دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 14 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه مقیاس عشق
روایی مقیاس عشق به کمک یک نمونه 220 نفری از دانشجویان دوره اول دانشگاه نورس ایسترن با سنین 19 تا 24 سال (سن متوسط :21 سال) تعیین شده است. برای این کار ، ابتدا از دانشجویان خواسته اند که بگویند :"مطمئناًعاشق هستند "، "به احتمال زیاد عاشق هستند " ، " به احتمال زیاد عاشق نیستند " یا " مطمئناً عاشق نیستند " . آن گاه از آنها خواسته اند که به سؤالات مقیاس عشق ، در ارتباط با کسی که او را دوست دارند ، پاسخ دهند.
جدول 1 ، نتایج متوسط هر گروه از دانشجویان را نشان می دهد. چون نتایج دخترها با نتایج پسرها تفاوت نداشته ، یکجا آورده شده است . اگر نتیجه شما در مقیاس عشق 84 باشد ، احساسات شما احتمالاً بین احساسات دانشجویانی که اعلام کرده اند " مطمئناً عاشق هستند " و احساسات آنهایی که اعلام کرده اند " به احتمال زیاد عاشق هستند " قرار خواهد گرفت.
یاد آوری: از آنجا که این آزمون پس از اجرا از طرف تعدادی از دانشجویان مورد تردید قرار گرفته است ، در تفسیر نتایج خود جانب احتیاط را رعایت کنید . بر احساسات خود بیشتر از نتایج آزمون اعتماد کنید.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 16 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
مقیاس احساس تنهایی اجتماعی و عاطفی بزرگسالان (SELSA-S)
شیوه نمره گذاری
این پرسشنامه دارای 14 سوال بوده و هدف آن بررسی میزان احساس تنهایی اجتماعی و عاطفی افراد (تنهایی رمانتیک، تنهایی خانوادگی، تنهایی اجتماعی) می باشد.
روایی و پایایی
در پژوهش جوکار و همکاران (1390) روایی و پایایی این پرسشنامه مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج همبستگی این مقیاس با سایر مقیاس هانشان دهنده روایی همگرا و افتراق مطلوب این پرسشنامه بود.. همچنین برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و مقدار این ضریب برای ابعاد این پرسشنامه در جدول زیر ارائه شده است:
بعد |
آلفای کرونباخ |
تنهایی رمانتیک |
92/0 |
تنهایی خانوادگی |
84/0 |
تنهایی اجتماعی |
78/0 |
*******************************
منبع: جوکار، بهرام، سلیمی، عظیمه، (1390)، ویژگی های روانسنجی فرم کوتاه مقیاس احساس تنهایی اجتماعی و عاطفی بزرگسالان، مجله علوم رفتاری، دوره 5، شماره 4، زمستان 1390، ص ص 317-311.
*******************************
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه مزیت رقابتی
روش نمره گذاری و تفسیر
این پرسشنامه دارای 17 سوال بوده و هدف اصلی آن ارزیابی میزان گرایش بانک یا سازمان مورد نظر به محیط رقابتی است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه |
بسیار کم |
کم |
متوسط |
زیاد |
بسیار زیاد |
امتیاز |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
پرسشنامه فوق دارای پنج بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:
بعد |
سوالات مربوطه |
مزیت مشهود |
4-1 |
مزیت پایدار |
7-5 |
مزیت پویا |
10-8 |
مزیت متجانس |
13-11 |
مزیت مرکب |
17-14 |
برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.
روایی و پایایی
در پایان نامه حسینی (1390) جهت روایی صوری پرسشنامه و صحت و سقم سئوالات، پرسشنامه توسط چند تن از اساتید دانشگاهی مورد تایید قرار گرفت.
همچنین پایائی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با استفاده از روش اندازهگیری آلفای کرونباخ محاسبه شد. معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (0) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (1+) به معنای پایائی کامل قرار میگیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر میشود. آلفای کرونباخ برای پرسشنامه عملکرد بازاریابی برابر با 78/0 می باشد.
مقدار آلفای کرونباخ در پرسشنامه عملکرد بازاریابی
بعد |
آلفای کرونباخ |
مزیت مشهود |
844/0 |
مزیت پایدار |
874/0 |
مزیت پویا |
848/0 |
مزیت متجانس |
821/0 |
مزیت مرکب |
845/0 |
کل |
957/0 |
منبع: حسینی، سهیلا، (1390)، بررسی رابطه میان عملکرد بازاریابی و مزیت رقابتی در باک های تجاری استان کردستان (مطالعه موردی: بانک های شهرستان سنندج)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
میزان تحصیلات؟ زیر سیکل ☼ سیکل☼ دیپلم☼ فوق دیپلم☼ لیسانس ☼ فوق لیسانس ☼ دکترا و بالاتر ☼ 6- رشتهی تحصیلی ؟ 7- نام سازمان؟ 8- پست سازمانی؟ 9- نوع سازمان؟ خصوصی☼ نیمه خصوصی ☼ دولتی☼ 10- نوع استخدام شما چیست؟ آزمایشی☼ قراردادی ☼ رسمی☼ 11- تعداد کارمندان سازمان شما؟ 12- سابقهی خدمت شما در سازمان چند سال است؟ کمتر از 1 سال ☼ 1 تا 3 سال ☼ 3 تا 7 سال ☼ 7 تا 15 سال☼ 15 سال یا بیشتر☼ 13- آیا سابقهی اقامت در خارج از کشور دارید؟ (در صورت جواب مثبت تعداد سال و در صورت جواب منفی، صفر وارد کنید) در صورت مثبت بودن جواب، کجا ؟ 14- آیا سابقهی تحصیل در خارج از کشور دارید؟ (در صورت جواب مثبت تعداد سال و در صورت جواب منفی، صفر وارد کنید) در صورت مثبت بودن جواب، کجا ؟ 15- آیا سابقهی اشتغال در خارج از کشور دارید؟ (در صورت جواب مثبت تعداد سال و در صورت جواب منفی، صفر وارد کنید) در صورت مثبت بودن جواب، کجا ؟ 16- آیا سازمان شما با شرکت های خارجی در ارتباط است؟ بله ☼ خیر☼
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه مدیریت تعارض رابینز
روش نمره گذاری و تفسیر
پرسشنامه راهبردهای مدیریت تعارض رابینز دارای 30 سوال است و 5 شیوه مدیریت تعارض را در درون 3 راهبرد کنترل، عدم مقابله و راه حل گرایی مورد سنجش قرار می دهد. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه |
همیشه |
بیشتر اوقات |
غالبا |
گاهی |
به ندرت |
بسایر به ندرت |
هرگز |
امتیاز |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
پرسشنامه فوق دارای سه بعد (راهبرد) بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:
بعد |
سوالات مربوطه |
کنترل (رقابت) |
7-1 |
راه حل مداری (همکاری و مصالحه) |
18-8 |
عدم رویارویی و عدم رقابت (اجتناب) |
30-19 |
برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.
روایی و پایایی
در پژوهش حیدری نژاد (1389) روایی پرسشنامه سبک های مدیریت تعارض رابینز مورد تایید چند تن از اساتید قرار گرفت.
همچنین پایائی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با استفاده از روش اندازهگیری آلفای کرونباخ محاسبه شد. معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (0) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (1+) به معنای پایائی کامل قرار میگیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر میشود. آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیریت تعارض رابینز در جدول زیر ارائه شده است:
مقدار آلفای کرونباخ در پرسشنامه مدیریت تعارض رابینز
بعد |
آلفای کرونباخ |
کنترل (رقابت) |
51/0 |
راه حل مداری (همکاری و مصالحه) |
73/0 |
عدم رویارویی و عدم رقابت (اجتناب) |
70/0 |
منبع: حیدری نژاد، صدیقه، مهرابی زاده هنرمند، مهناز، داودی، ایران، پاینده، مهرانگیز، (1389)، ارتباط میان ویژگی های شخصیتی و راهبردهای مدیریت تعارض مدیران تربیت بدنی استان خوزستان، نشریه دانشور، فصلنامه عملی پژوهشی شاهد، سال سوم، شماره 5.