......................................... 19
2-1 قسمت اول: تعهد زناشویی..................... 19
2-1-1 ماهیت و مفهوم تعهد زناشویی............... 19
2-1-2 ابعاد تعهد زناشویی....................... 23
2-1-2-1 تعهد شخصی............................... 24
2-1-2-2 تعهد اخلاقی.............................. 25
2-1-2-3 تعهدساختاری............................. 26
2-1-3 عوامل مؤثر بر تعهد زناشویی............... 27
2-1-3-1 نگرش نسبت به ازدواج ................... 27
2-1-3-2 نگرش نسبت به طلاق....................... 29
2-1-3-3- تجارب همزیستی بدون ازدواج............. 29
2-1-3-4 کیفیت زندگی زناشویی.................... 30
2-1-3-5- روابط پیش از ازدواج................... 30
2-1-3-6 طلاق والدین.............................. 31
2-1-3-7 ویژگیهای شخصیتی........................ 32
2-1-4 نظریهها و مدلهای مرتبط با تعهد زناشویی... 33
2-1-4-1 نظریهها و مدلهای خاص مرتبط با تعهد زناشویی 33
2-1-4-1-1 نظریه استرنبرگ........................ 33
2-1-4-1-2 مدل سرمایهگذاری رسبالت................ 35
2-1-4-2 نظریهها و مدلهای عام مرتبط با تعهد زناشویی 36
2-1-4-2-1 نظریه وابستگی......................... 36
2-1-4-2-2 نظریه مبادله.......................... 37
2-1-4-2-3 مدل پاسخ به نارضایتی از رابطه........ 39
2-1-4-2-4 نظریه مرحلهای توسعه رابطه............ 41
2-2 قسمت دوم: صمیمیت زناشویی................... 43
2-2-1 صمیمیت چیست؟............................. 43
2-2-2 مؤلفههای صمیمیت.......................... 44
2-2-2-1 صمیمیت احساسی.......................... 45
2-2-2-2 صمیمیت روانشناختی...................... 45
2-2-2-3 صمیمیت فکری............................ 45
2-2-2-4 صمیمیت جنسی............................ 46
2-2-2-5 صمیمیت جسمانی (غیرجنسی) ............... 47
2-2-2-6 صمیمیت معنوی........................... 47
2-2-2-7 صمیمیت زیبایی شناختی (هنری) ........... 47
2-2-2-8 صمیمیت اجتماعی- تفریحی................. 48
2-2-2-9 صمیمیمت زمانی.......................... 48
2-2-3 پویاییهای صمیمیت......................... 48
2-2-4 صمیمیت و ارتباط.......................... 49
2-2-4-1 مشکلات رایج و معمول فرستنده............. 49
2-2-4-1-1 دروغگویی.............................. 49
2-2-4-1-2 پیامهای پنهان......................... 50
2-2-4-1-3 پیامهای مبهم.......................... 50
2-2-4-1-4 ارتباطهای متناقض...................... 50
2-2-4-2 مشکلات رایج گیرنده پیام................. 51
2-2-4-2-1 مشکلات ضعف توجه........................ 51
2-2-4-2-2 حالت دفاعی داشتن...................... 51
2-2-4-2-3 عوامل روانشناختی...................... 51
2-2-5 نیاز داشتن به صمیمیت..................... 52
2-2-6 هفت مرحله صمیمیت......................... 53
2-2-6-1 کلیشهها: اولین سطح صمیمیت.............. 53
2-2-6-2 حقایق: دومین سطح صمیمیت................ 53
2-2-6-3 عقاید: سومین سطح صمیمیت................ 53
2-2-6-4 امید و رؤیاها: چهارمین سطح صمیمیت...... 53
2-2-6-5 احساسات: پنجمین سطح صمیمیت............. 54
2-2-6-6 اشتباهات، ترسها، و شکستها: ششمین سطح صمیمیت 54
2-2-6-7 نیازهای قانونی: هفتمین مرحله صمیمیت.... 54
2-2-7 عوامل مؤثر بر صمیمیت..................... 55
2-2-7-1 عوامل اجتماعی........................... 55
2-2-7-2 عوامل روانشناختی........................ 56
2-2-7-3 عوامل بین فردی مؤثر بر صمیمیت.......... 58
2-3 قسمت سوم: نگرشها و انتظارات جنسی........... 60
2-3-1 تاریخچه نگرش نسبت به تمایلات و رفتارهای جنسی انسان 60
2-3-2 نظریات روانشناسان و روانپزشکان مشهور در مورد انگیزه جنسی انسان 62
2-3-2-1 تمایلات و رفتارهای جنسی انسان از دیدگاه زیگموند فروید 62
2-3-2-2 تمایلات و رفتارهای جنسی انسان از دیدگاه آدلر 62
2-3-2-3 تمایلات و رفتارهای جنسی آزادیدگاه مزلو.. 64
2-3-3 عوامل روانی جنسی ........................ 67
2-3-4 انتظارات زناشویی......................... 68
2-3-5 شکلگیری انتظارات زناشویی................. 69
2-3-6 انتظارات غیرواقعبینانه، انتظارات واقعبینانه 70
2-3-6-1 انتظارات غیرواقعبینانه................. 69
2-3-6-2 انتظارات واقعبینانه.................... 70
2-3-7 تأثیر انتظارات مثبت در زندگی زناشویی..... 70
2-3-8 انتظارات مثبت زناشویی و عملکرد روابط..... 72
2-3-9 شرایط تأیید انتظارات..................... 72
2-3-10 اسنادهای مثبت و منفی.................... 74
2-3-11 نگرشهای زناشویی......................... 75
2-3-12 عوامل موثر بر نگرشهای زناشویی........... 77
2-3-12-1 روند اجتماعی شدن....................... 77
2-3-12-2 ساختار فرصتها.......................... 77
2-3-12-3 تجارب با هم بدون، بدون ازدواج......... 77
2-3-12-4 سوء استفاده و سوء رفتار در دوران کودکی 77
2-3-12-5 خانواده متداول در محیط اجتماعی نوجوان. 78
2-3-12-6 وضعیت تأهل و تجرد...................... 78
2-3-13 تعریف آموزش جنسی........................ 78
2-3-14 عوامل موثر بر رفتار جنسی................ 83
2-3-15 مفهوم تربیت جنسی........................ 86
2-3-16 اهداف تربیت جنسی........................ 87
2-4 قسمت چهارم: پیشینهی پژوهش.................. 89
2-4-1 پژوهشهای مرتبط با تعهد زناشویی در خارج از کشور 89
2-4-2 پژوهشهای مرتبط باصمیمیت زناشویی در خارج از کشور 93
2-4-3 پژوهشهای مرتبط با نگرش ها و انتظارات جنسی خارج از کشور 94
2-4-4 پژوهشهای مرتبط با صمیمیت زناشویی در داخل کشور 96
2-4-5 پژوهشهای مرتبط با نگرشها و انتظارات جنسی زوجین در داخل کشور........................................... 97
2-4-6 پژوهشهای مرتبط با صمیمیت زناشویی در داخل کشور 99
2-5 نتیجهگیری فصل دوم.......................... 100
فصل سوم: طرح پژوهش
3-1 روش پژوهش.................................. 103
3-2 جامعه آماری................................ 104
3-3 نمونه آماری و روش نمونهگیری................ 104
3-4 شرایط ورود به تحقیق........................ 104
3-5 متغیرهای مورد مطالعه پژوهش................. 104
3-6 ابزار پژوهش................................ 105
3-7 شیوهی اجرای پژوهش ......................... 108
3-8 تجزیه و تحلیل دادهها....................... 108
3-9 ویژگی های جمعیت شناختی گروه نمونه .............................................. ...108
3-10 محتوای جلسات.............................. 110
فصل چهارم: یافتههای پژوهش4-1 مقدمه...................................... 1124-2 یافتههای توصیفی پژوهش...................... 1124-3 یافتههای استنباطی پژوهش.................... 114
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1 مقدمه...................................... 123
5-2 بحث و نتیجهگیری............................ 123
5-3 محدودیتهای پژوهش........................... 128
5-4 پیشنهادهای کاربردی......................... 129
5-5 پیشنهادهای پژوهش........................... 130
منابع فارسی.................................... 131
منابع غیرفارسی................................. 137
«پیوست الف».................................... 146
«پیوست ب»...................................... 164
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول (2-1): ازدواج به عنوان یک سنت و ازدواج به عنوان یک رابطه ..........28
جدول (2-2): انواع عشق بر اساس ترکیب مؤلفههای عشق استرنبرگ....................................... ...........34
جدول (3-1): توزیع فراوانی گروه آزمایش و کنترل براساس جنسیت و گروه........................................... ..........109
جدول (3-2): توزیع فراوانی گروه آزمایش و کنترل براساس میزان تحصیلات......................................... .........109
جدول (3-3): برنامه آموزش نگرشها و انتظارات جنسی زوجین............................................... .........110
جدول (4-1): مقادیر میانگین و انحراف معیار نمرات پیشآزمون و پسآزمون گروه آزمایش و کنترل ابعاد تعهد........ ........112
جدول (4-5): مقادیر میانگین و انحراف معیار نمرات پیشآزمون و پسآزمون گروه آزمایش و کنترل ابعاد صمیمیت...... ........113
جدول (4-3) :نتایج آزمون لونس پیش فرض برابری واریانس ها ................................................ ...114
جدول (4-4) : نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر آموزش بهبود نگرش ها و انتظارات جنسی بر ابعاد صمیمیت .............................................................................................................. ....... 115
جدول (4-5) : نتایج آزمون لوین پیش فرض برابری واریانس ها............................................. ....... 116
جدول (4-6) : نتایج آزمون کوواریانس تاثیر آموزش بهبود نگرشهای و انتظارات جنسی بر مولفه های صمیمیت زوجین بر اساس جنسیت ............................................... ....... 117
جدول (4-7) : نتایج آزمن لوین پیش فرض برابری واریانس ها ............................................... ....... 118
جدول (4-8) : نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر آموزش بهبود و نگرش ها و انتظارات جنسی بر ابعاد تعهد .............................................................................................................. ....... 119
جدول (4-9) : نتایج آزمون لوین پیش فرض برابری واریانس ها............................................. ....... 120
جدول (4-10) : نتایج آزمون کوواریانس تاثیر آموزش بهبود نگرش ها و انتظارات جنسی بر مولفه های تعهد زناشویی زوجین بر اساس جنسیت.......................................... ...... 120
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل (2-1) :ارزیابی و انطباق با تعارض ها و کشمکش ها در روابط نزدیک (خمسه ،1382) ......................................................................................................................... 71
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل (2-1): ارزیابی و انطباق با تعارضها و کشمکشها در روابط نزدیک (خمسه، 1382)................................... .....68
بررسی میزان و نحوه استفاده از برنامه های آموزشی تلویزیون و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 957 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 110 |
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسأله. 3
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق: 4
1-4- هدف کلی: 5
1-5- فرضیه ها 6
1-6- سؤال پژوهش: 6
1-7- تعریف واژه ها و اصطلاحات: 6
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مطالعه و تاریخچه مربوط به موضوع مورد تحقیق: 9
2-2- تلویزیون و آموزش.... 10
2-3- تلویزیون و والدین.. 12
2-4- تلویزیون و سلامت جسمانی.. 13
2-5- تلویزیون و سلامت روانی و اجتماعی: 14
2-6- اثرات تلویزیون و افت تحصیلی: 15
2-7- آموزش از تلویزیون.. 17
2-8- رابطه کودک با تلویزیون و قدرت اثربخشی تلویزیون: 17
2-9- میزان استفاده ازتلویزیون: 18
2-10- انتخاب برنامه : 19
2-11- تلویزیون و ارزش ها : 21
2-12- تلویزیون و اوقات فراغت: 22
2-13- تلویزیون و یادگیری: 23
2-14- تلویزیون و مطالعه: 25
2-15- تلویزیون و بزهکاری: 25
2-16- تلویزیون و خشونت: 27
2-17- تلویزیون و آموزش و پرورش: 29
2-18- تلویزیون وویژگی های روانی کودکان: 30
2-19- پیشینه های داخلی.. 33
2-20- پیشینه های خارجی.. 35
فصل سوم: روش انجام تحقیق
3-1- مقدمه: 38
3-2- روش اجرای پژوهش: 38
3-3- نمونه آماری: 38
3-4- حجم نمونه: 39
3-5- جامعه آماری: 39
3-6- ابزار تحقیق: 39
3-7- روش آماری: 40
3-8- پرسشنامه. 40
3-9- آزمودنی ها 40
3-10- روش تجزیه و تحلیل داده ها: 40
فصل چهارم: تجزیه و تحیل یافته ها
4-1- مقدمه. 42
4-2- یافته های تحقیق: قسمت اول.. 43
4-3- یافته های تحقیق قسمت دوم: 47
4-4: یافته های تحقیق: قسمت سوم. 67
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات
5-1- مقدمه: 72
5-2- خلاصه تحقیق: 72
5-3- بحث و نتیجه گیری: 74
5-4- پیشنهادات... 81
5-5- محدودیت های تحقیق.. 83
5-6- منابع.. 84
بررسی اعتبار و پایایی فرم اصلاح شده مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 699 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 106 |
مقدمه.................................................................................................. 2
بیان مسأله.......................................................................................................................................................... 3
اهمیت و ضرورت تحقیق................................................................................................................................. 4
اهداف پژوهش.................................................................................................................................................... 5
الف) هدف کلی.................................................................................................................................................. 5
ب) اهداف جزئی ............................................................................................................................................. 5
سئوالات پژوهش................................................................................................................................................ 6
فرضیه های تحقیق........................................................................................................................................... 6
تعریف متغیر....................................................................................................................................................... 7
تعریف نظری....................................................................................................................................................... 7
تعریف عملیاتی.................................................................................................................................................. 7
مقدمه................................................................................................................................................................... 9
انگیزش................................................................................................................................................................ 9
تفاوت هدف و انگیزه........................................................................................................................................ 13
نظریههای انگیزش............................................................................................................................................ 14
انواع انگیزش....................................................................................................................................................... 15
الف. فیزیولوژیکی – روانشناختی............................................................................................................... 15
ب. صلاحیت ...................................................................................................................................................... 15
پ. پیوندجویی یا تعلق..................................................................................................................................... 16
نظریههای انگیزش........................................................................................................................................... 16
الف. نظریههای انسانگرایانه........................................................................................................................... 16
ب. نظریههای شناختی و کارآمدی شخصی............................................................................................... 17
1. عامل فعالیتی یا عملی................................................................................................................................ 17
2. عامل جانشینسازی................................................................................................................................... 17
3. عامل تحریکی یا تشویق............................................................................................................................. 18
4. عامل عاطفی: ............................................................................................................................................... 18
پ. نظریههای رفتاری....................................................................................................................................... 18
ت. نظریه اسناد.................................................................................................................................................. 19
ث. نظریه برانگیختگی...................................................................................................................................... 19
نقش انگیزش در رفتار و یادگیری................................................................................................................. 20
تئوری سلسله نیازهای مازلو........................................................................................................................... 21
1- نیازهای فیزیولوژیکی................................................................................................................................. 21
2- نیازهای ایمنی – امنیت........................................................................................................................... 21
3- نیازهای اجتماعی...................................................................................................................................... 21
4- نیازهای حرمت نفس................................................................................................................................. 22
5- نیازهای خود شکوفایی.............................................................................................................................. 22
تئوری آلدرفر...................................................................................................................................................... 23
1- نیازهای وجود ( زیستی )........................................................................................................................ 23
2- نیازهای وابستگی...................................................................................................................................... 23
3- نیازها رشد.................................................................................................................................................... 23
تئوری دو عاملی هرزبرگ................................................................................................................................ 24
تئوری نیازهای اکتسابی مک کلند................................................................................................................ 25
تئوری دو ساختی انسان ( تئوریxوy)....................................................................................................... 27
ویژگیهای انسانها از دیدگاه دو نظریه x وy................................................................................................ 28
نظریه هارتر......................................................................................................................................................... 29
مقدمه................................................................................................................................................................... 34
روش تحقیق....................................................................................................................................................... 34
حجم نمونه و روش نمونه گیری.................................................................................................................... 36
روش نمونه گیری: خوشه ای.......................................................................................................................... 36
روش اجرای تحقیق.......................................................................................................................................... 36
ابزار پژوهش........................................................................................................................................................ 37
روش تجزیه و تحلیل داده ها.......................................................................................................................... 38
روش آماری......................................................................................................................................................... 38
مقدمه................................................................................................................................................................... 40
آمار توصیفی....................................................................................................................................................... 41
آمار استنباطی.................................................................................................................................................... 74
مقدمه................................................................................................................................................................ 81
مروری بر تحقیق............................................................................................................................................ 81
بحث و نتیجه گیری....................................................................................................................................... 82
پیشنهادات....................................................................................................................................................... 83
پیشنهاد به خانواده ها.................................................................................................................................... 83
پیشنهادات برای معلمان و مدارس............................................................................................................. 85
راههای افزایش انگیزه................................................................................................................................... 85
پیشنهادات برای تحقیقات آینده................................................................................................................ 87
محدودیتهای تحت کنترل پژوهشگر......................................................................................................... 88
محدودیتهای خارج از کنترل پژوهشگر.................................................................................................... 89
منابع و ماخذ
منابع و مآخذ................................................................................................................................................... 91
منابع اینترنتی................................................................................................................................................. 92
پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر
پرسشنامه......................................................................................................................................................... 94
یک نمونه تکمیل شده پرسشنامه.............................................................................................................. 97
بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و هوش هیجانی همراه با پرسشنامه بار_ آن
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 370 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 125 |
مقدمه........................................................................................................................... 1
بیان مسئله..................................................................................................................... 2
اهمیت و ضرورت تحقیق............................................................................................... 4
اهداف تحقیق............................................................................................................... 4
فرضیه های تحقیق......................................................................................................... 5
تعریف اصطلاحات....................................................................................................... 6
فصل دوم : پیشینه تحقیق
بخش اول : هوش هیجانی.............................................................................................. 7
مقدمه........................................................................................................................... 7
تعریف هوش هیجانی.................................................................................................... 8
مغز هیجانی................................................................................................................... 9
مؤلفه های هوش هیجانی............................................................................................. 11
مبانی زیستی هوش هیجانی.......................................................................................... 14
چگونگی افزایش هوش هیجانی................................................................................... 18
چند توصیه برای افزایش هوش هیجانی کودکان............................................................ 18
مقایسه ویژگی های افراد باهوش هیجانی بالا و پائین...................................................... 19
چرا به پرورش هوش هیجانی بپردازیم.......................................................................... 19
چرا به پرورش هوش هیجانی بپردازیم.......................................................................... 20
کاربردهای هوش هیجانی در زندگی............................................................................ 20
چگونگی آموزش در کودکی..................................................................................... 21
عوامل مؤثر در هوش هیجانی....................................................................................... 21
شناخت عواطف شخصی............................................................................................. 21
به کار بردن درست هیجان ها....................................................................................... 21
برانگیختن خود........................................................................................................... 22
شناخت عواطف دیگران............................................................................................. 22
هوش هیجانی عاملی موثر در رهبری موفق.................................................................... 23
هوش منطقی –هوش هیجانی بین زنان ومردان............................................................... 24
نقش هوش هیجانی در زندگی..................................................................................... 25
رهبری عاطفی............................................................................................................ 26
ویژگی های رهبری با شعور عاطفی بالا........................................................................ 27
هوش هیجانی در سازمان چگونه عمل می کند.............................................................. 30
هوش هیجانی وعملکرد اثر بخش................................................................................. 31
نمودهای هوش عاطفی در محیط کاری........................................................................ 32
آموزش و یادگیری هوش هیجانی در سازمان................................................................ 35
هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار.................................................................. 39
تحقیقات انجام شده در زمینه ی هوش هیجانی.............................................................. 41
بخش دوم سبک دلبستگی........................................................................................... 44
مقدمه........................................................................................................................ 44
تعریف دلبستگی......................................................................................................... 45
نظریه دلبستگی........................................................................................................... 47
اهمیت نظریه دلبستگی............................................................................................... 49
مفروضههای اساسی نظریه دلبستگی............................................................................ 50
مفاهیم اساسی در نظریه دلبستگی................................................................................ 52
مفاهیم عمده نظریه.................................................................................................... 54
پیوستگی به عنوان نقشپذیری (در کودکان)............................................................... 55
زندگینامه و تاثیرپذیریهای جان بالبی....................................................................... 57
دلبستگی و کاوش در سراسر چرخه زندگی................................................................. 61
ارتباط نظریه دلبستگی با نظریات دیگر......................................................................... 64
دلبستگی در بزرگسالی................................................................................................ 71
مراحل دلبستگی........................................................................................................ 72
ارزیابی دلبستگی و انواع آن....................................................................................... 76
شیوههای جدید ارزیابی دلبستگی کودکان.................................................................. 80
طبقهبندی کیفیت دلبستگی......................................................................................... 81
سلسله مراتب اشخاص مورد دلبستگی......................................................................... 84
دلبستگیهای متعدد.................................................................................................... 85
دلبستگی و تأثیرات آن بر شخصیت و زندگی آینده افراد............................................... 87
دلبستگی و آسیب شناسی روانی................................................................................... 89
اضطراب جدایی......................................................................................................... 91
نشانههای مشکلات دلبستگی........................................................................................ 92
نظریه درمانی دلبستگی............................................................................................... 92
تحقیق های داخلی و خارجی................... 93
تحقیق های داخلی و خارجی................... 93
ب )تحقیق های خارجی........................ 98
فصل سوم : روش تحقیق
تحقیق توصیفی......................................................................................................... 101
جامعه آماری............................................................................................................ 101
حجم نمونه.............................................................................................................. 102
روش نمونه گیری..................................................................................................... 102
ابزار اندازه گیری...................................................................................................... 102
پایایی...................................................................................................................... 103
پایایی آزمون از طریق محاسبه آلفای کرونباخ................................................................ 103
پایایی آزمون به روش زوج – فرد................................................................................ 103
روایی..................................................................................................................... 104
روش اجراء نمره گذاری (EQ-i)............................................................................... 105
تفسیر نتایج............................................................................................................... 105
روش تجزیه و تحلیل داده ها....................................................................................... 106
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
رابطه هوش هیجانی بین دختران و پسران.................................................................... 107
رابطه سبک دلبستگی بین دختران و پسران.................................................................. 111
رابطه هوش هیجانی و سبک دلبستگی در دختران....................................................... 115
رابطه بین هوش هیجانی و سبک دلبستگی در پسران.................................................... 116
خلاصه نتایج............................................................................................................ 117
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری............................................................................................................. 118
پیشنهادات............................................................................................................... 120
محدودیت های تحقیق............................................................................................. 120
منابع
پیوست