دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود مقاله-تحقیق-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پرسشنامه وابستگی به دیگران

پرسشنامه وابستگی به دیگران
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
پرسشنامه وابستگی به دیگران

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

پرسشنامه وابستگی به دیگران

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه وابستگی به دیگران یک ابزار 48 سوالی است که برای سنجش افکار، رفتار و احساس های مربوط به نیاز به مراوده نزدیک با اشخاص ارزشمند است. مقیاس 48 سوالی با استفاده از تحلیلی عاملی 98 سوال اولیه ساخته شده است. تحلیل عاملی منجر به این خرده مقیاس شد: اتکاء عاطفی به دیگران (سوالات 3، 6، 7، 9، 15، 16، 19، 22، 26، 29، 33، 35، 38، 40، 43، 45، 47)، فقدان اعتماد به خود (سوالات 2، 5، 10، 13، 17، 19، 20، 23، 24، 27، 30، 32، 36، 39، 41، 44، 46) و تایید خودمختاری (سوالات 1، 4، 8، 11، 14، 18، 21، 25، 28، 31، 34، 37، 42، 48).

روش نمره گذاری

پرسشنامه وابستگی به دیگران با جمع زدن پاسخ های هر یک از سه خرده مقیاس برای بدست اوردن نمره هر یک از آنها محاسبه می شود. نمره پرسشهای شماره 10، 23، 40، خرده مقیاس اعتماد به خود، معکوس محاسبه می شود

پایایی و روایی

پرسشنامه وابستگی به دیگران از همسانی درونی خوبی با دامنه اعتبار دو نیمه کردن 72/0 تا 91/0 برخوردار است. اطلاعاتی از منابع خارجی درباره بازآزمایی این پرسشنامه در اختیار نیست، اما نتایج بازآزمایی آن با فاصله یک هفته در پژوهش امینی (1379) برای کل مقیاس و خرده مقیاس های اتکا عاطفی به خود، فقدان اعتماد به خود و تایید خودمختاری به ترتیب 88/0، 81/0، 80/0 و 84/0 به دست امد (ثنائی و همکاران، 1387).

منبع: ثنائی، باقر، علاقبند، ستیلا، فلاحتی، شهره، هومن، عباس، (1387)، مقیاس های سنجش خانواده و ازدواج، تهران، انتشارت بعثت.


مقیاس هوش هیجانی - 33 آیتمی

مقیاس هوش هیجانی – 33 آیتمی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
مقیاس هوش هیجانی - 33 آیتمی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

مقیاس هوش هیجانی – 33 آیتمی

نمره­گذاری مقیاس هوش هیجانی 33 آیتمی

سوالات نسخه 33 آیتمی این پرسشنامه بر اساس جدول زیر نمره­گذاری می­شود:

کاملاً مخالفم

مخالفم

نظری ندارم

موافقم

کاملاً موافقم

1

2

3

4

5

سوالات: 5، 28، 33 به صورت وارونه نمره­گذاری می­شود:

کاملاً مخالفم

مخالفم

نظری ندارم

موافقم

کاملاً موافقم

5

4

3

2

1

نمرات هر 33 آیتم را با هم جمع می­کنیم تا به یک نمره کلی دست یابیم.

البته طبقه­بندی­های مختلفی برای این نسخه کوتاه هوش هیجانی در نظر گرفته شده است، اما پرکاربردترین آن­ها همان است که جواهری کامل در پایان نامه خود مطرح کرده است.

هوش هیجانی شوت توسط شوت و همکاران در سال 1998 و بر اساس الگوی اولیه هوش هیجانی مایر و سالووی (19990) ساخته شد. این مقیاس دارای 33 سوال و 3 مولفه دارد که عبارتند از:

مولفه تنظیم هیجان: که شامل سوال­های 13، 14، 16، 17، 20، 23، 26، 27، 30، 31 می­باشد.

پایایی و اعتبار:

مطالعه­ای که بر روی نوجوانان کانادایی انجام شد این مقیاس در میان نوجوانان، پایایی 84/0 برای هوش هیجانی کل و برای خرده مقیاس­ها به ترتیب: تنظیم هیجان، 66/0، ارزیابی و بیان هیجان، 76/0 و بهره برداری از هیجان، 55/0 را نشان می­دهد (سیاروچی و همکاران، 2000).

در پژوهش جواهری کامل نیز ضریب آلفای کرونباخ برای کل مقیاس هوش هیجانی، 78/0 و برای زیر مقیاس­های تنظیم هیجان، 79/0، ارزیابی و بیان هیجان، 75/0 و بهره برداری از هیجان، 64/0 بدست آمد.

********************************

منبع: جواهری کامل، عابدین. برسی ارتباط هوش هیجانی و سبکهای دلبستگی در دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.

********************************


پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران (1998)

پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران (1998)
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران (1998)

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران (1998)

مقیاس هوش هیجانی تجدید نظر شده شوت(MSEIS)

یک پرسشنامه خودسنجی 41 سوالی است که برای سنجش هوش هیجانی خصیصه­ای ساخته شده است (آستین و همکاران، 2004). آزمودنی­ها به سوالات این مقیاس بر مبنای رتبه­بندی پنج لیکرت (1- کاملاً موافقم تا 5- کاملاً مخالفم) پاسخ می­دهند. این پرسشنامه در واقع نسخه تجدید نظر شده مقیاس هوش هیجانی شوت و همکاران (1998) است. ضریب اعتبار (همسانی درونی) کل آزمون 85/0 گزارش شده است و سه عامل خوش بینی/ تنظیم خلق، بهره جویی از هیجانات و ارزیابی هیجانات برای آن شناسایی شده است. ضرایب اعتبار از راه همسانی درونی برای این عامل­ها به ترتیب 78/0، 89/0 و 76/0 می­باشد. روایی آزمون از طریق همبستگی آن با آزمون بهره هوشی بار-آن برآورد و میزان آن 67/0 گزارش شده است. بخشی­پور و همکاران (1387) در تحقیقی به بررسی مشخصات روانسنجی مقیاس هوش هیجانی تجدید نظر شده شوت(MSEIS) پرداختند. نتایج تحقیق نشان­دهنده ویژگی­های نسبتاً مناسب روانسجی این پرسشنامه بود (به نقل از بخشی­پور و همکاران، 1387).


پرسشنامه هوش سازمانی

پرسشنامه هوش سازمانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
پرسشنامه هوش سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

پرسشنامه هوش سازمانی

هوش سازمانی نخستین بار در سال 2003 میلادی توسط البرت شت طراحی شده و از 46 سوال در طیف 5 درجه ای تشکیل شده است

روایی و پایایی

پرسشنامه هوش سازمانی توسط البرخت (Alberchet., 2003) به منظور میزان هوش سازمانی طراحی گردیده است این پرسشنامه شامل 49 گویه که براساس طیف 5 گانه لیکرت و 7 مولفه ، چشم انداز استراتژیک، سرنوشت مشترک، میل به تغییر،روحیه، اتحاد و توافق و کاربرد دانش است.این پرسشنامه در سال 1386 توسط کهن سال به فارسی ترجمه شده است و مورد روایی قرار گرفته که تعداد سوالات از 49 سوال به 36 سوال کاهش پیدا کرد

این پرسشنامه در سال 1385 توسط ابزری و ستاری قهفرخی در بررسی هوش سازمانی و فرهنگ سازمانی با ضریب الفای کرونباخ 93/و در سال 1386 توسط عزیزی در بررسی هوش سازمانی و مدیریت دانش با ضریب الفای85/ مورد استفاده قرار گرفته است.

ماخذ: کهن سال، هاجر، 1388، بررسی پایایی و روایی مقیاس هوش سازمانی و رابطهی آن با تعهد سازمانی کارکنان شرکت مخابرات شهر شیراز، پایان نامه کارشناسی ارشد، کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت


پرسشنامه هنجارهای اجتماعی نوجوانان

پرسشنامه هنجارهای اجتماعی نوجوانان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
پرسشنامه هنجارهای اجتماعی نوجوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

پرسشنامه هنجارهای اجتماعی نوجوانان

روش نمره گذاری

این پرسشنامه دارای 30 سوال بوده و هدف سنجش میزان رعایت هنجارهای اجتماعی نوجوانان از ابعاد مختلف (خانواده، مدرسه، جامعه) است

روایی و پایایی

در پژوهش خواجه رشیدان (1387) اعتبار پرسشنامه توسط متخصصین فن و نظر صاحبنظران علوم اجتماعی و کمیسیون تحصصی شورای تحقیقات مورد تایید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه به وسیله روش دو نیمه کردن پرسشنامه و آلفای کرونباخ محاسبه گردید که میزان 77/0 بدست آمد که حاکی از پایایی خوب این ابزار می باشد.

منبع: خواجه رشدان، فاطمه، (1387)، بررسی میزان رعایت هنجارهای اجتماعی توسط دانش آموزان دختر دوره متوسطه استان سمنان، پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال دوم/شماره اول/ بهار 87.