تاثیرات بانک خازنی و جبران گرها
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2.843 مگا بایت |
تعداد صفحات | 64 |
در ابتدای این پروژه به معرفی تعاریفی کوتاه و اجمالی در مورد خازن و ساختمان آن و همچنین چگونگی رفتار آن در سیستم های الکتریکی پرداخته شده است.پس از معرفی کلیاتی در مورد خازن به بررسی ارتباط ضریب توان واصلاح آن و ، توان اکتیو و راکتیو و همچنین به توضیحاتی در زمینه اصول اصلاح ضریب توان در مسیر اجرای عملیاتی آن و جزئیاتی کوتاه در مورد مقدار خازن های مصرفی و چیدمان می پردازیم.
در بخشی از گزارش پروژه به تشریح عملکرد بانک های خازنی در حالت عادی و یا در شبکه های دارای هارمونیک می پردازیم و با ذکر تجهیزات بکار رفته در ساختمان آن به ادامه گزارش رهسپار می گردیم.و همچنین در بخش پایانی به اهمیت بانک های خازنی و اصلاح ضریب توان در حفاظت محیط زیست می پردازیم.
فهرست مطالب
چکیده | 1 | |
مقدمه | 2 | |
فصل اول-خازن وساختار | 3 | |
1-1 | توان ها | 3 |
1-2 | ضریب توان | 6 |
1-2-1 | ضرورت اصلاح ضریب توان | 7 |
1-2-2 | ضریب توان اقتصادی | 7 |
1-3 | خازن وساختار داخلی آن | 9 |
1-3-1 | خازن قدرت | 9 |
1-3-2 | مکانیسم عملکرد خازن | 11 |
1-4 | ظرفیت آزاد شده | 15 |
1-5 | انواع خازن در مدار | 15 |
1-5-1 | استفاده از خازن سری | 16 |
1-5-2 | خازن موازی | 18 |
1-6 | تقسیم بندی خازن ها | 21 |
1-7 | ضرورت خازن گذاری | 22 |
1-8 | تاثیر ضریب توان در تولید و انتقال انرژی | 23 |
1-8-1 | تاثیر ضریب توان در میزان جریان کشیده شده | 24 |
1-8-2 | تاثیر ضریب توان در قیمت ثابت تجهیزات | 24 |
1-8-3 | تاثیر ضریب توان در تجهیزات مورد استفاده | 25 |
1-8-4 | تاثیر ضریب توان در ولتاژ | 25 |
فصل دوم - طراحی و بانکهای خازنی | 26 | |
2-1 | عوامل موثر در طراحی | 27 |
2-2 | محلهای خازن گذاری | 27 |
2-3 | انواع بانکهای خازنی | 28 |
2-4 | تجهیزات بانکهای خازنی | 29 |
2-5 | مزایای استفاده از بانک های خازنی | 33 |
2-6 | ابعاد خازن ها و نحوه قرارگیری و نصب آن در مدار | 35 |
2-7 | تست خازن | 36 |
2-8 | انواع حفاظت در بانکهای خازنی | 36 |
فصل سوم - جبران سازی | 38 | |
3-1 | اصول واثر جبران سازی | 38 |
3-2 | جبرانسازی | 39 |
3-3 | انواع جبران سازی | 40 |
1-جبرانسازی انفرادی. | 40 | |
2-جبرانسازی گروهی | 41 | |
3-جبرانسازی مرکزی | 42 | |
4-جبرانسازی مخلوط | 44 | |
3-4 | ادوات FACTS | 44 |
فصل چهارم - هارمونیک | 46 | |
4-1 | هارمونیک | 46 |
4-2 | محل به وجود هارمونیکها | 47 |
4-3 | اثر بانک خازنی بر دامنة هارمونیکها | 48 |
4-4 | طراحی بانک خازنی برای شبکه هارمونیکی | 48 |
4-5 | مقابله با هارمونیکها | 48 |
فصل پنجم - حفاظت از محیط زیست با اصلاح ضریب توان | 50 | |
5-1 | خلاصه | 50 |
5-2 | کنوانسیون تغییرات محیط زیست | 51 |
5-3 | پروتکل کیوتور | 52 |
5-4 | حفاظت از محیط زیست با استفاده از اصلاح ضریب توان | 53 |
5-5 | طرح ملی خازنگذاری در شبکههای فشار ضعیف ایران | 53 |
5-6 | وضعیت موجود و برنامة توسعه در ایران | 57 |
5-7 | اثرات اقتصادی اصلاح ضریب توان | 58 |
5-8 | ضریب توان، میزان بارگذاری فعلی شبکه، تلفات شبکه | 59 |
نتیجه گیری | 60 | |
منابع | 61 | |
وب سایت ها | 61 |
فهرست اشکال و جداول |
عنوان صفحه
1-1 | انتقال توان | 3 |
1-2 | دیاگرام قدرت | 6 |
1-3 | خازن قدرت | 11 |
1-4 | خازن 150 کیلووار. | 11 |
1-5 | جریان توان اکتیو -راکتیو | 12 |
1-6 | بانک خازن موازی | 16 |
1-7 | بانک خازن سری | 17 |
1-8 | سری کردن خازن در مدار | 20 |
2-1 | اتصال خازن به شبکه. | 29 |
2-2 | میزان تلفات نسبت به ضریب توان | 34 |
2-3 | میزان قدرت قابل انتقال به ضریب توان | 35 |
3-1 | دیاگرام اثر جبران سازی | 39 |
3-2 | جریان اکتیو و راکتیو در شبکه بدون تجهیزات جبران سازی | 40 |
3-3 | جریان اکتیو و راکتیو در شبکه به همراه تجهیزات جبران سازی | 40 |
3-4 | جبرانسازی انفرادی | 41 |
3-5 | جبرانسازی گروهی | 42 |
3-6 | جبرانسازی مرکزی | 44 |
3-7 | جبرانسازی مخلوط | 44 |
4-1 | یکسوساز تکفاز | 47 |
4-2 | جریان مغناطیس کننده ی ترانسفورمر | 47 |
4-3 | درایور موتور سه فاز | 47 |
5-1 | مقایسه تلفات شبکه آلمان با اصلاح ضریب توان | 55 |
5-2 | مقایسه حفاظت از محیط زیست با اصلاح ضریب توان | 56 |
جداول | ||
1-1 | ضریب توان با افزایش توان اکتیو | 8 |
1-2 | ضریب توان مطلوب و ضریب توان واقعی | 14 |
1-3 | - توان ظاهری متناسب با ضریب توان برای توان اکتیو 100kw | 24 |
2-1 | اضافه ولتاژها | 27 |
2-2 | انتخاب پایه فیوز براساس قدرت خازن | 30 |
2-3 | انتخاب کابل برای خازن های فشار ضعیف | 31 |
5-1 | برنامة توسعه در ایران | 57 |
5-2 | خازنگذاری | 58 |
بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی کودکان
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 86 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 30 |
پرخاشگری را رفتاری تعریف کرده اند که هدف آن صدمه زدن به خود یا دیگری باشد و آنچه در این تعریف حائز اهمیت است، قصد و نیت رفتار کننده است یعنی آسیب رسانیدن تصادفی به شخص دیگر، پرخاشگری نیست در عمل بسیاری از پژوهشگران ترکیبی از این دو تعریف را به کار می برند رفتاری که به دیگران آسیب می رساند به خصوص وقتی که کودک بداند رفتارش به دیگری آسیب می رساند همه مسأله ای مثلاَ در زندگی زناشویی یا محل کار و ... دیگر می تواند باعث پرخاشگری فرد شود ولی در محیط خانواده و پرخاشگری در بین زنان و مردان باید در نظر داشته باشیم که ضربه نهایی به فرزند خانواده وارد نشود زیرا گاهی بعضی از رفتارها باعث اختلال رفتاری و روانی کودکان می شود مانند افسردگی، بیش فعالی، گوشه گیری، شب ادراری و... که اینها در وهله اول وظیفه والدین کودک است که زندگی و محیط خانه را محیطی امن و آرام برای فرزند بوجود آورند تا مشکلات روحی و روانی به سراغ آنها نیاید.
فهرست مطالب
فصل اولکلیات تحقیق.. 1
مقدمه. 2
بیان مسئله. 2
اهداف تحقیق.. 3
اهمیت و ضرورت تحقیق.. 3
فرضیه تحقیق.. 3
سوالات تحقیق.. 3
متغیرهای تحقیق.. 3
واژه ها و مفاهیم و تعاریف عملیاتی... 4
فصل دوم. 5
مقدمه. 6
تعریف پرخاشگری... 6
انواع پرخاشگری... 7
2-پرخاشگری وسیله ای... 7
علل و انگیزه های پرخاشگری... 8
1. نظریه زیستی پرخاشگری... 9
کروموزمهای جنسی و پرخاشگری... 9
بلوغ جنسی و پرخاشگری... 10
2. نظریه ناکامی ـ پرخاشگری... 10
درستی و نادرستی نظریه ناکامی ـ پرخاشگری... 11
3. نظریه یادگیری اجتماعی... 11
پرخاشگری چگونه یاد گرفته می شود ؟. 13
نقش رسانه های گروهی و فیلمهای تلویزیونی درآموزش پرخاشگری... 14
کنترل پرخاشگری... 15
شیوع افسردگی شدید.. 16
اختلال دو قطبی... 18
دیس تایمی و سیکلو تایمی... 19
دیس تایمی یا افسرده خویی مزمن... 19
سیکلو تایمی یا افسرده خویی ادواری... 19
ابعاد اختلالات خلقی... 20
سیکوتیک در برابر نوروتیک..... 20
افسردگی درون زاد در مقابل افسردگی واکنشی... 21
افسردگی فصلی... 24
منابع.. 26
گزارش اکتشافی مربوط به مخلوط کوهی اقبالیه
دسته بندی | زمین شناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 6.967 مگا بایت |
تعداد صفحات | 34 |
محدوده مطالعاتی در غرب شهرستان ورامین و جنوب غرب شهرستان پاکدشت واقع شده است. محدوده در جنوب شهر تهران قرار دارد و جزء استان تهران میباشد.
آب و هوای این منطقه خشک و نیمه بیابانی است. تغییرات میزان درجه حرارت روز، شب و فصول زیاد است. حداکثر درجه حرارت در تابستانها به 42 درجه بالای صفر و حداکثر آن در زمستان به 4 درجه زیر صفر میرسد.
پهنه رسوبی - ساختاری البرز شامل بلندی های شمال صفحه ایران است که به شکل تاقدیسی مرکب در یک راستای عمومی خاوری ـ باختری، از آذربایجان تا خراسان امتداد دارد.
موقعیت محدوده مطالعاتی از نگاه تکتونیک صفحهای در شکل 5-2 مشاهده میشود . محدوده مطالعاتی در نقشه زمینشناسی 1:250،000 تهران و نقشه زمین شناسی 1:100،000 ورامین واقع شده است. شکل 5-3 موقعیت محدوده را در نقشه زمینشناسی 1:250،000 و شکل 5-4 راهنمای نقشه زمینشناسی 1:250،000 را نشان میدهد..
منطقه از نگاه زمینساختاری در پهنه ایران مرکزی جای گرفته است. با توجه به رخسارههای گوناگون موجود در گستره ورقه، رویداد چنین فاز کوهزایی محتمل است. جنبشهای زمینساختی در زمان ائوسن موجب خروج گدازههای آتشفشانی در انواع حد واسط تا بازیک در بخشهای میانی و جنوبی منطقه شده است. همین جنبشها در مراحل بعدی و تکامل یافتهتر موجب قرار گرفتن واحدهای رسوبی و تخریبی و تشکیل واحدهای مارن، مارن قرمز و گچدار، گچ و شیل (همارز سازند قرمز زیرین) در این منطقه شده است.
به رسوباتی که اندازه آنها بین 0.06 تا 2 میلی متر میباشد، اصطلاحا شن و ماسه میگویند. مصارف عمده شن و ماسه در تهیه بتونهای سیمانی و آسفالت است. شن و ماسه در رودخانه هایی که سنگهای غنی از کانیهای رسی، میکا و گچ دارد، پیدا میشود. شن و ماسه در اندازههای معینی جهت تهیه بتن، سیمانکاری، جاده سازی و آسفالت کاری به کار میرود. شن و ماسه بستر رودخانههای بزرگ، تراسهای رودخانه ای یا بستر قدیمی رودخانهها که معمولاً دانهبندی آنها از ذرات ماسه ریز تا قطعه سنگ به قطر 20 سانتیمتر میباشد، میتوانند بعنوان ماده اولیه کارگاههای تهیه شن و ماسه مورد استفاده قرار گیرند. رودخانهها در هنگام عبور از مناطق کوهستانی سنگهای بستر خود را تخریب کرده و با خود حمل مینمایند. مواد تخریب شده در حین حمل نیز خرد شده و طی مسیر گرد شدگی حاصل مینمایند. این مواد حمل شده در بعضی از قسمتهای مسیر رودخانه جائی که سرعت و فشار جریان آب کم میشود، باقی گذاشته میشوند و تشکیل ذخایر شن و ماسه را میدهند.
ذخایر مصرف شونده بعنوان اجزاء سیمان باید تمیز یعنی عاری از گل، میکا و مواد ارگانیکی باشند. رس اگر بصورت دانههای پراکنده باشد ممکن است مضر ولی اگر بصورت کلوخههای پراکنده یا لایه ای باشد که بشود آنها را حذف کرد و یا اگر به مقدار کم بوده و بتواند شسته شود، قابل تحمل خواهد بود.
مشخصات موثر شن و ماسه که هنگام استفاده از آن در نظر گرفته میشود، شامل مقاومت در مقابل برودت و گرما در شرایط خشک و مرطوب مقاومت شیمیایی آن، شکل، اندازه دانهها، وزن مخصوص، میزان تخلخل و جذب آب، مواد مضر و مواد رنگی و... میباشد. این مشخصات با انجام آزمایش روی نمونههای اخذ شده از معدن به دست میآید
فهرست مطالب
1- چکیده1
2- مقدمه. 3
3- موقعیت جغرافیایی و مختصات محدوده مطالعاتی.. 4
3-1- موقعیت و آدرس محدوده مطالعاتی.. 4
3-2- قرارگیری محدوده مطالعاتی در نقشههای مبنا7
3-3- مشخصات چهارگوش محدوده مطالعاتی.. 10
4- شرایط آب و هوایی.. 11
5- توپوگرافی و ژئومورفولوژی.. 12
6- زمینشناسی.. 13
6-1- زمینشناسی ناحیهای.. 13
6-2- زمینشناسی محدوده مطالعاتی.. 16
6-2-1-واحد آبرفتی(Qp)19
6-2-2- واحد سولفات سدیم رسی(Qs)19
6-2-3- واحد کنگلومرایی پلیوسن (PLc)19
7- زمین شناسی ساختمانی ناحیه ای.. 20
7-1- گسلها و چینخوردگیهای منطقه. 21
8- زمینشناسی اقتصادی.. 22
8-1- مصرف شن و ماسه به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده آسفالت.. 22
8-2- مصرف شن و ماسه بعنوان یکی از مواد بتن (Aggregate)24
9- شرح خدمات عملیات اجرایی اکتشاف و هزینههای مربوطه. 25
10- زمان بندی اجرای طرح اکتشاف.. 28
11- منابع و ماخذ.29
فهرست اشکال
شکل 3-1- موقعیت محدوده مطالعاتی در کشور ایران. 5
شکل 3-2- موقعیت محدوده مطالعاتی نسبت به شهرهای اطراف آن. 6
شکل 3-3- موقعیت محدوده مطالعاتی در نقشه زمین شناسی 1:250،000تهران. 8
شکل 3-4- موقعیت محدوده مطالعاتی در نقشه توپوگرافی 000 1:25. 9
شکل 6-1- زیرپهنههای ساختاری البرز با توجه به عملکرد گسلها و راندگیها15
شکل 6-2- نقشه ایران از نگاه تکتونیک صفحهای.. 16
شکل 6-3- موقعیت محدوده مطالعاتی در نقشه 1:250،000 زمینشناسی تهران. 17
شکل 6-4- راهنمای نقشه زمینشناسی 1:250،000 تهران. 17
شکل 6-5- موقعیت محدوده مطالعاتی در نقشه 000 1:100 زمینشناسی ورامین.. 18
شکل 6-6- راهنمای نقشه زمینشناسی 1:100،000 ورامین.. 18
چگونگی شکل گیری کاراکتر ژاکلین در تئاتر (گاهی اوقات برای زنده ماندن باید مرد!)
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 284 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 129 |
بدیهی است ، بازیگری انسانی ترین هنرهاست . از آن جهت که همدم روح ، کالبد ، پدیده ها و جهان پیرامون آدمیاست ، به مکاشفه ای میماند که جز با از میان بردن موانع بازدارنده و آزار دهنده موجود در کار انسان نمایشگر ، امکان بروز نخواهد یافت .
بازیگری فن مقابله آدمیبا خود است و یافتن یا ایجاد بهانه ای برای تسلط نقش بر بازیگر .
چگونه ایفای نقش کنم ؟
این پرسشی است که هر بازیگر از خود در ابتدای کارش بر روی متن نمایشنامه و کاراکتری که قرار است بازی کند ، میپرسد و با استفاده از دانش علمیو تجربی خود سعی میکند که به آن پاسخ دهد . در واقع او برای شخصیت پردازی درست نیاز به دانش و تجربه تئائری دارد و در این میان تئوریهای موجود تئائر نقش ویژهای را ایفا میکند . احتمالاً تئوری از زمانیکه علم رو به پیشرفت گذاشته است اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در واقع هر تئوری چکیده تجربیات و آموخته های یک یا چند نسل از پیشینیان است ، پس بایستی با تأمل و احترامیخاص با آنها برخورد کنیم . نکته دیگر اینکه ما بواسطه همین تئوریهاست که میتوانیم به تجربیات جدید دست پیدا کنیم و همین تئوریها هستند که اندوخته علمیما را تشکیل میدهند و گاهی اوقات نیز با توجه به شرایط بایستی حذف و تعدیل شوند .
بارها و بارها از کارگردانم شنیدم که میگفت : بازیگر نباید نقش را بازی کند ، او ابزاری است در خدمت نقش ، پس بگذارید نقش شما را بازی کند . برای رسیدن به این نظریه و عمل کردن به آن دست به تجربه ای نو زدیم .
در این تجربه جدید برای رسیدن به شیوه اجرایی مورد نظر کارگران مجبور بودیم که بعضی از تئوری ها را به شکلی تعدیل و یا حذف کنیم . این قضیه در ابتدا باعث بوجود آمدن اختلاف نظر بین اعضا گروه شد . زیرا عده ای بر این عقیده بودند که ماحق نداریم در تئوریها دست ببریم و باید آنها را بطور کامل بپذیریم و بقیه عکس این نظر را داشتند ولی کارگران برای آنها این موضوع را توضیح داد و گفت : که قصد ما نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن اصول نیست و مـا فقط میخواهیم تجربه ای جدیدی را به انجام برسانیم.
این شیوه اجرایی که ما میخواستیم تجربه کنیم و این نحوه بازی گرفتن از بازیگران برای من بسیار جالب بود و با انگیزه بدست آوردن تجربه ای نو و گرانبها کار را شروع کردیم . در این شیوه کارگردان متذکر میشود که ؛ برای جان بخشیدن به یک نقش و یک صحنه باید به اندازه کافی از قوه تخیل بهره مند باشید تا بتوانید مجذوب مشکلات و گرفتاریهای دنیای تخیلی نقش بشوید و نه درگیر گرفتاریهای حقیقی – واقعی دنیای بازیگری خودتان . اساس بازیگری باوراندن است .
در این راستا ، استانیسلاوسکی هم به شاگردانش یاد داد که از « اگر سحر آمیز » استفاده کنند تا در فکر کردن و عمل کردن به کلمات ، موفقیت اجرای کامل نقش را کسب کنند و شرایط مفروض به همان مقدار « اگر » واقعی شود ، در دنیای خیالی صحنه بازیگر به آن چیزی تبدیل میشود که نویسنده خواسته است . عاشق ، دوست ، دشمن ، والد ، بردار ، خواهر و …. باید طوری عمل کرد که در صورت حقیقی بودن مسئله رفتار میکردیم . به عبارت دیگر ، موقع هنرپیشگی توجهمان را معطوف مشکلات نقش کنیم طوری که اگر مشکلات خودمان بودند . عمل میکردیم و تمام نیروهایمان را صرف پیدا کردن راه حل میکردیم . اگر نتوانیم این اطمینان را در خود ایجاد کنیم ، انتظار نداشته باشیم که تماشاچی این کار را بکند .
آلانازیمف (Alla Nazimova) ، بازیگر زن اوایل قرن بیستم که به خاطر چگونگی برداشتش از شخصیتهای ایبسن معروفیت داشت ، میگفت : « اول ، آخر و همیشه، یک بازیگر باید قوه تخیل داشته باشد ، بدون قوه تخیل بهتر است که یک واکسی باشد تا یک هنر پیشه » .
فهرست مطالب
مقدمه 1
فصل اول :
1 –1 شناخت نویسنده 5
1-2 بسترهای نمایشنامه 9
1-3 تحلیل کلی نمایشنامه 12
1-4 فضا و عناصر دراماتیک نمایشنامه 20
1-5 روابط و چگونگی ارتباط اشخاص نمایشنامه26
فصل دوم :
2-1 تشریح نقش انتخابی بر اساس تیپ یا شخصیت32
2-2 تشریح کلی و عام شخص36
2-3 تشریح وضعیت جانبی نقش39
2-4 تشریح وضعیت روحی / روانی نقش و پیچیدگی های آن 42
2-5 تشریح شرایط و موقعیتهای محیطی و غیر محیطی شخص بازی 45
فصل سوم :
الف : رفتار بیرونی 51
ب : رفتار درونی52
ج : ریتم نمایش 53
فصل چهارم :
4-1 تشریح نظر و تحلیل کارگردان در بارة نقش 56
4-2 تشریح شیوه و مکتب انتخابی کارگردان در هدایت جمعی گروه و نوع
بازی بازیگران 63
4-3 نکته های مورد توافق و اختلاف بازیگر و کارگردان درباره نقش 69
4-4 تشریح و گزارش جلسات تمرین72
فصل پنجم :
5-1 نتیجه گیری 76
5-2 منابع و ماخذ78