دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

بررسی میزان اثربخشی شادکامی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان

بررسی میزان اثربخشی شادکامی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان

بررسی میزان اثربخشی شادکامی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل150 کیلو بایت
تعداد صفحات102
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فصل اول: مقدمه

1-1 مقدمه.................................................................................................................... 2

1-2 بیان مسئله.............................................................................................................. 9

1-3 اهمیت و کاربرد نتایج پژوهش.................................................................................. 11

1-4 اهداف تحقیق........................................................................................................ 11

1-5 بیان فرضیه‌ها.......................................................................................................... 11

1-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها............................................................................. 12

فصل دوم: مرور پیشینه‌ی پژوهش

2-1 شادکامی............................................................................................................... 15

2-2 عوامل مؤثر بر شادکامی........................................................................................... 17

3-2 شادکامی ضامن موفقیت در پیشرفت تحصیلی.............................................................. 28

4-2 رهنمودهای کلی برای بالا بردن و حفظ شادکامی در کودکان و نوجوانان........................ 29

5-2 مقاله‌ی پیشرفت تحصیلی.......................................................................................... 32

6-2 تحقیقات گذشته مربوط به موضوع(داخل کشور)......................................................... 33

7-2 تحقیقات گذشته مربوط به موضوع(خارج از کشور)...................................................... 34

8-2 رضایت از زندگی در جهان...................................................................................... 36

9-2 رضایت از زندگی در ایران....................................................................................... 37

10-2 عوامل زمینه‌ای مؤثر بر میزان رضایت فردی و شادی آن در امور زندگی......................... 38

11-2 بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی دانشجویان «دکتر سید احمد هاشمی»................ 40

12-2 بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت دانشجویان................................................................ 41

13-2 سؤالات پرسشنامه دکتر سید احمد هاشمی................................................................ 50

فصل سوم: متدولوژی(روش پژوهش)

1-3 تعریف جامعه‌ی آماری............................................................................................ 58

2-3 جامعه‌ی آماری....................................................................................................... 58

3-3 تعریف نمونه.......................................................................................................... 58

4-3 نمونه و روش نمونه‌گیری.......................................................................................... 58

5-3 ابزارهای اندازه‌گیری در این پروژه............................................................................. 59

6-3 پرسشنامه‌ی شادکامی آکسفورد ................................................................................ 59

7-3 روش اجراء پژوهش................................................................................................ 60

8-3 روش تجزیه تحلیل داده‌ها........................................................................................ 60

9-3 اعتبار و روایی پرسشنامه شادکامی آکسفورد(علی‌پور، نوربالا، احمد علی،1378)............. 61

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4اطلاعات توصیفی(نمونه، انحراف استاندارد، میانگین، ...)............................................... 66

2-4 نتایج آزمون‌های آماری مربوط به فرضیه‌ها با ذکر فرضیه‌ها............................................. 67

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

بیان مسئله...................................................................................................................... 71

بحث و نتیجه‌گیری پژوهش.............................................................................................. 72

محدودیت‌ها در حین انجام پروژه...................................................................................... 74

پیوست‌ها...................................................................................................................... 75

پرسشنامه شادکامی آکسفورد........................................................................................... 78

جداول ......................................................................................................................... 83

مقدمه

در سال‌های اخیر با گسترش روان‌شناسی مثبت‌نگر[1] مطالعه شادکامی[2] محور اساسی پژوهش‌های این حیطه بوده‌است. لذا طبیعی است که برای اندازه‌گیری آن ابزارهای مختلفی ساخته شده‌باشد. برای سنجش شادکامی دو پرسش‌نامه کلاسیک و رایج وجود دارد: یکی از این ابزارها سیاهه شادکامی آکسفورد است. این ابزار که به فارسی ترجمه شده و پایایی و روایی مقدماتی آن برآورد شده‌است، در پژوهش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی دیگر از ابزارهای سنجش شادکامی مقیاس افسردگی- شادکامی[3](D-hs) است که در سال 1993 توسط مک‌گریل و جوزف ساخته شده‌است. پژوهش‌های مختلف از جمله جوزف و لویس نشان داده شده‌است که این ابزار نیز از پایایی و روایی قابل قبولی برخوردار است. اگر چه این دو مقیاس همبستگی معنی‌دار و بالایی دارند. اما گاه استفاده از آنها به نتایج متفاوتی منجر شده‌است. با این حال تحقیق در سؤالات دو پرسش‌نامه یادشده نشان می‌دهد که این ابزارها بر مبانی نظری متفاوتی استوارند. فرانسیس معتقد است که ظاهراً سیاهه شادکامی آکسفورد شدت[4] شادکامی و مقیاس افسردگی- شادکامی فراوانی[5] شادکامی را می‌سنجد و به همین دلیل تفاوت این دو ابزار با عث ایجاد نتایج متضادی شده‌است.

در تحقیقات مختلف روشن شده‌است که این دو مقیاس همبستگی بالایی(76/0) با یکدیگر دارند. مقایسه مواد این دو مقیاس نشان می‌دهد که این دو از لحاظ نظری براساس بنیان‌های متفاوتی شاخته شده‌اند که برای درک این بنیان‌ها باید مفهوم بهزیستی ذهنی[6] و بهزیستی روان‌شناختی[7] را از هم متمایز کرد. به نظر کیز، اشموتکین و ریف بهزیستی ذهنی ارزیابی زندگی با توجه به تعادل بین عاطفه مثبت


[1]- positive psychology

[2]- happiness

[3]- Depression- happiness scale

[4]- intensity

[5]- Frequency

[6]- subjective well-being

[7]- psychological

بررسی میزان اثر بخشی طرح ارزشیابی عملکرد کارکنان با پرسشنامه

بررسی میزان اثر بخشی طرح ارزشیابی عملکرد کارکنان با پرسشنامه

بررسی میزان اثر بخشی طرح ارزشیابی عملکرد کارکنان با پرسشنامه

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل441 کیلو بایت
تعداد صفحات135
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقدمه

در فضای کاری پر شتاب و غیرقابل پیش بینی امروز،کارکنان خواستار آزادی عمل بیشتری هستند و از نظام های کاری و پاداش خود تاثیر گذاری و چالش انگیزی بیشتری را انتظار دارند تا خلاقیت و شیوه های نوین کاری آنها مورد حمایت و تشویق قرار گیرد. اینک دیگر بسیاری از نظام های منابع انسانی و مدیریت معمول ، مناسب به نظر نمیرسند و الگوهای قدیمی نامربوط تلقی میشوند.طی دهه های اخیر، بسیاری از سازمان ها دریافته اند که در عمل ، فاقد نظام ارزشیابی عملکردی که بتوان از طریق آن اولویت ها و اهداف خود را به افراد انتقال داد و پیشرفت های آن ها را پی گرفت هستند .

بررسی فعالیت های مدیریت عملکرد حاکی از آن است که در رویکرد سنتی مدیریت عملکرد، هر تقصیر و قصوری با تنبیه مواجه است،اگرچه هدف از بازبینی و ارزشیابی عملکرد کارکنان نه تنبیه آنان بلکه افزایش کارایی آنان بوده است.در واقع ، اقدامات معمول و سنتی مدیریت عملکرد از کمک موثر به تحقق هدف ارتقای کارایی کارکنان ناتوان است و قادر به پرورش کارکنانی ملزم و متعهد به اهداف سازمان نخواهد بود. اگرچه مدیریت عملکرد ،مفهوم جدیدی به حساب می آید،ارزشیابی عملکرد طی چند دهه گذشته از جمله تحسین برانگیزترین و بحث آفرین ترین خدمات پرسنلی و فعالیت های مدیریتی بوده و موضوع تحقیقات گسترده قرار گرفته است. ارزشیابی کارکنان یکی از موثرترین ابزارهای کارآمدی، توانمندسازی و بهسازی نیروی انسانی است.ارزشیابی ابزاری است که سازمانها و کارکنان را در تامین این نیازها کمک میکند.اگر این ابزارها به خوبی طراحی گردد و به نحو صحیح مورد استفاده قرار گیرد وسیله مناسبی برای تشویق ،آموزش ،بهسازی و بعضا تنبیه کارکنان خواهد بود.اجرای طرح ارزشیابی یکی از بهترین تدابیر در ایجاد روابط حسنه و تفاهم بین مدیران ،کارفرمایان و کارگران در کلیه واحدهای کوچک وبزرگ دولتی و صنعتی به شمار میرود.

نظام ارزشیابی کار کارکنان مجموعه مقررات ،وظایف و کوششهایی است که موجب روابط و مناسبات عادلانه در محیط اداری و کاری بوده و باعث رشد و تعالی فکری کارکنان میشود.

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات

1-1- بیان مسئله. 2

1-2- اهمیت پژوهش. 4

1-2-1- اهمیت نظری. 4

1-2-2- اهمیت کاربردی. 6

1-3- اهداف پژوهش. 6

1-4- سوال اصلی تحقیق. 6

1-5- سوالات فرعی تحقیق. 6

1-6- فرضیات تحقیق. 7

1-7- مدل تحلیلی تحقیق (اولیه). 7

1-8- تعاریف نظری. 8

1-9- تعاریف عملیاتی. 11

1-10- طرح پژوهش و روش جمع آوری وتجزیه وتحلیل اطلاعات. 12

1-11- مدل فرآیندی تحقیق. 13

فصل دوم: بررسی و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه. 15

2-2- مباحث نظری. 17

2-2- مباحث پژوهشی. 59

2-2-1- پژوهشهای داخل کشور. 59

2-2-2- پژوهشهای خارج کشور. 64

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه. 68

3-1- روش تحقیق. 68

3-2- جامعه آماری و حجم نمونه. 68

3-3- ابزار جمع آوری اطلاعات. 70

3-3-1-روش تنظیم پرسشنامه .. 70

3-3-1-1-روایی پرسشنامه. 75

3-3-1-2- پایایی پرسشنامه. 75

3-4- روش تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات. 76

فصل پنجم: نتیجه‌گیری وپیشنهادات

1-5- مقدمه. 102

2-5- یافته‌های تحقیق. 102

3-5- پیشنهادات. 105

فهرست منابع.......................................... 109


فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار 1-1 : کاربردهای ارزیابی عملکرد. 5

نمودار 2-1 ارزیابی مستقیم عملکرد. 29

نمودار2-2 ارزیابی غیر مستقیم کار. 30

نمودار2-3 مهارتهای محوری مدیریت عملکرد. 36

نمودار2-4 فرایندها و مراحل ارزشیابی عملکرد کارکنان. 40

نمودار 1-1 نمودار دایره ای درصد پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت. 79

نمودار 1-2 نمودار دایره ای و نمودار ستونی درصد پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات. 82

نمودار 1-3 نمودار دایره ای و نمودار ستونی درصد پاسخ دهندگان بر حسب میزان سنوات خدمتی. 85

نمودار 1-4 نمودار دایره ای و نمودار ستونی درصد پاسخ دهندگان بر حسب میزان سنوات سازمانی. 88


فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول2-1 مقایسه نگرش های قدیم و جدید. 38

جدول2-2 نمونه ای از فرم ارزشیابی به روش چک لیست. 50

جدول2-3 مباحث نظری. 58

جدول2-4 خلاصه پژوهشهای داخلی. 63

جدول2-5 خلاصه پژوهشهای خارجی. 66

جدول 1-1شاخص های آماری درمورد جنسیت کارکنان. 78

جدول 1-2 جدول فراوانی ساده درمورد جنسیت کارکنان. 79

جدول 1-3 شاخص های آماری در مورد میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 80

جدول 1-4 جدول فراوانی ساده ی درمورد میزان تحصیلات پاسخ دهندگان 81

جدول 1-5 شاخص های آماری در مورد سنوات خدمتی پاسخ دهندگان. 83

جدول 1-6 جدول فراوانی ساده ی درموردسنوات خدمتی پاسخ دهندگان 84

جدول 1-6 شاخص های آماری در مورد سنوات سازمانی پاسخ دهندگان 86

جدول 1-7 جدول فراوانی ساده ی درموردسنوات سازمانی پاسخ دهندگان 87

اخلاق پسندیده (خوش اخلاقی)

اخلاق پسندیده (خوش اخلاقی)

اخلاق پسندیده (خوش اخلاقی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
حجم فایل28 کیلو بایت
تعداد صفحات5
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

معنای خوش اخلاقی
در کتاب‌های اخلاقی؛ برای حُسن خلق و خوش اخلاقی دو معنا بیان شده است:
یک. اتصاف به فضایل اخلاقی و تحصیل مجموعه کمالات و خصلت‌های پسندیده‌ای که انسان در مسیر خودسازی و پرورش نفس، خود را به آنها می‌آراید

بررسی مسائل و معضلات اجتماعی – علل و عوامل سرقت

بررسی مسائل و معضلات اجتماعی – علل و عوامل سرقت

بررسی مسائل و معضلات اجتماعی – علل و عوامل سرقت

دسته بندیعلوم اجتماعی
فرمت فایلdocx
حجم فایل80 کیلو بایت
تعداد صفحات115
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

چکیده :

این تحقیق که بعنوان پروژه تخصصی و تحقیق جهت ارائه به دانشکده جنایی دانشگاه علوم انتظامی امین

در بوجود آمدن آن یک علت وجود ندارد، بطور کلی عوامل مختلفی از جمله خانواده، فقر، مادی فرهنگی، اجتماعی، بیکاری، مهاجرت، رشد جمعیت و غیره در آن تأثیر گذار است پس چندین عامل به هم گره خورده موجب بروز سرقت می‌شود گاهی عوامل مختلف می‌توانند نوعی رفتار را باعث شوند و گاهی نیز انواع مختلفی از رفتارها می‌توانند از عوامل مشابهی ناشی گردند.

مسأله سرقت از طرفی نتیجه تناقص شرائط، آگاهی اخلاقی و از طرف دیگر نتیجه تناقص استانداردهای زندگی و الگوهای افراد، عملکرد و عضویت اجتماعی است از این رو یکی از عمیقترین مسائل قرن حاضر موضوع سرقت است. و بایستی با ارائه روشهای مناسب در جهت پیشگیری با آن مقابله کرد.

سرقت، از جمله جرایمی است که امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازد و بسته به نوع آن از حساسیتهای ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، در جوامع متمدن کنونی سرقت و شیوه‌های آن متحول گردیده و انواع جدیدی از سرقت نیز پدیدار شده است. این تحقیق که جهت بررسی علل و عوامل موثر بر سرقت به منظور ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشگیری و مبارزه با سرقت در استان یزد به عمل آمده است، سعی دارد عواملی که موجب بروز سرقت در استان بویژه در شهر ایلام می‌گردد را بررسی نماید.

با توجه به این تحقیق نتایج ذیل حاصل گردیده است :

1- از کل سارقین 4/41 درصد، اعتیاد را علت اصلی اقدام به سرقت خود بیان نموده‌اند.

2- 8/55 درصد از سارقین، بومی استان ایلام بودند.

3- از کل سارقین 7/30 درصد سرقت منزل و 7/30 درصد سرقت مغازه انجام داده بودند.

4- از کل سارقین 39 درصد به میزان خیلی زیاد اطمینان داشته‌اند که بعد از سرقت شناسایی و دستگیر نخواهند شد.

5- از کل سارقین 8/64 درصد به میزان خیلی زیاد و زیاد مصمم هستند که بعد ازآزادی دست به سرقت نزنند.

6- 34/60 درصد سارقان بومی علت سرقت خود را اعتیاد به مواد مخدر عنوان نموده‌اند. (معتاد بودند).

7- 23/13 درصد سارقان غیر بومی، علت سرقت خود را اعتیاد به مواد مخدر عنوان نموده اند. (معتاد بودند).

8- با افزایش تحصیلات، ارتکاب به سرقت کاهش می‌یابد.

9- غیر بومی بودن در ارتکاب به سرقت موثر نمی‌باشد.

10- بین سابقه کیفری پدر و ارتکاب به سرقت رابطه معناداری وجود ندارد.

11- اعتیاد در ارتکاب به سرقت موثر است.

رفع معضل بیکاری، اعتیاد فقر مادی و فرهنگی از جمله مهمترین راهکارهای مبارزه با سرقت می‌باشند.

دکل مخابراتی

دکل مخابراتی

دکل مخابراتی

دسته بندیالکترونیک و مخابرات
فرمت فایلdocx
حجم فایل49 کیلو بایت
تعداد صفحات7
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

دکل‌های مخابراتی دکل‌هایی هستند که برای مقاصد مخابراتی از قبیل نصب دیش‌های ماکروویو، آنتن‌های رادیو، آنتن‌های موبایل، آنتن‌های بیسیم و... استفاده می‌شود